Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nei til narkotika!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

kattpiss wrote:
Medicinmannen wrote:
Affen wrote:Finnes ikke ei eneste god unnskyldning for å røyke dritten.

Nå har ikke jeg orka å lese hele tråden her, så kan godt hende flere har sagt det her. Den gode "unnskyldninga" må da være rusen, på lik linje med alkohol. Det er smak og behag hva man liker.

Forresten, så syns jeg atter en gang du er totalt retard, Affen. Way to go!
Du som er medicinmann må jo lett finne en annen unskyldning for å bruke det.

Haha, javel? Nå har nicket mitt forøvrig ingenting med mitt forhold til rus å gjøre, bare så det er sagt. Kan sikkert finne tusenvis av andre "unnskyldninger" for å røyke hasj, like mange for alkohol. Men nå dreier det vel seg ikke akkurat om det, eller?


Conan: Er d ulåvli??


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Tomas wrote:
Shrinebuilder wrote:Er det forbudt å røyke seg fettfjern i Nederland, og så fly med privatjet over til Norge og være ruset på norsk jord?
Jeg har hørt at man kan bli straffet i Norge for å røyke seg stein på Roskilde. Selv om man er nykter når man kommer hjem.

Høres merkelig ut. Jeg har blitt bjeffa på i tollen flere ganger før i tida og har alltid innrømmet at jeg har røyka i utlandet, men at jeg ikke har noe på meg fordi jeg ikke smugler.

Et par ganger har tollerne trua med å si i fra til politiet, men de har aldri gjort det. Veit ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde gjort det, men i alle narkodommer jeg har hørt om har det vært mengden narkotika en person er tatt med som er lagt til grunn for straff.

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

JonathanSaxx wrote:Et par ganger har tollerne trua med å si i fra til politiet, men de har aldri gjort det. Veit ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde gjort det, men i alle narkodommer jeg har hørt om har det vært mengden narkotika en person er tatt med som er lagt til grunn for straff.
Som sagt er det bare noe jeg har hørt. Siden jeg ikke røyker hasj selv er det ikke en problemstilling som opptar meg.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:


Rune K
Belieber
Belieber
Posts: 28
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rune K »

Straffeloven paragraf 12 wrote:For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:
3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen
a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 147 a, 147 b, 162 c, 169, 192 til 199, 202, 202 a, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423

Gadd ikke sjekke paragrafen for hasjrøyking, men tviler på det inngår her.

User avatar

Aztro-Naut
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 17 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aztro-Naut »

JonathanSaxx wrote:
Tomas wrote:
Shrinebuilder wrote:Er det forbudt å røyke seg fettfjern i Nederland, og så fly med privatjet over til Norge og være ruset på norsk jord?
Jeg har hørt at man kan bli straffet i Norge for å røyke seg stein på Roskilde. Selv om man er nykter når man kommer hjem.

Høres merkelig ut. Jeg har blitt bjeffa på i tollen flere ganger før i tida og har alltid innrømmet at jeg har røyka i utlandet, men at jeg ikke har noe på meg fordi jeg ikke smugler.

Et par ganger har tollerne trua med å si i fra til politiet, men de har aldri gjort det. Veit ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde gjort det, men i alle narkodommer jeg har hørt om har det vært mengden narkotika en person er tatt med som er lagt til grunn for straff.


Fatter ikke hvorfor en skal måtte innrømme noe som helst når det ikke er snakk om smugling eller snodig oppførsel på norsk jord. Må være snakk om sarte nerver under kontrollen.. norske tjenestemenn er jo harmløse.

Straffen er som regel en symbolsk bot eller brev i posten "henlagt p.g.a bevisets stilling"

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Udunpute wrote:Too easy.
Hahahah! I see what u did tharr
Behold within, and not above,
One star in sight!

Image


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Aztro-Naut wrote:
JonathanSaxx wrote:
Tomas wrote:
Shrinebuilder wrote:Er det forbudt å røyke seg fettfjern i Nederland, og så fly med privatjet over til Norge og være ruset på norsk jord?
Jeg har hørt at man kan bli straffet i Norge for å røyke seg stein på Roskilde. Selv om man er nykter når man kommer hjem.

Høres merkelig ut. Jeg har blitt bjeffa på i tollen flere ganger før i tida og har alltid innrømmet at jeg har røyka i utlandet, men at jeg ikke har noe på meg fordi jeg ikke smugler.

Et par ganger har tollerne trua med å si i fra til politiet, men de har aldri gjort det. Veit ikke hva som hadde skjedd hvis de hadde gjort det, men i alle narkodommer jeg har hørt om har det vært mengden narkotika en person er tatt med som er lagt til grunn for straff.


Fatter ikke hvorfor en skal måtte innrømme noe som helst når det ikke er snakk om smugling eller snodig oppførsel på norsk jord. Må være snakk om sarte nerver under kontrollen.. norske tjenestemenn er jo harmløse.

Straffen er som regel en symbolsk bot eller brev i posten "henlagt p.g.a bevisets stilling"

Sarte nerver har aldri vært noe problem. Og mulig du misforstod "innrømme." Kun for enkelhets skyld at jeg pleide å gjøre det.
Når du går igjennom tollen med snuta til narkobikkja opp i ræva og blir dratt inn spør tolleren som regel noe sånt som "Jeg vet ikke om du fikk med deg hva som skjedde der?" om du svarer "Joda, vanskelig å ikke få med seg det. Bikkja deres markerte på meg og det er sikkert fordi jeg røyka tidligere i dag, men jeg smugler ikke. Det vil jeg IKKE ha på meg."

Ender som regel med at tolleren er fornøyd med ærligheten og gjør en halvdårlig sjekk av håndbagasjen din, i stedet for at du må stå der i evigheter mens han går igjennom all bagasjen din, lommene og klærne dine og eventuell hulromsundersøkelse (som man forøverig kan kreve å få utført av kyndig legepersonell, men det tar ennå lengere tid å vente på.)
Da er man ute av tollen på noen få minutter og kan komme seg dit man skal.

I de få tilfellene tollere fulgte opp med å si "Du er klar over at jeg kan melde i fra til politiet om at du misbruker cannabis" har jeg svart "Det må du gjerne gjøre, men da får du si ifra at jeg IKKE smugler! At jeg har fyra meg en er greit, men smugling skal jeg ihvertfall IKKE ha på meg. Ikke har jeg noe hjemme heller for den saks skyld."

Da blir de som regel vippet av pinnen og alt er greit.

Bare fordi man har innrømmet noe til en toller behøver man jo ikke gjenta samme innrømmelsen om de skulle ringe politiet. Værre er det jo ikke.


Rune K
Belieber
Belieber
Posts: 28
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rune K »

JonathanSaxx wrote:
Aztro-Naut wrote:Må være snakk om sarte nerver under kontrollen.. norske tjenestemenn er jo harmløse.

Sarte nerver har aldri vært noe problem.

Er det hasjen som gjør dere så tøffe? Synes det er dritskummelt je.

Jeg har hverken røyka eller smuglet noe sterkere enn 20 Prince Mild, men det er da rett før jeg pisser på meg hver gang jeg skal gjennom tollen, og ikke minst hvis den j***a bikkja er der. Tollere er f**n meg skummelt, hakket værre enn snuten, faktisk.

Vil heller bli skutt enn å bli stoppa i tollen. Er egentlig ikke redd for finger i rompa heller, men det er noe med folk i uniform...


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Rune K wrote:
JonathanSaxx wrote:
Aztro-Naut wrote:Må være snakk om sarte nerver under kontrollen.. norske tjenestemenn er jo harmløse.

Sarte nerver har aldri vært noe problem.

Er det hasjen som gjør dere så tøffe? Synes det er dritskummelt je.

Jeg har hverken røyka eller smuglet noe sterkere enn 20 Prince Mild, men det er da rett før jeg pisser på meg hver gang jeg skal gjennom tollen, og ikke minst hvis den j***a bikkja er der. Tollere er f**n meg skummelt, hakket værre enn snuten, faktisk.

Vil heller bli skutt enn å bli stoppa i tollen. Er egentlig ikke redd for finger i rompa heller, men det er noe med folk i uniform...

Det er vel vissheten om at man har rent mel i posen som gjør at jeg ikke har noe problem med tollen. Hva er det egentlig å være redd for hvis du uansett ikke prøver å smugle noe?

Det eneste jeg er "redd" for er at det skal ta lang tid, for det synes jeg er utrolig kjedelig. Man er jo som regel sliten når man kommer hjem etter en ferie eller en spillejobb og da vil man helst hjem så fort som mulig. Ikke sitte å trøkke på en hard benk på et venterom e.l.

Resten kommer med trening. Om man ikke ser A4 ut og er av den typen som har blitt stoppa i tollen nesten hver gang siden man begynnte å reise med familien som liten, får man jo en viss trening etterhvert.

Den eneste ubehaglige opplevelsen jeg har hatt med tollen var på Torp flyplass på slutten av 90 tallet. En f******a cowboy type som prøvde etter beste evne og psyke meg ut. Rett og slett uhøflig og ekkel og spurte og gravde i ting han ikke hadde noen rett til å spørre om og som ikke var relevant for jobben hans heller. Men så er Torp flyplass det stedet i Norge hvor de får/fikk mest klager på "servicen" til tollerne også så det er tydeligvis fler enn meg som har irritert meg over det.

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Rune K wrote:Vil heller bli skutt enn å bli stoppa i tollen. Er egentlig ikke redd for finger i rompa heller, men det er noe med folk i uniform...

np Iron Maiden - Women in Uniform 8)

User avatar

Skamflesk
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Skamflesk »

Conan wrote:
Medicinmannen wrote:
Affen wrote:Finnes ikke ei eneste god unnskyldning for å røyke dritten.

Nå har ikke jeg orka å lese hele tråden her, så kan godt hende flere har sagt det her. Den gode "unnskyldninga" må da være rusen, på lik linje med alkohol. Det er smak og behag hva man liker.

Forresten, så syns jeg atter en gang du er totalt retard, Affen. Way to go!

Bortsett fra Hasj ikke er lovlig rus.

Så hvis alkohol hadde blitt ulovelig så kunne du endelig slått ned på alkohol helvette?

Og hvis kaffe hadde blitt ulovelig det samme?
Grusome sjeler som må ha kaffe om morran, burde aldri få barn. j***a narkiser!! DREP DEM!
Don`t just do something, sit there!

User avatar

Vlad
Belieber
Belieber
Posts: 58
Joined: 03 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vlad »

Ble man stoppet i tollen før ,og måtte avlegge prøve som var positiv vanket det jo bøter.For det var ikke lov i danmark heller. Hvorvidt det gjelder når man kommer fra steder det er legalt vet jeg ikke.Man har jo per definisjon da ikke begått et lovbrudd.
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Vlad wrote:Ble man stoppet i tollen før ,og måtte avlegge prøve som var positiv vanket det jo bøter.For det var ikke lov i danmark heller. Hvorvidt det gjelder når man kommer fra steder det er legalt vet jeg ikke.Man har jo per definisjon da ikke begått et lovbrudd.

Det er mange som mener at du fortsatt har brutt norsk lov, og derfor må straffes. Til tross for at det er lovlig i landet du har besøkt.

User avatar

Erkedemon
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Erkedemon »

*mekker mornings*
License, registration, I ain't got none but I got a clear conscience bout the things that I done

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

tøffere enn å drikke seg en morrapils iaff!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Tøffere enn å bæsje en unge i kjeften.

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Ukjent wrote:
Vlad wrote:Ble man stoppet i tollen før ,og måtte avlegge prøve som var positiv vanket det jo bøter.For det var ikke lov i danmark heller. Hvorvidt det gjelder når man kommer fra steder det er legalt vet jeg ikke.Man har jo per definisjon da ikke begått et lovbrudd.

Det er mange som mener at du fortsatt har brutt norsk lov, og derfor må straffes. Til tross for at det er lovlig i landet du har besøkt.

Urealistisk scenario, da dette ikke finnes.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Erkedemon wrote:*mekker mornings*

Vurdert å gjøre noe med den døgnrytmen din?
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Bugge wrote:må man røyke for å fungere, så bør man vel vurdere om bruken er gått over til misbruk, lolz

Fixed.

Lang trang gang wrote:Urealistisk scenario, da dette ikke finnes.

Skulle egentlig finne et kart som tidligere lå på Wikipedia som viste hvor det var lovlig, ulovlig og dekriminalisert. Det finnes land det er lovlig, men det er ikke mange av dem.

Locked Previous topicNext topic