Ted Nugent
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ted Nugent
The Nuge! The Motor City Madman! Verdens beste gitarist, mest kontroversielle rocker, og kuleste fyr all over. Ted Nugent er konge! Når Yngwie Malmsteen fikk spm om det var noen der ute som kunne spille ræva av ham, svarte han "Yeah, there's one - Ted Nugent"...få kan tyne så mye ut av en gammel Gibson om Ted, og ingen har så feit og særegen tone i gitaren som han. Ted Nugent er gitarist/vokalist, styreleder i NRA, politiker, jeger, forfatter, kokk, m.m. Rett og slett en usannsynlig kul fyr!
For min del er det omtrent umulig å stemme på en favoritt blant skivene hans, men slenger opp en poll likevel.
Pollen går på The Nuge's soloskiver, og utelukker dermed The Amboy Dukes og Damn Yankees...
Her kan vi diskutere musikeren, jegeren og politikeren Ted Nugent.
For min del er det omtrent umulig å stemme på en favoritt blant skivene hans, men slenger opp en poll likevel.
Pollen går på The Nuge's soloskiver, og utelukker dermed The Amboy Dukes og Damn Yankees...
Her kan vi diskutere musikeren, jegeren og politikeren Ted Nugent.
-
- Poser
- Mood:
Har kun Cat Scratch Fever-skiva (som jeg ikke har rukket å høre på ennå ). Men live'n fra 2001 er knall. Bra fyr.
Bra poll, the Nuge fortjener det. Har ikke debuten (som jeg strengt tatt bør skaffe meg), men har resten fram til "if you.... Har ikke platene fra dette årstusenet. Synes de fra 70 tallet og tidlig 80 tallet er usedvanlig tøffe. De siste platene på 80 tallet er derimot alt for tamme til å være the Nuge. Stemte "cat scratch fever". Sjefsplate.
-
- Belieber
- Mood:
Weekend Warriors og State of Shock hadde jeg en gang i tida, mest pga tøffe cover? Musikalsk? Helt OK, hvilket ikke er et komplement i min bok.
Charlton Heston: Eat your heart out (pun intended).
Charlton Heston: Eat your heart out (pun intended).
-
- Poser
- Mood:
Har slettes ikke hørt alt - lite som fenger meg av det jeg har hørt!
Jeg så selvfølgelig SRF gig'en men da mest med tanke på rytmeseksjonen han hadde med seg! Foretrekker Damn Yankees langt foran mannen solo - men Penetrator har noen kule låter så derfor stemmer jeg på den
Jeg så selvfølgelig SRF gig'en men da mest med tanke på rytmeseksjonen han hadde med seg! Foretrekker Damn Yankees langt foran mannen solo - men Penetrator har noen kule låter så derfor stemmer jeg på den
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Lynchomaniac wrote:Har slettes ikke hørt alt - lite som fenger meg av det jeg har hørt!
Jeg er BOMBESIKKER på at du hadde likt Nugent skiva fra 82. Denne skiva er i mine øyne en real klassiker og helt klart den beste skiva til Nugent. Hør på låter som No, No, No, Bound And Gagged, Fightin' Words, Ebony og Don't Push Me og bli overbevist.
PS! Må også få skryte at jeg traff Ted'ern hjemme i Detroit for 5-6 år siden. Var på noe jobb greier og var sammen med en kar som jaktet endel sammen med Onkel Ted... Hilste så vidt på han og fyren var jækla hyggelig...
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it
-
- Belieber
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
HAD wrote:Lynchomaniac wrote:Har slettes ikke hørt alt - lite som fenger meg av det jeg har hørt!
Jeg er BOMBESIKKER på at du hadde likt Nugent skiva fra 82. Denne skiva er i mine øyne en real klassiker og helt klart den beste skiva til Nugent. Hør på låter som No, No, No, Bound And Gagged, Fightin' Words, Ebony og Don't Push Me og bli overbevist.
PS! Må også få skryte at jeg traff Ted'ern hjemme i Detroit for 5-6 år siden. Var på noe jobb greier og var sammen med en kar som jaktet endel sammen med Onkel Ted... Hilste så vidt på han og fyren var jækla hyggelig...
Ok, det memoreres - da skal den sjekkes ut HAD, takker for tips
-
- Belie
- Mood:
Free For All. Den første skiva jeg hørte med The MOtor City Madman og forsatt den jeg liker best . Konserten på SRF var helt vanvittig bra, Nugent parkerte andre gitarister den dagen. Herregud å den manne kan traktere en gitar. Og ikke hvilken som helst gitar, alle andre musikere skjønner jo ikke hvorfor eller hvordan han klarer å spille på det instrumentet, ettersom den typen han andvender går for å være den mest tungspilte Gibson ever. Tulling ? Digger mennesker som tør å ha andre meninger en den gemene hop og meninger har fyren helt klart og tør også å ytre frempå.
WAng Dang Sweet Poontang
WAng Dang Sweet Poontang
-
- Belieber
- Mood:
fisperumsen wrote:Free For All. Den første skiva jeg hørte med The MOtor City Madman og forsatt den jeg liker best . Konserten på SRF var helt vanvittig bra, Nugent parkerte andre gitarister den dagen. Herregud å den manne kan traktere en gitar. Og ikke hvilken som helst gitar, alle andre musikere skjønner jo ikke hvorfor eller hvordan han klarer å spille på det instrumentet, ettersom den typen han andvender går for å være den mest tungspilte Gibson ever. Tulling ? Digger mennesker som tør å ha andre meninger en den gemene hop og meninger har fyren helt klart og tør også å ytre frempå.
WAng Dang Sweet Poontang
Forstår jeg det da slik at du digger han Tvedt-fyren i Vigrid også da eller?
-
- Poser
- Mood:
fisperumsen wrote:Free For All. Den første skiva jeg hørte med The MOtor City Madman og forsatt den jeg liker best . Konserten på SRF var helt vanvittig bra, Nugent parkerte andre gitarister den dagen. Herregud å den manne kan traktere en gitar. Og ikke hvilken som helst gitar, alle andre musikere skjønner jo ikke hvorfor eller hvordan han klarer å spille på det instrumentet, ettersom den typen han andvender går for å være den mest tungspilte Gibson ever. Tulling ? Digger mennesker som tør å ha andre meninger en den gemene hop og meninger har fyren helt klart og tør også å ytre frempå.
WAng Dang Sweet Poontang
Vel og bra det Fisp - men hadde du digga'n like mye om han hadde bodd i Norge? Da hadd'n vært FRP'er, boarderline'a med sterke fascistiske trekk......
-
- Belieber
- Mood:
Cat Scratch...selvfølgelig
Mest pga. "Homebound"
Den spelte dom på Ewood Park før i tida. "Homebound to Ewood Park, where lads play ball. It goes to show"
Hjah, da låg vi i treadivisjon væ. Artig læll
Mest pga. "Homebound"
Den spelte dom på Ewood Park før i tida. "Homebound to Ewood Park, where lads play ball. It goes to show"
Hjah, da låg vi i treadivisjon væ. Artig læll
-Excuse me, Miss. Are your children twins?
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
Jeg er så ufattelig uenig med Nugent at jeg omtrent ikke orker å ta i platene hans lenger. Det hjelper jo heller ikke at han er en middels låtskriver med veldig mange svake skiver på samvittigheten. Men det ble Cat Scratch Fever, gitt. Spirit of the Wild var jo heller ikke så aller verst, mener jeg å huske. Double Live Gonzo er likevel den soloplata jeg er mest troende til å sette på, men den er (naturlig nok) ikke med i pollen.
Favorittplatene er dog Call of the Wild med Amboy Dukes og førsteskive til Damn Yankees.
Favorittplatene er dog Call of the Wild med Amboy Dukes og førsteskive til Damn Yankees.