Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Fengsel - Rettigheter?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

MarteLine wrote:
Shrinebuilder wrote:
Affen wrote:
Shrinebuilder wrote:Det er tydelig at Angelgrinder, Affen et al ikke har så j****g mye peiling på hva de snakker om.

Strengere straffer gir ikke mindre kriminalitet. Dødsstraff virker ikke preventivt. Hvis dere er uenige i disse påstandene, finn fakta/statistikk og motbevis dem.

Det beste for samfunnet er at de som bryter loven blir tatt hånd om på riktig måte; altså rehabiliteres, gis opplæring, psykisk hjelp og gjerne arbeid eller lignende.
Å straffe noen bare for å straffe har ingen hensikt og minimal virkning.

Fakta: En "rehabilitert" pedofil overgriper kan forgripe seg og drepe igjen.
Fakta: En pedofil jævel som er blitt henretta kan ikke skade flere.
Jeg stiller spørsmål ved denne kildens troverdighet.

Hahaha.

Jepp, der har vi noe å stille spørsmål ved! Vis meg heller en kilde som sier noe annet, du Shrinebuilder. Kan en død mann begå overgrep? wow, noen har sett for mye på Åndenes Makt :lol:


Shrinebuilder wrote:Kan dere ikke bare flytte til USA med det samme? Der kan dere kose dere med dødsstraff og sørstatsflagg, så kan vi litt mer utviklede individer sitte her hjemme på bjerget og være fornøyde med at vi har tatt et steg i retning Nirvana?

Ja du er virkelig et utvikla individ, må jeg si :roll:
Image

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Tomas wrote:
Lance wrote:For det går jo ikke an å mene at det er barbarisk å ikke få nok krydder i maten i et fengsel.
Jo, det går fint an å mene at det er barbarisk å ikke få nok krydder i maten i et fengsel. Du vil ikke tro hva folk finner på å mene.

Seff går det an å mene det. Men du legger det frem som om du mener det. Da er du i tilfellet bare litt enkel, for å si det pent...
Men det kan du jo sikkert ikke noe for.. :)
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Lance wrote:
Tomas wrote:
Lance wrote:For det går jo ikke an å mene at det er barbarisk å ikke få nok krydder i maten i et fengsel.
Jo, det går fint an å mene at det er barbarisk å ikke få nok krydder i maten i et fengsel. Du vil ikke tro hva folk finner på å mene.

Seff går det an å mene det. Men du legger det frem som om du mener det. Da er du i tilfellet bare litt enkel, for å si det pent...
Men det kan du jo sikkert ikke noe for.. :)

Litt enkel er vel temmelig på kornet ja.
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Lance wrote:Hvis du ikke er så opptatt av de kriminelle, bør du jo egentlig gi jamt f**n i om de får krydder i maten eller ei.

Og jeg tror nok det kan ha en trøstende effekt å vite at svinet lider, faktisk.

Jeg er opptatt av at alle mennesker får ivaretatt sine menneskerettigheter. Å oppføre seg som et lavpannet svin er ikke noe som sømmer seg oppegående mennesker.
Hevninstinktet er også noe vi tenkende klarer heve oss over. Når skaden allerede er skjedd vil det ikke gi meg verken glede eller trøst å vite at gjerningsmannen lider. Men en straff som ivaretar samfunnets rettsfølelse ser jeg på som på sin plass.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Lance wrote:Seff går det an å mene det. Men du legger det frem som om du mener det. Da er du i tilfellet bare litt enkel, for å si det pent...
Nei, jeg legger det ikke frem som om jeg mener det. Og det er mulig jeg er enkel, men jeg ser i hvert fall verden i andre nyanser enn bare svart og hvitt.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Dick Hardy »

Tomas wrote:Når skaden allerede er skjedd vil det ikke gi meg verken glede eller trøst å vite at gjerningsmannen lider.
Her vil jeg ta meg retten til å bestride din påstand. Selvsagt føles det bedre hvis du vet at en som har vært j****g mot det går lide litt. Vet man skal "vende det andre kinnet til" og alt det der, men da risikerer du å bli slått der også.
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Ja du er en sann menneskeelsker, Tomas. Hvem trenger Mor Theresa eller Ghandi når vi har deg. Foreslår at du får alt av Nobelpriser framover, du er et eksempel for oss alle. All hail the mighty Tomas - menneskerettsforkjemperen!
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Dick Hardy wrote:
Tomas wrote:Når skaden allerede er skjedd vil det ikke gi meg verken glede eller trøst å vite at gjerningsmannen lider.
Her vil jeg ta meg retten til å bestride din påstand. Selvsagt føles det bedre hvis du vet at en som har vært j****g mot det går lide litt. Vet man skal vende det andre kinnet til og alt det der, man da risikerer du å bli slått der også. Desverre.
Det er ikke snakk om å vende det annet kinn til, men å gå videre i livet sitt uten å la seg affisere av idioter. Jeg har bedre ting å bruke tiden på enn hevn. Straff overlater jeg til rettsvesenet.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Affen wrote:Ja du er en sann menneskeelsker, Tomas. Hvem trenger Mor Theresa eller Ghandi når vi har deg. Foreslår at du får alt av Nobelpriser framover, du er et eksempel for oss alle. All hail the mighty Tomas - menneskerettsforkjemperen!
Tullprat. Jeg er ikke utpreget glad i andre mennesker, men er tilhenger av like rettigheter som gjelder alle. Dette av rent praktiske årsaker. Du er kanskje ikke vant til å snakke med mennesker som ikke baserer sine meninger på følelser.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Men jeg er selvfølgelig enig i at jeg er et eksempel til etterfølgelse for alle. Den som ikke mener tilsvarende har lave tanker om seg selv og må følgelig være misfornøyd med seg selv.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Skjønner at det er fredag når du gidder bruke tid på dette, Tomas.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Stian wrote:Skjønner at det er fredag når du gidder bruke tid på dette, Tomas.
Jobbet til halv ti i går, så det er klart det er mindre å gjøre i dag. Men jeg skal ha for innsatsen, da. :wink:
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Tomas wrote:
Affen wrote:Ja du er en sann menneskeelsker, Tomas. Hvem trenger Mor Theresa eller Ghandi når vi har deg. Foreslår at du får alt av Nobelpriser framover, du er et eksempel for oss alle. All hail the mighty Tomas - menneskerettsforkjemperen!
Tullprat. Jeg er ikke utpreget glad i andre mennesker, men er tilhenger av like rettigheter som gjelder alle. Dette av rent praktiske årsaker. Du er kanskje ikke vant til å snakke med mennesker som ikke baserer sine meninger på følelser.

Du mener roboter?
Image
Mulig du er en iskald jævel som ikke legger følelser til grunn for tankene dine, men det gjengse menneske er ikke sånn, heldigvis.
Image

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Tomas wrote:
Dick Hardy wrote:
Tomas wrote:Når skaden allerede er skjedd vil det ikke gi meg verken glede eller trøst å vite at gjerningsmannen lider.
Her vil jeg ta meg retten til å bestride din påstand. Selvsagt føles det bedre hvis du vet at en som har vært j****g mot det går lide litt. Vet man skal vende det andre kinnet til og alt det der, man da risikerer du å bli slått der også. Desverre.
Det er ikke snakk om å vende det annet kinn til, men å gå videre i livet sitt uten å la seg affisere av idioter. Jeg har bedre ting å bruke tiden på enn hevn. Straff overlater jeg til rettsvesenet.

Unnskyld meg, men hvor naiv går det an å være?
"Når skaden allerede har skjedd..."
Ok, så du mener altså at da er det bare å gå videre i livet, og glemme alt?
Tror nok at sjansen for at foreldrene til Engla håper at svinet vil lide, og så mye som mulig også, er ganske stor. Det er nok tanker som automatisk kommer.
Tror nok ikke de tenker at "håper han får godt stell, og at de behandler ham fint. Han har jo fått sin dom, så nå er alt greit".
Makan... :roll:
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Affen wrote:Du mener roboter?
Nei, jeg tenker på mennesker med rajonell og logisk tankegang. Konseptet er vel ikke fremmed for deg?
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Lance wrote:Tror nok at sjansen for at foreldrene til Engla håper at svinet vil lide, og så mye som mulig også, er ganske stor.
Det er jo en irrajonell tankegang som det ikke kommer noe som helst godt ut av. Ikke får de datteren tilbake og ikke gjør det mindre vondt at datteren er borte.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:


Centurion
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Centurion »

Tomas wrote:
Lance wrote:Tror nok at sjansen for at foreldrene til Engla håper at svinet vil lide, og så mye som mulig også, er ganske stor.
Det er jo en irrajonell tankegang som det ikke kommer noe som helst godt ut av. Ikke får de datteren tilbake og ikke gjør det mindre vondt at datteren er borte.

det vet ikke du noe som helst om

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Tomas wrote:
Lance wrote:Tror nok at sjansen for at foreldrene til Engla håper at svinet vil lide, og så mye som mulig også, er ganske stor.
Det er jo en irrajonell tankegang som det ikke kommer noe som helst godt ut av. Ikke får de datteren tilbake og ikke gjør det mindre vondt at datteren er borte.

Du har ikke unger vel? Slår meg til ro med at du blir litt mer moden, og slutter å tenke så enkelt og naivt den dagen du sjøl har ei datter...
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Affen wrote:Du har ikke unger vel? Slår meg til ro med at du blir litt mer moden, og slutter å tenke så enkelt og naivt den dagen du sjøl har ei datter...
La meg se om jeg har skjønt deg. Dersom noen drepte din datter ville det dempet din smerte å se vedkommende lide?
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

Fengsel er et meningslaust opplegg som har lav rehabiliterende effekt.

Send dem heller ned i gruvene og ut i galeiene; la dem rydde utmark og rydde minefelt, plukke søppel og grave grøfter - så får man noe samfunnsnyttig ut av det isteden for å la innsatte knaske zyprexa mens de stirrer inn i celleveggen og får oppheng på saltinnholdet i lapskausen: arbeit macht frei.
Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

Locked Previous topicNext topic