Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Wig Wam vs. Venom

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Wig Wam eller Venom?

Wig Wam
35
18%
Venom
160
82%

Total votes: 195

Respect
Spermatozoon
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Respect »

JonathanSaxx wrote: Sonic Youth er alternativ rock. Nå har både jeg og Lisaa googla det, + at jeg visste det fra før, så da taper du 2 mot 1 :D

Pussig at du sier at punk ikke lenger er hva det var og reffererer til et relativt nytt, i sånn sammenheng, alternativ band som gamle dager av punk.

Ser at du ikke har kommet med noen plateforslag til vedkommende som spurte heller. HAHAHA :D

Din f***e!
Du om det,lev i deres alternative verden.Syns det har kommet mange bra forslag til Sonic Youth begynning,ser ikke noe grunn til og repertere noen andres post's.
Ser du har dårlig selvtillit siden du skriver slike nedsettende ting.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Respect wrote:
JonathanSaxx wrote: Sonic Youth er alternativ rock. Nå har både jeg og Lisaa googla det, + at jeg visste det fra før, så da taper du 2 mot 1 :D

Pussig at du sier at punk ikke lenger er hva det var og reffererer til et relativt nytt, i sånn sammenheng, alternativ band som gamle dager av punk.

Ser at du ikke har kommet med noen plateforslag til vedkommende som spurte heller. HAHAHA :D

Din f***e!
Du om det,lev i deres alternative verden.Syns det har kommet mange bra forslag til Sonic Youth begynning,ser ikke noe grunn til og repertere noen andres post's.
Ser du har dårlig selvtillit siden du skriver slike nedsettende ting.

Vi vant! Så enkelt er det! Vår google vant over din! :D
Om Sonic Youth er så j***a bra, går jeg utifra at du har en del tileggsopplysninger og komme med til vedkommende som var nyskjerrig på dem? NOE må du jo kunne bidra med annet enn meningsløs trolling?

Respect
Spermatozoon
Mood:

Post by Respect »

JonathanSaxx wrote:
Om Sonic Youth er så j***a bra, går jeg utifra at du har en del tileggsopplysninger og komme med til vedkommende som var nyskjerrig på dem? NOE må du jo kunne bidra med annet enn meningsløs trolling?
Haha,så dumt. Vill du ha opplysninger er det bare og google.Er du liksom sånn en sånn storebror til de andre her å skal passe på alle.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Respect wrote:
JonathanSaxx wrote:
Haha,så dumt. Vill du ha opplysninger er det bare og google.Er du liksom sånn en sånn storebror til de andre her å skal passe på alle.

Nå har jeg tydeligvis ikke samme Google som deg. Er derfor jeg spør. Siden det er et band du er såpass glad i, er det vel ikke helt unaturlig å tenkte at du kan utdype litt hvorfor de platetipsene som kom tidligere i tråden er de beste platene?

... med mindre du egentlig ikke liker Sonic Youth, bare brukte de som eksempel fordi de ikke er flinke til å spille og er redd for at de på forumet som liker bandet skal se at du ikke har snøring.

It's your call :D

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

Rimelig dust å båsette Sonic Youth under noe så simpelt som alternative rock. Man finner spor av pop, avant-garde, punk, støy og en haug med andre influenser i musikken deres.

Blir litt det samme som å båsette Radiohead som alternative rock.

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

Min og Respect sin googling vant over Jonathan Saxx & Co.:

http://www.punknews.org/bands/sonicyouth

Punknews wrote:Sonic Youth is a post-punk/rock group formed in New York City in 1981.

In their early career, Sonic Youth were associated with the No Wave art and music scene in New York City, but have outlasted most associated bands. Part of the first wave of American post-punk groups, Sonic Youth carried out their interpretation of the punk rock ethos throughout the evolving American indie underground (as the title of their documentary 1991: The Year Punk Broke demonstrates... (more)
Eläkööt supikoirat!

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

master_k wrote:Blir litt det samme som å båsette Radiohead som alternative rock.
Jepp. Radiohead er jo som kjent SØPPEL :wink:
Image

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

master_k wrote:Rimelig dust å båsette Sonic Youth under noe så simpelt som alternative rock. Man finner spor av pop, avant-garde, punk, støy og en haug med andre influenser i musikken deres.

Blir litt det samme som å båsette Radiohead som alternative rock.

Tja, eller å båsette Sonic Youth som punk kanskje :D

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Gladøks wrote:Min og Respect sin googling vant over Jonathan Saxx & Co.:

Punknews wrote:Sonic Youth is a post-punk/rock group formed in New York City in 1981.

In their early career, Sonic Youth were associated with the No Wave art and music scene in New York City, but have outlasted most associated bands. Part of the first wave of American post-punk groups, Sonic Youth carried out their interpretation of the punk rock ethos throughout the evolving American indie underground (as the title of their documentary 1991: The Year Punk Broke demonstrates... (more)

Nei det gjorde du ikke Gladøks, men tommel opp for forsøk! Om du hadde hatt rett hadde det vært 2 mot 2 og vi kunne kalt det uavgjort.

Desverre ser det ikke ut som du fikk med deg ordet POST foran ordet PUNK i sitatet du kom med.

Her er hva Wikipedia sier om post-punk

Wikipedia wrote:Post punk
Post-punk was a popular musical movement with its roots in the mid to late 1970s, following on the heels of the initial punk rock explosion of the early 1970s. The genre retains its roots in the punk movement but is more introverted, complex and experimental.[1] Post-punk laid the groundwork for alternative rock by broadening the range of punk and underground music, incorporating elements of Krautrock (particularly the use of synthesizers and extensive repetition), Jamaican dub music (specifically in bass guitar), American funk, studio experimentation, and even punk's traditional polar opposite, disco, into the genre.

It found a firm place in the 1980s indie scene, and led to the development of genres such as gothic rock, industrial music and alternative rock.

Her er hva wikipedia sier om No Wave bølgen, som er nevnt i sitatet ditt:

Wikipedia wrote:Around 1977, in North America, the New York-led No Wave movement was also tied in with the emerging eurocentric post-punk movement. With bands and artists such as Teenage Jesus and the Jerks, Glenn Branca, Rhys Chatham, Mars, James Chance and the Contortions, DNA, Bush Tetras, Theoretical Girls, Swans, and Sonic Youth. The No Wave movement focused more on performance art than actual coherent musical structure. The Brian Eno-produced No New York compilation is considered the quintessential testament to the history of No Wave[2].

Og her er link til hele artikkelen om noen ikke gidder å søke selv
http://en.wikipedia.org/wiki/Post_punk

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

haha, fy f**n;

Lite å gjøre i påsken, folkens? :wink:

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

JonathanSaxx wrote:

Nei det gjorde du ikke Gladøks blabla

Hvorfor gidder Punknews ha en egen artikkel om Sonic Youth, da?
Eläkööt supikoirat!

Respect
Spermatozoon
Mood:

Post by Respect »

Så fordi det er post i post punk er det ikke punk? Haha,det blir for dumt.det blir akkurat som at death metal ikke er metal fordi det er death i navnet.

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

<3
Image

master_k
Belieber
Belieber
Mood:

Post by master_k »

Dick Hardy wrote:
master_k wrote:Blir litt det samme som å båsette Radiohead som alternative rock.
Jepp. Radiohead er jo som kjent SØPPEL :wink:

Hehe. Styx er omtrentlig (om ikke) like kjipt som Asia. Det går meg hus forbi hvorfor folk hører på slikt.

Men men. Dette fører vel ingen vei. :wink:

Snik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Snik »

Sonic Youth!

poolish
B
B
Mood:

Post by poolish »

Respect wrote:
Affen wrote: Dine påstander om at Wig Wam ikke kan spille og at Sonic Youth og Venom er bedre musikere er så fullstendig bak mål at det rett og slett ikke er mulig å ta deg seriøst. La meg gjette - du er ikke musiker sjøl nei? Du er heller ikke så veldig gammel? 15-16 år og har aldri tatt i en gitar i hele ditt liv? Joda, kan isåfall skjønne at du tror dine band er bedre musikere fordi du syns de er tøff. Når du bikker 18 har du nok vokst av deg de holdningene :wink:
Skjønner ikke hva alder har med dette og gjøre. Det er snakk om å spille musikk å lage hits, ikke spille fortest mulig jeg kaller ikke det og spille.

Nå må det sies at jeg ikke er verdens største Wig Wam fann. Men hvis du seriøst mener at dem ikke kan spille. Da kan du ikke ha store kunnskapene om norsk musikkhistorie. Disse påstandene er vell basert på de 2 - 3 Wig wam sangene du har hørt ;)

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Gladøks wrote:
JonathanSaxx wrote:

Nei det gjorde du ikke Gladøks blabla

Hvorfor gidder Punknews ha en egen artikkel om Sonic Youth, da?

Si det. Det må du vel nesten spørre dem om.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Respect wrote:Så fordi det er post i post punk er det ikke punk? Haha,det blir for dumt.det blir akkurat som at death metal ikke er metal fordi det er death i navnet.

Hahaha. Forundrer meg ikke at dette var comebacken din :D
Post punk og punk er to forskjellige ting, som både artikkelen jeg posta og de fleste ører klarer å skille godt mellom.

Er nok litt mer inni punk en sud sjangere av metal, men dette stemmer kanskje bedre om man skal bruke eksempelet ditt:
Death Metal er ikke Heavy Metal fordi det har Death i navnet.

God påske! :D

Dundrix
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Dundrix »

Langvarig søkepsykose på verdensveven kan gi fiskeglugger og frisk sidesveis!
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

master_k wrote:Rimelig dust å båsette Sonic Youth under noe så simpelt som alternative rock. Man finner spor av pop, avant-garde, punk, støy og en haug med andre influenser i musikken deres.
Er det ikke nettopp derfor det er greiest å bare kalle de alternativ rock?
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

Locked Previous topicNext topic