The 3rd and the Mortal
-
Topic author - Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
The 3rd and the Mortal
Jeg leste i dagbladet at Nightwish var inspirert av The 3rd and the Mortal ... men da tenkte jeg ... hvorfor ligner det LITE og The 3rd and the Mortal er jo såååååå mye bedre ( kanskje fordi nightwish ikke er noe særlig).
Hvordan har det seg? oO
Ps : kanskje feil forum-plass-ting dette her, da ... men same s**t
Hvordan har det seg? oO
-
- Belieber
- Mood:
Hmmmm.... Extreme-metal?? 3rd har vel aldri vært det da.... mer i doom-gata til tider kanskje.
Thou Shall Suffer In Eternal Fire,
Forever Burn In The Depths Of Hell.
We Are Forever Chosen,
All The Demons In The Wishing Well.
Forever Burn In The Depths Of Hell.
We Are Forever Chosen,
All The Demons In The Wishing Well.
Bra band det. Blir fort litt trøttende dog...
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Spermatozoon
- Mood:
Som yjmetal er inne på, er Nightwish nå veldig fjernt fra deres debut. Og selv om et band er inspirert av et annet, trenger det vel ikke å være en kopi av dette bandet?
Forøvrig er det filmmusikk som er den største inspirasjonskilden til Nightwish.
Forøvrig er det filmmusikk som er den største inspirasjonskilden til Nightwish.
De to første 3rd-skivene (Sorrow og Tears) er noe av det ypperste som har kommet ifra Norge. Anbefales alle som liker god musikk, være seg heavy, melodiøst, doom eller prog. Kommer live-skive også snart...
AT Nightpiss er inspirert av 3rd har tydeligvis ikke inspirert musikken deres. Søppel, hører DERE!!!!
AT Nightpiss er inspirert av 3rd har tydeligvis ikke inspirert musikken deres. Søppel, hører DERE!!!!
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
yjmetal wrote:Tears er blant mine norske topp skiver ever! Helt utrolig låter. Og ja, husker jeg leste mye om Nightwish og inspirasjon; det stemte sikkert tidligere, da de begynte, men Nightwish idag er temmelig fjernt fra Mortal synes jeg
Jeg holder selv Tears Laid... som Norges beste musikkutgivelse. Tuomas holder den som tidenes beste uansett, og sier at han startet Nightwish på grunn av den plata. Men som påpekt, man utvikler seg.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
-
- Infant
- Mood:
Welhaven wrote:De to første 3rd-skivene (Sorrow og Tears) er noe av det ypperste som har kommet ifra Norge. Anbefales alle som liker god musikk, være seg heavy, melodiøst, doom eller prog. Kommer live-skive også snart...
...und der alte Mann küsste meine Stirn zum Abschied.
-
- Belieber
- Mood:
Joda, dette er godsaker. Vanskelig å kåre favoritt, da jeg liker bandet og dets utvikling all the way!
Jeg er veldig glad i det materialet de ga ut i 94-95 ("Sorrow", "Tears Laid in Earth" og "Nightswan"). Klassisk norsk doom/atmosfærisk metal. Jeg hoppa derimot av lasset etter den neste plata, "Paintings on Glass".
Eläkööt supikoirat!
Skjønte ikke helt sammenhengen mellom pollen og teksten under, men skitt au, jeg svart YEAH! Synes stort sett alt av 3rd er veldig bra, og gleder meg voldsomt til å høre hva de finner på videre.
Tears og Sorrow er fantastiske doom/stemningsskiver. Hørte noe etter d, men d falt ikke i smak. Mange skiver har de gitt ut og holder de på fremdeles?
-
- Belieber
- Mood:
nashgath wrote:Jeg leste i dagbladet at Nightwish var inspirert av The 3rd and the Mortal ... men da tenkte jeg ... hvorfor ligner det LITE og The 3rd and the Mortal er jo såååååå mye bedre ( kanskje fordi nightwish ikke er noe særlig).
Hvordan har det seg? oO
Tears Laid In Earth er jo ett mesterverk!!!!!
mye bedre enn det skvipet Nightwish har laget i det siste.
TLIE er definitivt på min topp 10 liste EVER!!!!!
men, etter det mistet T3ATM grepet mener jeg
-
- Belieber
- Mood:
painting on glass = örongodis
norges beste vokalist er Edwartsen
norges beste vokalist er Edwartsen
Gladøks wrote:Jeg er veldig glad i det materialet de ga ut i 94-95 ("Sorrow", "Tears Laid in Earth" og "Nightswan"). Klassisk norsk doom/atmosfærisk metal. Jeg hoppa derimot av lasset etter den neste plata, "Paintings on Glass".
Da hoppa jeg på.
Alle snakker om de første skivene med Rueslåtten på vokal, jeg synes de er relativt uinteressante. Derimot er Paintings on Glass, og spesielt In This Room, knallskiver. Jeg liker mye på Memoirs også, selv om den kanskje er ei mer ujevn skive. Jeg har mer sans for det Edwardsen gjør med stemmen enn Rueslåtten også, men det har vel en sammenheng med at de skivene er mer eksperimentelle i utgangspunktet.
Er Tears doom metal ? Jeg hørte på den skiva i forrige uke for første gang på mange, mange år og jeg oppfattet denne skiva nå mer som en fusion av alt annet enn metal. Men Tears er fremdeles blandt det aller beste som noensinne har kommet fra Norge.
Live skive var det noen som sa. Mer detaljer er ønsket !!!
Live skive var det noen som sa. Mer detaljer er ønsket !!!