Basstrommepedaler
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
Topic author - Belieber
- Mood:
yjmetal wrote:De er veldig forskjellige egentlig, ikke lett å vite hvilke som passer deg; jeg har en dobbel Iron Cobra stående - den liker jeg ikke så bra...hadde enkle slike før og det var ok;
Spiller nå med Dw5000, de er de jeg liker best, men jeg ønsker å prøve Axis for å ha gjort det, bare synd det er så dyrt
Litt avhengig av musikk du skal spille og hvor hardt du slår. Axis er visst veldig lette, men jeg tror de også plukker litt lett, altså at slagene blir svake. Veldig vanskelig, for alle spiller forskjellig...
Dw er vel de som kanskje er mest allround å spille på. Iron Cobra er solide og fete, her må du kanskje jbbe litt mere da de er de "tyngste" i trioen din....
Mulig andre har forskjellige oppfatninger, men dette var det jeg ville si.
Var akkurat den tilbakemeldingen jeg ønska meg
har en følelse at axis pedalen er litt for kara som trigger. tror det blir en DW her og.. er jo bare litt dyrere enn Tama pedalen og den virker en del bedre.
takk igjen for tips yj!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
-
Topic author - Belieber
- Mood:
HeimBrent wrote:Ja, f**n! Du er trommern i Soul Scarred du ja! Meget fett band!
takker og bukker! moro gjeng å spille med det ja
Jeg bruker fortiden Dw 5000 nylonstrap pedaler, men etter å ha prøvd Axis så SKAL jeg ha det!
Det at Axis er mer for folk som trigger er egentlig en liten myte, siden alt kommer ann på hvilke innstilinger du gjør på pedalen. Bare det å bytte til ei tyngre klubbe utgjør ganske så mye!
Det at Axis er mer for folk som trigger er egentlig en liten myte, siden alt kommer ann på hvilke innstilinger du gjør på pedalen. Bare det å bytte til ei tyngre klubbe utgjør ganske så mye!
Jeg bruker Tama iron cobra og er veldig fornøyd med dem. Alle de tre nevnte pedalene er veldig gode, det kommer an på smak og behag rett og slett. Og størrelsen på lommeboka selvfølgelig
Vel, selv kjører jeg Axis, men vil ikke anbefale det ukritisk. De er veldig annerledes enn de andre, veldig lette å spille på, og ikke noe særlig trøkk. Du kan spille raskt med dem, men de har sine ulemper. Du spiller ganske svakt (jevnt) med dem, så du hører ikke noe særlig av basstrommene med høy lyd fra gitarer osv. Det kan føles rart. Dessuten er det ikke noe "svingstang" (massetreghet) i dem, så når man spiller f.eks. kjappe blastbeats med hendene, får man ikke noe "hjelp" fra pedalene, for de går liksom ikke av seg selv. Du må liksom la hendene føre an, og ikke beina. Det er ikke noe for fuskere i faget.
Dessuten er noen av modellene (A-modellene, de dyreste med "hammere") ikke særlig praktiske å skru opp og ned på forskjellige øvings-/konsertlokaler. X-modellene (de med vanlige klubber) minner mer om DW og Tamaene, men de er av samme prinsipp.
Men når de har Derek Roddy, Hellhammer og "Commando" Sandoval i stallen, så er vel valget enkelt for de som vil leke med de store gutta..
Dessuten er noen av modellene (A-modellene, de dyreste med "hammere") ikke særlig praktiske å skru opp og ned på forskjellige øvings-/konsertlokaler. X-modellene (de med vanlige klubber) minner mer om DW og Tamaene, men de er av samme prinsipp.
Men når de har Derek Roddy, Hellhammer og "Commando" Sandoval i stallen, så er vel valget enkelt for de som vil leke med de store gutta..
Vurderer å kjøpe axis jeg også bare for å ha liksom.. hehe
Det er ingen her i området som selger det, så jeg får ikke muligheten til å teste de heller.
Jeg var i Oslo for en uke siden, og stakk innom St. Olav musikksenter i håp om at de hadde pedalene, men neida...
Så da blir det å bestille fra USA da.
Det er ingen her i området som selger det, så jeg får ikke muligheten til å teste de heller.
Jeg var i Oslo for en uke siden, og stakk innom St. Olav musikksenter i håp om at de hadde pedalene, men neida...
Så da blir det å bestille fra USA da.
-
- Rocker
- Mood:
- Been thanked: 1 time
Jeg har mulighet til å kjøpe de sorte (Classic Black) Axis-pedalene (dobbeltpedal) for 5000,- av en kompis.
Er nokså interessert, men jeg må prøve dem først.
Som Baneheia sa, så er ikke Axis som alle andre pedaler.
Er nokså interessert, men jeg må prøve dem først.
Som Baneheia sa, så er ikke Axis som alle andre pedaler.
Har lånt Axis pedaler en stund,men har egentlig ikke fått til å spille ordentlig med de. Bruker Pearl eliminator til vanlig så jeg er vant til å tråkke på tunge pedaler. Axis ble rett og slett for lette og jeg har problemer med å spille tigth på de,men de trenger nok en del tilvending så jeg ser ikke på at de er best på markedet hvis man først blir vant til dem
Dmamuc wrote:Hva mener trommisene her inne er best?
Har ikke prøvd så mye rart, men har hørt at Pearl Eliminator 2002B tror jeg den het (jeg mener den røde) er den beste dobbeltpedalen. Men er de andre som er nevnt her bedre?!? ...til en som har lyst på kjappe pedaler med trøkk i
De slappe har det godt!