Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

brannfakkel: tidenes KISS-vokalist?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

make-up your mind

Ace
8
17%
Gene
5
10%
Peter
1
2%
Paul
34
71%

Total votes: 48

DOH
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Affen wrote:
DOH wrote:Hører faktisk på de fire første Affen-linkene i bilen om dagen :)

Asylum er ei undervurdert skive.

f**n så sant! Glimrende skive! I det hele tatt er album som Asylum, Crazy Nights og Hot In the Shade alt for sjeldent nevnt i Kiss-sammenheng. Crazy Nights er jo en av de aller beste - om ikke den beste Kiss-skiva!

Det er vel å dra det litt langt, 70-talls Kiss er selvsagt best, men 80-talls Kiss er ikke på langt nær så ræva som musikkpolitiet skal ha det til, det finnes mange perler her og der.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Her er jeg faktisk enig med Affen. Who Wants To Be Lonely har aldri vært den helt største låta for meg, men en god låt. Tears Are Falling derimot har jeg alltid synes har vært j****g bra.

Let's Put The X In Sex er litt småklein, men har alltid likt den også. Synes det er en kul historietekst på den og riffet er heller ikke til å kimse av. Er vel mest tittelen og reffrenget som gjør den låta litt klein. Rock Hard fra samme samling er jeg kjempefan av.

Andre oversette Kiss låter er sef Legend Tonight og Nowhere To Run fra Killers. Fantastiske låter begge to!

Hot In The Shade er den beste non make-up Kiss skiva. Det har jeg alltid synes. De fleste sverger til Revenge som er god, men låter som et påtatt forsøk på å komme tilbake til Creatures Of The Night, mens Hot In The Shade bare er en dritbra skive.
Let's put the X in Saxx!

Baron
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Baron »

Må nok bli Paul på grunn av prestasjoner som A Million to One, Rock Bottom og hele Unplugged-skiva. Når det er sagt har også Gene en fet stemme, særlig når han synger "reint" jfr. Naked City og Hell or High Water.

Eric Carr havner på en god tredjeplas...koringa hans løfta låter som Tears Are Falling og Forever mange hakk live, og vokalen hans på Rockology-skiva er dritfet.

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Paul Stanley. Gene er tøff på Unholy, men... Næ, Paul er best selv om han er skikkelig femi.

Swordandstone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Swordandstone »

Paul, uten tvil :)

Who wants to be lonely og Tears are falling er jo rå.

Men stemma til Paul har forfalt sinnsykt på 2000-tallet, og nå er det ikke særlig mye igjen.

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

JonathanSaxx wrote: Hot In The Shade er den beste non make-up Kiss skiva. Det har jeg alltid synes. De fleste sverger til Revenge som er god, men låter som et påtatt forsøk på å komme tilbake til Creatures Of The Night, mens Hot In The Shade bare er en dritbra skive.

HITS er ihvertfall den beste non make-up skiva deres på 80-tallet, ihvertfall etter Lick it Up, hehe.
Problemet med HITS er at den er alt for lang. Hadde de kuttet ut de 3-4 svakeste låtene, hadde det tjent plata mener nå jeg. Men ja, det er ei meget bra hardrockplate.

Ellers liker jeg mye av det Kiss ga ut unmasked på 80-tallet. Problemet er at platene er for ujevne, og det er stort sett Simmons som drar kvaliteten ned. Låter som Burn Bitch Burn, No, No, No og Secretly Cruel er relativt flaue saker. Ikke for det da, han skrev jo gode låter som Thief i The Night og While The City Sleeps for eksempel.

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Hot In The Shade har et knippe bra låter, men låtene til Gene holder ikke helt mål og skiva er altfor lang. Nei, gi meg heller Crazy Nights eller 70tallsplatene, det er skikkelig fet Hard Rock.

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Eon wrote:
JonathanSaxx wrote: Hot In The Shade er den beste non make-up Kiss skiva. Det har jeg alltid synes. De fleste sverger til Revenge som er god, men låter som et påtatt forsøk på å komme tilbake til Creatures Of The Night, mens Hot In The Shade bare er en dritbra skive.

HITS er ihvertfall den beste non make-up skiva deres på 80-tallet, ihvertfall etter Lick it Up, hehe.
Problemet med HITS er at den er alt for lang. Hadde de kuttet ut de 3-4 svakeste låtene, hadde det tjent plata mener nå jeg. Men ja, det er ei meget bra hardrockplate.

Ellers liker jeg mye av det Kiss ga ut unmasked på 80-tallet. Problemet er at platene er for ujevne, og det er stort sett Simmons som drar kvaliteten ned. Låter som Burn Bitch Burn, No, No, No og Secretly Cruel er relativt flaue saker. Ikke for det da, han skrev jo gode låter som Thief i The Night og While The City Sleeps for eksempel.

Ja, skiva er lang og det er svakere låter på den også, men jevnt over synes jeg den holder mye høyere kvalitet låtmessig enn alle de andre non make-up platene deres. Jeg liker også godt den mer rock'n'roll stilen som er på skiva. Den heller lizzm tilbake til 70 tallet uten og være retro. Jeg vil dele inn skiva sånn:

FANTASTISKE LÅTER:
Silver Spoon
King of Hearts
You Love Me to Hate You
Hide Your Heart
Cadillac Dreams
The Street Giveth and the Street Taketh Away
Betrayed
Rise to It

HELT OK LÅTER:
Forever
Prisoner of Love
Read My Body
Love's a Slap in the Face
Somewhere Between Heaven and Hell

BÆSJ:
Boomerang
Little Caesar

Det er flere bra låter enn noe annet Kiss album uten sminke.
Let's put the X in Saxx!

Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

DOH wrote:Det er vel å dra det litt langt, 70-talls Kiss er selvsagt best, men 80-talls Kiss er ikke på langt nær så ræva som musikkpolitiet skal ha det til, det finnes mange perler her og der.
Word!

Stemte Paul.
http://www.youtube.com/watch?v=1miAG-4LRrc
"I loved you in Bloodsport"

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

Blir Paul Stanley, men alle har sinnssykt rå vokal.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

Sigurd
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Sigurd »

Joakim wrote:
DOH wrote:Det er vel å dra det litt langt, 70-talls Kiss er selvsagt best, men 80-talls Kiss er ikke på langt nær så ræva som musikkpolitiet skal ha det til, det finnes mange perler her og der.
Word!

Stemte Paul.
http://www.youtube.com/watch?v=1miAG-4LRrc
Better hide your heart, better hold on tight...!
80s Kiss er jo gull som f**n.

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

Affen wrote:Paul Stanley, selvfølgelig. Han synger best, han har den beste stemmen, han skriver de beste låtene, og han er kulest.
Image

Kult?!!
Michael Jackson would be proud. :roll:

Topic;
Lurespørsmål, ingen i Kiss som kan synge.

Swordandstone
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Swordandstone »

Eon wrote: Problemet med HITS er at den er alt for lang. Hadde de kuttet ut de 3-4 svakeste låtene, hadde det tjent plata mener nå jeg. Men ja, det er ei meget bra hardrockplate.
Enig med deg her, men det spørs hvilke låter Gene og co hadde kutta da :) Kanskje hadde tidenes dårligste KISS-låt overlevd. Boomerang....

Jeg liker også 80-talls-skivene godt, spesielt COTN og LIU. Crazy Nights har jeg kanskje mest et nostalgisk forhold til siden det var min første KISS-skive.

Crabman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Crabman »

Paul selvfølgelig, en av mine favorittvokalister gjennom alle år.
En av verdens kuleste frontmenn!

Gene har selvfølgelig noe kult, men får nok av den overdrevne stemmen etter et par låter på rad.

Ace er ingen vokal-gud, men har tonnevis med sjarm når han synger, liker vokalen hans veldig godt.

Peter er jo ganske god til å synge, men i kiss er det bare helt greit liksom.
www.myspace.com/theviolated

Never mosh with a ninja

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Crabman wrote: Gene har selvfølgelig noe kult, men får nok av den overdrevne stemmen etter et par låter på rad.
Det er mitt problem med Gene også. Både stemmen og demonen. Det er liksom så j****g påtatt. Funka bra når jeg var 10, men med tiden har jeg lagt merke til at de andre gutta har klart å bake inn mye mer av seg selv i personaene sine og fremstår som litt kulere og litt mer ekte, enn Gene som blir mer som en skuespiller.
Let's put the X in Saxx!

Topic author
smeghead
Belieber
Belieber
Mood:

Post by smeghead »

Thunderbear wrote: Topic;
Lurespørsmål, ingen i Kiss som kan synge.
luresvar, men trenger ikke KUNNE å synge så lenge det er med sjel og egenart. Ace Frehley, Lou Reed, Nico, Quorthon osv. vinner glatt (!) over glattheter som Tarja, Celine Dion og Bruce Dickinson.

Aeturnus
Spermatozoon
Mood:

Post by Aeturnus »

Ikke noen enkel oppgave dette her :wink:
Med en rangering blir det slik: 1.Paul, 2.Ace, 3.Gene og 4.Peter.
D'OH!

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Thunderbear wrote:Lurespørsmål, ingen i Kiss som kan synge.
Nå ble det spurt om "vokalist" og ikke "sanger" :wink:

(Aaron Stainthorpe insisterte en gang på at han ikke burde kalles "sanger" noe mer enn hva Bob Dylan burde.)
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Sikki
Spermatozoon
Mood:

Post by Sikki »

Paul så klart,ingen over ingen ved siden av,ingen i nærheten faktisk!

Locked Previous topicNext topic