Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Beste Europe skive

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Europe-skiva

Europe
8
14%
Wings of Tomorrow
10
17%
The Final Countdown
17
29%
Out of This World
13
22%
Prisoners of Paradise
2
3%
Start From the Dark
6
10%
Secret Society
2
3%
 
Total votes: 58

Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Noen som har hĂžrt nyskiva enda?
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Steve Peck wrote:Noen som har hĂžrt nyskiva enda?

Kun to lÄter og de var begge bra. Har ganske sikkert skiva i postkassa i morgen.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Marken wrote:
Steve Peck wrote:Noen som har hĂžrt nyskiva enda?

Kun to lÄter og de var begge bra. Har ganske sikkert skiva i postkassa i morgen.
Hold meg oppdatert.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Steve Peck wrote:
Marken wrote:
Steve Peck wrote:Noen som har hĂžrt nyskiva enda?

Kun to lÄter og de var begge bra. Har ganske sikkert skiva i postkassa i morgen.
Hold meg oppdatert.

FÞrsteinntrykket er at dette er bra, tidvis veldig bra, men ikke like suveren som Secret Society. Savner litt flere up-tempo lÄter. Ikke ulikt de to forrige skivene, men litt mere orkestrert eller hva det kalles.

Edit: Etter tre runder sitter jeg vel med noenlunde samme inntrykk. Etter introen kommer det fem gode lÄter fÞr den kjedelige Mojito Girl dukker opp. Deretter to gode lÄter igjen fÞr skiva avsluttes med tre smÄkjedelige lÄter.
Knall produksjon forĂžvrig, og forelĂžpig ei grei firerskive.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Er noe riv ruskende gÊli nÄr jeg, av alle, nesten mÄ diskutere med meg selv nÄr ei ny Europe-skive slippes. KOM TILBAKE LYNCHOMANIAC OG AORGURU! HARDROCK-FORUMET TRENGER DERE!

Av 11 lÄter er 8 av dem bra, en del av dem j****g bra, men de tre svake lÄtene gjÞr at denne aldri kommer opp pÄ en femmer. FÄr holde med en sterk firer denne gangen. Ikke ille det heller.

Er en del smÄbluesa, 70 talls-hardrock pÄ skiva. Akkurat slik Marken liker det.
In My Time minner meg forresten litt om When A Blind Man Cries med Deep Purple og jeg fÄr av en eller annen grunn sterke assosiasjoner til det Rock Star-bandet av Only Young Twice.

Èn ting jeg lurer pÄ....har John Norum peiling? Leser flere plasser at han spiller som en gud pÄ denne skiva, men jeg hÞrer det ikke. Har egentlig aldri tenkt over spillinga hans i det hele tatt, bortsett fra at han har smÄkjedelige soloer. Mulig det er at han spiller med sÄkalt "feeling". Slik skjÞnner jeg meg ikke pÄ uansett.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:Er en del smÄbluesa, 70 talls-hardrock pÄ skiva. Akkurat slik Marken liker det.

HAHA! :D

Marken wrote:Èn ting jeg lurer pÄ....har John Norum peiling? Leser flere plasser at han spiller som en gud pÄ denne skiva, men jeg hÞrer det ikke. Har egentlig aldri tenkt over spillinga hans i det hele tatt, bortsett fra at han har smÄkjedelige soloer. Mulig det er at han spiller med sÄkalt "feeling". Slik skjÞnner jeg meg ikke pÄ uansett.

Norum er dyktig, han. Han har en unik feeling ot tone, og veldig god sans for melodiĂžse soloer. Men han spiller ikke like flashy og tekniske soloer som Kee Marcello, det er sant. Setter nok likevel Norum hĂžyest av disse to...
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Har heller aldri tenkt over soloene til Kee Marcello, sÄ for meg stiller nok han i samme klasse. Sikkert flinke for det. John Norum er forresten litt smÄkjekk, spesielt pÄ bilder tatt fra sida.
Uansett, Joey Tempest er en kar som ikke akkurat synger dÄrligere med Ära selv om han pÄ langt nÊr er like kjekk som Norum.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Last Look At Eden vokser som bare det! Noen runder hver dag i ei uke nÄ begynner Ä gi utslag. Er nesten frista til Ä si at dette er bandets beste skive noensinne, men nÞyer meg med Ä si at det er den beste etter comebacket forelÞpig. Men det mÄ da vÊre den jevneste Europe-skiva sÄ langt? LÄtene fremstÄr som bedre og bedre for hver runde, og det er ikke et sekund her jeg ikke koser meg med!

np Europe - Catch That Plane
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:Last Look At Eden vokser som bare det! Noen runder hver dag i ei uke nÄ begynner Ä gi utslag. Er nesten frista til Ä si at dette er bandets beste skive noensinne, men nÞyer meg med Ä si at det er den beste etter comebacket forelÞpig. Men det mÄ da vÊre den jevneste Europe-skiva sÄ langt? LÄtene fremstÄr som bedre og bedre for hver runde, og det er ikke et sekund her jeg ikke koser meg med!

np Europe - Catch That Plane

Har spilt gjennom de tre siste skivene de siste dagene, og kan ihvertfall slÄ fast at Start From the Dark er den svakeste av dem. En del bra pÄ den, men ogsÄ en del svakt.
Setter fortsatt Secret Society hÞyest, men Last Look At Eden er ikke langt bak. Et par svake lÄter pÄ begge de to skivene.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Syns alle de 3 nye Europe-skivene er bra, men Secret Society er nok den svakeste - evt den minst fantastisk - av disse.

1.Last Look At Eden
2.Start From the Dark
3.Secret Society
Image

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Trenger hverken Lyncho eller Guru'en nÄr man har en smÄ-schizofren Marken. Skal forresten handle denne snart... og ellers veldig enig med deg ang Norum. Selv om han til tider viser hva han duger til i alle fall live....Feeling er oppskrytte greier, men da teller jeg selvsagt ikke med Meniketti.
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

HAD wrote:Trenger hverken Lyncho eller Guru'en nÄr man har en smÄ-schizofren Marken. Skal forresten handle denne snart... og ellers veldig enig med deg ang Norum. Selv om han til tider viser hva han duger til i alle fall live....Feeling er oppskrytte greier, men da teller jeg selvsagt ikke med Meniketti.

Haha, smÄschizofren faktisk :lol:
Joda, kan nok stemme det. Hardrock er f**n meg stas nÄr det gjÞres riktig.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Marken wrote: Èn ting jeg lurer pÄ....har John Norum peiling? Leser flere plasser at han spiller som en gud pÄ denne skiva, men jeg hÞrer det ikke. Har egentlig aldri tenkt over spillinga hans i det hele tatt, bortsett fra at han har smÄkjedelige soloer. Mulig det er at han spiller med sÄkalt "feeling". Slik skjÞnner jeg meg ikke pÄ uansett.

John Norum har j****g peil og en utrolig bra melodifÞlelse, MEN, i mine Þyne har han hengt seg altfor mye opp i standardlicks og nÄ om dagen virker det som han bare slenger ut noen soloer etter gitarboka. Det han leverte pÄ 80-tallsskivene, de virkelige gode Europe-skivene forresten, er derimot av et helt annet kaliber. F0R en feeling, sjekk ut gitararbeidet hans i lÄter som "Heart Of Stone", "Love Chaser" eller "Aphasia". Ikke noe virtouso greier, men bare sÄ j... fengende og velspilt.

Men ifÞlge ham selv (nylig intervju jeg leste) mener han at 80-tallet var musikkens dÄrligste periode..sÄ tydelig at han tar avstand fra det han og bandet ga ut den gangen. Mer uenig kunne ikke jeg personlig vÊrt, og selvom man fortsatt hÞrer vilken fremragende gitarist han er og hvilke kvaliteter Tempest har som vokalist og lÄtskriver, kan det i mine Þyne (og Þrer) ikke stikkes under en stol at dagens Europe leverer streit og til tider litt smÄkjedelig "voksenrock". Man hÞrer at kvaliteten fortsatt ER der, men de har valgt bort den feelingen og melankolien som drev den fram pÄ 80-tallet. Kun nÄr de tidvis slipper den lÞs, blir det bra, derfor avskriver jeg ikke "nye" Europe totalt, men det er langt unna det Europe jeg elsker.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Image

FANS IN SCANDINAVIA CAN NOW PRE-ORDER THE BRILLIANT NEW "EUROPE LIVE AT SHEPHERD'S BUSH, LONDON" BALLS 'N' BANNERS TOUR DVD AND BLU-RAY DISCS!
PACKED WITH FOOTAGE FROM THEIR SOLD-OUT LONDON SHOW, EACH OF THESE RELEASES CONTAINS EXTRA MATERIAL AND ALSO INCLUDES A LIVE AUDIO CD!

ACT NOW AS THE FIRST CUSTOMERS WILL BE SENT A VERY LIMITED EDITION THAT HAS BEEN PERSONALLY SIGNED BY THE BAND!

http://www.europetheband.com/homepage.html

Denne mÄ man selvsagt ha. Live from the Dark fra 2005 var en topp DVD, sÄ denne har jeg trua pÄ. Mer info om den nye her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Live_at_Sh ... sh,_London

Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Klaff wrote:
Marken wrote:

Èn ting jeg lurer pÄ....har John Norum peiling? Leser flere plasser at han spiller som en gud pÄ denne skiva, men jeg hÞrer det ikke. Har egentlig aldri tenkt over spillinga hans i det hele tatt, bortsett fra at han har smÄkjedelige soloer. Mulig det er at han spiller med sÄkalt "feeling". Slik skjÞnner jeg meg ikke pÄ uansett.

John Norum har j****g peil og en utrolig bra melodifÞlelse, MEN, i mine Þyne har han hengt seg altfor mye opp i standardlicks og nÄ om dagen virker det som han bare slenger ut noen soloer etter gitarboka. Det han leverte pÄ 80-tallsskivene, de virkelige gode Europe-skivene forresten, er derimot av et helt annet kaliber. F0R en feeling, sjekk ut gitararbeidet hans i lÄter som "Heart Of Stone", "Love Chaser" eller "Aphasia". Ikke noe virtouso greier, men bare sÄ j... fengende og velspilt.

Man hÞrer at kvaliteten fortsatt ER der, men de har valgt bort den feelingen og melankolien som drev den fram pÄ 80-tallet. Kun nÄr de tidvis slipper den lÞs, blir det bra, derfor avskriver jeg ikke "nye" Europe totalt, men det er langt unna det Europe jeg elsker.

Hmmm, dette med melankolien kan jeg slettes ikke si meg enig med deg i Klaff - ikke har Europe vÊrt et band med spesielt melankolske elementer - men om vi skal trekke tankene i den retningen sÄ kan det da ikke vÊre tvil om at (pÄ de rolige lÄtene vel Ä merke) er langt mer av de melankolske elementene etter comebacket enn hva som hva tilfelle fÞr det!

Hva Norum's gitarisme angÄr er han en med rÞttene trygt forankret i 70-tallet og av forbildene hans legger han ikke sjul pÄ at han trekker inn Michael Schenker, Gary Moore, og Thin Lizzy's gitarister som store influenser. Som Affen belyser sÄ er han ikke den mest teknisk flashy om enn stadig mindre grad med Ärene - men tone, og tonevalg samt feeling er noe Norum har i massevis. I sÄ mÄte kan det tenkes at Schenker er den gitaristen av hans inspirasjonskilder som han har mest tilfelles med.

Secret Society er forÞvrig utvilsomt den dÄrligste Europe-skiva - svÊrt lite som engasjerer meg der. LLAE er kjempemessig, store 70 tallsvibber og d***n sÄ bra gjennomfÞrt. Rangerer den dog som litt svakere enn SFTD, da de sterkeste lÄtene der er ennÄ sterkere mens allover sÄ er kanskje LLAE hakket jevnere som skive.

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Johnny Fastfucker var selvsagt best i Roaring Cadillacs. Kul gitarist, uten tvil.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Europetheband wrote:

// 12 / 07 / 11 //

// EUROPE CONFIRM NEW STUDIO ALBUM PRODUCED BY KEVIN SHIRLEY //

EUROPE HAVE CONFIRMED THAT THEIR NEXT STUDIO ALBUM SLATED FOR APRIL 2012 RELEASE, WILL BE PRODUCED BY THE WORLD'S HOTTEST ROCK RECORD PRODUCER, KEVIN SHIRLEY.

NO STRANGER TO THE CREME DE LA CREME OF ICONIC ROCK RECORDS, SHIRLEY HAS PRODUCED ALBUMS FOR IRON MAIDEN, JOE BONAMASSA, BLACK COUNTRY COMMUNION, BLACK STONE CHERRY, JOURNEY AND MANY MORE.

"WE STILL FEEL WE HAVE ONE HELL OF A ROCK RECORD TO MAKE," SAYS SINGER JOEY TEMPEST. "KEVIN'S THE MAN FOR THE JOB. WE LOVE HIS WORK WITH BONAMASSA, BLACK COUNTRY COMMUNION AND BLACK STONE CHERRY. HE'S THE REAL DEAL. WE'RE READY TO DO SOME SERIOUS DAMAGE."

"I'VE BEEN A BIG FAN OF EUROPE'S WORK FOR MANY YEARS," SAYS SHIRLEY." THE BAND IS INFLUENTIAL AND HIGHLY UNDERRATED. I CAN'T WAIT TO MAKE THE UPCOMING ALBUM THEIR MOST EXPLOSIVE TO DATE."

AFTER SUMMER 2011, EUROPE WILL FINISH THE PROMOTION OF 'LAST LOOK AT EDEN', AND WILL START TO FOCUS THEIR ENERGY ON THE NEXT ALBUM PRODUCED BY SHIRLEY.

"WE'VE TOURED FOR ONE AND A HALF YEARS," ADDS TEMPEST. "IT'S TIME TO WRITE AND RECORD SOME NEW SONGS AND GET BACK ON THE ROAD AGAIN IN 2012."

RECORDING FOR EUROPE'S NEW ALBUM BEGINS IN STOCKHOLM ON OCTOBER 3RD, FOR AN APRIL 2012 RELEASE.

Da er hvertfall godlyden sikra, sÄ da kommer det an pÄ lÄtene - men 2 av de 3 siste er veldig bra, sÄ jeg har trua pÄ Norum & klanen enda 8)

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Nye lÄta Doghouse er ihvertfall j****g bra. Skikkelig groovy 70-tallsfeel over den, og j****g catchy. Fikk umiddelbart rockefoten i gang. SÄ joda, har i hÞyeste grad trua pÄ nok ei skive!

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Doghouse var kjedelig, men har trua pÄ ny skive. De tre forrige er meget bra. Secret Society den aller beste.


User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:

Doghouse var kjedelig, men har trua pÄ ny skive. De tre forrige er meget bra. Secret Society den aller beste.

I'm just sayin'... Ikke at jeg syns Secret Society er sÄ dÄrlig som mange skal ha det til, men at det er den svakeste Europe-skiva er det vel ingen tvil om.

Image

Locked Previous topicNext topic