GladÞks wrote:Jeg ser jeg har et hull i CD-samlinga mi som jeg mÄ fÄ fylt. FÞrste plata til Badlands skal i hus.
Damn right! Bra valg! Bra konklusjon!
It is currently 22 Dec 2024, 20:33
De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine
Post by DummeBirger »
GladÞks wrote:Jeg ser jeg har et hull i CD-samlinga mi som jeg mÄ fÄ fylt. FÞrste plata til Badlands skal i hus.
Post by SoundOfNoise1 »
Hadde hÄpet Ä fÄ byttet ut min gamle med denne selv i morgen, men det gikk til h*****e. Neste uke derimot bÞr bÄde denne samt Voodoo vÊre pÄ plass i butikkhylle og privathylle. High Wire lÄta pÄ debuten er verdt hele albumet alene omtrent he he...Marken wrote:Fikk den remastra utgaven av debuten i posten i dag. Ikke hÞrt den i sin helhet siden kassetten ble spilt for mange Är siden.
"Side 1" er jo tett ved fantastisk, kun ÄpningslÄta som henger litt etter.
"Side 2" holder ikke samme nivÄ, men bÄde Devil's Stomp og spesielt Seasons duger.
Denne skal spilles mye fremover.
Flott booklet med bl.a. masse bilder og story fortalt av Greg Chaisson. Andreskiva er ogsÄ remastra og utgitt pÄ nytt.
Post by SoundOfNoise1 »
Den sÄ jeg ikke fÞr nÄ. Badlands leverte jo selve fasiten pÄ hvordan en hard rock lÄt skal vÊre med denne....he he.Marken wrote:kun ÄpningslÄta som henger litt etter..
Nei, den funker ikke helt her. Ikke dÄrlig, men langt etter de andre pÄ side 1. Husker jeg ogsÄ hadde samme oppfatninga av lÄta som viril 14-Äring, altsÄ i 89.SoundOfNoise1 wrote:Den sÄ jeg ikke fÞr nÄ. Badlands leverte jo selve fasiten pÄ hvordan en hard rock lÄt skal vÊre med denne....he he.Marken wrote:kun ÄpningslÄta som henger litt etter..
Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
Knallskive og Dreams in the dark er en av verdens beste lÄter. Hvor fikk du tak i den remastrede versjonen...Marken wrote:Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
Dreams In the Dark og Winter's Call er begge innertiere. Dancing On the Edge og Streets Cry Freedom diltende rett bak.
Totalt sett er det nok en sterk firer. Mye er glimrende, men dessverre trekker enkelte lÄter ned.
Bestilte den direkte fra Rock Candy Records.HAD wrote:Knallskive og Dreams in the dark er en av verdens beste lÄter. Hvor fikk du tak i den remastrede versjonen...Marken wrote:Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
Dreams In the Dark og Winter's Call er begge innertiere. Dancing On the Edge og Streets Cry Freedom diltende rett bak.
Totalt sett er det nok en sterk firer. Mye er glimrende, men dessverre trekker enkelte lÄter ned.
Har du en URL pÄ den? Jeg fÄr ikke http://www.rockcandyrecords.com/ til Ä virke i alle fall..Marken wrote:Bestilte den direkte fra Rock Candy Records.HAD wrote:Knallskive og Dreams in the dark er en av verdens beste lÄter. Hvor fikk du tak i den remastrede versjonen...Marken wrote:Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
URL? Snakk norsk!HAD wrote:Har du en URL pÄ den? Jeg fÄr ikke http://www.rockcandyrecords.com/ til Ä virke i alle fall..Marken wrote:Bestilte den direkte fra Rock Candy Records.HAD wrote:Knallskive og Dreams in the dark er en av verdens beste lÄter. Hvor fikk du tak i den remastrede versjonen...Marken wrote:Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
Haha, sorry. Jepp, den funket nÄ... Nei, har ikke fÄtt SRM enda....Marken wrote:URL? Snakk norsk!HAD wrote:Har du en URL pÄ den? Jeg fÄr ikke http://www.rockcandyrecords.com/ til Ä virke i alle fall..Marken wrote:Bestilte den direkte fra Rock Candy Records.HAD wrote:Knallskive og Dreams in the dark er en av verdens beste lÄter. Hvor fikk du tak i den remastrede versjonen...Marken wrote:Spiller skiva igjen nÄ og skal ihvertfall gÄ med pÄ at High Wire er langt bedre enn Rumblin' Train. Noe sÄ j****g. Terningkast 1. Her synger i tillegg fantastiske Ray Gillen lite bra.Affen wrote:Marken tar som vanlig feil pÄ enkelte omrÄder. Som Rune pÄpeker - High Wire er ei SJEFSLà T! Og hele Badlands-debuten er helt konge. Terningkast 6! Voodoo Highway er "bare" en 5er pÄ terningen.
Regner med det er en slik en du mener:
http://www.rockcandyrecords.co.uk/category/store/
Den funker ihvertfall her. Pen pris og ca. ei ukes leveringstid.
Har du forresten fÄtt nye Sweden Rock Magazine i posten, HAD? Ikke noe her enda, sÄ jeg venter fortsatt i spenning pÄ Steelwing-coverlÄtene.
Post by Lynchomaniac »
d***n for ei skive debuten er (og VH er pokker ikke mye svakere!), spÞrs om ikke remasterene av de 2 fÞrste mÄ i hus. Like mye nytt og intressant Ä lese i booklet'en pÄ begge Marken?
Vet du om det er noen markant forskjell i lyden pÄ re-utgavene og de orginale utgivelsene?
Har debuten pÄ vent hos Amazon. FÞrste gang jeg leste en omtale av denne plata var i bladet "Hard Rock & Heavy Metal", et kortlivet norsk blad som Thor-Rune Haugen var redaktÞr for. Der sammenliknet de bandet med Led Zeppelin, og ga plata en meget god omtale.
torjo wrote:Har debuten pÄ vent hos Amazon. FÞrste gang jeg leste en omtale av denne plata var i bladet "Hard Rock & Heavy Metal", et kortlivet norsk blad som Thor-Rune Haugen var redaktÞr for. Der sammenliknet de bandet med Led Zeppelin, og ga platen en meget god omtale.
Bare at Badlands gruser Led Zeppelin
Post by Lynchomaniac »
torjo wrote:Har debuten pÄ vent hos Amazon. FÞrste gang jeg leste en omtale av denne plata var i bladet "Hard Rock & Heavy Metal", et kortlivet norsk blad som Thor-Rune Haugen var redaktÞr for. Der sammenliknet de bandet med Led Zeppelin, og ga plata en meget god omtale.
Husker godt bladet Torjo - har de vel stua ned en eller annen plass, det ble ikke alt for mange utgaver av den blekka....
Jepp, bandet har nok sine Zeppelin-referanser uten at de er mer dominerende pÄ skiva enn visse andre som f.eks Whitesnake i Dreams In The Dark. Bluesy Hardrock med 70-talls Groove er stikkordet, med massive musikalske prestasjoner - i mine Þrer er skiva en 6'er pÄ terningen. Her er jeg faktisk enig med Affen
Jeg kjÞpte bare et nummer av det bladet, og det har jeg kastet. Angrer Þrlitegrann pÄ det, men jeg syntes vel at artiklene hadde litt for mye ukebladpreg. Husker de hadde mange rangeringer over tidenes beste band, beste lÄter, beste plater, beste gitarister etc, samt leseravstemninger over samme tema. I det nummeret jeg hadde var det rangering over de 30 beste bandene, men grunnen til at jeg fikk med meg de andre rangeringene var at jeg smugleste i butikken.
Lynchomaniac wrote:Like mye nytt og intressant Ä lese i booklet'en pÄ begge Marken?
Vet du om det er noen markant forskjell i lyden pÄ re-utgavene og de orginale utgivelsene?
Booklet'en pÄ debuten er grei. Tidvis artige liner-notes fra Greg Chaisson. Andreskiva har jeg ikke gÄtt til innkjÞp av ettersom jeg finner den langt svakere enn debuten.
Sorry, men jeg har ikke peiling pÄ hvordan lyden er i forhold til originalen.
Det beste pÄ debuten er helt fantastisk bra.