Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Den store Dio-tråden.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

In the dark of the day, in the black of the night, he's coming for YOU! LOOK OUT!

Elf
1
1%
Carolina County Ball
0
No votes
Ritchie Blackmore's Rainbow
3
4%
Rising
12
17%
Long Live Rock'n'Roll
5
7%
Heaven and Hell
17
24%
Mob Rules
4
6%
Holy Diver
12
17%
The Last in Line
10
14%
Sacred Heart
3
4%
Dream Evil
4
6%
Lock up the Wolves
0
No votes
Dehumanizer
0
No votes
Strange Highways
0
No votes
Angry Machines
0
No votes
Magica
0
No votes
Killing the Dragon
0
No votes
Master of the Moon
0
No votes
The Devil You Know
1
1%
Trying to Burn the Sun
0
No votes
 
Total votes: 72
User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Topp 5:

1.Heaven And Hell
2.Rising
3.Holy Diver
4.The Last In Line
5.Mob Rules

Knallskiver alle sammen! Hvil i fred, Dio.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

stramvaier wrote:Hørte gjennom Killing The Dragon i dag, litt ugjevn men flere jævli bra låter der. Tittelsporet er jo verdt et innkjøp av skiva alene!
Ganske middels skive, omtrent på samme nivå som Strange Highways, Angry Machines, Magica og Master of the Moon, men Throw Away Children er ei fantastisk låt, og den beste Dio har gjort siden 1990.
Image

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Porcus wrote: Live At The Bank 1972
Hm, ble denne offisielt utgitt?
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Porcus wrote:np: Elves' cover av War Pigs, fra Live At The Bank 1972
Jøss! Synger den jaggu fetere her enn i Sabbath. Låter tøft av Elves og.
ROCK!

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Affen wrote:
stramvaier wrote:Hørte gjennom Killing The Dragon i dag, litt ugjevn men flere jævli bra låter der. Tittelsporet er jo verdt et innkjøp av skiva alene!
Ganske middels skive, omtrent på samme nivå som Strange Highways, Angry Machines, Magica og Master of the Moon, men Throw Away Children er ei fantastisk låt, og den beste Dio har gjort siden 1990.
Throw Away Children er en jævli bra låt ja! Synes også at de 3 først låtene på skiva, samt Push er meget bra. Desverre er låter som Rock & Roll og Guilty ren fyllmasse.
Av de skivene du nevner synes jeg Magica er et fantastisk album og muligens på min personlige topp 3 blandt Dio skivene. De andre har jeg hørt for lite på til å utale meg om.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Det Kashmir-aktige riffet i Rock & Roll er fett, men låta er litt kjedelig ja. Throw Away Children har jeg ikke vært oppmerksom på før jeg leste dette, men den var jo j****g bra! Litt All The Fools Sailed Away over den.

Magica har noe som er veldig bra, men en del fyll også.
ROCK!


Patele
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 14 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patele »

d***n dette var vanskelig! Har ikke fått sjekket ut Elf skikkelig enda, men den tid kommer. Rainbow skivene er helt fantastiske ingen tvil om det. Men, jeg har bestandig hatt ett spesielt forhold til Heaven and Hell og Dream Evil. Killing The Dragon er også ei panzerskive etter min mening. Valget faller til slutt på Sacred Heart.
f**n, dette var ikke enkelt gitt!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Holy Diver.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Synes Dehumanizer er undervurdert, har gitt den et par runder og der er flere veldig bra spor på skiva. Kanskje den rett og slett virker dårligere en den egentlig er for mange pga at den blir målt opp mot Heaven & Hell og Mob Rules..

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Dehumanizer er dritbra, men Cross Purposes er mye bedre. Undervurdert Sabbath-periode :D

Mountain og Black Sabbath med Ozzy og er best!!! The Devil You Know er ei faens bra skive. Max hails!!!!

Og Dio var larger than life, bare så det er sagt! I en rettferdig verden hadde han vært den siste som stod igjen. The Last In Line...


:cry:
ROCK!

User avatar

AndreWerdenskrieg
B
B
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

Skal ikke påstå å ha hørt Dio med Kansas-gutta før:
http://www.youtube.com/watch?v=s_duMj9d ... r_embedded
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

User avatar

LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Doomination wrote:Dio var larger than life, bare så det er sagt! I en rettferdig verden hadde han vært den siste som stod igjen. The Last In Line...


:cry:
Vel talt Doomination, vel talt!!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

AndreWerdenskrieg wrote:Skal ikke påstå å ha hørt Dio med Kansas-gutta før:
http://www.youtube.com/watch?v=s_duMj9d ... r_embedded
Den Kerry Livgren-skiva er meget bra. Skulle gjerne hatt den på CD, om det finnes. Har bare hørt den på LP for mange år siden.
Image

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Affen wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Skal ikke påstå å ha hørt Dio med Kansas-gutta før:
http://www.youtube.com/watch?v=s_duMj9d ... r_embedded
Den Kerry Livgren-skiva er meget bra. Skulle gjerne hatt den på CD, om det finnes. Har bare hørt den på LP for mange år siden.
Den er utgitt på CD, ja.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Thunderbear wrote:
Affen wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Skal ikke påstå å ha hørt Dio med Kansas-gutta før:
http://www.youtube.com/watch?v=s_duMj9d ... r_embedded
Den Kerry Livgren-skiva er meget bra. Skulle gjerne hatt den på CD, om det finnes. Har bare hørt den på LP for mange år siden.
Den er utgitt på CD, ja.
Sjelden, så vidt jeg skjønner.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Image

:(

For å komme i bedre humør; Roger Glover, Dio og en frosk:
http://www.youtube.com/watch?v=oADfmYQWmW8
Stian wrote:MEN når både jeg og Salsten er her, så er det noe vi snakka om på Elm; Er det noen som vet hvor mye musikk Dio skriver sjøl? For det første så antar vi at han ikke slapp til mye i Black Sabbath, og i hvert fall ikke i Rainbow. Noe som rimer med at solomaterialet hans stort sett er middelmådig i forhold, men også der mistenker jeg at mange må dele æren/skylda, for eksempel så var jo Bain og Campbell veldig aktive på låtskriverfronten. Noen som har peiling?
Dio var såvidt jeg har skjønt en habil bassist og mener jeg har lest at han bidro en del med musikalske ideer. Tror han sier selv i intervjuet på remasteren av Holy Diver at hovedriffet i tittellåta opprinnelig var tiltenkt hans neste Sabbath-skive.
Ultimate-Guitar.com: Were Ozzy and Ronnie at different points of the spectrum in terms of their vocal and musical approaches?

Geezer: Yeah, he [Ronnie] was a lot more serious musically. Because he can play guitar and he can play bass, he understood what went around it and he could work things out. He'd go away and work things out around the riff on his guitar or whatever. Whereas with Ozzy, whatever we do at that particular time that's where it's always gonna be. Whereas with Ronnie, he'd come up with something and if he wasn't satisfied he'd go away and keep changing it and keep changing it until he was satisfied with it.
ROCK!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Porcus wrote:
Thunderbear wrote:
Affen wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Skal ikke påstå å ha hørt Dio med Kansas-gutta før:
http://www.youtube.com/watch?v=s_duMj9d ... r_embedded
Den Kerry Livgren-skiva er meget bra. Skulle gjerne hatt den på CD, om det finnes. Har bare hørt den på LP for mange år siden.
Den er utgitt på CD, ja.
Sjelden, så vidt jeg skjønner.
Går i hvert fall for $ 40-50 og oppover, på div nettauksjoner, ja.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Jeg bestilte den fra ginza.se for skarve hundrelappen for noen år siden. Siden den gang har de vel slutta å levere til kunder utenfor svenskegrensa. Skiva er meget bra forresten.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Udunpute wrote:Jeg bestilte den fra ginza.se for skarve hundrelappen for noen år siden. Siden den gang har de vel slutta å levere til kunder utenfor svenskegrensa. Skiva er meget bra forresten.
Det er det som er moro med å være litt tålmodig; Ting som hypes opp til hysteriske priser, dukker plutselig opp til en "helt grei" pris et eller annet sted.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Den skiva til Kerry Livgren har gått under radaren, men jeg får se etter den nå. Var klar over at Dio hadde sunget på den, men dette høres ganske bra ut, så det blir nok å kjøpe LPen når jeg finner en fin utgave.
"Even s***n wears leather"

Locked Previous topicNext topic