Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sieges Even

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilke Sieges Even skiver er best?

Life Cycle, 1988
0
No votes
Steps, 1991
1
20%
Sophisticated, 1995
1
20%
A Sense of Change, 1995
0
No votes
Uneven, 1997
0
No votes
The Art of Navigating By The Stars, 2005
2
40%
Paramount, 2007
1
20%

Total votes: 5

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sieges Even

Post by Affen »

Kjøpte Paramount med dette bandet rett før jul, da jeg fant den på tilbud til 59,50 og Marken tipsa meg om at det kunne være i mi gate. Har faktisk ikke hørt på den før nå, men d***n for ei skive! Glimrende neoprog med litt aor-tendenser. Nærmeste sammenligning må vel bli Kansas!? Kanskje littegranne Marillion? Uansett, Paramount er ei deilig skive som vokser og vokser for hver gjennomhøring. Hvordan er resten av skivene til disse gutta? På ingen måte noe nytt band dette her, selv om de har gått meg hus forbi fram til nå. Skal sjekke ut mer av bandet ved første og beste anledning! Hvordan er de tidligere skivene i forhold til Paramount?

Image

For øvrig brødrene Oli og Alexender Holzwarth som utgjør rytmeseksjonen her. De spiller i tillegg med henholdsvis Blind Guardian og Rhapsody of Fire idag.

np Sieges Even - Mounting Castles In The Bloodred Sky
Image

edderkopp
Beli
Beli
Mood:

Post by edderkopp »

Jeg har The art of navigating by the stars, men har ikke hørt noe av det andre, selv om det har vært planen. Det albumet er iallefall en av favorittene i cd-samlingen. Synges ofte i dusjen. Sinnsykt behagelig og deilig musikk, skikkelig hyggelig faktisk. Ypperlig reisemusikk på en solskinnsdag. Kan det samme sies om det siste albumet?

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

edderkopp wrote:Sinnsykt behagelig og deilig musikk, skikkelig hyggelig faktisk. Ypperlig reisemusikk på en solskinnsdag. Kan det samme sies om det siste albumet?

I høyeste grad. Vakker, stemningsfull musikk. Kan tenke meg det er perfekt reisemusikk ja, bare sitte og nyt musikken og stirre ut vinduet i bussen, toget e.l. Joda, du burde absolutt sjekke ut Paramount...
Image

edderkopp
Beli
Beli
Mood:

Post by edderkopp »

Yes, jeg må gjøre det. Fint å høre at de ikke har gjort noen radikal forandring. Lurer fortsatt på den tidligere diskografien, om det er samme stil hele veien.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

edderkopp wrote:Yes, jeg må gjøre det. Fint å høre at de ikke har gjort noen radikal forandring. Lurer fortsatt på den tidligere diskografien, om det er samme stil hele veien.

Samme her. Hadde håpa noen kunne opplyse meg (oss?) litt om det. Er det seriøst bare Edderkopp og jeg som kjenner til Sieges Even her!?

Kan ihvertfall trygt kjøpe The Art of Navigating by the Stars skjønner jeg?
Image

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:
edderkopp wrote:Yes, jeg må gjøre det. Fint å høre at de ikke har gjort noen radikal forandring. Lurer fortsatt på den tidligere diskografien, om det er samme stil hele veien.

Samme her. Hadde håpa noen kunne opplyse meg (oss?) litt om det. Er det seriøst bare Edderkopp og jeg som kjenner til Sieges Even her!?

Neida men har ikke hørt mer enn 3 skiver - sisteskiva er forøvrig gull :!:
The Art er nogenlunde samme stil i allefall, husker ikke helt den sisteskiva jeg hørte - hverken hvilken det var eller hvordan den var.... :roll:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Merkelig nok har jeg aldri fått tak på dette bandet. A Sense of Change er vel "klassikeren" å regne, og selv den syns jeg var beint frem dødskjedelig, selv etter fem-seks runder. Dette er jo egentlig et band jeg burde digge, men akk.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Udunpute wrote:Merkelig nok har jeg aldri fått tak på dette bandet. A Sense of Change er vel "klassikeren" å regne, og selv den syns jeg var beint frem dødskjedelig, selv etter fem-seks runder. Dette er jo egentlig et band jeg burde digge, men akk.

Sjekk ut Paramount da, den er ihvertfall langt ifra kjedelig...
Image

edderkopp
Beli
Beli
Mood:

Post by edderkopp »

Affen wrote:

Altså, nå vet ikke jeg hva du liker da, men jeg ville garantert kjøpt den :)

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

Udunpute wrote:Merkelig nok har jeg aldri fått tak på dette bandet. A Sense of Change er vel "klassikeren" å regne, og selv den syns jeg var beint frem dødskjedelig, selv etter fem-seks runder. Dette er jo egentlig et band jeg burde digge, men akk.

He he... smak og behag o.s.v. Da kan jo jeg legge til så vi får 2 ytterpunkter her at jeg synes A Sense Of Change er bandets beste skive, og en av 90-tallets beste prog-metal album(kan vel diskuteres om det er så mye metal dog, men det er jo i den sjangeren bandet er puttet i). Har spillt skiva jevnlig siden kom ut og blir aldri lei har jeg funnet ut.

Sophisticated var også en stor favoritt her i gården, men den har tapt seg litt med tiden synes jeg. Mye fet og teknisk spilling på den ihvertfall. Stilen på den, Uneven og 1ste skiva er en del hardere enn alle bandets øvrige album.

Rangerer skivene slik:
1 A Sense Of Change
2 The Art Of...
3 Sophisticated
4 Paramount
5 Life Cycle(Watchtower worship)
6 Steps (Stilmessig ala A Sense..., men ikke med like bra låter)
7 Uneven

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

@SoundOfNoise: Takker for omtale og rangering! Skal ikke se bort ifra at jeg må bestille noen av disse skivene etter hvert :D
Image

metalogy
Embryo
Embryo
Mood:

Post by metalogy »

Affen, jeg har likt SIEGES EVEN gjennom mange år, men jeg er litt nysgjerrig på hva du synes om ORDEN OGAN? Jeg startet en tråd om dette bandet her på prog forumet, men interessen var vel heller laber. Jeg tror imidlertid at O.O. fortjener mer enn det. Du som liker mer melodiøse ting, kan ikke du sjekke ut linkene jeg la ut i O.O. tråden og si meg hva du synes om dette bandet. Spent som fa'n! :wink:
<b>I never think of the future - it comes soon enough</b> (Albert Einstein)

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

metalogy wrote:Affen, jeg har likt SIEGES EVEN gjennom mange år, men jeg er litt nysgjerrig på hva du synes om ORDEN OGAN? Jeg startet en tråd om dette bandet her på prog forumet, men interessen var vel heller laber. Jeg tror imidlertid at O.O. fortjener mer enn det. Du som liker mer melodiøse ting, kan ikke du sjekke ut linkene jeg la ut i O.O. tråden og si meg hva du synes om dette bandet. Spent som fa'n! :wink:

Ok? Skal sjekke opp linkene og gi tilbakemld i den tråden!
Image

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

Marken wrote:Da er bandet over og ut...

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=105197

HURRA!

Et drittband mindre å ergre seg over! :D

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Marken wrote:Da er bandet over og ut...

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=105197

Unner Circus Maximus, Vanden Plas og Symphony X gode karriærer, siden de få andre andre av verdi som skal utfordre dem i sjanger'n faller fra :!:

Synd med SE ettersom jeg oppdaget de vel sent, dvs for bare et års tid siden....

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Kjøpte The Art of Navigating By The Stars nå i desember, og den er jo rett så trivelig den. Ikke helt på nivå med Paramount, men absolutt ei god skive. Stemningsfull er et viktig stikkord for dette bandet, i hvertfall de to siste skivene. Synd de har lagt opp nå...

np Sieges Even - Sequence VII: Lighthouse
Image

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

Steps er ihvertfall en dårlig plate. Elendig vokal, og det tekniske preget virker ekstremt påtatt. Lite flyt å finne i låtene deres.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Sitter å nyter Paramount-skiva i skrivende stund, og den skiva er intet mindre enn mesterlig, har fortsatt tilgode å høre noe mer fra gjengen enn ved siste post i tråden. Så hva synes så Ayreon1 og Aran om bandet, og evt andre Prog-intresserte?

Hva med avlegger bandene SubSignal og Brutal Godz, har noen hørt de?

Så bump til all things Sieges Even 8)

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Det aller beste er at brødrene Holzwarth er tilbake i Paradox igjen.

Locked Previous topicNext topic