Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

UFC/Pride osv.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Hunt's Barbecue Sauce
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 25 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hunt's Barbecue Sauce »

Fett, blir artig å se. Synd at Øystein wimpa ut, men.



(Får vel snart få ut finger'n å komme meg ned på Frontline)

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

elvenefris wrote:Fett, blir artig å se. Synd at Øystein wimpa ut, men.



(Får vel snart få ut finger'n å komme meg ned på Frontline)

Han hadde jo en del feber. Han var i hjørnet mitt, men orka ikke å rope, så jeg hørte ikke så mye mens kampen holdt på. :lol: Fikk bra tips imellom rundene da.

Haha, og toxic ble forsøkt rana av en gjeng på byen etterpå. Ble et par knockouts, og så sprang han. Artig kveld :)

Hadde vært fett om TFG og Frontline osv, samarbeidet om å få til samme type kamper imellom klubbene i landet.

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Anderson Silva er helt rå! Gjennomført champ. Skulle likt å sett ham mot Tyngre folk også nå faktisk. Eller mot GSP tilogmed, det kunne vært stilig. Det er jo omtrent ingen igjen i vektklassen hans som er noen trussel.

Og the Zone FC har da lagt ut hele eventen sin gratis på: http://www.thezonefc.com/news.asp

Jakob gikk altså en kamp der og tapte.


Reaktor
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 05 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Reaktor »

Screamer wrote:Da har jeg gått merkekamp på Trondheim fightgym under C-shooto regler, (dvs, MMA uten albuer, uten knær til hodet, og uten slag, spark, og heelhooks på bakken.). Tapte desverre, men for et kick! Ingenting kan sammenlignes i det hele tatt. Og mye jeg tenker utenfor buret når man ser en kamp blir helt urelevant. Fightgamet er nok 95 % mentalt, det stemmer veldig. Å ha folk i hjørnet er ganske godt, men alt folk sier du kan gjøre rent teknisk blir rett og slett for slitsomt til at jeg tenker på det. Kondis er viktigere enn teknikk!

Lå mye hele kampen og bare forsvarte meg mot subs, så grattis til motstandeen som hadde relativt grei kontroll hele kampen.

Det er mye som å ha vært på fylla. Du vet det skjedde en hel haug av ting, men du husker bare noen få bilder og bruddstykker.


Kampen ble filmet, så legger den ut her når den kommer :)

Hvor lenge har du trent MMA i forkant av kampen? Det er skikkelig kick å gå kamp ja! Har riktignok aldri gått MMA-kamp, men har nylig gått to kickboxing lettkontakt kamper (det er det jeg driver med i dag) og en submission wrestling kamp når jeg trente shootfighting for flere år siden.

Hvilken vektklasse er du?

edit: Hvor hard kontakt kjører dere i stående?

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Reaktor wrote:
Screamer wrote:Da har jeg gått merkekamp på Trondheim fightgym under C-shooto regler, (dvs, MMA uten albuer, uten knær til hodet, og uten slag, spark, og heelhooks på bakken.). Tapte desverre, men for et kick! Ingenting kan sammenlignes i det hele tatt. Og mye jeg tenker utenfor buret når man ser en kamp blir helt urelevant. Fightgamet er nok 95 % mentalt, det stemmer veldig. Å ha folk i hjørnet er ganske godt, men alt folk sier du kan gjøre rent teknisk blir rett og slett for slitsomt til at jeg tenker på det. Kondis er viktigere enn teknikk!

Lå mye hele kampen og bare forsvarte meg mot subs, så grattis til motstandeen som hadde relativt grei kontroll hele kampen.

Det er mye som å ha vært på fylla. Du vet det skjedde en hel haug av ting, men du husker bare noen få bilder og bruddstykker.


Kampen ble filmet, så legger den ut her når den kommer :)

Hvor lenge har du trent MMA i forkant av kampen? Det er skikkelig kick å gå kamp ja! Har riktignok aldri gått MMA-kamp, men har nylig gått to kickboxing lettkontakt kamper (det er det jeg driver med i dag) og en submission wrestling kamp når jeg trente shootfighting for flere år siden.

Hvilken vektklasse er du?

edit: Hvor hard kontakt kjører dere i stående?

Er middleweight. Ca 84 kilo.

Bor du i Trondheim? Jeg gikk ihvertfall også nettopp nå på lørdag 2 kickboksing-lettkontaktkamper der. Mulig vi var på samme turnering?

Hadde bare trent ca 6 måneder før MMA-kampen, og 2 av månedene var jeg vekk fra trening også pga brannkopper og diverse. Vi kjørte ganske intensiv kontakt stående, men ble det vill slugging så ville vi fått beskjed om å roe ned.


Reaktor
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 05 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Reaktor »

Screamer wrote:
Reaktor wrote:
Screamer wrote:Da har jeg gått merkekamp på Trondheim fightgym under C-shooto regler, (dvs, MMA uten albuer, uten knær til hodet, og uten slag, spark, og heelhooks på bakken.). Tapte desverre, men for et kick! Ingenting kan sammenlignes i det hele tatt. Og mye jeg tenker utenfor buret når man ser en kamp blir helt urelevant. Fightgamet er nok 95 % mentalt, det stemmer veldig. Å ha folk i hjørnet er ganske godt, men alt folk sier du kan gjøre rent teknisk blir rett og slett for slitsomt til at jeg tenker på det. Kondis er viktigere enn teknikk!

Lå mye hele kampen og bare forsvarte meg mot subs, så grattis til motstandeen som hadde relativt grei kontroll hele kampen.

Det er mye som å ha vært på fylla. Du vet det skjedde en hel haug av ting, men du husker bare noen få bilder og bruddstykker.


Kampen ble filmet, så legger den ut her når den kommer :)

Hvor lenge har du trent MMA i forkant av kampen? Det er skikkelig kick å gå kamp ja! Har riktignok aldri gått MMA-kamp, men har nylig gått to kickboxing lettkontakt kamper (det er det jeg driver med i dag) og en submission wrestling kamp når jeg trente shootfighting for flere år siden.

Hvilken vektklasse er du?

edit: Hvor hard kontakt kjører dere i stående?

Er middleweight. Ca 84 kilo.

Bor du i Trondheim? Jeg gikk ihvertfall også nettopp nå på lørdag 2 kickboksing-lettkontaktkamper der. Mulig vi var på samme turnering?

Hadde bare trent ca 6 måneder før MMA-kampen, og 2 av månedene var jeg vekk fra trening også pga brannkopper og diverse. Vi kjørte ganske intensiv kontakt stående, men ble det vill slugging så ville vi fått beskjed om å roe ned.

Nei bor i Oslo. Hadde jeg bodd i Trondheim hadde jeg nok trent MMA på samme sted som deg, men ettersom Frontline aldri fallt helt i smak trener jeg på Fighter Kickboxingklubb.

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Åja, har iallefall fått anbefalt av Jakob at å hive seg med på så mye konkurranser som mulig er lurt i starten, da en kan få masse erfaring, uten at det blir veldig seriøst, og det ikke er noen big deal å tape, og det er gull verdt. Om jeg får råd så skal jeg til oslo og grapple på en turnering der i april. Sleng deg med! Du har jo trent Shootfighting :)

User avatar

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EnBedrovetLaks »

Skal noen av dere til bergen og se Kaus(dal?) i "kunstprosjektet" sitt?
.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

EnBedrovetLaks wrote:Skal noen av dere til bergen og se Kaus(dal?) i "kunstprosjektet" sitt?

Håh, blir nok nødt til det!


Reaktor
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 05 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Reaktor »

Screamer wrote:Åja, har iallefall fått anbefalt av Jakob at å hive seg med på så mye konkurranser som mulig er lurt i starten, da en kan få masse erfaring, uten at det blir veldig seriøst, og det ikke er noen big deal å tape, og det er gull verdt. Om jeg får råd så skal jeg til oslo og grapple på en turnering der i april. Sleng deg med! Du har jo trent Shootfighting :)

Hvor er turneringen? Frontline?

Uansett så tviler jeg på om jeg er forberedt på noe slikt. Har ikke trent grappling seriøst på over fire år. Driver bare å leker litt med noen venner og der blir det mest muskling og fighting, noen reell teknisk progresjon har jeg derimot ikke hatt på lenge.

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Reaktor wrote: Hvor er turneringen? Frontline?

Frontline ja, Jeff Miller arrangerer.

Kommer til å stikke dit en dag i forveien for å joine seminaret med Jon-Olav Einemo:
Seminars:

Eduardo "Teta" Rios will hold a BJJ/submission wrestling seminar on Friday the 18th.
Eduardo is a black belt in BJJ under Ricardo Liborio of American Top Team and one of the BJJ instructors at Brazilian Top Team in Rio de Janeiro. Recently he took gold in the black belt national teams division and bronze in his weight at the European Open in Lisboa and he won last year's ADCC European Qualifier, the European Open and the PanAm in his black belt division.
The seminar will cost 200,- NOK and a minimum of 10 registered participants are required for it to take place.

Jon Olav Einemo, winner of the -99 kilo ADCC world championship in 2003 and former Pride fighter, will hold an MMA/submission wrestling seminar Friday the 18th.
It will cost 200,- NOK and a minimum of 10 registered participants are required for it to take place.

Both seminars will be held at Frontline Academy, Bogstadveien 27B, Oslo.
Seminar schedule will be announced soon.



Registration for Teta´s seminar: http://www.frontlineacademy.com/modules ... t=429#1813

Registration for Jon Olav´s seminar: http://www.frontlineacademy.com/modules ... t=430#1814

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Få med deg Teta sitt seminar også, var nylig på seminar med fyren og han er rimelig dreven.

Kommer forresten til å gå turneringen selv. Første gang jeg skal konkurere. Forventer intet annet enn grisejuling, men morro er det forhåpentligvis.
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Konge! Veier du mye? Går nok i begynnerklassen selv, så kanskje vi møtes på matta?



Kræsjer ikke seminarene med hverandre når de er samme dag?
Tror det kan bli litt drøyt med 2 stk, seminarer før konkurranse uansett. Skal jo helst ikke være stiv og støl når en går kamp, så tenkte bare å ta et rolig seminar, og da må jeg prioritere Jon-Olav, for han har j****g god peiling når det kommer til MMA. Og så er jeg fan! :) Synd han har lagt opp egentlig.

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Satser på å komme meg i -70 klassen innen den tid. Men er satt opp i åpen vaktklasse også, så er jo alltids en mulighet for at man møtes hvis du har tenkt å gå der? Både gi og no-gi?
Image

User avatar

Runar,KFD,Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 24 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Runar,KFD,Gladøks »

Finner ikke gien min, og gi-gamet er ikke min greie lenger, så blir nok bare No-Gi. Er ca 84 kg, tror nok jeg skal i åpen klasse også ja.

Morsomt å trene i påskeferien forresten. Avansert utgår, og det var bare meg, en Thaibokser og Løvstad som kom på trening i går og i forigårs. Så det ble til at vi måtte følge Jakob sitt opplegg: 2 fysiske økter. første økten er en Team-Quest styrkesirkel, hvor vi hadde 6 sett med 8 x 8 markløft, knebøy, utfall etc Og det var bare oppvarminga.

Kom hjem og dusja, og skulle drikke shaken min, men våkna tre timer etterpå på stolen i fosterstilling ved siden av halvdrukket shake, Kroppen ville sove, og skrudde bare av tror jeg. :lol:

Morsomt er at vi hadde kortstokk i går da. Det går ut på å trekke 3 og 3 kort, hvor ved f.eks, spar 7, hjerter 9 og Joker = 7 pushups, 9 bunnyjumps og 20 spensthopp, og så legger sammen summen og gjør 36 sit-ups. Og går igjennom 3 kortstokker slik, bare med litt forskjellige øvelser. Ble drøye 3000 repetisjoner det. Og i dag klarer jeg ikke å løfte armene, og det gjør vondt å ta på jakka, reise seg, eller gjøre noe i det hele tatt egentlig. Synes synd på meg selv og savner trivelig og rolig avansert-trening, skjønner ikke hvordan i allverden Jakob og andre proffer takler ca 12 økter i uka, måned etter måned, år etter år, uten å tjene spesielt på det engang.

Jeg har så vanvittig respekt for den syke mengden med arbeid som blir lagt ned av disse i toppen.

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

NRK1 tirsdag 1. april kl 22.30 Safari
Safari ser på mannsrollen i kunsten

Kjetil Kausland elsker kampsporten Mixed Martial Arts så høyt at han lager kunst av det. I flere år har han tatt bilder av utøverne, nå tar han skrittet inn i ringen selv.




http://www.nrk.no/kanal/programoversikt ... ikkel_id=0

User avatar

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EnBedrovetLaks »

Gode greier at det går på NRK. Får ikke sett det der i morgen kveld, men da ligger det forhåpentligvis på NRK sine nettsider fremover. Takk for tipset.
.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Ser ut som det blir Fedor vs Tim Sylvia 19. july!! Spennende match-up, og det blir deilig å endelig se Fedor mot dugende motsandere igjen. Sylvia har alltids sjansen til å knocke Fedor, men tror Fedor vinner denne via sub i andre eller tredje runde. Noe som minner meg på at jeg håper virkelig de lager en title-match eller noe lignende, for dette er en kamp jeg synes bør være fem runder.

http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=12220

Uansett, gledelige nyheter og fint å endelig se Fedor sloss noe sted igjen!

Image
Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Haha! Fedor tar seg nok en is eller to ja. Tror han tar Sylvia, med mindre Sylvia har kjempeflaks med en haymaker.

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Taper Fedor skyter jeg meg, om jeg er stabil nok til å holde pistolen. Hele verden min raser vel bare sammen, og jeg imploderer på flekken i sorg eller noe.

Sylvia har en vanskelig stil for Fedor tror jeg. Han har bra takedowndefense, og kast fra clinch er Sylvia flink på å forsvare. Og Sylvia har BRA standup. Men det her er Fedor vi snakker om, så det er ikke tvil om at det er Sylvia som bør skrive testamente og be sine siste bønner. Fedor har jo vært borti en CroCop som var i form, og han tok ham, så Sylvia burde ikke være noe problem egentlig. men f**n, jeg er så nervøs. jeg er f**n meg mer nervøs enn foran mine egne kamper. :?

Locked Previous topicNext topic