The Silent Enigma
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
The Silent Enigma
Jeg fikk sÄ lyst til Ä hylle en gammel klassiker. Hva syns dere andre om denne plata, da?
Den fÄr en flunkende sekser av meg, i alle fall. Jeg regner den som ei av Anathemas aller beste plater. Den har et unikt sound (og det gÄr over min forstand at det ikke er blitt lagt andre doom-plater som fÞlger opp sporet fra denne plata), et sted midt i mellom deathdoomen som Anathema da hadde bak seg, og den Pink Floyd-inspirerte atmosfÊriske musikken de skulle komme til Ä spille pÄ seinere plater. Plata har en perfekt mÞrk og dyster atmosfÊre, og en slags romfÞlelse i lydbildet, som gir en inntrykk av Ä vÊre fortapt midt ute i svarteste, kalde verdensrommet. Vincents vokal er ikke sÄ klingende rein som den har blitt seinere, men den har en rÄ, skrikende desparasjon over seg som kler musikken ytterst godt (i bakgrunna pÄ Cerulian Twilight varter han attpÄtil opp med litt black-vokal). Og endelig har plata jevn kvalitet, og er passe variert. à rets beste utgivelse i 1995 for min del.
Den fÄr en flunkende sekser av meg, i alle fall. Jeg regner den som ei av Anathemas aller beste plater. Den har et unikt sound (og det gÄr over min forstand at det ikke er blitt lagt andre doom-plater som fÞlger opp sporet fra denne plata), et sted midt i mellom deathdoomen som Anathema da hadde bak seg, og den Pink Floyd-inspirerte atmosfÊriske musikken de skulle komme til Ä spille pÄ seinere plater. Plata har en perfekt mÞrk og dyster atmosfÊre, og en slags romfÞlelse i lydbildet, som gir en inntrykk av Ä vÊre fortapt midt ute i svarteste, kalde verdensrommet. Vincents vokal er ikke sÄ klingende rein som den har blitt seinere, men den har en rÄ, skrikende desparasjon over seg som kler musikken ytterst godt (i bakgrunna pÄ Cerulian Twilight varter han attpÄtil opp med litt black-vokal). Og endelig har plata jevn kvalitet, og er passe variert. à rets beste utgivelse i 1995 for min del.
ElÀkööt supikoirat!
Ă sei fir.
SmÄtedenser til litt plagsom vokal av og til, spesiellt hvis man hÞrer gjennom hele plata.
Husker ogsÄ jeg var ganske sÄ bitter fordi dem kasta ut Darren i sin tid
SmÄtedenser til litt plagsom vokal av og til, spesiellt hvis man hÞrer gjennom hele plata.
En nydelig plate, men det tok sin tid Ă„ bli vant til vokalen. En sikker 5'er, coveren av Mandotory Suicide er finfin
http://www.ex-inferis.tk
Ex Inferis pÄ UrÞrt
1. Luftgitarist i Screamboardets offisielle St. Anger-fanklubb.
Ex Inferis pÄ UrÞrt
Undertegnende er atter en gang rimelig enig med hr. Blodkjeft, inkludert surmuling over vokalbyttet i sin tid
-
Topic author - Belieber
- Mood:
f**n, da mÄ jeg jo nesten skaffe meg den lÄta pÄ et eller annet vis. De har forÞvrig en fin cover av "Read Between the Lies" pÄ ei Slayer-tributeskive (som jeg ikke husker hva heter pÄ stÄende fot. Det er ikke den du har blanda sammen med "Mandatory Suicide", da, BigHansa?).
ElÀkööt supikoirat!
Erru dum, jeg blande kortene? Hah, det hadde vÊrt dumt det. Meg feil, hahaha, f**n, jeg har visst det. Lover Ä ikke la det bli en vane. Er visst bare "Read between the lies" som ligger som bonus pÄ mp3 versjonen min av platen og ikke pÄ the real s**t. Kordan kan dette ha seg da? (Enda pinligere er det for en Slayerfan Ä ta feil av de to sangene, fanden)
Gudene vet, bra plate, fantastisk band, fÄ rÊven dokkars til Norge, ferdig arbeid
Gudene vet, bra plate, fantastisk band, fÄ rÊven dokkars til Norge, ferdig arbeid
http://www.ex-inferis.tk
Ex Inferis pÄ UrÞrt
Ex Inferis pÄ UrÞrt
-
- Belieber
- Mood:
En av de bedre Anathema platene jeg har hÞrt, sÄ jeg strekker meg til en toer...
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
UZ, DEH ORKBAHNN KREUHN KOHRMAHN
ZĂBĂHN STRAIN DE GEUSTAAH WORTSIS, DA REUS STOAH
-
- Belieber
- Mood:
Jepp...
HUR, DEH ANTZIK KOHNTARKOSZ KREUHN KOHRMAHN STOHT WURDAH MELEKAAHM
Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.
stein wrote:GladÞks oppsummerer rimelig greit mine tanker om skiva. En av de fÄ platene jeg uforbeholdent gir terningkast 6.
Word!
herr_ost wrote:Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.
Enig, det er vel kanskje den siste gode Anathema-skiven? Pentecost III (?) er ogsÄ bra.
HrTorsdag wrote:herr_ost wrote:Plata skulle hatt en real kjellerdyp dÞdsvokal i tillegg til sutrevokalen, sÄ skulle jeg vurdert en toppkarakter. Variasjon er fett pÄ denne type musikk. Plata er uansett veldig god. Delikate, velskrevne lÄter med dybde. En av de siste store fÞr det gikk sakte i dass. Er ogsÄ glad i Alternative 4, som ligger mye i samme gate, men med enda roligere vokalfÞring. En femmer herfra.
Enig, det er vel kanskje den siste gode Anathema-skiven? Pentecost III (?) er ogsÄ bra.
Jepp, god plate. Noe eksperimentell, men fullt ut interessant. FÞrstelÄta Kingdom er enorm, musikk som lyrikk.
-
- Poser
- Mood:
KjÞpte ikke denne skiva fÞr for noen dager siden, men jeg mÄ si den er mektig imponerende. Ligger an til en sterk femmer sÄ langt.
Blodkjeft wrote:Ă sei fir.
KĂždder du/dere eller? Fyren synger f**n meg surt! For meg er det nettopp han som Ăždelegger de aller fĂžrste platene.