Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

The Silent Enigma

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken (Scream-)karakter ville du gitt til The Silent Enigma?

VI
13
27%
V
19
40%
IV
9
19%
III
3
6%
II
1
2%
I
3
6%

Total votes: 48

Topic author
GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

The Silent Enigma

Post by GladĂžks »

Jeg fikk sÄ lyst til Ä hylle en gammel klassiker. Hva syns dere andre om denne plata, da?

Den fĂ„r en flunkende sekser av meg, i alle fall. Jeg regner den som ei av Anathemas aller beste plater. Den har et unikt sound (og det gĂ„r over min forstand at det ikke er blitt lagt andre doom-plater som fĂžlger opp sporet fra denne plata), et sted midt i mellom deathdoomen som Anathema da hadde bak seg, og den Pink Floyd-inspirerte atmosfĂŠriske musikken de skulle komme til Ă„ spille pĂ„ seinere plater. Plata har en perfekt mĂžrk og dyster atmosfĂŠre, og en slags romfĂžlelse i lydbildet, som gir en inntrykk av Ă„ vĂŠre fortapt midt ute i svarteste, kalde verdensrommet. Vincents vokal er ikke sĂ„ klingende rein som den har blitt seinere, men den har en rĂ„, skrikende desparasjon over seg som kler musikken ytterst godt (i bakgrunna pĂ„ Cerulian Twilight varter han attpĂ„til opp med litt black-vokal). Og endelig har plata jevn kvalitet, og er passe variert. Årets beste utgivelse i 1995 for min del.
ElÀkööt supikoirat!

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Firer, selvsagt. Bra skive!

stein
Infant
Infant
Mood:

Post by stein »

GladÞks oppsummerer rimelig greit mine tanker om skiva. En av de fÄ platene jeg uforbeholdent gir terningkast 6.

Blodkjeft
Be
Be
Mood:

Post by Blodkjeft »

Æ sei fir.
SmÄtedenser til litt plagsom vokal av og til, spesiellt hvis man hÞrer gjennom hele plata.
Husker ogsÄ jeg var ganske sÄ bitter fordi dem kasta ut Darren i sin tid :P

BigHansa
Infant
Infant
Mood:

Post by BigHansa »

En nydelig plate, men det tok sin tid Ă„ bli vant til vokalen. En sikker 5'er, coveren av Mandotory Suicide er finfin
http://www.ex-inferis.tk
Ex Inferis pÄ UrÞrt

1. Luftgitarist i Screamboardets offisielle St. Anger-fanklubb.

Topic author
GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

BigHansa wrote:coveren av Mandotory Suicide er finfin

HĂžh?
ElÀkööt supikoirat!

Blodkjeft
Be
Be
Mood:

Post by Blodkjeft »

Sikkert noe re-release bonus greier.

MeaCulpa
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by MeaCulpa »

Undertegnende er atter en gang rimelig enig med hr. Blodkjeft, inkludert surmuling over vokalbyttet i sin tid :P

Topic author
GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

f**n, da mÄ jeg jo nesten skaffe meg den lÄta pÄ et eller annet vis. De har forÞvrig en fin cover av "Read Between the Lies" pÄ ei Slayer-tributeskive (som jeg ikke husker hva heter pÄ stÄende fot. Det er ikke den du har blanda sammen med "Mandatory Suicide", da, BigHansa?).
ElÀkööt supikoirat!

BigHansa
Infant
Infant
Mood:

Post by BigHansa »

Erru dum, jeg blande kortene? Hah, det hadde vÊrt dumt det. Meg feil, hahaha, f**n, jeg har visst det. Lover Ä ikke la det bli en vane. Er visst bare "Read between the lies" som ligger som bonus pÄ mp3 versjonen min av platen og ikke pÄ the real s**t. Kordan kan dette ha seg da? :-k (Enda pinligere er det for en Slayerfan Ä ta feil av de to sangene, fanden)

Gudene vet, bra plate, fantastisk band, fÄ rÊven dokkars til Norge, ferdig arbeid
http://www.ex-inferis.tk
Ex Inferis pÄ UrÞrt

1. Luftgitarist i Screamboardets offisielle St. Anger-fanklubb.

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettern_til_Jesus »

En av de bedre Anathema platene jeg har hÞrt, sÄ jeg strekker meg til en toer...
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

Harvest
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Harvest »

Fettern_til_Jesus wrote:En av de bedre Anathema platene jeg har hÞrt, sÄ jeg strekker meg til en toer...

Ihuga Anathema-fan med andre ord... :lol:
Image

Fettern_til_Jesus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fettern_til_Jesus »

Jepp...
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZËBËHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH

herr_ost
Belieber
Belieber
Mood:

Post by herr_ost »

Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.

Analfeber
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Analfeber »

stein wrote:GladÞks oppsummerer rimelig greit mine tanker om skiva. En av de fÄ platene jeg uforbeholdent gir terningkast 6.

Word! :lol:

SgtD
Belieber
Belieber
Mood:

Post by SgtD »

Sterk 4er. Judgement derimot heller mot toppkarakter.
Image

HrTorsdag
Belie
Belie
Mood:

Post by HrTorsdag »

herr_ost wrote:Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.

Enig, det er vel kanskje den siste gode Anathema-skiven? Pentecost III (?) er ogsÄ bra.

herr_ost
Belieber
Belieber
Mood:

Post by herr_ost »

HrTorsdag wrote:
herr_ost wrote:Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.

Enig, det er vel kanskje den siste gode Anathema-skiven? Pentecost III (?) er ogsÄ bra.

Jepp, god plate. Noe eksperimentell, men fullt ut interessant. FÞrstelÄta Kingdom er enorm, musikk som lyrikk.

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

KjÞpte ikke denne skiva fÞr for noen dager siden, men jeg mÄ si den er mektig imponerende. Ligger an til en sterk femmer sÄ langt.

plystrup
Spermatozoon
Mood:

Post by plystrup »

Blodkjeft wrote:Æ sei fir.
SmÄtedenser til litt plagsom vokal av og til, spesiellt hvis man hÞrer gjennom hele plata.
Husker ogsÄ jeg var ganske sÄ bitter fordi dem kasta ut Darren i sin tid :P

KĂždder du/dere eller? Fyren synger f**n meg surt! For meg er det nettopp han som Ăždelegger de aller fĂžrste platene.
Image

Locked Previous topicNext topic