Øltråden
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Belieber
- Mood:
Jeg kommer neppe til å sjekke den ut enda den så skulle være å få tak i her til lands. Brewdog er flinke bryggere, men det er litt vel mye gimmick i greiene deres syns jeg.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Egentlig enig, men 32%!Presticide wrote:det er litt vel mye gimmick i greiene deres syns jeg.
-
- Belieber
- Mood:
Helt vanvittig, og jeg får naturligvis vann i munnen av det. Det jeg egentlig er mest nysgjerrig på er hvordan frysedestilleringen har påvirket produktet.Conroy Bumpus wrote:Egentlig enig, men 32%!Presticide wrote:det er litt vel mye gimmick i greiene deres syns jeg.
-
- Rocker
- Mood:
Skal du over å hente den sjøl da? Ta gjerne med et par ekstra. Kunne godt tenkt meg å smake.Conroy Bumpus wrote:Egentlig enig, men 32%!Presticide wrote:det er litt vel mye gimmick i greiene deres syns jeg.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Nei, jeg tenkte å bruke good old postordre.VonMünchhausen wrote:Skal du over å hente den sjøl da?
-
Topic author - Poser
- Mood:
Den er meget bra. Har tre flasker liggende. *sikle*Böh! wrote:Har du for eksempel smaka Nøgne Ø Saison? Stas.
-
- Belieber
- Mood:
Jeg liker at Haandbryggeriet har lekt seg litt og tatt fatt i noe av den norske gardsbryggetradisjonen.
Og appåtil ikke er redde for å bevege seg utenom renhetslovens klamme grep.
Jeg kan saktens ikke fatte at det finnes folk som på død og liv skal sverge etter renhetsloven som en slags prinsippsak.
Jeg brygger jo og setter litt, og det er faktisk talt kun de siste to gangene jeg har brygget øl at jeg i det hele tatt har brukt humle.
Og appåtil ikke er redde for å bevege seg utenom renhetslovens klamme grep.
Jeg kan saktens ikke fatte at det finnes folk som på død og liv skal sverge etter renhetsloven som en slags prinsippsak.
Jeg brygger jo og setter litt, og det er faktisk talt kun de siste to gangene jeg har brygget øl at jeg i det hele tatt har brukt humle.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Apropos driting i renhetsloven: Kan noen anbefale en Lambic som ikke er så vanskelig å få tak i her til lands?
Har aldri prøvd en, og vil gjerne.
Jeg foretrekker en skikkelig frisk pilsner. Gjerne tsjekkisk. Staropramen er favoritten i så måte. Men jeg nyter gjerne mørkere øl også. Har ingen spesielle favoritter.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
-
- Belieber
- Mood:
Oud Beersel var grei den. Har også prøvd en annen geuze, 3 fonteine var det vel. Frisk og syrlig. Jeg har prøvd å dyrke videre gjæren fra Oud Beersel flasken, men den har stått så lenge og såpass eksponert nå at jeg er usikker på om jeg tør bruke den.Conroy Bumpus wrote:Apropos driting i renhetsloven: Kan noen anbefale en Lambic som ikke er så vanskelig å få tak i her til lands?
Edit: Jeg husker ikke helt sikkert, men jeg tror 3 Fonteine, eller hvordan det nå var de skrev det, var den beste av de to.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Kjør på. En fyr jeg kjenner beskrev aromaen av en lambic han prøvde i Frankrike som fjert og råtne egg. I følge ham ødela det opplevelsen litt...Presticide wrote:men den har stått så lenge og såpass eksponert nå at jeg er usikker på om jeg tør bruke den.
Og takk for tipset.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Enig i at det er godt. Pluss hefeweizen og wit om sommeren.Tomas wrote:Jeg foretrekker en skikkelig frisk pilsner. Gjerne tsjekkisk.
Mmmmm....
-
- Rocker
- Mood:
Vinmonopolet har tre i sortimentet sitt akkurat nå.Conroy Bumpus wrote:Apropos driting i renhetsloven: Kan noen anbefale en Lambic som ikke er så vanskelig å få tak i her til lands?
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTER ... ery=lambic
Ikke det helt store i min gane, men moro å ha prøvd.
-
- Rocker
- Mood:
Har du erfaring med privatimport fra før av? Kommer ikke dette til å koste en liten formue når alt av skatter og avgifter, fortolling og moms legges til?Conroy Bumpus wrote:Nei, jeg tenkte å bruke good old postordre.VonMünchhausen wrote:Skal du over å hente den sjøl da?
-
- Rocker
- Mood:
Hesjeølet deres var en fryd å leske strupen med. Skal drikkes igjen, men har brukt litt for mye spenn på partivarer (gjelder å sikre seg før speditør blir tom).Presticide wrote:Jeg liker at Haandbryggeriet har lekt seg litt og tatt fatt i noe av den norske gardsbryggetradisjonen.