Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

RATT

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Ratt?

Ratt (1983)
2
5%
Out of the Cellar (1984)
10
25%
Invasion of Your Privacy (1985)
19
48%
Dancing Undercover (1986)
5
13%
Reach for the Sky (1988)
2
5%
Detonator (1990)
2
5%
Collage (1997)
0
No votes
Ratt (1999)
0
No votes
 
Total votes: 40
User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Marken wrote:HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.

Dette er uten tvil Ratt's sterkeste skive! De har enkeltlÄter pÄ de andre skivene som er vel sÄ bra og, kanskje i et par tilfeller, bedre enn lÄtene pÄ denne skiva, men som helhetlig skive er det liten tvil om at det er her Ratt scorer. Det var ogsÄ den skiva deres som solgte best da den kom.
The Morning After setter du sporenstreks pÄ pÄ anlegget ditt, Marken, ogsÄ kommer du tilbake og beklager dette morragrettne utbruddet! :D

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

JonathanSaxx wrote:
Marken wrote:HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.

Dette er uten tvil Ratt's sterkeste skive! De har enkeltlÄter pÄ de andre skivene som er vel sÄ bra og, kanskje i et par tilfeller, bedre enn lÄtene pÄ denne skiva, men som helhetlig skive er det liten tvil om at det er her Ratt scorer. Det var ogsÄ den skiva deres som solgte best da den kom.
The Morning After setter du sporenstreks pÄ pÄ anlegget ditt, Marken, ogsÄ kommer du tilbake og beklager dette morragrettne utbruddet! :D

Haha! Skal ihvertfall fÄ spilt den igjen i lÞpet av ei ukes tid. Har sÄ mye bedre musikk Ä hÞre pÄ om dagen, sÄ den mÄ nok vente litt.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Reach for the Sky fÄr min stemme. Spesielt a-sida pÄ denne er kriminelt god. En opplagt kandidat om jeg skulle laga ei topp ti-liste for hardrockskiver.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

JonathanSaxx wrote:
Marken wrote:HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.

Dette er uten tvil Ratt's sterkeste skive! De har enkeltlÄter pÄ de andre skivene som er vel sÄ bra og, kanskje i et par tilfeller, bedre enn lÄtene pÄ denne skiva, men som helhetlig skive er det liten tvil om at det er her Ratt scorer. Det var ogsÄ den skiva deres som solgte best da den kom.
The Morning After setter du sporenstreks pÄ pÄ anlegget ditt, Marken, ogsÄ kommer du tilbake og beklager dette morragrettne utbruddet! :D

Helomvendig her gitt!
Har spilt skiva flere runder i bilen i det siste, og den er helt klart Ratts nestbeste, kanskje helt pÄ hÞyde med Invasion ogsÄ.
Er vel kun Wanted Man, In Your Direction og Scene Of the Crime jeg ikke helt har fÄtt foten for, mens Round and Round, Lack Of Communication, Back For More og The Morning After er av bandets aller beste lÄter.

NĂ„ vil jeg se Ratt live! HAD, hĂžrer du!


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Marken wrote:
JonathanSaxx wrote:
Marken wrote:HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.

Dette er uten tvil Ratt's sterkeste skive! De har enkeltlÄter pÄ de andre skivene som er vel sÄ bra og, kanskje i et par tilfeller, bedre enn lÄtene pÄ denne skiva, men som helhetlig skive er det liten tvil om at det er her Ratt scorer. Det var ogsÄ den skiva deres som solgte best da den kom.
The Morning After setter du sporenstreks pÄ pÄ anlegget ditt, Marken, ogsÄ kommer du tilbake og beklager dette morragrettne utbruddet! :D

Helomvendig her gitt!
Har spilt skiva flere runder i bilen i det siste, og den er helt klart Ratts nestbeste, kanskje helt pÄ hÞyde med Invasion ogsÄ.
Er vel kun Wanted Man, In Your Direction og Scene Of the Crime jeg ikke helt har fÄtt foten for, mens Round and Round, Lack Of Communication, Back For More og The Morning After er av bandets aller beste lÄter.

NĂ„ vil jeg se Ratt live! HAD, hĂžrer du!

JÞss, nÄ blei jeg overraska, gitt! Men kult at du fant ut av skiva. SjÞlv sliter jeg med de to fÞrste lÄtene som jeg synes er skiva's svakeste. Resten fungerer veldig bra for meg. Hadde vÊrt utrolig kult Ä se dem live!

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Ja, fy faan. Bare man overser de pinlige kommentarene til Stephen i mellom lÄtene. Derfor man har alkohol.


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

hateyou wrote:Ja, fy faan. Bare man overser de pinlige kommentarene til Stephen i mellom lÄtene. Derfor man har alkohol.

"So, what do you think of this Ratt s**t?" ......silence...... "Well, Ratt s**t is better than Cat s**t cause cat s**t stinks"

Enig med du! :D

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

JonathanSaxx wrote:
hateyou wrote:Ja, fy faan. Bare man overser de pinlige kommentarene til Stephen i mellom lÄtene. Derfor man har alkohol.

"So, what do you think of this Ratt s**t?" ......silence...... "Well, Ratt s**t is better than Cat s**t cause cat s**t stinks"

Enig med du! :D

Hahaha, den der var jo faktisk dritbra!

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Marken wrote:
JonathanSaxx wrote:
Marken wrote:HÞrt Out Of the Cellar for fÞrste gang siden tidlig 90-tall nÄ...Ikke det helt store og dette er vel kanskje den svakeste av de fem fÞrste. Round and Round, Lack Of Communication og I'm Insane slo best an.

Dette er uten tvil Ratt's sterkeste skive! De har enkeltlÄter pÄ de andre skivene som er vel sÄ bra og, kanskje i et par tilfeller, bedre enn lÄtene pÄ denne skiva, men som helhetlig skive er det liten tvil om at det er her Ratt scorer. Det var ogsÄ den skiva deres som solgte best da den kom.
The Morning After setter du sporenstreks pÄ pÄ anlegget ditt, Marken, ogsÄ kommer du tilbake og beklager dette morragrettne utbruddet! :D

Helomvendig her gitt!
Har spilt skiva flere runder i bilen i det siste, og den er helt klart Ratts nestbeste, kanskje helt pÄ hÞyde med Invasion ogsÄ.
Er vel kun Wanted Man, In Your Direction og Scene Of the Crime jeg ikke helt har fÄtt foten for, mens Round and Round, Lack Of Communication, Back For More og The Morning After er av bandets aller beste lÄter.

NĂ„ vil jeg se Ratt live! HAD, hĂžrer du!

Flink gutt.....Jeg vil ogsÄ se dem live.... :wink:
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Marken wrote:
JonathanSaxx wrote:
hateyou wrote:Ja, fy faan. Bare man overser de pinlige kommentarene til Stephen i mellom lÄtene. Derfor man har alkohol.

"So, what do you think of this Ratt s**t?" ......silence...... "Well, Ratt s**t is better than Cat s**t cause cat s**t stinks"

Enig med du! :D

Hahaha, den der var jo faktisk dritbra!

Har ikke hÞrt det selv, men Henry Rollins siterer Stephen Pearcy pÄ en av talkshow CDene sine. Hele opplegget er helt fantastisk, men ingen tvil om at den kommentaren der satt seg best.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Cover, info og ei ny lÄt kan sjekkes her:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... mID=134459

Coveret var rÊva, lÄta var litt kjedelig, men helt ok. Kunne glidd rett inn som en av de mest poppa pÄ Reach For the Sky. HÄper det dukker opp mere upolerte og rÞffe lÄter pÄ skiva.

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Ooops...ekstra glatte greier dette, ja. HÄper det ikke er ni-ti slike lÄter pÄ plata...

Men "Infestation" skal sjÞlsagt handles, om ikke annet for gammelt vennskaps skyld, og jeg har nok trua pÄ at de trÞkker til mer pÄ andre spor.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Blir nok innkjÞp her ja. FÄr ikke sjekka klippet her pÄ jobb, men "glatt" trenger ikke vÊre negativt.

Likte kommentaren til steeviekool og Zoo Keeper 666, jeg:
steviekool wrote:Well f**k you all.

This is pretty damn good, sounds like it came straight from the 80's, and thats what they do, so I think its a success. All you bitches making stupid comments, "freakin nickleback?? are you high???", Take your little tennage pimple asses and go listen to some korn or limp bizzzzkit. We will see if those bands will still e around in 25 years, ya bitches!

Keep it going Ratt, glad to see you guys still together, and doing it right, without selling out to this pathetic new century we are in.
Zoo Keeper 666 wrote:guys that are more metal than metal....you all make me laugh..........

this sounds like classic Ratt..........

not bad at all, and sounds like what one would expect from Ratt....it's the very same as one would expect from classic slayer......
Image

User avatar

Patto
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patto »

I vote "Invasion of your privacy". Thank you.

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

HÄhÄhÄ.... Denne var knallbra... d***n som jeg fikk trua nÄ.....Akkurat slik jeg vil at Ratt skal vÊre... men som Marken sier sÄ hÄper jeg de legger pÄ et par som rÞsker enda mere pÄ albumet....

Ratt og Y&T pÄ SRF... Trenger jeg egentlig se noen flere band der borte???
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Dette var slettes ikke vÊrst. Litt for Reach For The Sky era Ratt for min smak, men om dette er en av de mer poppa lÄtene pÄ skive kan det funke bra.
LÄta er ihvertfall ikke dÄrlig selv om den er glatt.
Faller nok i smak hos deg Affen :D
Let's put the X in Saxx!

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Helt grei lÄt. Glatt er den, men greit nok det. Til sommerbruk.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Da har jeg fÄtt hÞrt Best of Me, og er j****g positivt overraska. Dette er jo Ratt pÄ sitt beste! Fet produksjon, catchy lÄt, og holder hele skiva like bra nivÄ, er den ikke nÄr dÄrligere enn klassikerne! gleder meg nÄ! :D

np Ratt - Best of Me
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

"Infestation" track listing:

01. Eat Me Up Alive
02. Best of Me
03. A Little Too Much
04. Look Out Below
05. Last Call
06. Lost Weekend
07. As Good as it Gets
08. Garden of Eden
09. Take a Big Bite
10. Take Me Home
11. Don't Let Go

Stephen Pearcy on several key "Infestation" tracks:

"Best of Me": "You always think the grass is greener on the other side, but in fact it isn't. So you're letting someone know 'you're the best thing I got, but I had to go f**k around to figure it out.' It's one of those you don't know what you got till it's gone kind of things. With me, I go through this s**t every day. I'm married one day, then I'm not, but I am."

"Look Out Below": "That's your good old relationship song, but I think when I said, 'There's no one better when you're on your knees.' It's saying, 'Yeah, that sex thing is good. But [at the same time], somebody's gonna get dead if I find out they're in my turf f*****g my woman.'"

"A Little Too Much": "I was doing too much of bad things and losing a lot of good things, and I think with this song I was trying to kind of let the other person know what was going on. And at the same time, it's kind of me talking to myself: 'You say let's stop, I say let's go. You say it's hot, I say it's cold.'"

"Garden of Eden": "Again, that's a place I was at to where I was unsure about my relationship to the point where there wasn't one for a while, even during the record. Even though I'm married, there was no relationship. So that song dabbles in that. It's saying, 'Here's my good place. Here's my garden of Eden.' But in this place there's lots of weird s**t."

Locked Previous topicNext topic