Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Fair Warning

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Fair Warning
1
11%
Rainmaker
1
11%
Go!
7
78%
Four
0
No votes

Total votes: 9

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Bump - News fra Blabbermouth:

FAIR WARNING To Release New Album In August - May 17, 2006

Frontiers Records has announced the details of the European release of FAIR WARNING's reunion album, which has a working title of "Brother's Keeper".

The band, which currently consists of singer Tommy Heart, guitarist Helge Engelke, bassist Ule W. Ritgen and CC Behrens on drums, started working on the new songs in the fall 2005.

The new album, according to Ule W. Ritgen, is going to be "the most powerful we have done so far" and even if "we have tried to be heavier this time, we wanted to keep our melodic approach intact. By the first feedbacks we're getting, it worked out really well!"

The album will include the following tracks (in no particular order):

01. All I Wanna Do
02. All Of My Love
03. Don't Keep Me Waiting
04. Generation Jedi
05. In The Dark
06. No Limit
07. The Cry (working title)
08. Once Bitten Twice Shy
09. Push Me On
10. Rainbow Eyes
11. Tell Me Lies
12. The Way
13. Wasted Time

"Regarding the songwriting and stylistic variety," adds Ule, "we kept and refined the typical FW style, yet the approach and performance of each member is so much more unrestricted and intense."

"It's great to come back with an album like this, because now — in the final stages of mixing — listening back to what we have achieved, really makes us proud and confident, and that feels good..."

In addition to this highly anticipated CD — scheduled for release in Europe on August 25, 2006 — Frontiers Records has announced the re-release of three back-catalog FAIR WARNING items.
On July 9, reissues of FAIR WARNING's first two albums — the self-titled debut and "Rainmaker" — will hit the streets in Europe in their original artwork and track listing.

In addition to these long-out-of-print reissues, Frontiers Records will release the "Call Of The East – Live in Japan" DVD, containing an entire show held at the Club Citta in Kawasaki, Japan, on April 18, 1993. This DVD will be released in NTSC region free format and shall include the following tracklisting:

01. Sunset (intro)
02. Out On The Run
03. Longing For Love
04. When Love Fails
05. Eastern Sun
06. Crazy
07. Take Me Up
08. Long Gone
09. Take A Look At The Future
10. Children’s Eyes
11. Hang On
12. The Eyes of Rock
13. One Step Closer
14. A Little More Love
Extra tracks:
15. The Heat of Emotion
16. The Call of The Heart
17. In The Ghetto
18. Sukiyaki
19. Mickey’s Monkey

Så da er det bare å vente å se om det holder mål - spent som en gitarstreng jeg ihvertfall.....
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Gleder meg til denne nye FW-skiva. For håpentligvis får jeg kanskje sett bandet live også.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Oi, ting har skjedd siden jeg skreiv i denne tråden for 2 år siden. Idag er Rainmaker ei av mine absolutte favorittskiver, og det jeg har hørt ellers er og i høyeste grad kanonbra. Må seriøst få skaffa meg resten av diskografien! Bortsett fra Rainmaker har jeg kun Live and More, og det er jo AAAAAAAALT for lite!

Hvordan er resten av skivene å få tak i idag? Kringen nevnte noe om re-issues, og det er ett fett, så lenge jeg får skivene på plass i samlinga!

Må ha:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)
samt dvd'en The Call Of The East - Live In Japan.

Vil gjerne ha Angels Of Heaven ep'en og om den er å få tak i til en ok pris, men den er ikke SÅ viktig.

Sjelden har jeg forresten vært mer enig med Bruuno:
BruunoRamone wrote:Her er noen kjappa fakta:
1. Fair Warning er dritbra, og alle skivene er superb.

Helge Engelke er forresten riimelig inspirert av Uli Jon Roth i soloene sine. Ser i videoene at han bruker samme gitar som Roth og...
Image

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

AOR Guru wrote:Zeno Roth startet Zeno i 1984 sammen med Ule Ritgen og gjorde en demo med Michael Flexig på vokal. Flexig ble umiddelbart bandets vokalist. I august 1988 sluttet Flexig og ble erstattet med Tommy Heart. Samme år skilte Zeno og EMI (bandets plateselskap) lag. Året etter ble bandet splittet av praktiske årsaker. Deretter ble Fair Warning dannet i 1990 og ble umiddelbart signa til WEA.

Kilder: www.zenoroth.com og www.helges-world.de

Kan også legge til på denne at platekontrakten Zeno fikk og utgivelsen av 1ste albumet ble kjent som en av EMI`s største tapsprosjekt noensinne. Det ble visst lagt ned unormalt store summer i forbindelse med bandet og albumet, og forventet til å selge mye. Albumet floppet fullstendig stort sett over alt. Hvor og hva som gikk galt vet jeg ikke.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

SoundOfNoise wrote:
AOR Guru wrote:Zeno Roth startet Zeno i 1984 sammen med Ule Ritgen og gjorde en demo med Michael Flexig på vokal. Flexig ble umiddelbart bandets vokalist. I august 1988 sluttet Flexig og ble erstattet med Tommy Heart. Samme år skilte Zeno og EMI (bandets plateselskap) lag. Året etter ble bandet splittet av praktiske årsaker. Deretter ble Fair Warning dannet i 1990 og ble umiddelbart signa til WEA.

Kilder: www.zenoroth.com og www.helges-world.de

Kan også legge til på denne at platekontrakten Zeno fikk og utgivelsen av 1ste albumet ble kjent som en av EMI`s største tapsprosjekt noensinne. Det ble visst lagt ned unormalt store summer i forbindelse med bandet og albumet, og forventet til å selge mye. Albumet floppet fullstendig stort sett over alt. Hvor og hva som gikk galt vet jeg ikke.

Haha, såpass ja, jeg visste jeg faktisk ikke at skiva ble satsa så voldsomt på (selv om jeg visste at den ikke akkurat har solgt bøtter og spann) - og skiva er bra den og regnes av mange som en AOR-klassiker av sjeldent kaliber :!: Som sagt jeg synes at skiva er bra, om enn at jeg ikke er fullt så ekstatisk som mange andre over den.....

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Affen wrote:Må ha:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Vil gjerne ha Angels Of Heaven ep'en og om den er å få tak i til en ok pris, men den er ikke SÅ viktig.

Noen som vil selge meg noen av disse rimelig? :)
Image

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Affen wrote:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Selger ikke skiver av Fair Warning vettu. Jeg har alle skivene du nevner der (inkl. 'Angels Of Heaven' EP'en) pluss enda flere.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

AOR Guru wrote:
Affen wrote:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Selger ikke skiver av Fair Warning vettu. Jeg har alle skivene du nevner der (inkl. 'Angels Of Heaven' EP'en) pluss enda flere.

"Hyggelig av deg å nevne det" :P
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Har du litt tålmodighet kan det tenkes at jeg kan kvitte meg med Four :wink:

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Lynchomaniac wrote:Har du litt tålmodighet kan det tenkes at jeg kan kvitte meg med Four :wink:

Du er rar du! Kjøper bedritne Dokken-skiver, men vurderer å kvitte deg med gode skiver som denne. :roll:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

AOR Guru wrote:
Lynchomaniac wrote:Har du litt tålmodighet kan det tenkes at jeg kan kvitte meg med Four :wink:

Du er rar du! Kjøper bedritne Dokken-skiver, men vurderer å kvitte deg med gode skiver som denne. :roll:

Ikke hør på Guru'n! Dokken er knall, du trenger bare Dokken...bare selg Fair Warning til meg du, det er jo tross alt ikke Dokken! Guru'n bare tuller med deg, ikke hør på ham :D
Image

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Affen wrote:
AOR Guru wrote:

Ikke hør på Guru'n! Dokken er knall, du trenger bare Dokken...bare selg Fair Warning til meg du, det er jo tross alt ikke Dokken! Guru'n bare tuller med deg, ikke hør på ham :D

Det er sant det, Lyncho trenger bare Dokken. Når han hører på bedritne Dokken-skiver, så kan du Affen få en GOD skive å høre på. Det er jeg enig i :wink:

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

AOR Guru wrote:
Affen wrote:
AOR Guru wrote:

Det er sant det, Lyncho trenger bare Dokken. Når han hører på bedritne Dokken-skiver, så kan du Affen få en GOD skive å høre på. Det er jeg enig i :wink:

Sier han med Terra Nova skiver i samlinga mens han kvitter seg med King's x og Jack In The Box - total mentalrevovering trengs på deg kompis! :lol: Tar dessuten ikke dritt fra folk som hamstrer Cher-skiver 8)

Har ingen problemer med å kvitte meg med Four da jeg synes den er ikke all verden, har kanskje hørt den 3 ganger siden anskaffelsen for 4-5 år sida men beholder Go og Rainmaker selvfølgelig :!:

Kan tenkes jeg har Live'n også Affen - men om så må den igjennom kvalitetskontrollen først :!:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Lynchomaniac wrote:Sier han med Terra Nova skiver i samlinga mens han kvitter seg med King's x og Jack In The Box - total mentalrevovering trengs på deg kompis! :lol: Tar dessuten ikke dritt fra folk som hamstrer Cher-skiver 8)

Hva er Terra Nova? Husk forresten at jeg har kjøpt Beau Nasty og noe andre greier (husker ikke hva) av deg - gleder meg til du har funnet de fram i flyttelasset, for Beau Nasty-skiva husker jeg som særdeles knall! :D

Lynchomaniac wrote:Har ingen problemer med å kvitte meg med Four da jeg synes den er ikke all verden, har kanskje hørt den 3 ganger siden anskaffelsen for 4-5 år sida men beholder Go og Rainmaker selvfølgelig :!:

Kan tenkes jeg har Live'n også Affen - men om så må den igjennom kvalitetskontrollen først :!:

*Thumbs up!* :D
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Ved siden av Trixter er Terra Nova den dårligste Melodiøse "80-talls Hardrocken" som er å oppdrive :!:

http://heavyharmonies.com/cgi-bin/band.cgi?BandNum=1084

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

Affen wrote:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Har DVD`n hvis du vil kjøpe den. Prisen ligger på 179; og vet ikke om det er billig nok for deg?

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Lynchomaniac wrote:
AOR Guru wrote:Det er sant det, Lyncho trenger bare Dokken. Når han hører på bedritne Dokken-skiver, så kan du Affen få en GOD skive å høre på. Det er jeg enig i :wink:

Sier han med Terra Nova skiver i samlinga mens han kvitter seg med King's x og Jack In The Box - total mentalrevovering trengs på deg kompis! :lol: Tar dessuten ikke dritt fra folk som hamstrer Cher-skiver 8)

Du kan starte med å tørke av deg det fliret der, Lyncho. Jeg har kun kvitta meg med Jack In The Box-skiver jeg har hatt flere eksemplarer av. Har fortsatt begge Box-CD'ene. Second, jeg valgte å kvitte meg med King's X-skivene mine da jeg aldri hørte på dem. Har aldri sagt at dem er dårlig. King's X leverte en veldig bra konsert i Oslo når vi var der, så jeg har ikke noe som helst negativt å si om dem.

Ang. Terra Nova har du din simple formening om dem. Deg om det! Og når det gjelder Cher, så skaffa jeg meg et par skiver fordi jeg fikk dem billig og ville sjekke dem ut. Og det er faktisk en del GOD pop-musikk på dem. Jeg spiller dem ikke ihjel, det skal være sagt.

Når det gjelder deg og Dokken er du ganske naiv/innhabil så stor fan som du er. Det er ikke alltid lett å være like kritisk til sine favoritt-band/artister, men Dokken har faktisk drit på samvittigheten (noe du sannsynligvis ALDRI vil tørre å innrømme, right?).
Så, hvor vil du med dine uttalelser, Lyncho?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

SoundOfNoise wrote:
Affen wrote:

Fair Warning (1992)
Live in Japan (1993)
Live at Home (1995)
Go! (1997)
Four (2000)
Brother's Keeper (2006)

Har DVD`n hvis du vil kjøpe den. Prisen ligger på 179; og vet ikke om det er billig nok for deg?

Kjøper den jeg! Slår på tråden imorra, så bare sjekk om du har noen av skivene jeg mangler inne og :)
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

AOR Guru wrote:
Lynchomaniac wrote:
AOR Guru wrote:Det er sant det, Lyncho trenger bare Dokken. Når han hører på bedritne Dokken-skiver, så kan du Affen få en GOD skive å høre på. Det er jeg enig i :wink:

Du kan starte med å tørke av deg det fliret der, Lyncho. Jeg har kun kvitta meg med Jack In The Box-skiver jeg har hatt flere eksemplarer av. Har fortsatt begge Box-CD'ene. Second, jeg valgte å kvitte meg med King's X-skivene mine da jeg aldri hørte på dem. Har aldri sagt at dem er dårlig. King's X leverte en veldig bra konsert i Oslo når vi var der, så jeg har ikke noe som helst negativt å si om dem.

Ang. Terra Nova har du din simple formening om dem. Deg om det! Og når det gjelder Cher, så skaffa jeg meg et par skiver fordi jeg fikk dem billig og ville sjekke dem ut. Og det er faktisk en del GOD pop-musikk på dem. Jeg spiller dem ikke ihjel, det skal være sagt.

Når det gjelder deg og Dokken er du ganske naiv/innhabil så stor fan som du er. Det er ikke alltid lett å være like kritisk til sine favoritt-band/artister, men Dokken har faktisk drit på samvittigheten (noe du sannsynligvis ALDRI vil tørre å innrømme, right?).
Så, hvor vil du med dine uttalelser, Lyncho?

Haha, hissig nå for at jeg slår tilbake på "samme arena du traff meg" :lol:
Poenget er at du til stadighet blander deg opp i hva andre gjør, men har liit vondt for å gå i deg selv - der du drar frem de samme gamle platte poengene om og om igjen! Da velger jeg å svare med samme mynt, pluss at jeg legger til noen nye! Jeg for min del hadde ikke gjort noe poeng av eller sett det nødvendig å gjøre et poeng ut av at du kvitta deg med hverken King's X eller andre skiver (selv om jeg skulle synes de er bra!) om du IKKE MÅTTE trekke frem den Dokken-greia NOK en j***a gang!
Òg hvis vi førstes snakker fan-fanatisme er ikke du en døyt bedre enn meg om vi snakker TNT, Europe eller Norsk Melodiøs Hardrock generellt!
Hva du mener og tenker om Shadowlife og Hell To Pay vet du utmerket godt, og ditto vet du mitt standpunkt så hvorfor skulle vi rippe opp i det igjen?!?

Så poenget mitt er; gå i deg selv av og til kompis, fordi av og til er du litt vél mye deg av deg selv - og dine meninger er "lov" :!: Begynner å bli lei både denslags holdninger og Dokken-diskusjoner med deg og ditto med mine snart like kjedsommelige Terra Nova angrep - so lay it to rest will ya'?

På lik linje med at du kvitter deg med skiver King's X eller andre du ikke spiller, er lei, etc. etc., har jeg god sammvittighet med å gjøre det eksakt samme med Fair Warning eller whatever, whoever! Fordi det er skiver som JEG synes er overflødige i samlinga eller trenger/fortjener et nytt hjem der de verdsettes bedre :!: Dette betyr ikke at slike ting ikke kan diskuteres, men kanskje i litt andre ordelag og uten de samme gamle oppbrukte poengene nok engang - om så skulle skje i fremtida, noe det ganske så sikkert vil gjøre - that's all buddy :wink:

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Lynchomaniac wrote:Haha, hissig nå for at jeg slår tilbake på "samme arena du traff meg" :lol:
Poenget er at du til stadighet blander deg opp i hva andre gjør, men har liit vondt for å gå i deg selv - der du drar frem de samme gamle platte poengene om og om igjen! Da velger jeg å svare med samme mynt, pluss at jeg legger til noen nye! Jeg for min del hadde ikke gjort noe poeng av eller sett det nødvendig å gjøre et poeng ut av at du kvitta deg med hverken King's X eller andre skiver (selv om jeg skulle synes de er bra!) om du IKKE MÅTTE trekke frem den Dokken-greia NOK en j***a gang!

Jeg hissig nei. Jeg bare sitter å ler av at du nok en gang klarer å la deg provosere av "gamle platte poenger" (les: ingenting). Kan ikke gjøre annet enn å se HVOR seriøst du tar slike ting.

Også du da som til stadighet disser Motorhead og litt vel ofte uttrykker at du er dønn lei av Iron Maiden-tråder og diskusjoner. Gå litt i deg selv du, kompis!

Lynchomaniac wrote:Òg hvis vi førstes snakker fan-fanatisme er ikke du en døyt bedre enn meg om vi snakker TNT, Europe eller Norsk Melodiøs Hardrock generellt!

Ja ha? Kom med eksempler? Jeg har ikke vanskelig å innrømme at jeg ikke liker skiver av både TNT (f.eks. 'Transistor', mesteparten av 'Firefly' og deler av 'The New Territor') og Europe ('Secret Society'). Og ikke skryter jeg hemningsløs av alle norske melodiøse hard rock band. Det er mye interessant for meg, men det er langt ifra alt som er bra eller vanvittig konge-bra. Om jeg synes noe bra er ikke dermed sagt at det er en 5'er eller 6'er på terningen. Lurer igrunn på hvor du har funnet denne påstanden. At jeg har kjøpt mye norsk melodiøs hard rock og AOR er for samlingens skyld, ikke nødvendigvis for at det bra. Samler man på noe må man regne med å ha litt "søppel" også.

Lynchomaniac wrote:Hva du mener og tenker om Shadowlife og Hell To Pay vet du utmerket godt, og ditto vet du mitt standpunkt så hvorfor skulle vi rippe opp i det igjen?!?

Nevnte jeg noen spesifik skive? Nope, men jeg kan gjerne legge til at jeg er ikke overbegeistra for 'Long Way Home'-skiva heller. Sånn bare for å ha nevnt det også :lol:

Lynchomaniac wrote:Så poenget mitt er; gå i deg selv av og til kompis, fordi av og til er du litt vél mye deg av deg selv - og dine meninger er "lov" :!: Begynner å bli lei både denslags holdninger og Dokken-diskusjoner med deg og ditto med mine snart like kjedsommelige Terra Nova angrep - so lay it to rest will ya'?

Da får du jaggu meg gå i deg selv du også! Man kan ikke si NOE negativt/mindre positivt om spesielt Whitesnake/Coverdale, Jørn Lande eller Dokken (again) til deg uten at du kommer med DIN "lov". Så her har DU noe å ta tak i hos deg selv. Om noen slenger edder og galle om noen av de nevnte tåler du ikke det. Men å slenge kommentarer i hytt og pine fra deg om andre band (da særlig Motorhead) skal andre tåle? Ser du ikke at du er som "alle andre" her på board'et da? "Det JEG liker er bra/best. Basta!". Latterlig holdning!

Lynchomaniac wrote:På lik linje med at du kvitter deg med skiver King's X eller andre du ikke spiller, er lei, etc. etc., har jeg god sammvittighet med å gjøre det eksakt samme med Fair Warning eller whatever, whoever! Fordi det er skiver som JEG synes er overflødige i samlinga eller trenger/fortjener et nytt hjem der de verdsettes bedre :!: Dette betyr ikke at slike ting ikke kan diskuteres, men kanskje i litt andre ordelag og uten de samme gamle oppbrukte poengene nok engang - om så skulle skje i fremtida, noe det ganske så sikkert vil gjøre - that's all buddy :wink:

Vi er enige i det, og det har vi alltid vært såvidt jeg kan erindre. Men du er så j***a lett å fyre opp at du tar alt så f******a seriøst. Min Dokken-kommentar til Affen var dog ikke noe seriøst, bare en (oppbrukt) fleip. Og hvis du virkelig hadde vært lei av de samme gamle platte poengene mine hadde du gitt F i å kommentere det! Om navnet "Dokken" blir nevnt i en tråd/diskusjon er det ikke dermed sagt at du MÅ kommentere det. Go figure, mate :wink:

Locked Previous topicNext topic