Deep Purple - Stormbringer (CD/DVD) utgis 23. februar 2009
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Deep Purple - Stormbringer (CD/DVD) utgis 23. februar 2009
Apropos hvilke plater ser du fram til i 2009, synes jeg Stormbringer re-issue med Deep Purple er alt for interessant til å drukne i HM-tråden.
Derfor!
Etter mye prat og hype, er omsider Stormbringer også klar for reutgivelse.
"CD & DVD" høres i utgangspunktet fett ut, men litt nyansering er på sin plass mht hva som faktisk er inkludert på denne utgivelsen.
Remasteringen er i seg selv intet nytt. Både Stormbringer og Come Taste the Band ble utgitt i remastrede utgaver i 2008 (31. juli), dog uten bonus-materiale.
Hva gjelder den lett hypede utgaven av Stormbringer det er snakk om her, så er "bonus DVD" langt mindre spennende enn det kan høres ut.
Denne innholder stort sett "Quadrophonic mix" av hele albumet, til overmål både mono og stereo (sic).
Eneste live-footage på denne DVDen, er et opptak fra tysk TV av "Stormbringer" (låta). Greit nok det, men langt i fra "DVD som i "masse live sound and footage fra DP mk III".
Så til albumet, og det er absolutt interessant nok!
Hele albumet er digitalt remastret, og det blir spennende å høre.
I tillegg har Glenn Hughes gjort en remix av Holy man, You Can't Do It Right, Love Don't Mean A Thing og Hold On
(I tillegg til at en instrumentalversjon av High Ball Shooter er inkludert).
Forsåvidt trivelig nok, alt dette.
Ankepunktet er at det som er av "nyheter" her, er de mer forglemmelige sidene av Stormbringer (no offence, Glenn!). Også nok et eksempel på at Glenn Hughes setter sin egen rolle i Deep Purple over bandet DP mk III, noe jeg synes går igjen som en rød tråd i stort sett alle sammenhenger han uttaler seg (Med unntak av "toxic twin" Tommy Bolin, da. Men det var uansett senere, med mk IV).
Det er selvsagt tittelkuttet, Lady Double Dealer og Solider of Fortune som er hovedbeholdninga på opprinnelig utgivelse, og da er jeg litt oppgitt-, for ikke å si skuffet over at ingen av disse er gjort til gjenstand for en remix.
Særlig tittelkuttet hadde vært morsomt å hørt.
Dette til side; jeg gleder meg selvsagt til utgivelsen, men tenkte det var greit å helle litt kaldt vann på Lyncho's brennende entusiasme (jfr nevnte tråd på HM-.forumet).
Derfor!
Etter mye prat og hype, er omsider Stormbringer også klar for reutgivelse.
"CD & DVD" høres i utgangspunktet fett ut, men litt nyansering er på sin plass mht hva som faktisk er inkludert på denne utgivelsen.
Remasteringen er i seg selv intet nytt. Både Stormbringer og Come Taste the Band ble utgitt i remastrede utgaver i 2008 (31. juli), dog uten bonus-materiale.
Hva gjelder den lett hypede utgaven av Stormbringer det er snakk om her, så er "bonus DVD" langt mindre spennende enn det kan høres ut.
Denne innholder stort sett "Quadrophonic mix" av hele albumet, til overmål både mono og stereo (sic).
Eneste live-footage på denne DVDen, er et opptak fra tysk TV av "Stormbringer" (låta). Greit nok det, men langt i fra "DVD som i "masse live sound and footage fra DP mk III".
Så til albumet, og det er absolutt interessant nok!
Hele albumet er digitalt remastret, og det blir spennende å høre.
I tillegg har Glenn Hughes gjort en remix av Holy man, You Can't Do It Right, Love Don't Mean A Thing og Hold On
(I tillegg til at en instrumentalversjon av High Ball Shooter er inkludert).
Forsåvidt trivelig nok, alt dette.
Ankepunktet er at det som er av "nyheter" her, er de mer forglemmelige sidene av Stormbringer (no offence, Glenn!). Også nok et eksempel på at Glenn Hughes setter sin egen rolle i Deep Purple over bandet DP mk III, noe jeg synes går igjen som en rød tråd i stort sett alle sammenhenger han uttaler seg (Med unntak av "toxic twin" Tommy Bolin, da. Men det var uansett senere, med mk IV).
Det er selvsagt tittelkuttet, Lady Double Dealer og Solider of Fortune som er hovedbeholdninga på opprinnelig utgivelse, og da er jeg litt oppgitt-, for ikke å si skuffet over at ingen av disse er gjort til gjenstand for en remix.
Særlig tittelkuttet hadde vært morsomt å hørt.
Dette til side; jeg gleder meg selvsagt til utgivelsen, men tenkte det var greit å helle litt kaldt vann på Lyncho's brennende entusiasme (jfr nevnte tråd på HM-.forumet).
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Mosher wrote:Så du noe om denne også kommer på vinyl?
Neppe denne, mm du mener "Vinyl og VHS", men den kommer ut på dobbel vinyl også!
Thunderbear wrote:Mosher wrote:Så du noe om denne også kommer på vinyl?
Neppe denne, mm du mener "Vinyl og VHS", men den kommer ut på dobbel vinyl også!
Hehe....nei uten VHS så blir det nok ikke aktuelt for min del...
Praise the lord and pass the ammunition
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Affen wrote:Håper vi får en like fet versjon av Come Taste the Band, som tross alt er Deep Purples beste skive...
,,,hvilket jeg er sikker på at du lager en EGEN tråd om når den kommer.
Og nå; Stormbringer!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Stian wrote:Har bare denne på en ultrasliten vinyl, så denne skal nok i hus, ja.
Samma her. faktisk TO ganger ultrasliten vinyl.
-
- Poser
- Mood:
Har sett tracklistinga jeg Thunderbear så det er gammalt nytt nå - kan si meg enig i at det idèellt sett burde ha vært en mer spennende DVD og ditto bonusmateriale. Men pokker heller jeg kan fortsatt ikke si annet enn at jeg gleder meg noe vederstyggelig
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Lynchomaniac wrote:Har sett tracklistinga jeg Thunderbear så det er gammalt nytt nå - kan si meg enig i at det idèellt sett burde ha vært en mer spennende DVD og ditto bonusmateriale. Men pokker heller jeg kan fortsatt ikke si annet enn at jeg gleder meg noe vederstyggelig
Selvsagt gleder man seg!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Stian wrote:Mulig den bare ble gitt ut på ultrasliten vinyl?
Hehe, ja!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Ah, deilig å høre denne plata med skikkelig fet lyd! Nå har den fått det trøkket en Purple-plate skal ha. Vil påstå det var verdt ventingen, håper ikke de drøyer like lenge med Come Taste The Band.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
aldri vært så fan av deep purple, men har heller aldri hørt gjennom ei hel skive av disse unge herremen. men fikk denne skiva inn på sjappa her om dagen, må si jeg ble tatt litt på senga, det var jo stilig! stor fare for at jeg sjekker ut resten av discografien nå..
-
- Poser
- Mood:
Du lærer mye bra av å jobbe i den sjappa skjønner jeg
Denne og Come Taste The Band er jo de mest funky platene deres da, og litt annerledes enn resten. Sjekk ut Burn, Machine Head og Deep Purple In Rock, kramgod musikk!
Denne og Come Taste The Band er jo de mest funky platene deres da, og litt annerledes enn resten. Sjekk ut Burn, Machine Head og Deep Purple In Rock, kramgod musikk!
ROCK!
-
- Poser
- Mood:
Doomination wrote:Du lærer mye bra av å jobbe i den sjappa skjønner jeg
Sjekk ut Burn, Machine Head og Deep Purple In Rock, kramgod musikk!
Jepp skriver under 100% på den
-
- Belieber
- Mood:
Doomination wrote:Du lærer mye bra av å jobbe i den sjappa skjønner jeg
ja, ikke dårlig det! oppdager mye jeg ikke har hatt ork til å sjekke ut tidligere.
har burn og machine head også her på sjappa, machine head spilles i skrivende stund, virker lovende!