Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Frost eller Hellhammer, hvem er best?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvem er den råeste trommisen?

Hellhammer
35
44%
Frost
44
56%

Total votes: 79

Rec-1
Spermatozoon
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rec-1 »

Tror egentlig Frost hadde hørtes best ut i et rom med BARE trommer. Ingen kompressorer og trig-mics, bare akustisk trommelyd. Hellhammer virker å slite med midtlivskrise og glemmer viktigere ting enn å slå rekord i antall slag i minuttet. Og det er jo knapt slag engang, mannen rører jo bare borti trommeskinnenene. Derfor det må forsterkers 1000% med kunstig lyd.
Skrappar wrote:Saklig at Ola Nordmann, som sliter med å lage Grandiosa, montere Ikea-hyller og skifte vinterdekk, kommer til å begynne å mekke fyrverkeri sjøl.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

...

"Gullkorn fra barnemunn", heter det.

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Mood:

Post by Aspergers Inc. »

Eventuelt oppgulp.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Mr. Wildside wrote:
Affen wrote:
Eon wrote:Hellhammer var meget god allerede når han spilte i Mortem.

Hvorfor spilte han så dårlig i f.eks Mayhem før 2001 da? Og husk at kjapp ikke er synonymt med god musiker...

Hva med Covenant og Nexus Polaris da? Den kom i 1999.....

Kjapt og stødig nok, joda, men tenk deg den skiva med skikkelig groovy tromming...!
Image

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mr. Wildside »

Affen wrote: Kjapt og stødig nok, joda, men tenk deg den skiva med skikkelig groovy tromming...!

Jeg syns trommene der passer bra, ikke for teknisk og ikke for enkelt....men man vet aldri, er jo klart at med en annen måte å tromme på så kunne det sikkert både blitt bedre og verre, alt ettersom.

Ignifer
B
B
Mood:

Post by Ignifer »

Min gamle gitarlærer jobbet sammen med han som remikset Covenant skivene, og han kunne fortelle at teknikeren som stod for å pusse opp lyden ofte slet seg i håret.
Basstrommer i 16 deler endte som oftest opp i enten 15 eller 17 slag f.eks. Sjelden det var blink der.
Hellhammer er utight og jukser på innspilling, men han er kjappere enn en 60 åring i ei thailandsk h**e.

Aoyama
Infant
Infant
Mood:

Post by Aoyama »

for min del står nok GDOW og Wolfs Lair som en de beste skivene der ute når det gjelder tromming, bortsett fra Cryptopsys None So Vile selvsagt.
-Godz Metal Bar, Shinjuku Tokyo
Hege wrote:Dressurridning på tv.
Det sendes f**n meg ALDRI dressur på tv, så dette er gode greier.

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Dette minner meg litt om da jeg var liten og leste superheltblader, dit kom det ofte leserspørsmål som "Hvem kan løfte/presse mest av Hulk og Supermann?" og "Hvem ville vunnet en kamp mellom Edderkoppen og Demonen?"

Det interessante var at redaksjonen faktisk svarte.

Conan

Post by Conan »

Dag Olav wrote:Dette minner meg litt om da jeg var liten og leste superheltblader, dit kom det ofte leserspørsmål som "Hvem kan løfte/presse mest av Hulk og Supermann?" og "Hvem ville vunnet en kamp mellom Edderkoppen og Demonen?"

Det interessante var at redaksjonen faktisk svarte.

Haha bra sammenligning.

prick
Infant
Infant
Mood:

Post by prick »

slike poller er artige, og det skulle vært fler av de. Frost er best,bare synd satyricon suger balle..

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Rec-1 wrote:Tror egentlig Frost hadde hørtes best ut i et rom med BARE trommer. Ingen kompressorer og trig-mics, bare akustisk trommelyd. Hellhammer virker å slite med midtlivskrise og glemmer viktigere ting enn å slå rekord i antall slag i minuttet. Og det er jo knapt slag engang, mannen rører jo bare borti trommeskinnenene. Derfor det må forsterkers 1000% med kunstig lyd.

Dette er jeg enig i, så er dèt sagt.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Dialga
Image
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Dag Olav wrote:Hvem kan løfte/presse mest av Hulk og Supermann?
Image

Dag Olav wrote:Hvem ville vunnet en kamp mellom Edderkoppen og Demonen?
Image

'Nuff said!
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

pestifer
Belieber
Belieber
Mood:

Post by pestifer »

Stian wrote:Haha, trodde dette var en forkortelse for Celtic Frost vs. Hellhammer. Uansett synes jeg begge er gode, naturlig nok, men Hellhammer har for mye dikkedarier for min smak. I hvert fall nå i voksen alder.

Var nok flere av oss som gikk i den fella..

On topic: Liker verken nyere Satyricon eller nyere Mayhem så jeg driter egentlig i det!!
OUT NOW: Revelation`s Hammer- Revelation`s Hammer LP GRIM001
Crest of Darkness- Evil Messiah MLP GRIM002

http://www.grimface.no
http://www.facebook.com/grimfacedistro
http://www.metalhammer.no

Aoyama
Infant
Infant
Mood:

Post by Aoyama »

nyere Mayhem er f**n meg til tider stor kunst.
-Godz Metal Bar, Shinjuku Tokyo
Hege wrote:Dressurridning på tv.
Det sendes f**n meg ALDRI dressur på tv, så dette er gode greier.

Welhaven
Poser
Poser
Mood:

Post by Welhaven »

Stemmer Hellhammer, han spiller iallefall på ting jeg hører på innimellom. Wolf's, Grand D, De M. osv.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

Hellhammer. Han spiller mer utpreget kult der han hører hjemme, altså i Mayhem. Ofte j****g kjedelig i andre band, men trommingen hans har kledd alle Mayhem-skivene. Blir ikke stort fetere enn prestasjonen hans på "De mysteriis dom Sathanas". Frost spiller også skikkelig fett da.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

dauinghorn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by dauinghorn »

Less is more! Frost har en litt mer unik stil, pluss at han ikke har brukt triggere på de siste Satyricon-platene (veit ikke med 1349) og tar opp trommene analogt. Så min stemme går til Frost, uten tvil. Lot meg selvfølgelig imponere av Hellhammer i min yngre tid, men nå syns jeg det låter jalla og uekte.

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Mood:

Post by Goatblessed necropenis »

Hellhammer har spilt på den beste skiva, "De mysteriis dom Sathanas" selvfølgelig, og trommingen hans på den skiva er formidabel. Sett meg en smule lei av å se Hellhammer i hvert annet band her til lands og mange av banda er skit i mine ører. Ingen skal dog ta fra Hellhammer at han er en ufattelig dyktig og allsidig trommis. Dessuten var det ekstremt tilfredbørrelundbergsstillende å høre han finne tilbake til litt galskap igjen på Mayhem`s lille genistrek "Ordo ad chao".

Frost får uansett min stemme da han virker som en ekstremt dedikert fyr og som har spilt på mange bra album, og i all hovedsak holdt seg til black metal. Har stor sans for både den disiplinerte og minimalistiske stilen han gjør på foreksempel "Volcano", men også det stikk motsatte han gjør i 1349 med sitt intense og fandenivoldske preg. Innsatsen hans på Gehenna`s "WW" gir meg forresten stive kjønnshår også.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

DeathTraktor
Spermatozoon
Mood:

Post by DeathTraktor »

Synes sammenligning av sånne personer bare blir teit... De er jo begge meget flinke og allsidige(den ene,litt mer enn den andre forøvrig) :wink:
Image

Locked Previous topicNext topic