Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste W.A.S.P. skive?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste W.A.S.P. skive?

W.A.S.P.
16
28%
The Last Command
17
29%
Inside The Electric Circus
1
2%
The Headless Children
8
14%
The Crimson Idol
13
22%
Still Not Black Enough
0
No votes
Kill f**k Die
0
No votes
Helldorado
1
2%
Unholy Terror
1
2%
Dying For The World
0
No votes
Neon God Part 1 - The Rise
0
No votes
Neon God Part 2 - The Demise
0
No votes
Dominator
1
2%
 
Total votes: 58
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

JonathanSaxx wrote:
Affen wrote:Bra gjennomgang! Blei inspirert til å sette på KFD nå, for første gang på mange år...

np W.A.S.P. - Take the Addiction

Kult! Tenkte jeg skulle høre på den på vei hjem fra jobb jeg også. Har den desverre ikke på iTunes her.

Sliter fortsatt med soundet på KFD, merker jeg. Og låtene har en tendens til å bli masete og repetitative. Nei, foretrekker W.A.S.P. når Blackie ikke prøver å leke Marilyn Manson :)
Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Kill.f**k.Die har ikke stemt her, ser jeg. :o
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Debuten i dag. Er egentlig lei hele bandet for tida. Hørte noen låter fra nyskiva her om dagen, tviler på at den blir kjøpt med det første.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Vorax wrote: For å komme med en sjokkmelding så har jeg ikke The Last Command, har faktisk ikke hørt annet enn hitene fra platen. Det jeg har av Wasp er W.A.S.P, Inside The Electric Circus, The Headless Children, The Crimson Idol, K.F.D, Dominator og Babylon. Tenkte å legge inn en bestilling på The Last In Command, Unholy Terror og Dying For The World (takk for tipset SAXX) fra cdon men de hadde selvfølgelik ikke UT og DFTW. Typisk.

HVA??? 8O 8O 8O
The Last Command MÅ du ha! Den kommer vel også med hele 7 bonuslåter den remastra versjonen der. Skiva er rimelig ujevn, men de bra låtene der er heeeelt konge.

Ville vel delt inn skiva sånn:

ESSENTIALS:
1. Wild Child (Denne kjenner du. En av de store WASP låtene!)
5. Widowmaker (En stor slow song. Også en de gjorde live på både TLC og ITEC turneene.)
6. Blind In Texas (drittlei denne sjølv, men kan liksom ikke legge det til grunn for å fjerne klassikerstatusen låta tross alt har)
7. Cries In The Night (Mr. Cool fra Killer Kane Band med ny tekst. Veldig bra slow song)
8. Last Command (en låt både Blackie og Chris trakk from som en av de store fra skiva i intervjuer i forkant av skiva. Desverre har den blitt helt glemt etterpå, men dette er en stor låt i mine ører)
9. Running Wild In The Streets (se kommentar 8)


GOOD:
3. Fistful Of Diamonds (egentlig en veldig tøff låt, men mangler ett eller annet for å bli en klassiker)

AWFUL:
2. Ballcrusher (helt grei, men litt platt og kjedelig)
4. Jack Action (den dårligste låta WASP gjorde på 80 tallet)
10. Sex Drive (en throwaway låt fra Sister dagene. Helt grei denne også, men det blir litt for simpelt og med både denne og Ballcrusher får man vel egentlig følelsen av at Blackie var mer opptatt av å fortsette å ha titteler som helte litt den veien, i stedet for å lage gode låter.)


Bonuslåtene er som følger:
11. Savage (dritfet låt og single b-side fra Blind In Texas)
12. Mississippi Queen (fet coverlåt!)

13. Animal f**k Like A Beast
14. Helion
15. Love Machine
16. On Your Knees
17. I Want To Be Somebody (mener å huske de siste her er l.i.v.e.)

Du får begge skivene du ikke fikk hos CDON på Amazon.co.uk
Nye ligger de på en £8. Brukt er de nede i 2 - 3£. Kan godt hende de er ennå billigere på amazon.com
Let's put the X in Saxx!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Enig i alt her, unntatt dette:
JonathanSaxx wrote:AWFUL:
4. Jack Action (den dårligste låta WASP gjorde på 80 tallet)

Jeg syns Jack Action er ei trivelig låt, jeg. Synd å skam å dra den ned i søla med Ballcrusher og Sex Drive...
Image


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Affen wrote:Enig i alt her, unntatt dette:
JonathanSaxx wrote:AWFUL:
4. Jack Action (den dårligste låta WASP gjorde på 80 tallet)

Jeg syns Jack Action er ei trivelig låt, jeg. Synd å skam å dra den ned i søla med Ballcrusher og Sex Drive...

Jøss? De fleste pleier å være uenig i at Ballcrusher er dårlig, men tror du er den første jeg har hørt som har trukket fram Jack Action. Moro!

Uansett er The Last Command en dritfet skive, selv om den har et par svakere låter.
Let's put the X in Saxx!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

JonathanSaxx wrote:Uansett er The Last Command en dritfet skive, selv om den har et par svakere låter.

Jepp. Tittellåta og Running Wild In the Streets er mine überfavoritter her, men bortsett fra nevnte Ballcrusher og Sex Drive, er hele skiva knall.

Men Inside the Electric Circus må være W.A.S.P.s mest undervurderte skive! Hører sjelden noen nevne den som favoritt, til tross for at den er jææævlig bra!!!
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Affen wrote:Men Inside the Electric Circus må være W.A.S.P.s mest undervurderte skive! Hører sjelden noen nevne den som favoritt, til tross for at den er jææævlig bra!!!

Den er jo helflau. Til og med som drittunge skjønte jeg at den var helt jalla, og la hele WASP på hylla.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Affen wrote: Men Inside the Electric Circus må være W.A.S.P.s mest undervurderte skive! Hører sjelden noen nevne den som favoritt, til tross for at den er jææævlig bra!!!
Jeg er enig! Det er den eneste skiva Blackie selv konsekvent snakker dritt om.
Grunnen til at han gjør det er at han egentlig hadde lyst til å ta litt fri, finne ny trommis og lage The Headless Children etter The Last Command.
Plateselskapet ville ha ny skive kjappt og resultatet blei Inside The Electric Circus.
Sånn sett ligger vel ikke plata like nærme Blackie's hjerte som en del av de andre og når artisten selv snakker stygt om noe, vil et stort segment av fansen mene det samme uansett.

Sånn sett er ITEC WASP's mest undervurderte skive, da den har mange gode låter men alltid er den skiva som blir uglesett. King Of Sodom & Gommorrah kunne helt fint vært på førsteskiva. Sweet Cheetah er den beste av de "glemte" låtene og den kunne vært blandt de bedre på The Last Command. 95 N.A.S.T.Y. Er en slags Wild Child 2.... Ikke like bra, men absolutt en god låt. I Don't Need No Doctor har ikke holdt seg så bra, men var veldig tøff da skiva var ny. Tittelkuttet er en låt som fortsatt står sterkt de gangene den blir spilt live i dag.
I'm Alive var første gangen Blackie var politisk og resultatet var en svært hard låt med beintøff tekst. Selv har jeg alltid likt Shot From The Hip, The Rock Rolls On og Restless Gypsy også.

Det var den første WASP skiva jeg fikk på originalkasett og den betyr fortsatt veldig mye, men jeg vil nok aldri liste den som favoritt. Den mangler 2 ubestridte klassikere for å bli en favoritt. W.A.S.P. og Headless Children kommer derfor foran......... men det hender ganske ofte jeg setter ITEC foran The Last Command, selv om ingen andre jeg kjenner gjør det.
Let's put the X in Saxx!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stian wrote:
Affen wrote:Men Inside the Electric Circus må være W.A.S.P.s mest undervurderte skive! Hører sjelden noen nevne den som favoritt, til tross for at den er jææævlig bra!!!

Den er jo helflau. Til og med som drittunge skjønte jeg at den var helt jalla, og la hele WASP på hylla.

Helflau kan du sjøl være.

Inside The Electric Circus, 9.5. N.A.S.T.Y., Restless Gypsy, Shoot From the Hip, I'm Alive, Sweet Cheetah, King Of Sodom And Gomorrah og The
Rock Rolls On er kanonlåter. Mantronic er og ok, men noe anonym. I tillegg er begge coverlåtene gode, og godt gjennomført. Spesielt I Don't Need No Doctor funker helt sykt bra med W.A.S.P., men også Easy Livin' er helt grei. Og The Big Welcome er en av tidenes kuleste introer!
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Haha, Restless Gypsy. Fantastisk tittel. Håper de lager en oppfølger som heter Tired Negro.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Stian wrote:Haha, Restless Gypsy. Fantastisk tittel. Håper de lager en oppfølger som heter Tired Negro.

Kan ikke si jeg synes hverken tittel eller tekst på Restless Gypsy er spesiellt dårlig.
Gypsy er omreisende folk og blir derfor ofte brukt om musikere som er på turne hele tiden..... Noe WASP absolutt var på denne tiden. Restless går jo sef på den delen av teksten som tilsynelatende handler om "hun hjemme" eller eventuellt "hun man møtte i natt" og at uansett hvor man er så er man alltid på vei et annet sted.
Her synes jeg det er rimelig lett å relatere både tekst, tittel og band til hverandre.

Tired Negro blir et par klasser under, men kunne sikkert funka for et svart hip hop band som prøvde å jobbe inn en låt om slaveri e.l.
Let's put the X in Saxx!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Selv synes jeg tittelen og teksten er ræva.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Stian wrote:Selv synes jeg tittelen og teksten er ræva.

Det er greit, Stian. Du skal få lov til å ta feil innimellom du også :D
Let's put the X in Saxx!


Jenne
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 02 Oct 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jenne »

W.A.S.P.

User avatar

Swordandstone
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 14 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Swordandstone »

Går det an å ikke like Ballcrusher a?! :) Alltid digga den låta.

Jeg liker også å tro at Inside the.... er ei kjip plate, men hver gang jeg hører på den blir jeg like positivt overrasket. Tittelsporet, I don't need no doc, 9.5 nasty, Shoot from the Hip, Restless Gypsy er überfete låter.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Swordandstone wrote:Går det an å ikke like Ballcrusher a?! :) Alltid digga den låta.

Jeg liker også å tro at Inside the.... er ei kjip plate, men hver gang jeg hører på den blir jeg like positivt overrasket. Tittelsporet, I don't need no doc, 9.5 nasty, Shoot from the Hip, Restless Gypsy er überfete låter.

Ja. Til og med Blackie har jo i senere år uttalt noe sånt som "When relistening to it now that album is a lot better than I gave it credit for at the time" om ITEC.
Let's put the X in Saxx!

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Swordandstone wrote:Går det an å ikke like Ballcrusher a?! :) Alltid digga den låta.

Kongelåt det, og som nevnt før, en av bandets beste.

User avatar

Swordandstone
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 14 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Swordandstone »

Er PMRC grunnen til at linja " I'm gonna ____ her till she can't stand up" er sensurert på alle utgaver jeg har hørt, og i booklet/inner etc. Noen som veit noe om det.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Swordandstone wrote:Er PMRC grunnen til at linja " I'm gonna ____ her till she can't stand up" er sensurert på alle utgaver jeg har hørt, og i booklet/inner etc. Noen som veit noe om det.

Lurt litt på det samme. Finnes det egentlig noen versjoner som ikke er sensurert?

Locked Previous topicNext topic