Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Den store Warrant-trÄden!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Warrants beste album?

Dirty Rotten Filthy Stinking Rich (1989)
2
17%
Cherry Pie (1990)
8
67%
Dog Eat Dog (1992)
2
17%
Ultraphobic (1995)
0
No votes
Belly to Belly (1996)
0
No votes
Born Again (2006)
0
No votes

Total votes: 12

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Den store Warrant-trÄden!

Post by Affen »

Yeah, som trÄd-tittelen sier, dette er Den store Warrant-trÄden!
Her skal vi diskutere bandet som gav oss klassikere som Heaven, Down Boys, Sometimes She Cries, I Saw Red, og ikke minst Cherry Pie.

Warrant starta opp tidlig i 1984 da vokalist Jani Lane og trommis Steven 'Stickee' Sweet mÞttes. De fikk med seg gitarist Erik Turner fra bandet Knightmare II. Kort tid etter kom bassist Jerry Dixon med. De gjorde mye klubbjobber, og fikk fort oppvarmingsjobber for bla Hurricane, Black 'n' Blue, Stryper, og selveste Ted Nugent. I '87 fikk de med en ekstra gitarist, Joey Allen. OgsÄ han hadde spilt i Knightmare II.

Image

PÄ plate debuterte de med en lÄt pÄ soundtracket til 'Bill & Ted's Excellent Adventure', og i februar '89 kom debutalbumet Dirty Rotten Filthy Stinking Rich, produsert av Beau Hill (Alice Cooper, Winger, Europe, Ratt, m.fl).

OppfÞlgeren Cherry Pie blei sluppet i 1990, og tittellÄta, som blei gitt ut som singel ei stund fÞr selve skiva, gikk rett inn pÄ topp 10 pÄ de amerikanske listene. Skiva skulle opprinnelig hete Uncle Tom's Cabin, og den lÄta skulle Äpne, men da sellskapet sÄ suksessen med Cherry Pie, mÄtte bÄde tittel, lÄtrekkefÞlge og cover endres. I kjÞlvannet av suksessen med Cherry Pie, dro Warrant ut pÄ turné med Poison i USA. I Europa turnérte de med David Lee Roth. Da de kom tilbake til USA hadde de solgt sÄ mye at de blei sent rett ut pÄ egen headliner-turné, og fikk med seg Trixter og Firehouse som support.

I 1992 slapp bandet sitt 3. album, Dog Eat Dog, som var produsert av legendariske Michael Wagener. Skiva var tyngre enn de to foregÄende, og regnes av mange fans og kritikere som bandets beste album, men pga grungens inntog, greide de aldri Ä komme opp pÄ samme salgstall. De turnérte med Lynch Mob i USA, og spilte pÄ Monsters of Rock i Europa, der Iron Maiden headlina. I forkant av en festival i Italia hadde Glen Danzig brukt masse tid pÄ Ä slenge dritt om Warrant og oppfordre publikum til Ä kaste ting pÄ dem, men publikum likte Warrant, og det endte med at Danzig blei kicka ut rett fÞr festivalen skulle gÄ av stabelen.

Image

I februar '93 slutta Jani Lane i bandet, og de blei umiddelbart dumpa av Columbia. Lane kom dog tilbake etter bare noen mnd, men Allen og Sweet slutta kort etter dette igjen. De blei erstatta av Rick Steier og James Kottak, som hadde blitt kicka fra Kingdom Come.

Ultraphobic blei Warrants 4. album, og kom ut i '95. Beau Hill var tilbake som produsent. Ultraphobic var adskillig tyngre, og mer moderne i soundet. Kottak slutta halvveis i turnéen, og skiva solgte ikke i nÊrheten av forrige. Nedturen fortsatte med den grungea Belly To Belly - Volume One, men de fikk i det minste varme opp for Alice Cooper i USA, ilag med Dokken og Slaughter. I '97 slapp de live-samlinga Warrant Live 86-97, uten at den fikk noe oppmerksomhet.

Et coveralbum, Under the Influence, blei Warrants neste utgivelse. Den kom i 2001. Bandet besto da av vokalist Jani Lane, gitaristene Erik Turner og Billy Morris, bassist Jerry Dixon, og trommis Mike Fasano. Skiva innehold coverversjoner av band som Aerosmith, Thin Lizzy, Nazareth, Queen, AC/DC, m.fl., i tillegg til to nye egne lÄter.

Jani Lane slutta nok en gang i bandet etter dette, og blei erstatta av ex Black 'n' Blue vokalist Jaime St. James. Originalmedlemmene Joey Allen og Steven Sweet kom tilbake, og Warrants fÞrste album uten Jani Lane blei Born Again var produsert av Pat Regan, som hadde jobba med bla Kiss, Deep Purple, Mr. Big og L.A. Guns. Born Again kom ut i 2006, og gav bandet et lÞft og blei den fÞrste skiva som fikk noe sÊrlig oppmerksomhet pÄ mange Är.

Image

Siste nytt er at Jani Lane er tilbake i bandet, og om alt gÄr bra, fÄr vi et comeback album fra det originale Warrant i 2008 eller 2009.

Jeg har hÞrt for lite pÄ Dog Eat Dog til Ä rangere skivene enda, men skal hÞre mer pÄ den framover. Ultraphobic har noe bra, men er jevnt over litt kjedelig. Belly To Belly er drit, og Born Again har jeg ikke hÞrt.

De to fÞrste er dog knall, og selv om mange bare har hÞrt lÄta Cherry Pie, sÄ ikke dÞm bandet for den, da det er en av de svakeste lÄtene pÄ de tidlige skivene, og ikke er sÊrlig representativ. Faktisk vil jeg si at de to fÞrste Warrant-skivene har mye til felles med gode gamle Boston!
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Å, det var snakk om NYE Warrant...

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:Å, det var snakk om NYE Warrant...

Nye? Om du tenker pÄ i forhold til tyske Warrant, sÄ starta faktisk de og i 1984, men seinere pÄ Äret. SÄ amerikanske Warrant er faktisk det originale Warrant, selv om tyskerne platedebuterte fÞrst :)
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Du likte jo faktisk tyske Warrant ogsÄ, Affen. Det kom jeg pÄ nÄ.

Selv synes jeg Dog Eat Dog er den klart beste skiva. Den er faktisk helt ok. Down Boys er ogsÄ ei ganske grom lÄt fra ei ellers svak skive. Uncle Tom's Cabin er ogsÄ ei bra lÄt.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marken wrote:Du likte jo faktisk tyske Warrant ogsÄ, Affen. Det kom jeg pÄ nÄ.

Joda, var helt greit det, men i min verden kommer aldri thrash opp pÄ samme nivÄ som hardrock uansett. Et middels hardrockband er som regel bedre enn et bra thrashband...
Image

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Affen wrote:

Joda, var helt greit det, men i min verden kommer aldri thrash opp pÄ samme nivÄ som hardrock uansett. Et middels hardrockband er som regel bedre enn et bra thrashband...

SĂ„ du mener Warrant er bedre enn Metallica?

DevilCat
Spermatozoon
Mood:

Post by DevilCat »

Har debuten, og den bliver noglet slapp i lengden, synes jeg. Bare en tre-fire lÄter det trÞkker litt av, hvorav Big Talk og Cold Sweat er favorittene.
John Tucker wrote:I have always had a soft spot for Iron Maiden. Like many fans, I thought they lost the plot somewhere along the way, altough that all changed again with the release of Virtual XI..

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Pandora wrote:
Affen wrote:

Javisst! Jeg digger Ride the Lightning og Master of Puppets, men jeg setter Warrants to (muligens 3) fÞrste et hakk over ja. Er hardrockmann jeg vettu, thrash er bra, men ikke pÄ samme nivÄ :wink:
Image

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

DevilCat wrote:Har debuten, og den bliver noglet slapp i lengden, synes jeg. Bare en tre-fire lÄter det trÞkker litt av, hvorav Big Talk og Cold Sweat er favorittene.

Jepp. Ganske dÄrlig hardrock. Litt irriterende at disse fikk mye oppmerksomhet, nÄr det var mange hardrock bra Usa som var mye bedre.
Big talk lÄta er litt bra, resten er ganske platt.

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

Jeg har veldig lyst til Ä slenge dritt basert pÄ den ene lÄta jeg har hÞrt (cherry pie), men jeg skal ta Affen pÄ ordet og vÊre snill gutt.

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Affen wrote:
Pandora wrote:
Affen wrote:

Javisst! Jeg digger Ride the Lightning og Master of Puppets, men jeg setter Warrants to (muligens 3) fÞrste et hakk over ja. Er hardrockmann jeg vettu, thrash er bra, men ikke pÄ samme nivÄ :wink:

Det er faktisk helt utrolig. Ikke at du liker hardrock bedre enn thrash, men at du foretrekker noe av Warrant fremfor Ride the Lightning.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Pandora wrote:Det er faktisk helt utrolig. Ikke at du liker hardrock bedre enn thrash, men at du foretrekker noe av Warrant fremfor Ride the Lightning.

Den der kan jeg jo bare snu, eller bruke om noe annet du liker i forhold til noe jeg liker, sÄ det er vel ingen vits Ä gÄ ned den veien? :wink: Noen foretrekker mora, andre foretrekker dattra. Og selv om jeg tar begge to, vil nok den ene tiltrekke meg mer enn den andre, uavhengig av hva folk flest mener. Haha, spontanmetaforer, I luv it! :D

Men sÄnn seriÞst, hardrock ligger nok nÊrmere mitt hjerte enn metal. Selv om Grave Digger er et hederlig unntak... :wink:
Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Affen wrote:Noen foretrekker mora, andre foretrekker dattra. Og selv om jeg tar begge to, vil nok den ene tiltrekke meg mer enn den andre, uavhengig av hva folk flest mener.

Bare hun ikke er altfor gammel?

Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

Cherry Pie-skiva liker vi og lÄta "Heaven", fra hva nÄ enn album den er fra.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:
Affen wrote:Noen foretrekker mora, andre foretrekker dattra. Og selv om jeg tar begge to, vil nok den ene tiltrekke meg mer enn den andre, uavhengig av hva folk flest mener.

Haha, den kan forbli intern... :lol:

@Melodia: Heaven er pÄ debuten.
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

80-tallets stÞrste Hardrock-hype, et middelmÄdig til direkte dvaskt band - tross enklete gode tillÞp pÄ Cherry Pie-skiva, derav fÄr den skiva ogsÄ min stemme :!: Ultraphobic hadde vel ogsÄ noe Ä by pÄ, men mer musikalsk med innlemmelsen av 2 tidligere Kingdom Come karer enn pÄ det lÄtmessige om sant skal sies....
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:80-tallets stÞrste Hardrock-hype, et middelmÄdig til direkte dvaskt band - tross enklete gode tillÞp pÄ Cherry Pie-skiva, derav fÄr den skiva ogsÄ min stemme :!:

Du skal selvfÞlgelig fÄ lov til Ä ha di mening, men jeg forstÄr virkelig ikke hvorfor du har problemer med Warrant. Er det lenge siden du har hÞrt debuten? Kanskje du burde prÞvd igjen nÄ om det er noen Är siden sist?
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
Lynchomaniac wrote:80-tallets stÞrste Hardrock-hype, et middelmÄdig til direkte dvaskt band - tross enklete gode tillÞp pÄ Cherry Pie-skiva, derav fÄr den skiva ogsÄ min stemme :!:

Du skal selvfÞlgelig fÄ lov til Ä ha di mening, men jeg forstÄr virkelig ikke hvorfor du har problemer med Warrant. Er det lenge siden du har hÞrt debuten? Kanskje du burde prÞvd igjen nÄ om det er noen Är siden sist?

Debuten er ei f******a rĂŠlskive av dimensjoner - ei plate jeg garantert aldri hĂžrer igjen frivillig :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Affen wrote:
Stian wrote:

@Melodia: Heaven er pÄ debuten.

Haha, greit. Moro var det, ihvertfall.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Stian wrote:
Affen wrote:
Stian wrote:

Haha, greit. Moro var det, ihvertfall.

Hehe, joda. Litt flaut, men :oops:
Image

Locked Previous topicNext topic