Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Metallica - Death Magnetic

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Dom?

Bra
58
30%
Helt streit
92
48%
Drit
42
22%

Total votes: 192

Rintrah
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Ja, ja. Har unngått alle anmeldelsar og diskusjonar rundt plata dei siste vekene, men no har eg spelt plata jamnt i tre dagar. Ho er vel heilt ok, i alle fall foreløpig. Ingenting å hoppe i taket for, men plata har då meir tæl enn St. Anger, sjølv om låtane er veldig "amerikanske" og moderne. Virker som dette er eit typisk trekk ved gamle helter som kjem tilbake, på den måten minner plata litt om om Death Angel sin Killing Season.

Igjen så er plata for lang, og låtane er for lange. Heldigvis er det nok av variasjon denne gangen, det er positivt.

Alle dei musikalske referansene som gjennomsyrer plata er j****g kule. Trekker på smilebåndet både her og der, spesielt under soloane. Mykje Justice å høyre. Til og med coverlåter dei har gjort trenger gjennom.

My Apocalypse er feita, og den einaste låten som nærmer seg ein viss gammal-Metallica-kvalitet. Låter er jo Damage Inc. 2. Og litt Slayer, ja. Ellers liker eg godt All Nightmare Long og The Day that Never Comes fungerer bra (fordi One alltid har vore ein god låt).

Unforgiven III er ein idé eg kan like, men låten er kjedelig. For lite gjennomført og dei speler ikkje nok på dei to foregåande låtane.

Kva er det med tromminga til Lars som folk klager over, egentlig? har det gått trend i å disse dei tekniske ferdighetane hans? Eg synest det eg høyrer er heilt kurant.

Eg er jo inhabil når det kjem til Metallica, men noko genial plate er Death magnetic ikkje. Men i motsetning til St. anger så går det i alle fall an å høyre på Death Magnetic. Inbiller meg at eg kjem til å høyre langt meir på Death Magnetic enn St. Anger.

We die hard.

Avansert_Kloning
Infant
Infant
Mood:

Post by Avansert_Kloning »

TheUnborn wrote:
Avansert_Kloning wrote:Faens MIGtallica. Terningkast en halv bugg.

Hadde uansett vært interessant å høre hvilken skive du sist syns var
bra, ikke det at man er nødt til å like nye Metallica, men bare sånn på
generelt grunnlag.

Liker bandet til og med Justice (surprise!). Skralle låter, helt skroting produksjon, samt potitt-tromminga til Ulrich, er det som ødelegger nyskiva helt etter min mening. Nevrotiske søkkrike familiefedre kan heller spille golf enn å lage heismusikk.

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

66drummer wrote:
Lang trang gang wrote:(...)spilletid på over 70 minutter er minst 10 minutter for mye, syns nå jæ. Litt barbering til hadde gjort susen.(...)

Ligger visstnok allerede en torrent ute der en har redigert ned låtlengdene ved å kutte vekk riff som går for mange ganger :D :D

Hmm, den skal letes opp.

Lich_King
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lich_King »

VonMünchhausen wrote:
66drummer wrote:
Lang trang gang wrote:(...)spilletid på over 70 minutter er minst 10 minutter for mye, syns nå jæ. Litt barbering til hadde gjort susen.(...)

Ligger visstnok allerede en torrent ute der en har redigert ned låtlengdene ved å kutte vekk riff som går for mange ganger :D :D

Hmm, den skal letes opp.

Hmm, den skal ikke letes opp. Ingen vits i det. Skiva er som den er....
Image

Antonzen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Antonzen »

Da er skiva bestilt uhørt nå. Har litt trua, men tviler på at det blir en sekser for å si det slik. Men garantert bedre enn St.Anger

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Antonzen wrote:Da er skiva bestilt uhørt nå. Har litt trua, men tviler på at det blir en sekser for å si det slik. Men garantert bedre enn St.Anger

Tror nok du liker'n, siden du liker Load.

Lich_King
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lich_King »

Skrappar wrote:Jeg drømte om Hetfield i natt. Han hadde en j****g moderne, urban, "cool" kåk på Helsyr et sted, tilknytta et kjøpesenter. Jeg fikk gå rundt å plukke med meg det jeg ville ha, så jeg tok en sofa og en haug gamle Metallica-patcher. Så det...

:alright:
Image

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

Lich_King wrote:
VonMünchhausen wrote:
66drummer wrote:

Hmm, den skal letes opp.

Hmm, den skal ikke letes opp. Ingen vits i det. Skiva er som den er....

Nei, når ikke Rick Rubin klarte å banke vett inn i skallene deres ang. låtlengder, så er det godt andre tar tak i saken. Jeg kunne ønske jeg hadde slike ferdigheter selv, så jeg kunne lagd en modifisert utgave av "St. Anger".

Har altså bestilt "DM" og den er på vei i posten og skal nok absorberes en del runder før jeg går hen og hører en editert versjon, bare så det var nevnt, men har ikke trua på at de har klart å begrense seg denne gangen heller.

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Mood:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

Pandora wrote:
Antonzen wrote:Da er skiva bestilt uhørt nå. Har litt trua, men tviler på at det blir en sekser for å si det slik. Men garantert bedre enn St.Anger

Vil vel ikke si at den ligner så mye på Load akkurat, men men...

Pandora
Poser
Poser
Mood:

Post by Pandora »

Slakter_Fjes wrote:
Pandora wrote:

Vil vel ikke si at den ligner så mye på Load akkurat, men men...

Ikke hele skiva så klart, men jeg vil påstå at det er mange Loadske elementer på Death Magnetic.

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Pandora wrote: Ikke hele skiva så klart, men jeg vil påstå at det er mange Loadske elementer på Death Magnetic.
Helt klart! Høyrer mykje AJFA og Load.

Er forøvrig enig med dei som syns begrensningane til Ulrich kjem tydeligare fram her enn tidlegare. Samme type break og "krydder" som går igjen heile tida. Kjedelig!

Even
Infant
Infant
Mood:

Post by Even »

Siden ingen andre tør stå fram og si det så får jeg gjøre det......Death Magnetic er ei knallskive! Metallicas desidert beste siden 1988.....og nei, det er ikke mye som minner om Load eller noe annet av bandets nittitallsræl.
Image

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Even wrote:Siden ingen andre tør stå fram og si det så får jeg gjøre det......Death Magnetic er ei knallskive! Metallicas desidert beste siden 1988.....og nei, det er ikke mye som minner om Load eller noe annet av bandets nittitallsræl.

Til og meg jeg hører Load-aktige greier på de to sangene jeg har hørt,
såpass klarer ikke Metallica å "distansere" seg fra 90'talls-greiene.
Men ja, Death Magnetic er sikkert en grei skive det, ennå ikke hørt den i
sin helhet.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Hører heldigvis også minimalt av Load/Reload-lignende greier på nyskiva.

Første halvdel: 5
Andre halvdel: 4

Lich_King
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lich_King »

Even wrote:Siden ingen andre tør stå fram og si det så får jeg gjøre det......Death Magnetic er ei knallskive! Metallicas desidert beste siden 1988.....og nei, det er ikke mye som minner om Load eller noe annet av bandets nittitallsræl.

Helt enig at dette er en knall skive faktisk. Men, jeg hører litt Load referanser innimellom. Men når det er sagt, så er dette en veldig sterk skive 8)
Image

ACAB
Embryo
Embryo
Mood:

Post by ACAB »

Death Magnetic er ei helt ok skive, men den blir ikke en av årets beste for min del.
Jeg setter heller på Master of Puppets. :wink:

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Hørte gjennom skiva to ganger på jobb i dag og det låt overraskende fresht. Hadde ingen planer om å handle denne, men spørs om dt ikke blir likevel.

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Marken wrote:Hører heldigvis også minimalt av Load/Reload-lignende greier på nyskiva.

Menne...det-det blir jo terningkaste 9 det...?
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

DarthVidar wrote:
Marken wrote:Hører heldigvis også minimalt av Load/Reload-lignende greier på nyskiva.

Menne...det-det blir jo terningkaste 9 det...?

Ja så sannelig :D

Tror jeg må korrigere litt...

Første halvdel: 5+

De fem første låtene er skivas sterkeste, ikke dermed sagt at de andre er svake, langt derifra. Kun instrumentallåta de burde droppa eller eventuelt gjort mere interessant.

Locked Previous topicNext topic