Hvordan får du greie på hvilke konserter som arrangeres?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvordan får du greie på hvilke konserter som arrangeres?
Inspirert av tilløpet til debatt i Elm-tråden ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan folk faktisk får med seg at konserter finner sted? Ser du plakater rundt om i byen? Ser du annonser for konsertstedet i en avis, et blad? Får du høre om det gjennom kompiser? Leser du om dem på internett? Eller får du sjelden eller aldri med deg hva som skjer?
Tenker her i utgangspunktet på metalkonserter. Grei ut. Gjør rede for. Utdyp.
Tenker her i utgangspunktet på metalkonserter. Grei ut. Gjør rede for. Utdyp.
-
- Belieber
- Mood:
Det meste når meg gjennom nettsider og mailinglister men flyers og jungeltelegraf er ei heller å forakte.
Nettet & jungeltelegrafen. Postere & flyers blir nesten som en slags bakgrunnsstøy i hverdagen som jeg som oftest ignorerer.
På den andre sida, når jeg selv dreiv og arrangerte metalkvelder på Blindern, så syns jeg at jeg merka stor forskjell på oppmøte ut fra hvor god promotion vi hadde hatt i form av plakater og flyers i forveien.
På den andre sida, når jeg selv dreiv og arrangerte metalkvelder på Blindern, så syns jeg at jeg merka stor forskjell på oppmøte ut fra hvor god promotion vi hadde hatt i form av plakater og flyers i forveien.
Eläkööt supikoirat!
-
- Belieber
- Mood:
Stort sett herfra. I tillegg liker jeg den siden i Close Up som informerer om konserter både i Norge, sverige og danmark. Plutselig dukker det opp noe fancy i Gøteborg eller lignende.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?
Sigurd wrote:Hva er bra, hva er dårlig?
Bra: helgedager, flyere, internett. Uslåelig kombo. Aviser er rimelig jalla med mindre du skal promotere Kirsti Sparboe eller Dire Straits.
Dårlig: Ukedager, FOR MANGE KONSERTER, puddelrock, plastglass.
Conan wrote:Sigurd wrote:Kan også vri litt på problemstillingen: Hva synes du konsertarrangører bør gjøre mer av i PR-sammenheng? Hva er bra, hva er dårlig?
Ganske dumt å legge flere metalkonserter på samme dag, spes om det er litt størrelse på banda.
Spesielt om det IKKE er litt størrelse på banda, vil jeg si. Det har blitt vanskeligere nok å være et lite band og trekke publikum med den mengden konserter det har vært i Oslo de siste par åra, om de ikke skal konkurrere med hverandre også.