Hvordan fÄr du greie pÄ hvilke konserter som arrangeres?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hvordan fÄr du greie pÄ hvilke konserter som arrangeres?
Inspirert av tillÞpet til debatt i Elm-trÄden ble jeg veldig nysgjerrig pÄ hvordan folk faktisk fÄr med seg at konserter finner sted? Ser du plakater rundt om i byen? Ser du annonser for konsertstedet i en avis, et blad? FÄr du hÞre om det gjennom kompiser? Leser du om dem pÄ internett? Eller fÄr du sjelden eller aldri med deg hva som skjer?
Tenker her i utgangspunktet pÄ metalkonserter. Grei ut. GjÞr rede for. Utdyp.
Tenker her i utgangspunktet pÄ metalkonserter. Grei ut. GjÞr rede for. Utdyp.
-
- Belieber
- Mood:
Det meste nÄr meg gjennom nettsider og mailinglister men flyers og jungeltelegraf er ei heller Ä forakte.
Nettet & jungeltelegrafen. Postere & flyers blir nesten som en slags bakgrunnsstĂžy i hverdagen som jeg som oftest ignorerer.
PÄ den andre sida, nÄr jeg selv dreiv og arrangerte metalkvelder pÄ Blindern, sÄ syns jeg at jeg merka stor forskjell pÄ oppmÞte ut fra hvor god promotion vi hadde hatt i form av plakater og flyers i forveien.
PÄ den andre sida, nÄr jeg selv dreiv og arrangerte metalkvelder pÄ Blindern, sÄ syns jeg at jeg merka stor forskjell pÄ oppmÞte ut fra hvor god promotion vi hadde hatt i form av plakater og flyers i forveien.
ElÀkööt supikoirat!
-
- Belieber
- Mood:
Stort sett herfra. I tillegg liker jeg den siden i Close Up som informerer om konserter bÄde i Norge, sverige og danmark. Plutselig dukker det opp noe fancy i GÞteborg eller lignende.
Did you ever find yourself drowning in a dark and crowded bar?
Sigurd wrote:Hva er bra, hva er dÄrlig?
Bra: helgedager, flyere, internett. UslÄelig kombo. Aviser er rimelig jalla med mindre du skal promotere Kirsti Sparboe eller Dire Straits.
DĂ„rlig: Ukedager, FOR MANGE KONSERTER, puddelrock, plastglass.
Conan wrote:Sigurd wrote:Kan ogsÄ vri litt pÄ problemstillingen: Hva synes du konsertarrangÞrer bÞr gjÞre mer av i PR-sammenheng? Hva er bra, hva er dÄrlig?
Ganske dumt Ä legge flere metalkonserter pÄ samme dag, spes om det er litt stÞrrelse pÄ banda.
Spesielt om det IKKE er litt stÞrrelse pÄ banda, vil jeg si. Det har blitt vanskeligere nok Ä vÊre et lite band og trekke publikum med den mengden konserter det har vÊrt i Oslo de siste par Ära, om de ikke skal konkurrere med hverandre ogsÄ.