Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Poison

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Poisons beste?

Look What The Cat Dragged In (1986)
12
44%
Open Up And Say... Ahh! (1988)
7
26%
Flesh & Blood (1990)
6
22%
Native Tongue (1993)
0
No votes
Crack A Smile... And More (1996, gitt ut i 2000)
1
4%
Power To The People (2000)
0
No votes
Hollyweird (2002)
1
4%

Total votes: 27

Topic author
Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dick Hardy »

Deg om det, Lyncho. Skal du selvsagt få lov til å synes. Selv om jeg (som i tillegg behersker nevnte instrument selv) ikke er enig i det hele tatt. Har sett bedre, men har sett MYE som er 100 ganger mer elengig enn det.
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Dick Hardy wrote:Deg om det, Lyncho. Skal du selvsagt få lov til å synes. Selv om jeg (som i tillegg behersker nevnte instrument selv) ikke er enig i det hele tatt. Har sett bedre, men har sett MYE som er 100 ganger mer elengig enn det.

Håper da det :wink:, jeg hadde forøvrig lite eller nær sagt ingen forventninger til hva CC skulle prestere solowise - men ble mildt sagt sørgmodig skuffa alikevel, selv om jeg ikke behersker instrumentet :wink:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Her er jeg enig med Lyncho selv om jeg ikke så konserten. CC var elendig! Og jeg har rimelig peiling på gitar.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Enig med Hardy her, gitt. Kritikken mot CC virker som den er basert på 2 ting: Fordommer, og "hyle-sekvensen" i solospot'en hans. Solospillet i låtene var nemlig av særdeles høy klasse, og at CC har vokst seg til å bli en meget habil gitarist er det ingen tvil om. At folk som sjøl ikke er musikere kritiserer spillinga hans sliter jeg litt med å forstå, da mannen har teknikk i massevis, spiller stødig og reint, og i tillegg har masse feeling. CC har utvikla seg mer i retning shredding, og på kjappe løp spiller han reinere, mindre slurvete enn f.eks Yngwie Malmsteen. Og det er den faktiske sannheten. Hva folk som sjøl ikke spiller noen instrument og heller ikke har de samme forutsetningene til å uttale seg om mener får stå for deres regning. CC er en dyktig gitarist, og gjorde en kjempejobb på SRF. Så får det heller være så at solospot'en blei noe masete og ikke så bra som resten.
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Haha, Affen du er en gal, gal mann :lol:

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Affen wrote:CC har utvikla seg mer i retning shredding, og på kjappe løp spiller han reinere, mindre slurvete enn f.eks Yngwie Malmsteen.

Ha-ha-ha-ha. Dette er dagens vits. He-he-he-he.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Ser dere ler, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvilket grunnlag har dere til å bedømme CC's musikalske prestasjoner? Spiller dere noe instrument sjøl? Dessuten var dere negativ til CC før bandet gikk på scenen, så her snakker vi forutinntatte holdninger og gamle fordommer. Nytter ikke snakke fornuft når dere er like useriøs som Marken :)
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Holder å ha ører, Affen.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Marken wrote:Holder å ha ører, Affen.

Du var ikke der engang. At du støtter Lyncho og Guru'n understreker bare mitt poeng.
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:
Marken wrote:Holder å ha ører, Affen.

Du var ikke der engang. At du støtter Lyncho og Guru'n understreker bare mitt poeng.

Jeg skriver det selvsagt på kødd, men ville overrasket meg stort om han overbeviste.
Og det våset du kommer med at man må spille gitar selv for å høre om en person er ræva eller god ? Hva er det for noe tull ?
Selvsagt enig i mange tilfeller, men de aller fleste hører uansett forskjell på om en gitarist presterer bra eller dårlig.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:Dessuten var dere negativ til CC før bandet gikk på scenen, så her snakker vi forutinntatte holdninger og gamle fordommer.

Halford ? Fallhøyden er stor, Affen.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:Ser dere ler, men jeg skjønner ikke hvorfor. Hvilket grunnlag har dere til å bedømme CC's musikalske prestasjoner? Spiller dere noe instrument sjøl? Dessuten var dere negativ til CC før bandet gikk på scenen, så her snakker vi forutinntatte holdninger og gamle fordommer. Nytter ikke snakke fornuft når dere er like useriøs som Marken :)

Er det alene en forutsetning for å uttale seg så er det relativt mange som ikke har noen grunnlag for å uttale seg - da burde i såtilfelle ikke du uttale deg om gitarspill som bassist! Slik argumentasjon blir for søkt, det burde selv du skjønne! Som iherdig musikkintressert snart 30 år (lengre enn deg skulle jeg tro :wink:) og etter å ha hørt ca 300 konserter og gud-hjelpe meg å mange plater - føler jeg at jeg er mer enn et visst grunnlag for å uttale meg!

Min vurdering av CC baserer seg på at jeg stilte meg nøytral til ham, men å påstå at han ikke slurva og skødda seg gjennom solonummeret er sludder og vås - i såtilfelle er du så blenda av å endelig få sett heltene dine at du glemmer de indre kritiske røster (noe jeg og mange med meg her på boardet tror at du i liten grad besitter :wink: ). Jeg har faktisk evne til å kritisere helter, noe jeg ikke kan huske å ha hørt fra deg under Kiss eller hele SRF for den saks skyld! Er det slik at du kjøper du alt rått vil jeg påstå du går for sjelden på konsert da åpenbare feil/mangler avsløres selv av "utrente" ikke-utøvende ører som mine! Merk at jeg sier ingenting om hans rytmespil som var emminent, men soloene og solospoten var etter mine ører kritikkverdig.... :roll: En eneste gitarsolo hørte jeg av Poison som satt som den skulle, og det var Every Rose Has It's Torn

Guru'n spiller forøvrig gitar og har "etter ditt utsagn" derav mer grunnlag for å uttale seg enn deg - og jeg finner det ikke underlig heller at han er mer enig med meg en deg! :wink:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Merkelig at alle andre jeg prata med var j****g imponert over CC, mens du, Guru'n og Marken (som ikke engang var der) er de eneste som uttaler seg negativt. Overhørte utrolig mange som var j****g positivt overraska over CC.
Image

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Jeg er meget godt fornøyd med Poison, men klarer ikke å dy meg Affen. Du bruker anmeldelser der det passer seg, så da tenkte jeg du skulle få lese denne:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/fest ... 2633553.ab

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

BruunoRamone wrote:Jeg er meget godt fornøyd med Poison, men klarer ikke å dy meg Affen. Du bruker anmeldelser der det passer seg, så da tenkte jeg du skulle få lese denne:

Det der var jo bare p**s...
Image

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Affen wrote:
BruunoRamone wrote:Jeg er meget godt fornøyd med Poison, men klarer ikke å dy meg Affen. Du bruker anmeldelser der det passer seg, så da tenkte jeg du skulle få lese denne:

Poison fikk vel stort sett bare griseslakt i svenske aviser.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

steinman wrote:
Affen wrote:

Jepp.

En merkelig observasjon: Folk slakter gitarspillinga til CC DeVille over en lav sko, mens Rob Halford hylles som en god vokalist og frontmann. Hva skjer med folk!? Er det virkelig ingen som legger musikalske kriterier til grunn? Er det ingen som er istand til å høre forskjell på en god og en dårlig musikalsk prestasjon??? :?
Image

BruunoRamone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BruunoRamone »

Affen wrote:

Men slakten av Halford i svenske aviser var altså helt riktig?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:En merkelig observasjon: Folk slakter gitarspillinga til CC DeVille over en lav sko, mens Rob Halford hylles som en god vokalist og frontmann.

Nå er det vel bare to stk som var tilstede som har kritisert spillinga til CC, mens resten ifølge deg kun har godord å si om kar'n, så det er vel ikke noe å surve over.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
steinman wrote:
Affen wrote:

Jepp.

En merkelig observasjon: Folk slakter gitarspillinga til CC DeVille over en lav sko, mens Rob Halford hylles som en god vokalist og frontmann. Hva skjer med folk!? Er det virkelig ingen som legger musikalske kriterier til grunn? Er det ingen som er istand til å høre forskjell på en god og en dårlig musikalsk prestasjon??? :?

Jeg var langt mer imponert over Halford denne gangen en sist på SRF, så ja Halford gjorde en beydelig bedre jobb enn CC etter min vurdering :!:

Locked Previous topicNext topic