Selvlært eller skole?
Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
BlueGrot wrote:Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
my point exactly . man lærer å tenke litt selv utenfor rammene av teori
Hvis du velger skole tror jeg det ville være lurt at du selv vet hva du skal lære, slik at ikke læreren setter opp alt for deg. Jeg hadde selv noen timer for å komme meg litt videre teknisk sett og da var det jeg selv som bestemte hva jeg skulle arbeide videre med og det fungerte veldig bra!
AlowishusDevadanderCletus wrote:BlueGrot wrote:Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
Japp, var vel Steve Vai som sa at det vanskeligste var ikke å lære teori, men å glemme det.
Stian wrote:Jeg mislikte DT mer før. Nå har jeg en slags sympati med de, omtrent som med ansatte på Åråsen, som må omgås åndssvake og illeluktende mennesker hver dag.
-
- Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste låta på Chaossphere!BlueGrot wrote:Asarot wrote:BlueGrot wrote:Hvis du noen sinne står fast er det greit å ta timer.
det beste å gjøre når man står fast er å stå fast. prøve noe annet isteden. sliter du f.eks. med sweeping og ikke får det til (!!) så øver du heller på det du kan. sannsynligvis andre malmsteen greier og alt i harmonisk moll. ellers har det hjulpet meg en del å forsøke å spille etter skiver jeg kan utenat. IKKE spill etter Meshuggah for da blir du bare sur. sånn sett er det j****g greit med powermetal for da får man utvikla et visst gehør, samt pussa litt på det tekniske. og lær for himmelens skyld akkorder. så mange du kan, samt hvilke skalaer passer til akkorden og hvorfor.
bli kjent med gitarhalsen. <-VIKTIG.
Uenig, Meshuggah er fett å spille med.
New Millenium Cyanide Christ eier.
Destroy Erase Improve er vel den beste plata...
BlueGrot wrote:Asarot wrote:BlueGrot wrote:Hvis du noen sinne står fast er det greit å ta timer.
det beste å gjøre når man står fast er å stå fast. prøve noe annet isteden. sliter du f.eks. med sweeping og ikke får det til (!!) så øver du heller på det du kan. sannsynligvis andre malmsteen greier og alt i harmonisk moll. ellers har det hjulpet meg en del å forsøke å spille etter skiver jeg kan utenat. IKKE spill etter Meshuggah for da blir du bare sur. sånn sett er det j****g greit med powermetal for da får man utvikla et visst gehør, samt pussa litt på det tekniske. og lær for himmelens skyld akkorder. så mange du kan, samt hvilke skalaer passer til akkorden og hvorfor.
bli kjent med gitarhalsen. <-VIKTIG.
Uenig, Meshuggah er fett å spille med.
New Millenium Cyanide Christ eier.
Vil tro du forsto han mente Meshuggah var for vanskelig til å spille med. Kan forstå "surheten", for sånne rytmiske ting syntes jeg selv er et h****te å plukke.. Sikkert fett hvis man gidder
Digitus Impudicus!
-
- Belieber
- Mood:
Hadde kornett-undervisning i sin tid
Men hverken gitar,trommer,bass eller vokal er skolert her i gården. Så kan jeg ikke spille/synge heller da, men er flink til å late som...
Men hverken gitar,trommer,bass eller vokal er skolert her i gården. Så kan jeg ikke spille/synge heller da, men er flink til å late som...
-
- Spermatozoon
- Mood:
AlowishusDevadanderCletus wrote:BlueGrot wrote:Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
Du har jo hørt en del på Primus også....har vel hatt sitt å si for din del regner jeg med..man får jo servert en hel del uortodokse idèer av unge Hr. Claypool også...hehe...
Caenorhabditis Elegans er et unødig vakkert navn på en parasitt som lever i pattedyrs tarmsystem.
keandersen wrote:AlowishusDevadanderCletus wrote:BlueGrot wrote:Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
Du har jo hørt en del på Primus også....har vel hatt sitt å si for din del regner jeg med..man får jo servert en hel del uortodokse idèer av unge Hr. Claypool også...hehe...
han bynner å bli gammal,sjø
-
- Spermatozoon
- Mood:
AlowishusDevadanderCletus wrote:keandersen wrote:AlowishusDevadanderCletus wrote:BlueGrot wrote:Stygge akkorder er jo kult.AlowishusDevadanderCletus wrote:hadde det ikke vært for at jeg gikk de fire første årene som selvlært ,hadde jeg ikke spilt like stygge akkorder som idag.... begge deler er å anbefal mao.
han bynner å bli gammal,sjø
Kun en talemåte, unge mann....kun en talemåte...kallern det selv om han begynner å dra på åra
Caenorhabditis Elegans er et unødig vakkert navn på en parasitt som lever i pattedyrs tarmsystem.