Aerosmith - best av de verste
-
Topic author - Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Aerosmith - best av de verste
Jeg går gjennom en Aerosmithperiode for tida, og oppdaget til min store overraskelse at jeg har avskrevet et par av platene deres altfor tidlig. Night in the Ruts, for eksempel, er jo temmelig strålende, og til og med Rock in a Hard Place - uten Joe Perry og Brad Whitford - er langt bedre enn jeg husket.
Det finnes en gammel poll om Aerosmith på forumet, men der stemmer naturligvis alle på de store platene deres. Men jeg er nysgjerrig på hva dere syns om de andre platene deres, de som ikke er klassikerne; de som "bare" solgte et par millioner eks eller mindre - hva er favoritten der?
Jeg tipper en seier til Draw the Line, selv stemmer jeg Night in the Ruts, som i mine ører er klassisk Aerosmith dog med litt svakere hooks enn vanlig.
Det finnes en gammel poll om Aerosmith på forumet, men der stemmer naturligvis alle på de store platene deres. Men jeg er nysgjerrig på hva dere syns om de andre platene deres, de som ikke er klassikerne; de som "bare" solgte et par millioner eks eller mindre - hva er favoritten der?
Jeg tipper en seier til Draw the Line, selv stemmer jeg Night in the Ruts, som i mine ører er klassisk Aerosmith dog med litt svakere hooks enn vanlig.
-
- Poser
- Mood:
Den var vrien - betenkningstid trengs, men det står mellom Draw The Line, Rock in a Hard Place og Honkin' On Bobo!
Synes at Just Push Play er aldeles skrekkelig, og ikke finner jeg allverden å rope hurra for på Nine Lives heller! Jeg er til og med villig til å gi Done With Mirrors skussmål som langt bedre enn de 2 førstnevnte - som må være bandets ultimate lavmål
Spent på ny skive, for som storfan han man jo ikke gitt opp et av sine topp 10 band, og Honkin' var jo en real opptur så da er trua på plass igjen
Synes at Just Push Play er aldeles skrekkelig, og ikke finner jeg allverden å rope hurra for på Nine Lives heller! Jeg er til og med villig til å gi Done With Mirrors skussmål som langt bedre enn de 2 førstnevnte - som må være bandets ultimate lavmål
Spent på ny skive, for som storfan han man jo ikke gitt opp et av sine topp 10 band, og Honkin' var jo en real opptur så da er trua på plass igjen
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Poser
- Mood:
Stemte Rock in a Hard Place
-
- Belieber
- Mood:
Draw the Line holder jo godt nivå den. Dessverre har de siste tjue åra med Aerosmith vært heller begredelige, så jeg har ikke kjøpt de to siste. Mulig det har skjedd en forbedring, men jeg er ikke så ivrig på å finne ut. Hvis man holder seg til syttitallet er det ikke så mye man har gått glipp av.
"Even s***n wears leather"
Honkin' on Bobo! Det er f**n meg ei knallskive!
-"Du er full Sir Winston, du er virkelig full."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-'Ja, Mrs. Braddock, jeg er full. Men du, Mrs. Braddock er stygg og virkelig fet. Men, i morgen tidlig er jeg, Winston Churchill, edru."
-
- Mood:
Fint å se at ingen stemmer på Done with Mirrors. Kanskje det eneste virkelig svake Aerosmith-albumet (når vi ser bort fra enkelte labre liveplater). Selv er jeg ikke så veldig glad i coverplata Honkin on Bobo heller, men jeg ser jo at den har visse kvaliteter selv om det ikke akkurat funker for meg.
Bare de 3 nyeste der jeg har. Så liker de jo godt nok da. Kanskje 9 Lives er best, du trenger jo bare å like litt roligere tempo i mellom og en liten dose patos i. De 80-tallsgreiene tør jeg å gjette var temmelig dårlige saker, har jo hørt de fleste men en stund siden.
-
- Mood:
Rector wrote:Bare de 3 nyeste der jeg har. Så liker de jo godt nok da. Kanskje 9 Lives er best, du trenger jo bare å like litt roligere tempo i mellom og en liten dose patos i. De 80-tallsgreiene tør jeg å gjette var temmelig dårlige saker, har jo hørt de fleste men en stund siden.
Hm, vel jeg vil ikke akkurat avskrive åttitalls-Aerosmith. Rock in a Hard Place er som sagt overraskende trivelig. Det ser ut som de fleste over er enige i det. De andre platene fra tiåret er jo noen av bandets største - Permanent Vacation har jo noen fantastiske låter til tross for at det blir litt vel pyntelig til tider, og Pump er definitivt en av bandets aller beste plater, etter de fire første. Done with Mirrors er nok den eneste svake utgivelsen fra åttitallet, i mine ører.
-
- Poser
- Mood:
Troir nok du går sko'a av deg på den uttalelsen Rector - einavdei har utvilsomt rett i DWM er bandets eneste svake 80-tallsslipp
Alle 80-tallsskivene, til og med DWM er bedre enn Nine Lives - så den uttalelsen kan trygt karakteriseres som en stygg skivebom
Alle 80-tallsskivene, til og med DWM er bedre enn Nine Lives - så den uttalelsen kan trygt karakteriseres som en stygg skivebom
Nå prata jeg jo om de nominerte her på lista da... ikke Permament Vacation. Dritten fra 90-tallet/i dag finner jeg bedre enn dritten fra 80-tallet. Har faktisk hver bidige av Aerosmith f.o.m Permanent Vacation.
-
- Poser
- Mood:
Rector wrote:Nå prata jeg jo om de nominerte her på lista da... ikke Permament Vacation. Dritten fra 90-tallet/i dag finner jeg bedre enn dritten fra 80-tallet. Har faktisk hver bidige av Aerosmith f.o.m Permanent Vacation.
At noen med vettet i behold foretrekker Nine Lives foran feks. Pump eller for den saks skyld Rock In A Hard Place - sliter jeg sannelig med å forstå, men deg om det.....
-
- Mood:
Rector wrote:Nå prata jeg jo om de nominerte her på lista da
Jeg trodde også det, helt til du skrev at du "har hørt de fleste", som jeg antok betyr mer enn de to åttitallsskivene som er med i pollen. Men vi snakket vel forbi hverandre da.
Jeg har forresten heller ikke noe særlig imot verken Nine Lives eller Just Push Play, bare så det er sagt, men dette er jo et ganske annet Aerosmith enn før, da, og jeg holder nok en ganske stor knapp på syttitallet.