Pagan Metal
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Pagan Metal
Pagan Metal er en sjanger jeg har blitt mer og mer glad i de seinere Ärene. Band som Ensiferum, Korpiklaani og Finntroll har jeg fulgt siden de debuterte pÄ platemarkedet.
MÄlet med denne trÄden er Ä oppdage flere band i samme sjanger, og fÄ innspill fra andre som digger denne musikken. Mao trenger ikke Marduk & Stian poppe innom bare for Ä si at disse bandene suger, for det tror jeg de fleste har skjÞnt at dere syns uansett
Mest finske band som er kjent for innen pagan metal har jeg skjÞnt, men ogsÄ tyske Equilibrium er knallbra. Min siste nyoppdagelse er sveitsiske Eluveitie som spilte oppvarming for Kreator pÄ Betong, og var jÊvlg bra...
Mitt absolutte favorittband i sjangeren er og blir Ensiferum, som selvsagt fÄr min stemme i pollen. Men jeg er ogsÄ utolig glad i Korpiklaani, som inkluderer samiske elementer som joik og shamaan-trommer, og jeg digger Turisas og Equilibrium, som har store pompÞse syntharrangement ala Bal-Sagoth.
MÄlet med denne trÄden er Ä oppdage flere band i samme sjanger, og fÄ innspill fra andre som digger denne musikken. Mao trenger ikke Marduk & Stian poppe innom bare for Ä si at disse bandene suger, for det tror jeg de fleste har skjÞnt at dere syns uansett
Mest finske band som er kjent for innen pagan metal har jeg skjÞnt, men ogsÄ tyske Equilibrium er knallbra. Min siste nyoppdagelse er sveitsiske Eluveitie som spilte oppvarming for Kreator pÄ Betong, og var jÊvlg bra...
Mitt absolutte favorittband i sjangeren er og blir Ensiferum, som selvsagt fÄr min stemme i pollen. Men jeg er ogsÄ utolig glad i Korpiklaani, som inkluderer samiske elementer som joik og shamaan-trommer, og jeg digger Turisas og Equilibrium, som har store pompÞse syntharrangement ala Bal-Sagoth.
Forferdelig sjanger, men mener Ä huske at Moonsorrow ikke er sÄ ille.
-
- Belieber
- Mood:
paâ gan
â â/ËpeÉȘgÉn/ Show Spelled Pronunciation [pey-guhn] Show IPA
ânoun
1. one of a people or community observing a polytheistic religion, as the ancient Romans and Greeks.
2. a person who is not a Christian, Jew, or Muslim.
3. an irreligious or hedonistic person.
âadjective
4. pertaining to the worship or worshipers of any religion that is neither Christian, Jewish, nor Muslim.
5. of, pertaining to, or characteristic of pagans.
6. irreligious or hedonistic.
Origin:
1325â75; ME < ML, LL pÄgÄnus worshiper of false gods, orig. civilian (i.e., not a soldier of Christ), L: peasant, n. use of pÄgÄnus rural, civilian, deriv. of pÄgus village, rural district (akin to pangere to fix, make fast); see -an1
Jeg nevner Bathory som beste "pagan" metal band, isÄfall.
Ville vel egentlig satt Windir i den gata der, sjĂžlv om kanskje ikkje alt ramlar innanfor. Men der er det iallefall eit snev av folkemusikk og slikt.
SÄ om Windir hadde vore med i pollen, sÄ hadde eg stemt det...no ville eg gÄtt for Ensiferum av dei banda der. Dette fordi dei er gjennomfÞrt bra pÄ alle platene, i motsetning til dei andre banda.
SÄ om Windir hadde vore med i pollen, sÄ hadde eg stemt det...no ville eg gÄtt for Ensiferum av dei banda der. Dette fordi dei er gjennomfÞrt bra pÄ alle platene, i motsetning til dei andre banda.
Har hÞrt Pagan Metal-sjanger betegnelsen slengt etter Primordial, og dersom de regnes gÄr de lett av med seieren.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Korpiklaani er i det minste morsomt, en lÄt eller to. Ellers burde alle bandene vÊrt nektet utreise fra Finland, slik at man ikke sprer driten for mye.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-
- Belieber
- Mood:
Trodde Primordial gikk i den sjangeren,men her ser jeg da bare hurrametalband Men ok, er ingen fan av noen av bandene,men liker da litt Ensiferum, Korpiklaani og Moonsorrow i begrensede doser.
-
- Rocker
- Mood:
Det her er vel ikke pagan!? Mer ompatralalasynthmetal.
Pagan Metal da tenker jeg iallfall pÄ Primordial, nyere Nokturnal Mortum, Drudkh etc...
Pagan Metal da tenker jeg iallfall pÄ Primordial, nyere Nokturnal Mortum, Drudkh etc...
-
- Spermatozoon
- Mood:
Affen wrote:Pagan Metal er en sjanger jeg har blitt mer og mer glad i de seinere Ärene. Band som Ensiferum, Korpiklaani og Finntroll har jeg fulgt siden de debuterte pÄ platemarkedet.
Min stemme gÄr til Equilibrium. Maken til feiende flotte skiver som Turis Fratyr og Sagas skal en lete ganske lenge etter.
Jeg har ogsÄ stor sans for Moonsorrow, Ensiferum og Wintersun.
Finntroll har jeg aldri likt.
Det finnes i tillegg en drÞss med knallgode mindre kjente pagan metalband. Disse mÄ i det minste nevnes.
Fjoergyn:
Lemuria:
MĂ„negarm:
Wintersun:
-
- Poser
- Mood: