Tom Waits
Ahh, Tom Waits er kanskje min absolutte favorittartist. Å plukke ut et enkelt album som det beste er nærmest umulig, men med en M72 mot pannebrasken hadde jeg nok valgt rain dogs i dag.
Swordfishtrombones, rain dogs, blue valentine, alice, blood money og franks wild years er nok de skivene jeg setter aller høyest, og alle er tilnærmet perfekte album i mine ører.
Swordfishtrombones, rain dogs, blue valentine, alice, blood money og franks wild years er nok de skivene jeg setter aller høyest, og alle er tilnærmet perfekte album i mine ører.
-
- Embryo
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
For meg å velge et album av mange blir komplett umulig, men jeg klarer i alle fall å velge en favorittlåt.
The piano has been drinking
my necktie is asleep
and the combo went back to New York
the jukebox has to take a leak
and the carpet needs a haircut
and the spotlight looks like a prison break
cause the telephone's out of cigarettes
and the balcony's on the make
and the piano has been drinking
the piano has been drinking...
and the menus are all freezing
and the lightman's blind in one eye
and he can't see out of the other
and the piano-tuner's got a hearing aid
and he showed up with his mother
the piano has been drinking
cause the bouncer is a Sumo wrestler
cream puff casper milk toast
and the owner is a mental midget
with the I.Q. of a fencepost
cause the piano has been drinking
and you can't find your waitress
with a Geiger counter
And she hates you and your friends
and you just can't get served
without her
and the box-office is drooling
and the bar stools are on fire
and the newspapers were fooling
and the ash-trays have retired
not me, not me, not me, not me, not me
my necktie is asleep
and the combo went back to New York
the jukebox has to take a leak
and the carpet needs a haircut
and the spotlight looks like a prison break
cause the telephone's out of cigarettes
and the balcony's on the make
and the menus are all freezing
and the lightman's blind in one eye
and he can't see out of the other
and the piano-tuner's got a hearing aid
and he showed up with his mother
cause the bouncer is a Sumo wrestler
cream puff casper milk toast
and the owner is a mental midget
with the I.Q. of a fencepost
cause the piano has been drinking
and you can't find your waitress
with a Geiger counter
And she hates you and your friends
and you just can't get served
without her
and the box-office is drooling
and the bar stools are on fire
and the newspapers were fooling
and the ash-trays have retired
not me, not me, not me, not me, not me
"I feel no responsibility for that, it's their mothers' fault, not mine."
- Mike Patton when cited as a forefather of Korn and Limp Bizkit.
- Mike Patton when cited as a forefather of Korn and Limp Bizkit.
-
- Poser
- Mood:
En av tidenes karer dette, helt klart.
På sitt beste er TW rett og slett uslåelig.
Uansett, tenkte å slå et slag for ei skive som ikke pleier å nå opp i avstemninger som dette, men som like fullt er et mesterverk; Bone Machine.
Med låter som "Jesus Gonna Be Here", "Goin' Out West", "Murder in the Red Barn", "Black Wings" og hiten "I Don't Wanna Grow Up" er dette definitivt ei skive å regne med.
På sitt beste er TW rett og slett uslåelig.
Uansett, tenkte å slå et slag for ei skive som ikke pleier å nå opp i avstemninger som dette, men som like fullt er et mesterverk; Bone Machine.
Med låter som "Jesus Gonna Be Here", "Goin' Out West", "Murder in the Red Barn", "Black Wings" og hiten "I Don't Wanna Grow Up" er dette definitivt ei skive å regne med.
-
- Belieber
- Mood:
Kongen over dom fleste konger (Kun Chuck Berry er foran for øvrig)
Er det så rart når halve slekta hass het Johansen og var fra Norge. f**k yeah!
Bone Machine er helt klart mi favorittskive. Man kan le, man kan bli litt rædd og man kan gråte. En av tidenes største skiver og definitivt en av tidenes mest undervurderte
Er det så rart når halve slekta hass het Johansen og var fra Norge. f**k yeah!
Bone Machine er helt klart mi favorittskive. Man kan le, man kan bli litt rædd og man kan gråte. En av tidenes største skiver og definitivt en av tidenes mest undervurderte
-Excuse me, Miss. Are your children twins?
-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?
-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice
-
- Belieber
- Mood:
*Klappe i hendene og sette seg opp & ned av stolen*
HANDLEEEEEE, HJAAAAAH, HANDLEEEEE!
HANDLEEEEEE, HJAAAAAH, HANDLEEEEE!
Har ikke hørt Black Rider eller Bone Machine, men må tydeligvis investere i sistnevnte.
Av de resterende er det usannsynlige mengder gull, men favoritten må kanskje sies å være Blood Money.
Sånn ellers må det nevnes at jeg har tidenes feteste maleri av herren, malt av en av forumets huskunstnere. Skal gis æresplass på en eller annen vegg i min neste leilighet.
Av de resterende er det usannsynlige mengder gull, men favoritten må kanskje sies å være Blood Money.
Sånn ellers må det nevnes at jeg har tidenes feteste maleri av herren, malt av en av forumets huskunstnere. Skal gis æresplass på en eller annen vegg i min neste leilighet.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Berre å handle Bone Machine og Black Rider, ja. Dritbra skiver, selv om de ikke nevnes i samme åndedrag som de mest omtalte platene. "Earth died screaming" fra førstnevnte ser jeg Bumpus unnlot å nevne. En kjempehit!
-
- Poser
- Mood:
Absolutt. Kolossal plate, dette.Æsel wrote:"Earth died screaming" fra førstnevnte ser jeg Bumpus unnlot å nevne. En kjempehit!
Udun: Black Rider kan også trygt skaffes. Der får du bl. a. stifte bekjentskap med "Russian Dance", som må sies å være en underlig sak, selv i hr. Waits' univers. Anbefales.
Conroy Bumpus wrote:Black Rider kan også trygt skaffes. Der får du bl. a. stifte bekjentskap med "Russian Dance", som må sies å være en underlig sak, selv i hr. Waits' univers. Anbefales.
En av mine favoritter fra denne platen, sammen med "Just the right bullets". Huff, kor bra herre mainnn e.
-
- Belieber
- Mood:
Må nevne Low Down fra trippelskiva. Fy f**n. Den på full guffe, cognac, øl og sigaretter. Fy f**n. Da er'n far tøff, da
Æsel wrote: På onsdag har jeg dessuten bursdag, og skal se coverbandet Rain Dogs på Storås Utested. Det blir fint for meg.
Hurra, så bra konsert!!! At bare to stykker kan lage så mye lyd og fremføre sanger av Herren så bra! Og for et spenn, alt fra Closing Time til Orphans. Glad nå, sikkert mindre glad i morgen... når fernet'n og resten gir seg til kjenne. velvelvel
Æsel wrote:Æsel wrote: På onsdag har jeg dessuten bursdag, og skal se coverbandet Rain Dogs på Storås Utested. Det blir fint for meg.
Hurra, så bra konsert!!! At bare to stykker kan lage så mye lyd og fremføre sanger av Herren så bra! Og for et spenn, alt fra Closing Time til Orphans. Glad nå, sikkert mindre glad i morgen... når fernet'n og resten gir seg til kjenne. velvelvel
Mulig jeg er på jordet, men er han Manifest vokalisten med i Rain Dogs.
-
- Belieber
- Mood:
manimal wrote:Æsel wrote:Æsel wrote: På onsdag har jeg dessuten bursdag, og skal se coverbandet Rain Dogs på Storås Utested. Det blir fint for meg.
Mulig jeg er på jordet, men er han Manifest vokalisten med i Rain Dogs.
Du er nok på jordet. Herr Manifest synger i et annet Tom Waits-coverband. Husker ikke hva de heter ATM, men det er et lengre navn.
Dårlig gjort å minne om Tom Waits på Youtube. Nå får jeg antagelig ikke gjort noe mer jobb i dag
Hvordan kan man velge bare en favoritt når halvparten av skivene er så bra at man ikke kan tenke seg hvordan de kunne vært forbedret og det kommer helt an på humøret hvilken man helst vil høre. FOR en artist, FOR en låtskriver.
Og ledelsen i operaen kunne fått Tom Waits om de hadde villet, men de sa nei!? Er det mulig?
Hvordan kan man velge bare en favoritt når halvparten av skivene er så bra at man ikke kan tenke seg hvordan de kunne vært forbedret og det kommer helt an på humøret hvilken man helst vil høre. FOR en artist, FOR en låtskriver.
Og ledelsen i operaen kunne fått Tom Waits om de hadde villet, men de sa nei!? Er det mulig?
"Even s***n wears leather"
BingoMeister wrote:Eneste jeg faktisk har i fysisk form! Fet den ja. Usikker på hva som egentlig er best, er utrolig mye jeg ikke har hørt. Og den Chocolate Jesus låten som Øl postet link til er fantastisk! Vært postet før i en eller annen sammenheng mener jeg.Buttmunch wrote:er storfavoritt av Closing Time.. fy f**n for en melankolsk plate
Martha, I Hope... og Waltzing Mathilda. Fy f**n for noen låter, men ikke bra å høre på når man er generelt i et bra humør. Da går det rett nedover
knuthulhu wrote:Og ledelsen i operaen kunne fått Tom Waits om de hadde villet, men de sa nei!? Er det mulig?
Får fortsatt litt krampe av den avgjerda der.
Off-topic: Rydding i CD-hylla avslørte TO eks. av The Black Rider....
PM, 60,- inkl. porto.
You treat your step-mother with respect, Pantera!