Screaming for Vengeance
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Screaming for Vengeance
Jepp, da blir det en egen poll pÄ vinneren av Priest-pollen.
Mange bra lÄter pÄ denne plata, og det er vel egentlig kun "Pain and Pleasure" jeg pleier Ä stÄ over. Jeg skal prÞve Ä ta et litt originalt valg av beste lÄt, og gÄr for "Fever" i dag.
Judas Priest - Fever
Mange bra lÄter pÄ denne plata, og det er vel egentlig kun "Pain and Pleasure" jeg pleier Ä stÄ over. Jeg skal prÞve Ä ta et litt originalt valg av beste lÄt, og gÄr for "Fever" i dag.
Judas Priest - Fever
ElÀkööt supikoirat!
GladÞks wrote:Mange bra lÄter pÄ denne plata, og det er vel egentlig kun "Pain and Pleasure" jeg pleier Ä stÄ over. Jeg skal prÞve Ä ta et litt originalt valg av beste lÄt, og gÄr for "Fever" i dag.
"Fever" er slett ikke noe dÄrlig valg, men det ble "You've Got Another Thing Comin'" for min del. Svakeste lÄt er antakelig "(Take These) Chains". Enda et av Bob Halligan Jr.'s begredelige bidrag pÄ lÄtskriverfronten. Faktisk enda verre enn "Beat 'Em Up" fra Club Ninja.
Ta tÄrnet, Ebralidze!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
torjo wrote:GladÞks wrote:Mange bra lÄter pÄ denne plata, og det er vel egentlig kun "Pain and Pleasure" jeg pleier Ä stÄ over. Jeg skal prÞve Ä ta et litt originalt valg av beste lÄt, og gÄr for "Fever" i dag.
"Fever" er slett ikke noe dÄrlig valg, men det ble "You've Got Another Thing Comin'" for min del. Svakeste lÄt er antakelig "(Take These) Chains". Enda et av Bob Halligan Jr.'s begredelige bidrag pÄ lÄtskriverfronten. Faktisk enda verre enn "Beat 'Em Up" fra Club Ninja.
Begredelig, schmegredelig, du din tonedÞve tÞnt. "(Take these) Chains" er pÄ samme glitrende nivÄ som "Fever", eventuelt for eksempel...
Judas Priest - Bloodstone
(og mange flere).
ElÀkööt supikoirat!
-
- Poser
- Mood:
"Riding on the Wind" er en av mange fantastiske lÄter pÄ plata, stemmer pÄ den...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
GladÞks wrote:Begredelig, schmegredelig, du din tonedÞve tÞnt. "(Take these) Chains" er pÄ samme glitrende nivÄ som "Fever"...
Min bazooka er tykkere enn ditt gevÊr, sÄ ikke prÞv deg med den slags sprogbruk!
Ta tÄrnet, Ebralidze!
-
- Belieber
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Perfekt at denne trÄden ble startet siden jeg kom over dette:
Having completed their brief British tour, the guys returned to Ibiza Sound Studio in January, but when they played back the tracks they had been working on, they decided to scrap them and start over fresh!
"We discarded four or five songs off the album, and they were good songs. It just happened that we wrote five better ones."
- Glenn Tipton, Guitar Player Magazine, July 1983
Skulle gitt _litt_ for Ä fÄ hÞre dem.
OT: Gikk gjennom hele Priest discoen engang og rate'a sangene, sÄ her er Screaming delen:
The Hellion/Electric Eye (10/10)
Riding On The Wind (8/10)
Bloodstone (7/10)
(Take These) Chains (8/10)
Pain And Pleasure (8/10)
Screaming ForVengeance (8/10)
You've Got Another Thing Comin' (7/10)
Fever (9/10)
Devil's Child (8/10)
Forresten er bonustracken "Prisoner of Your Eyes" noe av det bedre de har prestert og!
Om noen har bootleg av "Fever" live, kan du sende?
Having completed their brief British tour, the guys returned to Ibiza Sound Studio in January, but when they played back the tracks they had been working on, they decided to scrap them and start over fresh!
"We discarded four or five songs off the album, and they were good songs. It just happened that we wrote five better ones."
- Glenn Tipton, Guitar Player Magazine, July 1983
Skulle gitt _litt_ for Ä fÄ hÞre dem.
OT: Gikk gjennom hele Priest discoen engang og rate'a sangene, sÄ her er Screaming delen:
The Hellion/Electric Eye (10/10)
Riding On The Wind (8/10)
Bloodstone (7/10)
(Take These) Chains (8/10)
Pain And Pleasure (8/10)
Screaming ForVengeance (8/10)
You've Got Another Thing Comin' (7/10)
Fever (9/10)
Devil's Child (8/10)
Forresten er bonustracken "Prisoner of Your Eyes" noe av det bedre de har prestert og!
Om noen har bootleg av "Fever" live, kan du sende?
MiddelmÄdig album. Electric Eye, Riding on The Wind og tittelkuttet holder hÞy standard, men resten av plata er ikke helt det store.
Stemte tittelkuttet.
Stemte tittelkuttet.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!
Funny fact:
"We mixed the album at Bill Szymczyk's Bayshore Studio in Coconut Grove, down in Florida, in April '82, and we actually had to go back in and record some extra tracks at Beejay Studio in Orlando. 'You've Got Another Thing Comin' ' was an interesting one to record, because they were just running through it for the first time with Dave Holland; I was setting up the sound and getting everything sorted out, and I was just rolling tape while they were doing it. But it had such a great feel, we just decided to make it the master tape."
- Tom Allom
"We went into Beejay Studio in Orlando and did the ghost track, mainly for the drums. But it went so well, we used that first take."
- K.K. Downing
"We mixed the album at Bill Szymczyk's Bayshore Studio in Coconut Grove, down in Florida, in April '82, and we actually had to go back in and record some extra tracks at Beejay Studio in Orlando. 'You've Got Another Thing Comin' ' was an interesting one to record, because they were just running through it for the first time with Dave Holland; I was setting up the sound and getting everything sorted out, and I was just rolling tape while they were doing it. But it had such a great feel, we just decided to make it the master tape."
- Tom Allom
"We went into Beejay Studio in Orlando and did the ghost track, mainly for the drums. But it went so well, we used that first take."
- K.K. Downing
Stemmer tittellÄta. Virgin Steele har forresten en vanvittig fet cover av denne, hakket bedre enn originalen! Ellers fÞlger disse like bak: Electric Eye, Riding on the Wind, Bloodstone, You've Got Another Thing Comin'...
-
- B
- Mood:
Her tenker jeg at jeg stemmer Electric Eye, men skulle nesten hatt med Hellion ogsÄ siden dette utgjÞr en perfekt album-Äpner.
Hm, egentlig en litt vanskelig poll. Liker hele skiva godt, men gÄr for tittellÄta. Husker GladÞks gaulet pÄ "Prisoner of your Eyes" under hele Graspop 2004. Den og Alooooooooooooooone in the dark (park)!