Pagan Metal
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Øl wrote:Verker som det er veldig viktig å hate finsk gladmetal her. Slutt å ta ting så j***a tungt. Litt ompa har aldri drept nokon.
Enig med Øl her. Finsk glad ompa-metal er bra for kropp og sjel
Affen wrote:Øl wrote:Verker som det er veldig viktig å hate finsk gladmetal her. Slutt å ta ting så j***a tungt. Litt ompa har aldri drept nokon.
Er vel mel bruken av begrepet Pagan Metal som er problemet for mange, da Primordial tilsynelatende av mange her regnes som Pagan Metal bandet med stor P. Finntroll osv har jeg aldri tenkt på som P.M. Ikke det at sjangerbegrepet er så j****g fast spikret da, men de burde vært med her.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
norseman wrote:Affen wrote:Øl wrote:Verker som det er veldig viktig å hate finsk gladmetal her. Slutt å ta ting så j***a tungt. Litt ompa har aldri drept nokon.
Er vel mel bruken av begrepet Pagan Metal som er problemet for mange, da Primordial tilsynelatende av mange her regnes som Pagan Metal bandet med stor P. Finntroll osv har jeg aldri tenkt på som P.M. Ikke det at sjangerbegrepet er så j****g fast spikret da, men de burde vært med her.
Nei nå tok som sagt jeg med band innen en spesiell sjanger, og der passer ikke Primordial inn. Men mange av disse bandene kaller sjangeren de spiller for pagan metal, og det står under pm på flere nettsider. Og som tidligere nevnt er festival-konseptet Paganfest utgangspunkt for pollen, da de fleste bandene der har spilt på Paganfest.
Men for all del, det blir jo mer og mer umulig å skille sjangre. Har også sett band som Equilibrium og Turisas omtalt som "battle metal", så hvem har egentlig fasiten?
pataphysicien wrote:norseman wrote:Har hørt Pagan Metal-sjanger betegnelsen slengt etter Primordial, og dersom de regnes går de lett av med seieren.
enig. jeg blir ganske irritert når Primordial blandes oppi den merkelige suppen. kan ikke si at det ikke gjør meg litt vondt å se sånne ting: http://www.myspace.com/paganfestusa how low can you go lzm? menmen. 'The Gathering Wilderness' er mesterverket deres imo, men de har aldri gitt ut noe som ikke var kvalitet. jeg kan også anbefale Drautran og Helrunar på demoene. for noen er sikker de senere utgivelsene verdt å sjekke ut også. jeg husker i hvert fall at begrepet ble brukt for lignende band før den kommersielle overkillen kom. en del mindre gimmicky en dagens 'pagan warriors'.
Jeg kan anbefale debuten til drautran på Prophecy også.
-
- Poser
- Mood:
VonMünchhausen wrote:Hele pollen er jo bare en j***a vits.
å hold kjeft j***a pedo kødd. la folk like hva dem vill. begynner å bli mektig lei den klaginga på detta forumet. ingen som tvinger deg til høre på dissa banda væ?
-
- Poser
- Mood:
Har stor sans for alle banda i pollen bortsett fra Equilibrium som jeg ikke har hørt, så hvilken skive anbefales der?
Må si meg enig med de som sliter med å forstå benevnelsen i samband med de nevnte artistene, har alltid tenkt på disse bandene som litt mer ekstreme tyskerbartemetalband.
Sånn ellers kan jeg nok like en og annen låt av flere av bandene.
Sånn ellers kan jeg nok like en og annen låt av flere av bandene.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood
A bottle of wine and a bucket of blood
-
- Spermatozoon
- Mood:
stramvaier wrote:Har stor sans for alle banda i pollen bortsett fra Equilibrium som jeg ikke har hørt, så hvilken skive anbefales der?
Begge.
Turis Fratyr:
Sagas:
-
Topic author - Rocker
- Mood:
manndaudsvinter wrote:stramvaier wrote:Har stor sans for alle banda i pollen bortsett fra Equilibrium som jeg ikke har hørt, så hvilken skive anbefales der?
Begge.
Turis Fratyr:
Sagas:
Veldig enig. Både Turis Fratyr og Sagas er helt enorme.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Runar wrote:Om du ikke har hørt Shaman, Affen. Så sjekk det ut.
Bare hørt brazilianske Shaman med Andre Matos & co. Var vel pga Shaman som du nevner her at Matos & co måtte endre til Shaaman?
-
- Rocker
- Mood:
Tror ikke det var derfor ettersom finske Shaman ble oppløst for lenge siden og startet på nytt som Korpiklaani.Affen wrote:Runar wrote:Om du ikke har hørt Shaman, Affen. Så sjekk det ut.
Bare hørt brazilianske Shaman med Andre Matos & co. Var vel pga Shaman som du nevner her at Matos & co måtte endre til Shaaman?
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Runar wrote:Tror ikke det var derfor ettersom finske Shaman ble oppløst for lenge siden og startet på nytt som Korpiklaani.Affen wrote:Runar wrote:Om du ikke har hørt Shaman, Affen. Så sjekk det ut.
Å det Shaman. Joda, det har jeg hørt. Men da er det minst 3 band som har brukt det navnet. Sikkert ganske mange fler og forresten
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
-
- Rocker
- Mood:
carburetor wrote:å hold kjeft j***a pedo kødd. la folk like hva dem vill. begynner å bli mektig lei den klaginga på detta forumet. ingen som tvinger deg til høre på dissa banda væ?VonMünchhausen wrote:Hele pollen er jo bare en j***a vits.
Åja, så du tror du er alene om å være DRIT LEI av den j***a klaginga?
Og hva f**n er vitsen med å kalle meg "pedo kødd"? Du må da ha saftigere og mer saklig skyts å komme med enn det der? Og hvordan i h*****e har du fått for deg at jeg er pedofil?