Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

UFC/Pride osv.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

EnBedrovetLaks wrote:Jeg satser pÄ at Coutore klarer Ä slite Lesnar ut. Er dette siste kampen i Coutore sin kontrakt forresten? f**n jeg er hypp pÄ Ä se han mot Fedor. Etter det kan han legge opp uansett resultat.

Mener Ä huske at han orginalt hadde to kamper igjen av kontrakten sin nÄr han forlot UFC, men regner vel egentlig med at han signerte noe nytt nÄr han kom tilbake. Fedor kampen kommer nok aldri til Ä skje.
Image

User avatar

Manbearpig
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Manbearpig »

Har startet og fÞlge med pÄ UFC nÄ, j****g morsomt. Veldig underholdene og utÞverne er veldig dyktige. Enda et pluss med Joe Rogan som kommentator.

Har folk noen favoritter? Jeg er fortsatt ny i gemet, sÄ driver og prÞver Ä kjenne til noen fÄ atm.

User avatar

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EnBedrovetLaks »

Sjekk denne:

http://www.mmaweekly.com/rumors.asp

Og prÞv Ä fÄ med deg:

UFC 92: DECEMBER 27 IN LAS VEGAS
-Antonio Rodrigo Nogueira (#2 Heavyweight in the World)* vs. Frank Mir
-Forrest Griffin (#1 Light Heavyweight in the World)* vs. Rashad Evans (#4 Light Heavyweight in the World)*
-Quinton Jackson (#2 Light Heavyweight in the World)* vs. Wanderlei Silva (#6 Light Heavyweight in the World)*
-Yushin Okami (#5 Middleweight in the World)* vs. Dean Lister

K-1 DYNAMITE!! 2008: DECEMBER 31 IN JAPAN
-Eddie Alvarez (#2 Lightweight in the World)* vs. Shinya Aoki (#3 Lightweight in the World)*
-Joachim Hansen (#4 Lightweight in the World)* vs. Gesias "JZ" Calvancante (#6 Lightweight in the World)*
-Kazushi Sakuraba vs. Kiyoshi Tamura

AFFLICTION 2: JANUARY 24 IN CALIFORNIA
-Fedor Emelianenko (#1 Heavyweight in the World)* vs. Andrei Arlovski (#4 Heavyweight in the World)*
-Matt Lindland (#3 Middleweight in the World)* vs. Vitor Belfort

Kan vÊre greit Ä fÄ med seg lettvekterene, da de kampene gjerne er kjappere og mer actionfylt.
.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Blir julestemning med UFC 92 8)


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Manbearpig wrote:Har startet og fÞlge med pÄ UFC nÄ, j****g morsomt. Veldig underholdene og utÞverne er veldig dyktige. Enda et pluss med Joe Rogan som kommentator.

Har folk noen favoritter? Jeg er fortsatt ny i gemet, sÄ driver og prÞver Ä kjenne til noen fÄ atm.

I UFC - Egentlig mange fightere jeg digger, Anderson Silva, Frank Mir, GSP, Tito Ortiz (forlot for en stund siden), Wanderlei Silva +

SÄnn generelt i MMA, sÄ har jeg Fedor seff pÄ topp!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Mine personlige favoritter:

Lyoto Machida
Demian Maia
Joachim Hansen
Fedor
Dustin Hazelett
Michael Bisping
Masakazu Imanari

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Fedor, Josh Barnett og Jochim Hansen er ikke i UFC, men i bl.a. DREAM og Sengoku, uansett favoritter. Mange andre bra utenfor UFC, Aoki, Arlovski, Nick Diaz, Takanori Gomi, Crocop (hÄper fremdeles pÄ et bra comeback) osv.

UFC favoritter - Wanderlei (Best!), BJ Penn (sykt talent, nÄ som han har tatt seg sammen og tar det seriÞst ogsÄ sÄ vil han nok bygge seg en sinnsyk record og bli lightweightenes Fedor.), Georges St Pierre (ogsÄ stortalent, og sÄ lenge han er fokusert vinner han nok sÄ lenge han har lyst.), Frankie Edgar (artig liten tass), Clay Guida (bestandig artig Ä se, sÊrlig med det lange hÄret for ekstra effekt), Anderson Silva (Ser ut som han leker med motstanderne sine. NivÄet er bare sÄ sykt hÞyt i forhold til hvemsomhelst han har vÊrt mot i UFC hittill).

En haug jeg ikke har tatt med men orker ikke skrive lenger. UFC er uansett ganske flinke pÄ Ä informere om fightere i Countdown-programmene som slippes fÞr eventene, samt all access og mye andre smÄ-dokumentarer, sÄ burde vÊre greit Ä komme inn i de stÞrste fighterne ihvertfall.

Men du er nesten nÞdt til Ä laste ned de tre eventene som ble linket til oppi her. NyttÄrseventene er alltid hÞydepunktet i et MMA-Är (Ikke i Är da, for min del tviler jeg pÄ noe kan toppe Hansens LWGP i DREAM), den store gullkalven, de sparer som regel ikke pÄ noe og pÞser ut alt de har som om det ikke skulle blitt MMA neste Är.

User avatar

Manbearpig
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 31 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Manbearpig »

Jonas wrote:
Manbearpig wrote:Har startet og fÞlge med pÄ UFC nÄ, j****g morsomt. Veldig underholdene og utÞverne er veldig dyktige. Enda et pluss med Joe Rogan som kommentator.

Har folk noen favoritter? Jeg er fortsatt ny i gemet, sÄ driver og prÞver Ä kjenne til noen fÄ atm.

I UFC - Egentlig mange fightere jeg digger, Anderson Silva, Frank Mir, GSP, Tito Ortiz (forlot for en stund siden), Wanderlei Silva +

SÄnn generelt i MMA, sÄ har jeg Fedor seff pÄ topp!

Jess. Et annet n0000b spÞrsmÄl, fÄr man poeng for alle spark og slag som treffer? Eller dÞmmer de vinneren etter den som har kjempet best. Hvis ingen har gÄtt ned med KO el Submission.


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Manbearpig wrote:
Jonas wrote:
Manbearpig wrote:Har startet og fÞlge med pÄ UFC nÄ, j****g morsomt. Veldig underholdene og utÞverne er veldig dyktige. Enda et pluss med Joe Rogan som kommentator.

Har folk noen favoritter? Jeg er fortsatt ny i gemet, sÄ driver og prÞver Ä kjenne til noen fÄ atm.

I UFC - Egentlig mange fightere jeg digger, Anderson Silva, Frank Mir, GSP, Tito Ortiz (forlot for en stund siden), Wanderlei Silva +

SÄnn generelt i MMA, sÄ har jeg Fedor seff pÄ topp!

Jess. Et annet n0000b spÞrsmÄl, fÄr man poeng for alle spark og slag som treffer? Eller dÞmmer de vinneren etter den som har kjempet best. Hvis ingen har gÄtt ned med KO el Submission.

Det handler vel mest om hvem som dominerer hver runde, og ikke hvilke slag og spark som treffer sÄnn enkeltvis. Den som vinner en runde fÄr 10 poeng mens den som taper runden fÄr vanligvis 9 (kan fÄ mindre) De tre dommerne kan vÊre uenige og kan bruke egne kriterier pÄ poenggivning.

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Jonas wrote:De tre dommerne kan vÊre uenige og kan bruke egne kriterier pÄ poenggivning.

Her bommer du litt. Kriteriene for hva som gjÞr at en person vinner runden er sÄ klart bestemt pÄ forhÄnd. Dommerne kan riktig nok tolke kriteriene noe forskjellig, f.eks hva som tilsvarer effektiv grappling, men i utgangspunktet er det lagt opp slik at det skal vÊre enighet rundt hvem som vinner runden fordi det er fastsatt pÄ forhÄnd hva som skal telle.

Nedenfor har jeg lagt til det dommerne skal se etter nÄr de dÞmmer nord-amerikanse mma-begivenheter. Dvs UFC:

E. Judging Criteria
1. Judges are required to determine the winner of a bout that goes to it’s full time limit based upon the following criteria:
-Clean Strikes
-Effective Grappling
-Octagon Control
-Effective Aggressiveness

F. Clean Strikes
1. The fighter who is landing both effective and efficient clean strikes.
2. There are two ways of measuring strikes:
-the total number of clean strikes landed (more efficient)
-the total number of heavy strikes landed (more effective)

G. The heavier striker who lands with efficiency, deserves more credit from the Judges than total number landed.
1. If the striking power between the fighters was equal, then the total number landed would be used as the criteria.
2. The total number of strikes landed, should be of sufficient quantity favoring a fighter, to earn a winning round.

H. Strikes thrown from the top position of the guard, are generally heavier and more effective than those thrown from the back.
1. Thus a Judge shall recognize that effective strikes thrown from the top guard position are of “higher quality”, than thrown from the bottom.
2. The Judge shall recognize that this is not always the case.
However, the vast majority of fighters prefer the top guard position to strike from. This is a strong indication of positional dominance for striking.

I. Effective Grappling
1. The Judge shall recognize the value of both the clean takedown and active guard position.
2. The Judge shall recognize that a fighter who is able to cleanly takedown his opponent, is effectively grappling.
3. A Judge shall recognize that a fighter on his back in an active guard position, can effectively grapple, through execution of repeated threatening attempts at submission and reversal resulting in continuous defense from the top fighter.
4. A Judge shall recognize that a fighter who maneuvers from guard to mount is effectively grappling.
5. A Judge shall recognize that the guard position alone shall be scored neutral or even, if none of the preceding situations were met.(items 2-4)
6. A Judge shall recognize that if the fighters remain in guard the majority of a round with neither fighter having an edge in clean striking or effective grappling, (items 2-4), the fighter who scored the clean takedown deserves the round.
7. A clean reversal is equal to a clean takedown in effective grappling

J. Octagon Control
1. The fighter who is dictating the pace, place and position of the fight.
2. A striker who fends off a grappler’s takedown attempt to remain standing and effectively strike is octagon control.
3. A grappler who can takedown an effective standing striker to ground fight is octagon control.
4. The fighter on the ground who creates submission, mount or clean striking opportunities

K. Effective Aggressiveness
1. This simply means who is moving forward and finding success.(scoring)
2. Throwing a strike moving backwards is not as effective as a strike thrown moving forward.
3. Throwing strikes and not landing is not effective aggressiveness.
4. Moving forward and getting struck is not effective aggressiveness.
5. Shooting takedowns and getting countered and fended off is not effective aggressiveness.
Image


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Remi wrote:
Jonas wrote:De tre dommerne kan vÊre uenige og kan bruke egne kriterier pÄ poenggivning.

Her bommer du litt. Kriteriene for hva som gjÞr at en person vinner runden er sÄ klart bestemt pÄ forhÄnd. Dommerne kan riktig nok tolke kriteriene noe forskjellig, f.eks hva som tilsvarer effektiv grappling, men i utgangspunktet er det lagt opp slik at det skal vÊre enighet rundt hvem som vinner runden fordi det er fastsatt pÄ forhÄnd hva som skal telle.

Jepp, men sÄ vidt jeg har fÄtt med meg sÄ fÞlges ikke disse kriteriene knallhardt, dvs det er mye opp til hver enkelt dommer hvordan de vil score kampen. Noen dommere gir en runde til 1 fighter mens den andre gjerne scorer helt omvendt. Det er ikke noe som egentlig sier hvordan en dommer skal score, noe som jeg har hÞrt mange klage over.

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Jonas wrote:
Remi wrote:
Jonas wrote:De tre dommerne kan vÊre uenige og kan bruke egne kriterier pÄ poenggivning.

Her bommer du litt. Kriteriene for hva som gjÞr at en person vinner runden er sÄ klart bestemt pÄ forhÄnd. Dommerne kan riktig nok tolke kriteriene noe forskjellig, f.eks hva som tilsvarer effektiv grappling, men i utgangspunktet er det lagt opp slik at det skal vÊre enighet rundt hvem som vinner runden fordi det er fastsatt pÄ forhÄnd hva som skal telle.

Jepp, men sÄ vidt jeg har fÄtt med meg sÄ fÞlges ikke disse kriteriene knallhardt, dvs det er mye opp til hver enkelt dommer hvordan de vil score kampen. Noen dommere gir en runde til 1 fighter mens den andre gjerne scorer helt omvendt. Det er ikke noe som egentlig sier hvordan en dommer skal score, noe som jeg har hÞrt mange klage over.

Det er ikke det at det ikke er definert hvordan man skal dÞmme kampen som er problemet, for som jeg postet i min forrige post er det klare retningslinjer pÄ dette. Det skal riktignok sies at reglene med hell kan revideres og forbedres, noe ABC jobber med. Problemet med dÞmmingen er dÄrligere dommere med liten forstÄelse for bakkekamp, da spesielt fra bunn. Man teller ofte takedowns veldig mye selvom man ikke nÞdvendigvis gjÞr mye med en takedown, mens en person med aktiv guard ofte ikke fÄr nok ros for det han/hun gjÞr. Dette skylles i stor grad at det har lenge har vÊrt en tendens til at gamle boksedommere har fÄtt dÞmme MMA kamper.

Problemet er derfor ikke regelverket i seg selv, men kompetansen og forstÄelsen de personene som skal dÞmme kampene har rundt disse reglene. Kursing kan derfor vÊre en mÄte Ä forbedre dÞmmingen pÄ, men dette koster resurser og jeg tviler vel egentlig pÄ om vi kommer til Ä se sÊrlig av dette.

Men at det skal vĂŠre opp til hver enkelt hvordan han vil dĂžmme kampen er jeg uenig i.
Image


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Remi wrote:
Jonas wrote:
Remi wrote:
Jonas wrote:De tre dommerne kan vÊre uenige og kan bruke egne kriterier pÄ poenggivning.

Her bommer du litt. Kriteriene for hva som gjÞr at en person vinner runden er sÄ klart bestemt pÄ forhÄnd. Dommerne kan riktig nok tolke kriteriene noe forskjellig, f.eks hva som tilsvarer effektiv grappling, men i utgangspunktet er det lagt opp slik at det skal vÊre enighet rundt hvem som vinner runden fordi det er fastsatt pÄ forhÄnd hva som skal telle.

Jepp, men sÄ vidt jeg har fÄtt med meg sÄ fÞlges ikke disse kriteriene knallhardt, dvs det er mye opp til hver enkelt dommer hvordan de vil score kampen. Noen dommere gir en runde til 1 fighter mens den andre gjerne scorer helt omvendt. Det er ikke noe som egentlig sier hvordan en dommer skal score, noe som jeg har hÞrt mange klage over.

Det er ikke det at det ikke er definert hvordan man skal dÞmme kampen som er problemet, for som jeg postet i min forrige post er det klare retningslinjer pÄ dette. Det skal riktignok sies at reglene med hell kan revideres og forbedres, noe ABC jobber med. Problemet med dÞmmingen er dÄrligere dommere med liten forstÄelse for bakkekamp, da spesielt fra bunn. Man teller ofte takedowns veldig mye selvom man ikke nÞdvendigvis gjÞr mye med en takedown, mens en person med aktiv guard ofte ikke fÄr nok ros for det han/hun gjÞr. Dette skylles i stor grad at det har lenge har vÊrt en tendens til at gamle boksedommere har fÄtt dÞmme MMA kamper.

Problemet er derfor ikke regelverket i seg selv, men kompetansen og forstÄelsen de personene som skal dÞmme kampene har rundt disse reglene. Kursing kan derfor vÊre en mÄte Ä forbedre dÞmmingen pÄ, men dette koster resurser og jeg tviler vel egentlig pÄ om vi kommer til Ä se sÊrlig av dette.

Men at det skal vĂŠre opp til hver enkelt hvordan han vil dĂžmme kampen er jeg uenig i.

Jeg er forsÄvidt ogsÄ uenig i at det skal vÊre sÄnn, men nÄr 2 dommere kan dÞmme en runde med totalt forskjellig score sÄ mÄ de jo nesten ha forskjellige kriterier de ser etter i kampen. Ikke at dette nÞdvendigvis er i henhold til de kriteriene som UFC har satt og som du kopierte i tidligere innlegg, men at dommerne kanskje ignorerer disse en del og dÞmmer kamper litt vel subjektivt. Hvertfall det inntrykket jeg har fÄtt.

En quote fra Dana White:
"There's a lot of controversy right now over judging. Being a judge is very subjective . . . the main thing you have to judge, round by round, is who did the most damage."

Kursing burde jo egentlig vÊre et must for Ä vÊre dommer i UFC etter min mening, det er jo nesten latterlig at som du sier tidligere boksere uten peil pÄ MMA skal dÞmme en MMA-kamp.

Til slutt, bare legger til at det jeg mente med "egne kriterier" er ikke at dommerne stÄr helt pÄ egenhÄnd i Ä velge hvordan de skal dÞmme. SelvfÞlgelig mÄ de ha visse regler/guidelines pÄ hva de skal se etter, ellers hadde det jo blitt totalt kaos.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

f**n sÄ god underholdning siste Fight Night var. :o

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Bija wrote:f**n sÄ god underholdning siste Fight Night var. :o
Var ihvertfall brutal nok! Corey Hill, fy flate!
Image


Jonas
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 20 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas »

Corey Hill ja..

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Straks braker det lÞs med MMA! Litt synd at den Ärlige tradisjonen med en offentlig henrettelse fra Fedor uteblir i Är, men ellers ser det greit ut. Kanskje litt mindre bra kamper i Är enn tidligere nyttÄr, men Wanderlei vs Rampage, og Joachim Hansen vs JZ gjÞr opp for alt for min del!



Frank Mir om nerver fĂžr en fight. Alle fightere jeg har snakket med fĂžler mer eller mindre det der.

User avatar

Remi
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Remi »

Begynner virkelig Ä glede meg til UFC 92 og K-1 DYNAMITE!! nÄ.
Wanderlei/Rampage bĂžr bli bra saker, og resten av UFC 92 er jaggu ikke vĂŠrst heller.

K-1 lover ogsÄ bra, og ser spesielt frem til Eddie Alvarez/Shinya Aoki, Joachim Hansen/Gesias "JZ" Calvancante og Kazushi Sakuraba/Kiyoshi Tamura.

Januar ser ogsÄ ut til Ä bli en fantastisk mÄnede med tettpakket program med god mma.

- SENGOKU 7
- UFC 93
- AFFLICTION 2
- WEC 38
- UFC 94

Good times!
Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Good times indeed! Allerede nervĂžs foran Hansen vs. JZ. :?

User avatar

EnBedrovetLaks
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by EnBedrovetLaks »

Bija wrote:Good times indeed! Allerede nervĂžs foran Hansen vs. JZ. :?
Begynner Ä bli rutine pÄ nyttÄrsafta det der ja. :?

Gikk bra i fjor, og forrige gang han mÞtte JZ, sÄ satser pÄ det samme nÄ.
.-- . .- .-. . --- -. .-.. -.-- .. -. .. - - --- --. . - .-.. .- .. -..

Locked Previous topicNext topic