Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Judas Priest - [Nostradamus]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

To år etter at tråden ble laget er det på tide med en poll...:-)

Dawn Of Creation
0
No votes
PROPHECY
5
11%
Awakening
0
No votes
REVELATIONS
6
13%
The Four Horsemen
0
No votes
WAR
2
4%
Sands Of Time
0
No votes
PESTILENCE AND PLAGUE
5
11%
DEATH
2
4%
Peace
1
2%
CONQUEST
1
2%
LOST LOVE
0
No votes
PERSECUTION
6
13%
Solitude
0
No votes
EXILED
3
7%
ALONE
7
15%
Shadows In The Flame
0
No votes
VISIONS
2
4%
Hope
0
No votes
NEW BEGINNINGS
0
No votes
Calm Before The Storm
0
No votes
NOSTRADAMUS
4
9%
FUTURE OF MANKIND
2
4%
 
Total votes: 46
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Blabbermouth wrote:"in fact, no one seems to want to tell Rob, Glenn, K.K., Scott or Ian that the band AVANTASIA did this exact same concept album a few years back"

Javel!? Musikalsk er det vel minimalt med likheter, og Avantasia handla ikke i det hele tatt om Nostradamus. Skal han trekke fram eksempler på rip-off kan han i det minste bruke Stratovarius - Visions eller Nikolo Kotzev's Nostradamus :)
Image

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Blabbermouth wrote:"in fact, no one seems to want to tell Rob, Glenn, K.K., Scott or Ian that the band AVANTASIA did this exact same concept album a few years back"

Fytti katta, dårligste sammenligningen jeg har hørt.....
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Hm, prøvde meg på denne skiva, men måtte gi meg halvveis. Jaja, de skal ha for forsøket...
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 21 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Uncle_Oyster »

Blabbermouth wrote:Bla bla biddi bla

Wow. Han likte IKKE skiva gitt! Men du verden så engasjert man skal være for å gå så grundig til verks i et slakt... Skal tro hva han er så bitter over?

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Uncle_Oyster wrote:
Blabbermouth wrote:Bla bla biddi bla

Wow. Han likte IKKE skiva gitt! Men du verden så engasjert man skal være for å gå så grundig til verks i et slakt... Skal tro hva han er så bitter over?

Kanskje han hadde forhåpninger sist han intervjua dem backstage, men Halford avviste ham? :-k
Image

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

"Unbelievably, things go downhill on disc two. If these drums aren't programmed, I'll bet money that Scott Travis was on strict orders not to deviate from the original demos — this stiff, ham-handed playing doesn't sound anything like the man's usual attack."

Er forsåvidt enig i det, disc 1 er ihvertfall 2 steg høyere opp enn disc 2 hos meg. Og jeg hadde en følelse av at Scott har kjedet seg litt under innspillingen, men det er nok mer for at det skal passe bedre i lydbildet.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Personlig finner jeg disc 2 et lite hakk sterkere enn disc en, mye pga låter som Alone, Exiled, Visions og Future of Mankind...men for all del, begge discene er veldig bra, og jeg foretrekker å se konseptalbum som en helhet og ikke skille mellom disc 1 og 2.
Image

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Jo enig, men hører ofte en del omgangen, siden albumet er så lang, vil ikke høre meg lei. I tillegg ser jeg en helt naturlig avsluttning/pause mellom dem, så det går bra.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:Personlig finner jeg disc 2 et lite hakk sterkere enn disc en, mye pga låter som Alone, Exiled, Visions og Future of Mankind...men for all del, begge discene er veldig bra, og jeg foretrekker å se konseptalbum som en helhet og ikke skille mellom disc 1 og 2.

Jepps, disc 2 er bittelitt bedre. 1 mindre bra låt der, mens det er 2 på disc 1.

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Flotte anmeldelser på Metal-Archives også: http://www.metal-archives.com/review.php?id=201005

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Har gitt disc 1 to runder og som for ventet er ikke dette så veldig imponerende. Tam produksjon, Halford synger middelmådig (til han og være vel og merke), og slappe låter. De to første skikkelige låtene er tålig bra, men resten gir meg lite på det nåværende tidspunkt. Men jeg skal prøve noen runder til. Ble heller aldri imponer of Angel Of Retribution

User avatar

Lille My
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 17 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lille My »

Image

User avatar

Bergman
Belieber
Belieber
Posts: 69
Joined: 28 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Bergman »

Haha, hva f**n er det der for no dritt!? Er den låta i samme stil som hele skiva?
Affen wrote: Tomas og Udun kan ronke seg i søvn til Bergman så mye de vil :!:
http://www.home.no/tjukkeole/

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Snedig låtvalg å lage video til. Har ikek hørt skiva enda, men vil tippe det er andre låter som gjør seg bedre.

Forøvrig en hinsides rævva video. Sånn data-animasjon gjør seg virkelig ikke i musikkvideoer.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Nils Barvåg wrote:Blabbermouth har anmeldt "Nostradamus" på grensen til slakt. Klipper inn teksten her som et eksempel på en person som ikke klarer å omstille seg fra tidligere skiver og ikke klarer å forstå hva Priest prøver å gjøre nå...

FWIW er jeg helt uenig med deg. Jeg har ikke hørt skiva ennå, men jeg synes anmelderen gjør det helt klart at han mener Priest ikke har lyktes med det de har satt seg fore og hva det er som er galt. Det er ikke noen store problemer med den anmeldelsen.

User avatar

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

"War" er den desidert mest pompøse låta på plata og stikker seg litt ut i forhold til resten.

Videoen er vel et forsøk på å bruke et bildespråk som ungdom kjenner fra dataspill, men bra var den uansett ikke...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Lille My
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 17 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lille My »

Bergman wrote:Haha, hva f**n er det der for no dritt!? Er den låta i samme stil som hele skiva?

Judas Priest goes power metal...
Image

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Ser ut som et dårlig spill jeg aldri ville rørt.

User avatar

Topic author
Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

knuthulhu wrote:
Nils Barvåg wrote:Blabbermouth har anmeldt "Nostradamus" på grensen til slakt. Klipper inn teksten her som et eksempel på en person som ikke klarer å omstille seg fra tidligere skiver og ikke klarer å forstå hva Priest prøver å gjøre nå...

FWIW er jeg helt uenig med deg. Jeg har ikke hørt skiva ennå, men jeg synes anmelderen gjør det helt klart at han mener Priest ikke har lyktes med det de har satt seg fore og hva det er som er galt. Det er ikke noen store problemer med den anmeldelsen.

Ja, han skriver riktig nok noe sånt som om at plata er tredjerangs musikalmusikk, så der tøtsjer han innom det jeg synes anmeldelsen bør fokusere på.

Problemet er at han bruker for mye plass på å gruffe om hva Priest har gjort tidligere...

Men jeg tror ikke jeg gidder å finlese anmeldelsen en gang til for å analysere videre... :wink: ...stort sett er det ikke så viktig hva andre folk synes om musikken jeg liker...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Nils Barvåg wrote:
knuthulhu wrote:
Nils Barvåg wrote:Blabbermouth har anmeldt "Nostradamus" på grensen til slakt. Klipper inn teksten her som et eksempel på en person som ikke klarer å omstille seg fra tidligere skiver og ikke klarer å forstå hva Priest prøver å gjøre nå...

FWIW er jeg helt uenig med deg. Jeg har ikke hørt skiva ennå, men jeg synes anmelderen gjør det helt klart at han mener Priest ikke har lyktes med det de har satt seg fore og hva det er som er galt. Det er ikke noen store problemer med den anmeldelsen.

Ja, han skriver riktig nok noe sånt som om at plata er tredjerangs musikalmusikk, så der tøtsjer han innom det jeg synes anmeldelsen bør fokusere på.

Problemet er at han bruker for mye plass på å gruffe om hva Priest har gjort tidligere...

Men jeg tror ikke jeg gidder å finlese anmeldelsen en gang til for å analysere videre... :wink: ...stort sett er det ikke så viktig hva andre folk synes om musikken jeg liker...

Klart det. Mulig han bruker mye tid på å si hva de burde gjort, men jeg leste den skikkelig siden jeg ikke har hørt skiva og jeg fikk en del info som jeg syntes var verdifull. Gjenstår å se om jeg er enig med fyren

Locked Previous topicNext topic