The first wave of black metal - poll og anbefalingstråd
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Bare for nysgjerrighetens skyld: Hvorfor mener du at Mercyful Fate ikke har noe med black metal å gjøre? Og hvorfor er et band som Celtic Frost en mer åpenbar kandidat i så måte?Affen wrote:Mercyful Fate har ingenting med black metal å gjøre, og får selvfølgelig min stemme da de har musikalske kvaliteter i motsetning til de andre i pollen.
Den som mener Mercyful Fate ikke har noe her å gjøre, får nesten låne tidsmaskinen til Brødrene Dal og reise tilbake til den tiden hvor MF ble definert som et BM Band. Fortell så hele scenen og journalistene at "sorry gutta, men det kommer noe mye mer sort om 6-7 år. Dere er bleikfeite danskjævlar og fins ikke onde"
Sleng på en 11/9-2001 advarsel også før retur 2010..
Det blir altså like teit og historieløst som å hevde at man aldri har vært baby.
Det blir altså like teit og historieløst som å hevde at man aldri har vært baby.
Hvorfor har du ikke dette som signatur? Bare bytt utAffen wrote:Mercyful Fate har ingenting med black metal å gjøre, og får selvfølgelig min stemme da de har musikalske kvaliteter i motsetning til de andre i pollen.
med BathoryAffen wrote:de andre i pollen
-
- Poser
- Mood:
Siden disse fire (kanskje sammen med In the Sign of Evil) utgjør grunnstammen for all (god) Black Metal, er det naturlig at en poll inneholder kun disse. De er den orginale Black Metal-bølgens fire store.stunix wrote:Bathory. men burde ikke f.eks. Sarcófago også vært med i denne pollen?
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
1. Bathory
1. Celtic Frost
3. Mercyful Fate
4. Venom
Klarer altså ikke å velge mellom Bathory og CF, så jeg avstår fra å stemme.
Dummebirger har allerede laget en tråd mht Mercyful Fate/black metal-diskusjonen. Jeg gjorde også det for noen år siden, uvitende om at dette har blitt diskutert ørten hundre ganger. Bump it!
Jeg har ikke mange årene på bakbena, så jeg oppdaget mange av disse banda på "Fenriz Presents..."-samleren. Det var i hvert fall en fin start. Sjekk ut den, med mindre du allerede har gjort det.
1. Celtic Frost
3. Mercyful Fate
4. Venom
Klarer altså ikke å velge mellom Bathory og CF, så jeg avstår fra å stemme.
Dummebirger har allerede laget en tråd mht Mercyful Fate/black metal-diskusjonen. Jeg gjorde også det for noen år siden, uvitende om at dette har blitt diskutert ørten hundre ganger. Bump it!
Jeg har ikke mange årene på bakbena, så jeg oppdaget mange av disse banda på "Fenriz Presents..."-samleren. Det var i hvert fall en fin start. Sjekk ut den, med mindre du allerede har gjort det.
-
- Infant
- Mood:
Aldri 100% forstått vitsen med slike tråder. Men litt artig uansett. Dette er fasiten:
1. Bathory
2. Hellhammer
3. Venom
4. Celtic Frost
Tormentor definerer jeg ikke som 1st wave.
1. Bathory
2. Hellhammer
3. Venom
4. Celtic Frost
Tormentor definerer jeg ikke som 1st wave.
MF ble kalt mye forskjellig da de skivene kom siden black metal strengt talt ikke var noen sjanger ennå slik jeg husker det. Mye havnet i thrash kategorien.Black metalen der jeg vokste opp ble definert av BathoryDaffen wrote:Den som mener Mercyful Fate ikke har noe her å gjøre, får nesten låne tidsmaskinen til Brødrene Dal og reise tilbake til den tiden hvor MF ble definert som et BM Band. Fortell så hele scenen og journalistene at "sorry gutta, men det kommer noe mye mer sort om 6-7 år. Dere er bleikfeite danskjævlar og fins ikke onde"
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.
Bathory, åpenbart.
Var forøvrig det første jeg var borti som var noe "verre" enn straight thrash; snubla tilfeldigvis over BFD sommeren 1989 (under et år etter at jeg begynte å høre på metal i det hele tatt). Ble litt hakeslepp og gåsehud allerede under introen, gitt.
Var forøvrig det første jeg var borti som var noe "verre" enn straight thrash; snubla tilfeldigvis over BFD sommeren 1989 (under et år etter at jeg begynte å høre på metal i det hele tatt). Ble litt hakeslepp og gåsehud allerede under introen, gitt.