Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Slipknot

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Slipknot album?

Mate. Feed. Kill. Repeat. (1996)
13
21%
Slipknot (1999)
19
30%
Iowa (2001)
14
22%
Vol 3: The Subliminal Verses (2004)
17
27%
 
Total votes: 63
User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Den første skiva er kul, og diverse liveopptak fra tiden rett før Iowa er j****g fete, men ellers kan jeg styre meg. Blir fort lei så overfladisk musikk.

Og jeg mener selvsagt at Slipknot passer bedre som alternative enn extreme ut fra kriteriene her i huset.

User avatar

Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morten. »

Liker godt vol 3, the subliminal verses. Det er den eneste jeg har, så kan ikke stemme.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »


Er klar over den tråden ja, men det var jo en helt annen diskusjon, masse usakligheter, og ingen albumpoll...
Image

User avatar

Ignifer
B
B
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ignifer »

Jeg liker Slipknot av nostalgiske grunner. Altså, plata Slipknot. Har Iowa og Vol 3 også, men de har jeg lagt ut for salg nå ettersom jeg aldri hørte på dem. De ble selvfølgelig gitt en sjanse.

User avatar

mantorgath
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 01 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by mantorgath »

stemte iowa pga stemningen som er i plata. litt mørkere enn resten,
men de andre er også knakende gode! m.f.k.r. er jeg ikke så fan av, alt for sprikende, går fra red hot chili peppers partier til rar rapping og deretter til death aktige partier, jeje.. fint å se denne tråden i extrem metal og ikke i alternativ metal..
Image

User avatar

HappyCamper
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HappyCamper »

Extreme s**t Metal

Kjett væ
-Excuse me, Miss. Are your children twins?

-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?

-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice


edderkopp
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 13 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by edderkopp »

apekadaver wrote:Er nok nostalgien som gjør at denne skiva fortsatt holder, men klarer ikke noe av det andre.

Igniferum wrote:Jeg liker Slipknot av nostalgiske grunner.

Enig, men her er det Iowa som vekker minner. Ytterst sjelden jeg tar den frem, men litt koselig med én sang i ny og ne. Det var vel egentlig at jeg ble anbefalt My plague som gjorde at jeg begynte å høre på metal i åttende istedenfor rock.

User avatar

Grimkvlt
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimkvlt »

Den selvtitulerte er best. MFKR er også bra. De andre har jeg ikke noe særlig forhold til.

User avatar

Stig Rune
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 04 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stig Rune »

Debuten er bra, resten er så som så.
"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker å p**e og sove og le."

"Bang that head that doesn't bang"

Image

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Låten Iowa er et ondt mesterverk av dimensjoner.
Usikker på hvilket album jeg liker best, da ingen holder koken helt gjennom. Men mye fett spredd utover skivene.
Image

User avatar

Øltørst
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øltørst »

Et par-tre låter jeg synes er hørbare, resten gir meg fryktelig lite. Vet ikke hvilke skiver de låtene er fra heller.
There's nothing wrong with ethnic cleansing, most ethnics I've encountered need a bloody good wash.
http://www.heavymetal.no

http://detflotteord.wordpress.com/

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Har bare hørt de to midterste, men de er absolutt brukbare.

User avatar

Byrial
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Byrial »

Debuten er j****g fet. Synd jeg hverken eier den eller får fatt på den.
TECHNITIÄNS ÖF SPÅCE
SHIP EÅRTH THIS IS
YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING
YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEÄD

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Spilte den selvtitulerte sykt mye som 16-åring, mistet litt interessen på Iowa, likte variasjonen på Vol. 3.
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Salsten
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Salsten »

MFKR er klart best. Den selvtittelerte er ikke så dum heller.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!


Sigurd
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigurd »

"Slipknot" er j****g bra, resten har jeg aldri sjekket ut spesielt nøye.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hvem er det som er så barnslig at de måtte flytte denne til Alternative Metal? Lukter Diktatorøks lang vei...kan ihvertfall trygt konstatere at vedkommende moderator tydligvis ikke har hørt en tone med bandet, men er stappfull av fordommer og/eller dårlig humor.
Image

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Affen wrote:Hvem er det som er så barnslig at de måtte flytte denne til Alternative Metal? Lukter Diktatorøks lang vei...kan ihvertfall trygt konstatere at vedkommende moderator tydligvis ikke har hørt en tone med bandet, men er stappfull av fordommer og/eller dårlig humor.

:wave:

Bare for å irritere deg litt ekstra, så kan jeg bekrefte at jeg har hørt ekstremt lite av Slipknot, og knapt husker hvordan de høres ut.

Men i de fleste av de diskusjoner jeg har vært borti angående Slipknot, så har de pleid å bli kategorisert som nu-metal/alternative metal - uten at det nødvendigvis har innebært en negativ vurdering av bandet. Så grunna til at jeg har flytta denne tråden til alternative metal-forumet, er fordi jeg oppfatter det som den allmenne oppfatninga av Slipknot - at det er i denne båsen de hører heime. Dette har ingenting med fordommer (og/eller dårlig humor) å gjøre, men kun et spørsmål om å følge de sjangerdefinisjonene det er generell enighet om.

Du må selvfølgelig få lov til å være uenig i at Slipknot er alternative metal - og kan gjerne lage en diskusjon om det i tillegg - men jeg ser f**n ikke noen grunn til å bli sur over at tråden har blitt flytta hit. Og eventuelle tirader om at "Gladøks syns ikke Slipknot er tøft nok til å regnes som ekstremmetal" kan du spare deg for. Som sagt, dette har ingenting med fordommer ovenfor Slipknot og/eller alternative metal å gjøre. Jeg ser uansett ingen grunn til at det skulle betraktes som en nedvurdering av Slipknot at trådene deres legges til alternative metal-forumet.

Legg også merke til at jeg flytta Krokus-tråden til hardrockforumet i går kveld, selv om jeg kan være uenig i kategoriseringa. Men den allmenne konsensus er at de er å regne som hardrock, så derfor flytta jeg den dit. (Jeg lot den stå en time eller så på overtid på HM-forumet først for å kødde litt, dog).
Eläkööt supikoirat!


Sigurd
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigurd »

Enig i vurderinga til Gladøks, selv om Slipknot er adskillig mer ekstremt enn endel annen ekstremmetal.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

King_P wrote:Og til alle dere som mener at Slipknot ikke har noe å gjøre på Extreme Metal, f**k OFF!

mantorgath wrote:fint å se denne tråden i extrem metal og ikke i alternativ metal..

Slipknot har mer til felles med band som Slayer og Morbid Angel enn band som Limp Bizkit og Linkin Park, for å si det sånn...
Image

Locked Previous topicNext topic