Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Celtic Frost

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Celtic Frost skiva er Cold Lake, men hva mener dere?

Morbid Tales
80
57%
To Mega Therion
32
23%
Into The Pandemonium
12
9%
Cold Lake
6
4%
Vanity/Nemesis
0
No votes
Monotheist
11
8%

Total votes: 141

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Affen »

JonathanSaxx wrote:
Affen wrote:Greit at vokalen ikke er det helt store, men den er ikke noe bedre på de andre CF-skivene. Jeg spilte gjennom hele Cold Lake igjen igår, og jeg liker skiva, jeg. Liker låtene og stemninga. Trivelig glad-skive...

Er vel det med stemmen og noen av riffa jeg mener med "falle mellom 2 stoler." Skiva gjør tydeligvis ikke det for deg og det er fett som f**n!

Cold Lake var som tidligere nevnt mitt første møte med bandet. Hadde hørt om dem før det, men ikke hørt noen låter. Så når da Cold Lake dukka opp i den lokale platesjappa, var jeg og en kompis og hørte på den, og syns det var fett som f**n. Jeg kjøpte den på kassett, og han på lp. Vi hørte Morbid Tales seinere samme året, og lo av hvor ufattelig ræva den var. Vi var begge veldig enig i at dette bandet haddde utvikla seg enormt, og at de eldre skivene ikke var verd å bruke tid eller penger på. Cold Lake er for meg den ultimate CF-skiva, og sånn har det vært i 21 år. Ser ingen grunn til å forandre på det :D
Image

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Ser ingen grunn til å slutte å mase om det heller? ;)

Vokalen på de to første CF-skivene er jo grom og den er vel enda bedre på Hellhammers Apokalyptic Raids om ikke jeg husker feil.

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Terrorsatan »

Emperor's Return! Tror det var den 2. eller 3. vinylen jeg kjøpte. Og det nærmer seg 3 år siden.

Pompel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Pompel »

Cold Lake er jo ikke bare en elendig skive, men også en elendig glamskive. Er meg en gåte hvorfor Tom G. Warrior trodde den platen skulle gjøre CF mer suksessfulle (som selvfølgelig var det de ønsket/håpet på). Låtene er jo ikke spesielt kommersielle, eller catchy, og når man prøver seg på en sjanger basert på kommersialisme, så er jo ikke det et pluss. Også var de for stygge til å bli et populært glamband. Så sånn er det med den saken.
Image

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Er da mange catchy riff og melodier på CL? Uansett den klart beste CF-skiva. Sånn er det med den saken.
Image

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

JonathanSaxx wrote:
Affen wrote:Greit at vokalen ikke er det helt store, men den er ikke noe bedre på de andre CF-skivene. Jeg spilte gjennom hele Cold Lake igjen igår, og jeg liker skiva, jeg. Liker låtene og stemninga. Trivelig glad-skive...

Er vel det med stemmen og noen av riffa jeg mener med "falle mellom 2 stoler." Skiva gjør tydeligvis ikke det for deg og det er fett som f**n!

Synes du treffer veldig bra på den kritikken. Vokalen er glimrende for mer ekstrem metal, men er helt på jordet i forhold til mer kommersiell, glam-inspirert musikk. Det er ikke hvor "bra" vokalen er men hvor godt den passer til musikken
"Even s***n wears leather"

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

knuthulhu wrote:
JonathanSaxx wrote:

Synes du treffer veldig bra på den kritikken. Vokalen er glimrende for mer ekstrem metal, men er helt på jordet i forhold til mer kommersiell, glam-inspirert musikk. Det er ikke hvor "bra" vokalen er men hvor godt den passer til musikken

Akkurat det jeg mener! Vokalen og en del av riffa gjør seg mye bedre til ekstremmetal enn glam, mens tekstene og noen av de andre riffa gjør seg mye bedre til glam enn ekstrem metal.

Man blir sånn sett sittende med en plate de fleste ekstremmetal fans synes er for glam og de fleste glamfans synes er for ekstremmetal. Skiva funker sånn sett ikke spesiellt godt for noen av gruppene da den ikke er gjennomført på noen av pakkene og "dette mellom to stoler" blir den beste beskrivelsen jeg kan komme på.

At Affen og enkelte andre synes skiva er konge er jo bare kult, alle kan ikke ha lik musikksmak, men jeg skjønner veldig godt hvorfor flertallet ikke liker denne skiva spesiellt godt.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Image
Image

Opeth82
Poser
Poser
Mood:

Post by Opeth82 »

Fantastisk bra tråd! Gjorde dagen min mye bedre :D

Morbid Tales og To Mega Therion er selvfølgelig best. Begge to.
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

Terrorsatan wrote:Emperor's Return! Tror det var den 2. eller 3. vinylen jeg kjøpte. Og det nærmer seg 3 år siden.
hah.. hæ?
"I loved you in Bloodsport"

Morten.
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Morten. »

Noen som har troa på det nye prosjektet da? Jeg har forhåndsbestilt LP`n, j****g fett cover om ikke annet.
Image

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Joakim wrote:
Terrorsatan wrote:Emperor's Return! Tror det var den 2. eller 3. vinylen jeg kjøpte. Og det nærmer seg 3 år siden.
hah.. hæ?
Tror det skal stå en null bak tretallet der.

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Triptykon høres ut som en naturlig fortsettelse på Monotheist. Kommer neppe til å kicke like mye på det som jeg gjorde på Monotheist da den kom, men virker spennende nok. Slutten på Abyss within my soul var fet!
ROCK!

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Morten. wrote:Noen som har troa på det nye prosjektet da? Jeg har forhåndsbestilt LP`n, j****g fett cover om ikke annet.
Image
Er redd lua til Warrior har grodd fast i skallen hans.
Image

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

14 aug 2010 20:00 Jalometalli Festival Oulu

Her lukter det Triptykon på HITS.

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Terrorsatan »

TheUnborn wrote:
Joakim wrote:
hah.. hæ?
Sorry,men 3 er nok riktig (snart 4 nå da!). Er rimelig n00bie innen metal skjønner du :oops:

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Terrorsatan wrote:
TheUnborn wrote:
Joakim wrote:
hah.. hæ?
Sorry,men 3 er nok riktig (snart 4 nå da!). Er rimelig n00bie innen metal skjønner du :oops:
Tenker du kjøpte den i 1985 jeg, men Venom var vel aller først med
LPn From Hell To The Unknown. Pluss at det var noe Steeler, Celtic Frost
og King Diamond skiver som ble kjøpt også! Sånt kan jeg bare.

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Terrorsatan »

Haha, ok da :wink:

Du har med andre ord tatt vare på alle ordre du har fått på distroen opp gjennom årene?

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Terrorsatan wrote:Haha, ok da :wink:

Du har med andre ord tatt vare på alle ordre du har fått på distroen opp gjennom årene?
Hehe, det har jeg definitivt!

Rintrah
Poser
Poser
Mood:

Post by Rintrah »

For å kompensere litt for at CF spelte sine gamle klassikere så altfor seint på slutten, her er Mayhem som gjer Into the Crypt of Rays jæskla kjapt:
http://www.youtube.com/watch?v=R7NpNuvzkc0

Funker bedre med kjappare enn tregare, i alle fall!

Locked Previous topicNext topic