Bruker du ørepropper?
Welhaven wrote:Har tinnitus, så nå er jeg rimelig påpasselig med slikt, både på øving og konserter. Det er nemlig ganske drygt å aldri få oppleve stillhet igjen... *PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*
Samme her. Er veldig forsiktig med slike ting, men skaden er jo skjedd. Gjør alt jeg kan for å hindre det i å bli værre.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!
De gjør det vel selv til å begynne med på øving. Eller har alle band lydmenn med seg til enhver tid?Runar wrote:Ja, for det er jo artistene selv som stiller lyd.Grimkvlt wrote:Problemet er at artistene ikke hører så godt, så da må de skru opp lyden, som igjen gjør dem mer tunghørte, så de må skru opp lyden enda mer, osv.
Men hvorfor svarer jeg deg egentlig når jeg vet du bare er et troll som skrive teite ting med vilje.
Dessuten gjelder jo akkurat det samme for lydmennene. Logikk er en fin ting.
Langt hår og headbanging er homo.
Tviler på at volumet på scenemonitorene påvirker lyden ut til publikum så altfor mye.Grimkvlt wrote:Problemet er at artistene ikke hører så godt, så da må de skru opp lyden, som igjen gjør dem mer tunghørte, så de må skru opp lyden enda mer, osv.
Fordelen er at vedkommende faktisk KAN skrike inn i øret ditt så du hører hva vedkommende sier, uten å få vondt.Joakim wrote:Har prøvd ved ett par tilfeller, men har gitt opp nå. Ødelegger lyden, og en annen ting er at det er umulig å høre om noen kommer bort å skal si noe. "Hæææ??"
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Jeg synes det nesten alltid bare er grøtlyd på konsert jeg, så jeg synes nesten alltid det blir bedre lyd MED ørepropper. Nå pleier jeg ikke bruke de billige skumgreiene, siden de bare popper ut igjen (haha)! men sånne juletrepropper som jeg stjeler med fra jobb. Er litt distre, så jeg glemmer det ofte, men prøver å bruke det så ofte jeg kan.
Burde dog bli flinkere å bruke ørepropper på jobb, der er det veldig mye høy støy som du står i i åtte timer om dagen. Pappa har iallefall fått øresus fordi han ikke har brukt propper på jobb.
Burde dog bli flinkere å bruke ørepropper på jobb, der er det veldig mye høy støy som du står i i åtte timer om dagen. Pappa har iallefall fått øresus fordi han ikke har brukt propper på jobb.
hehe, blunk blunk, hehe
Spørs på konsertlokalet. Er det så stort som en gymsal, så vil det absolutt påvirke publikum.Silvio wrote:Tviler på at volumet på scenemonitorene påvirker lyden ut til publikum så altfor mye.Grimkvlt wrote:Problemet er at artistene ikke hører så godt, så da må de skru opp lyden, som igjen gjør dem mer tunghørte, så de må skru opp lyden enda mer, osv.
Langt hår og headbanging er homo.
evilbanana wrote:Jeg synes det nesten alltid bare er grøtlyd på konsert jeg, så jeg synes nesten alltid det blir bedre lyd MED ørepropper
Sant så sant. Har hendt seg at jeg har måttet holde for øret for å høre hva for ei låt band spiller på gitte tidspunkt.
Njæh. Synes ofte store band har skarp og høy lyd, f.eks. i Spektrum. Så Ozzy der i '07 og fikk det for meg at jeg skulle ta ut proppene under en fet låt for å få ekstra intens lyd (gjør det av og til dersom lydnivået tillater det. "Godlyd" er visstnok en naturlig demper på nivået). Det skulle jeg aldri ha gjort. Det holdt med et par sekunder, og det ene øret føltes tett resten av dagen. Høy lyd kombinert med Ozzy's skarpe stemme var sikkert ikke verdens beste kombo.kattpiss wrote:Mangler alternativet "av og til". På konserter med store/kjente band, trengs det ofte ikke. Bra lydmenn og perfekt lydnivå. Bruker det gjerne når det trengs.
Uff, det gjør jeg ofte. Holder for øra MED propper fordi alt er bare grums og det er nesten umulig å skille ut riffa.HeimBrent wrote:evilbanana wrote:Jeg synes det nesten alltid bare er grøtlyd på konsert jeg, så jeg synes nesten alltid det blir bedre lyd MED ørepropper
Sant så sant. Har hendt seg at jeg har måttet holde for øret for å høre hva for ei låt band spiller på gitte tidspunkt.
Ja. Ingen konsert uten.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Joakim wrote:Har prøvd ved ett par tilfeller, men har gitt opp nå. Ødelegger lyden, og en annen ting er at det er umulig å høre om noen kommer bort å skal si noe. "Hæææ??"
Med ordentlige propper kan jeg faktisk høre hva folk sier. Sjelden ellers.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Kommer vel mye ann på hvem som styrer lyden og, sånne faktorer, uten at jeg skal snakke for mye om ting jeg ikke ha peiling på. Men har et eksempel. Under Immortal på TRF var det helt jævli lyd, jeg sto ved den fremste inngangen, brukte ørepropper og jeg fikk fortsatt vondt i høyreøret (som er litt skadet fra før). Priest gikk på etterpå, hadde tatt ut proppene i mellomtiden og behøvde aldri å putte dem inn igjen, perfekt lydnivå.Hege wrote:Njæh. Synes ofte store band har skarp og høy lyd, f.eks. i Spektrum. Så Ozzy der i '07 og fikk det for meg at jeg skulle ta ut proppene under en fet låt for å få ekstra intens lyd (gjør det av og til dersom lydnivået tillater det. "Godlyd" er visstnok en naturlig demper på nivået). Det skulle jeg aldri ha gjort. Det holdt med et par sekunder, og det ene øret føltes tett resten av dagen. Høy lyd kombinert med Ozzy's skarpe stemme var sikkert ikke verdens beste kombo.kattpiss wrote:Mangler alternativet "av og til". På konserter med store/kjente band, trengs det ofte ikke. Bra lydmenn og perfekt lydnivå. Bruker det gjerne når det trengs.
Øvd i ca ti år uten propper. Gått på konserter osv.
Angrer bittert på det nå nå. SHSHHSHHHSHSHSHPPPPPIIIIIP, er det jeg hører i midt venstre øre. Fett.
Angrer bittert på det nå nå. SHSHHSHHHSHSHSHPPPPPIIIIIP, er det jeg hører i midt venstre øre. Fett.
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.
Har brukt det to ganger på mine år som konsertgjenger.
Hørselen er fortsatt 100%.
Hørselen er fortsatt 100%.
"Jeg kom til verden med et skrik, men hvem gjorde ikke det.
Jeg liker å p**e og sove og le."
"Bang that head that doesn't bang"
Jeg liker å p**e og sove og le."
"Bang that head that doesn't bang"
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Og akkurat det er ikke anbefalt. Enten har du de på hele tiden, eller så har du de ikke på. Den overgangen fra ørepropper til uten, er ikke trommehinnene noe glad i.Hege wrote:...og fikk det for meg at jeg skulle ta ut proppene under en fet låt for å få ekstra intens lyd