Opeth - Morningrise, beste låt?
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Opeth - Morningrise, beste låt?
Da var det klart for album nummer to Morningrise.
Soleklar sekser på terningen, og ikke et svakt øyeblikk mener jeg. Alt stemmer, og med pistolen mot tinningen velger jeg "Black Rose Immortal" som beste låt. Hva er din favoritt?
Soleklar sekser på terningen, og ikke et svakt øyeblikk mener jeg. Alt stemmer, og med pistolen mot tinningen velger jeg "Black Rose Immortal" som beste låt. Hva er din favoritt?
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.
-
- Poser
- Mood:
Ekstremt bra album! Skal vente litt, så gir jeg stemmen min til låta som ligger dårligst an...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
To Bid you Farewell. Black Rose Immortal er en tjue minutter lang låt for å lage en tjue minutter lang låt. Klart, den er bra, men igjen er arrangeringa så som så, igjen med masse fulle stopper som gjør at det like gjerne kunne vært tre låter istedenfor én.
Helhetlig er skiva et stort steg fram fra Orchid, bedre arrangert, selv om alt ikke er helt på plass ennå, særlig på nevnte låt. På Morningrise klarte de mer eller mindre det de prøvde på på Orchid, det er en mer profesjonell og gjennomført skive, men de har fortsatt ikke HELT funnet fram dit de skal.
Helhetlig er skiva et stort steg fram fra Orchid, bedre arrangert, selv om alt ikke er helt på plass ennå, særlig på nevnte låt. På Morningrise klarte de mer eller mindre det de prøvde på på Orchid, det er en mer profesjonell og gjennomført skive, men de har fortsatt ikke HELT funnet fram dit de skal.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death
What I am, what I want, I'm only after death
-
- Be
- Mood:
Et deilig album, med klassikere hele veien. Advent, The Night and the Silent Water, Nectar, Black Rose Immortal, To Bid You Farewell...alle deilige låter... men Morningrise har den dårligste produksjonen av Opeth-albumene, dessverre..
Det er litt vanskeligere å finne en låt som peker seg ut, litt som å velge mellom krokanrull, hobby, stratos og toppris, de er alle sensuelle og fantastiske på sine måter.. men jeg går da for ... uh.. tja.. nei f**n, det blir 'Advent'.
Men det skal bli enda vanskeligere..
Det er litt vanskeligere å finne en låt som peker seg ut, litt som å velge mellom krokanrull, hobby, stratos og toppris, de er alle sensuelle og fantastiske på sine måter.. men jeg går da for ... uh.. tja.. nei f**n, det blir 'Advent'.
Men det skal bli enda vanskeligere..
-
- Poser
- Mood:
Passer bra at "The Night and the Silent Water" trengte en sympatistemme...det er egentlig min favoritt på dette mesterverket...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
- Spermatozoon
- Mood:
Black Rose Immortal, til tross for at den burde vært ferdig etter 15 minutter istedet for 20. Men det første kvarteret er hinsides genialt.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
Topic author - Poser
- Mood:
Udunpute wrote:Black Rose Immortal, til tross for at den burde vært ferdig etter 15 minutter istedet for 20. Men det første kvarteret er hinsides genialt.
Joda, men syns slutten er genial også jeg da...når Åkerfeldt skriker på slutten....gåsehud
Det står mellom "Advent" og "The Night and the Silent Water". Jeg stemmer førstnevnte, men det er blitt ei god stund siden jeg hørte på plata sist, så jeg veit da f**n, egentlig.
Eläkööt supikoirat!
-
Topic author - Poser
- Mood:
Gladøks wrote:Det står mellom "Advent" og "The Night and the Silent Water". Jeg stemmer førstnevnte, men det er blitt ei god stund siden jeg hørte på plata sist, så jeg veit da f**n, egentlig.
Da skal jeg gi deg et godt råd: sett den på og nyt den NÅ!
Opeth82 wrote:Gladøks wrote:Det står mellom "Advent" og "The Night and the Silent Water". Jeg stemmer førstnevnte, men det er blitt ei god stund siden jeg hørte på plata sist, så jeg veit da f**n, egentlig.
Da skal jeg gi deg et godt råd: sett den på og nyt den NÅ!
Neppe. Jeg spiser en Marken-meny for øyeblikket. Headless Cross-plata av Sabbath i skrivende stund, og Blessing in Disguise-plata av Metal Church er neste nummer ut på spillelista.
Eläkööt supikoirat!
-
- Belieber
- Mood: