Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Cheap Trick

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva er Cheap Tricks største mesterverk?

Cheap Trick (1977)
1
8%
In Color
2
17%
Heaven Tonight
4
33%
Dream Police
3
25%
All Shook Up
0
No votes
One On One
0
No votes
Next Position Please
0
No votes
Standing On The Edge
0
No votes
The Doctor
0
No votes
Lap Of Luxury
1
8%
Busted
0
No votes
Woke Up With A Monster
0
No votes
Cheap Trick (1997)
1
8%
Special One
0
No votes
Rockford
0
No votes

Total votes: 12

Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

Hege wrote:Jeg møter fortsatt mye drittslenging her på boardet i blant, dog ikke like mye som før, but still.

Fordi du har "gått over" til de som slengte dritt til deg, og istedet får "slengt dritt" fra de som støtta deg før, når du forsvarte band som Wig Wam.

Hege wrote:Men jo, jeg har lettere for å komme med kommentarer ang. musikk jeg synes er kjip, men jeg pleier i det minste ikke å gå inn i tråder til band jeg liker dårlig (som ville tilsvart halve hardrockforumet), å slenge dritt BARE for å slenge dritt.

Du har lettere for å slenge dritt om musikk du ikke liker ja, akkurat som majoriteten her hadde j****g lett for å slenge dritt om Wig Wam når de blei diskutert. Ser du ikke den, Hege? Hvorfor er det lettere og mer tilfredsstillende å slenge dritt om hardrock enn å bare la være å høre på det? Og heller konse på konstruktive, positive innlegg i tråder om band du liker om dagen, og skape signaturmateriale som folk kan bruke om et år når du liker noe helt annet?

Og den linja jeg utheva i innlegget ditt her er rent provokasjonsforsøk. Du kjenner ikke 10% av de bandene som skrives om på hardrockforumet.
Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:Jeg står fortsatt for det jeg liker, jeg. Hører på både Stage Dolls, Evenrud og WW i blant. Så her er du helt på jordet, mister.

Ja du holder deg til noen få band så du har noe å slå i bordet med å "bevise" at du ikke har forandra deg. Men om musikken til Stage Dolls gir deg noe, hvorfor skulle ikke annen musikk i samme sjanger kunne gi deg like mye? Finnes massevis av band som skriver mye bedre låter enn Stage Dolls innen samme sjanger!
Image

Topic author
steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Hege wrote:
steinman wrote: For all del, dette bandet har ikke lagt opp til å bli sett alvorlig på.
Derav mitt første innlegg. Voilà!

Nei Hege, det er nok ikke så enkelt å ro seg ut av den. Jeg og Yatzy snakker her om bandets image, som ikke skal bli tatt for alvorlig (i likhet med f.eks. Wig Wams image). Det du påsto i ditt første innlegg var at man skulle være flau om man hadde Cheap Trick-skiver i samlinga, og det er noe helt annet. Så den "voila-en" kan du nok trekke tilbake.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

Utviklinga i denne tråden minner meg på hvorfor det kan gå måneder mellom hver gang jeg er innom dette forumet. Get a room.

OT: Det står mellom Heaven Tonight og Dream Police. Det ble den første, for der er Surrender. Ellers er vel dette et band som er som bygd for ei samleplate, så det er stort sett der jeg lander når jeg skal høre på noe av dem. Hitparade!

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

einavdei wrote:Utviklinga i denne tråden minner meg på hvorfor det kan gå måneder mellom hver gang jeg er innom dette forumet. Get a room.

OT: Det står mellom Heaven Tonight og Dream Police. Det ble den første, for der er Surrender. Ellers er vel dette et band som er som bygd for ei samleplate, så det er stort sett der jeg lander når jeg skal høre på noe av dem. Hitparade!

Det er jo nettopp det gjør at jeg stadig er inne her. Hva skal man med et forum uten temperatur?

einavdei
Spermatozoon
Mood:

Post by einavdei »

BruunoRamone wrote:
einavdei wrote:Utviklinga i denne tråden minner meg på hvorfor det kan gå måneder mellom hver gang jeg er innom dette forumet. Get a room.

Det er jo nettopp det gjør at jeg stadig er inne her. Hva skal man med et forum uten temperatur?

Dette er ikke temperatur, det er barneskolen. Koz og klemz.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

BruunoRamone wrote:

Exactly. Har været/er registrert på flere andre forum, men ingen er i nærheten av screamen :D
Image

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Affen wrote:
Hege wrote:Jeg står fortsatt for det jeg liker, jeg. Hører på både Stage Dolls, Evenrud og WW i blant. Så her er du helt på jordet, mister.

Ja du holder deg til noen få band så du har noe å slå i bordet med å "bevise" at du ikke har forandra deg. Men om musikken til Stage Dolls gir deg noe, hvorfor skulle ikke annen musikk i samme sjanger kunne gi deg like mye? Finnes massevis av band som skriver mye bedre låter enn Stage Dolls innen samme sjanger!
Er vanskelig å finne noen forklaring på det, men tja, jeg har et personlig forhold til SD og andre hardrockband. Det er ikke sikkert jeg ville sjekka ut de banda om de hadde blitt introdusert til meg NÅ.

Doomination wrote:Du er en jævel til å spille Wig Wam-riff på gitar i hvert fall :D
8) :D

Same to you om Sabbath! Yeah! Vi får ta en trall i morra!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:
Affen wrote:

Er vanskelig å finne noen forklaring på det, men tja, jeg har et personlig forhold til SD og andre hardrockband. Det er ikke sikkert jeg ville sjekka ut de banda om de hadde blitt introdusert til meg NÅ.

Fordi du er inne i en periode hvor du er kjempenegativ til sjangeren, og det er helt uaktuellt for deg å i det hele tatt prøve å like noe. Hvorfor, egentlig? Er da ingenting som sier at om du liker ekstremmetall kan du ikke like hardrock? Det er faktisk mulig å like begge deler, Hege, og jeg tviler på at Stian, Doomination, eller andre her vil få noe mindre respekt for deg om du er mindre trangsynt...
Image

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Jeg liker jo begge deler, og er ikke redd for å si det. What's the problem? Du VIL på død og liv ha meg til å si at jeg hater ALT av hardrock og at det KUN er ekstremmetal som gjelder, men det kan du bare glemme, for det er ikke tilfelle.

At jeg ikke er in the mood for å sjekke ut masse hardrock nå, får du bare leve med.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hege wrote:Jeg liker jo begge deler, og er ikke redd for å si det. What's the problem? Du VIL på død og liv ha meg til å si at jeg hater ALT av hardrock og at det KUN er ekstremmetal som gjelder, men det kan du bare glemme, for det er ikke tilfelle.

Ok?

Hege wrote:Men jo, jeg har lettere for å komme med kommentarer ang. musikk jeg synes er kjip, men jeg pleier i det minste ikke å gå inn i tråder til band jeg liker dårlig (som ville tilsvart halve hardrockforumet), å slenge dritt BARE for å slenge dritt.

Ser du ikke selvmotsigelsene i det du sier?
Image

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Hun mener du vil ha henne til å si at hun misliker alt av hardrock, mens hun selv tidligere har sagt at hun misliker ca halvparten av bandene som diskuteres på hardrockforumet?
ROCK!

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

@ Affen: Nei? Om jeg ville slengt dritt om halve hardrockforumet, ville jeg likt den andre halvparten.

Finito.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Nei kos deg med ekstremmetallen og Oslo-gutta du Hege. Er spent på hva som er kult om et år på denne tida jeg. Vurderer å lagre quotes fra deg i egen mappe på pc'en så jeg slipper å søke å lete i 6-12 mnd gamle poster for å bevise at du motsier deg sjøl da :wink: "Nei jeg liker fortsatt Mayhem fordi jeg har et forhold til dem, men gidder ikke sjekke ut nye band i sjangeren. Black metal er ikke mi greie..." :)
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Affen wrote:Oslo-gutta

Der tenker jeg korken spratt på champagneflaska. Det er rimelig åpenbart at du er over middels interessert i alt Hege sier, og det har selvsagt alle sett. Du må nok leve med at hun også kan finne venner utenom Wig Wam-kretsen.

Og hvis du først mener selvmotsigelser over tid pga miljø er en uting, så kan du jo kikke litt på din egen historie mtp drikking. Rart hvor mye bedre det ble å drikke på Gjøvik, Affen, for en som syntes fyll var tull for et par år siden? DET er dobbeltmoral. Ikke at jeg klovner med alle, men sier fra om noen faktisk er ufine på alvor.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:

Der tenker jeg korken spratt på champagneflaska. Det er rimelig åpenbart at du er over middels interessert i alt Hege sier, og det har selvsagt alle sett. Du må nok leve med at hun også kan finne venner utenom Wig Wam-kretsen.

Vet du og mange andre her inbiller dere mye rart, men det er bullshit, Stian. Og at Hege hører på annen musikk enn WW gjør meg ingenting, folk kan høre på det de vil for min del. Problemet her er det å fullstendig snu ryggen til det man sto for for et år siden.

Og hvis du først mener selvmotsigelser over tid pga miljø er en uting, så kan du jo kikke litt på din egen historie mtp drikking. Rart hvor mye bedre det ble å drikke på Gjøvik, Affen, for en som syntes fyll var tull for et par år siden? DET er dobbeltmoral. Ikke at jeg klovner med alle, men sier fra om noen faktisk er ufine på alvor.[/quote]

Og nok en gang lurer jeg på hvor du får opplysningene dine fra. Når har jeg vært imot drikking!? Var imot å drikke meg stupfull, og det er jeg fortsatt. Drikker aldri til jeg spyr, misterkontrollen e.l. Går over på vann/kaffe lenge før jeg når sånne stadium. Men at jeg var imot festing er noe av det dummeste jeg har hørt. Inviterer deg hermed på besøk til Gjøvik, så kan du få se gjennom 4 fotoalbum med bare festbilder, fra runt vidregående og opp til for ca ett og et halvt år siden når jeg gikk over til digitalkamera. Skal innrømme at jeg var pisslei av å gå ut i Harstad, og er ikke spesiellt glad i å gå ut nå heller, og jeg foretrekker hjemmefester. Både pga musikken, og fordi jeg hater overfyllte uteplasser med roping og klenging. Og den siste tida nordpå orka jeg ikke feste med noen, men det var helt andre grunner som lå bak. Men hvor du har det ifra at jeg har vært negativ til fest og alkohol lurer jeg virkelig på, og som sagt, jeg har bilder som sier noe annet...
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Du kan lete selv.

Og jeg impliserte ingenting seksuelt med deg og Hege, bare at du er veldig observant på alt hun sier og gjør.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:Du kan lete selv.

Jeg vet jeg har vært, og er fortsatt negativ til å drikke seg dritings. Det kommer jeg aldri til å endre syn på. Og jeg har ikke vært dritings siden siste gangen jeg drakk heimbrent på en fest tidlig i 2002. Der og da bestemte jeg meg for at aldri mer. Å våkne opp med hodepine, kvalme og faenskap, og ikke huske alt fra kvelden før, nei det orker jeg ikke. Så mulig du bare blander sammen ting nå. Men jeg har aldri vært avholds.
Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:Og jeg impliserte ingenting seksuelt med deg og Hege, bare at du er veldig observant på alt hun sier og gjør.

Men det er jo du med meg og :)
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Det er fordi noen må passe på deg. Er pålagt av Runar, faktisk.

Locked Previous topicNext topic