Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Best av de stĂžrste norske?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Jeg gir 666 stemmer til

Burzum
38
26%
Darkthrone
49
34%
Dimmu Borgir
15
10%
Emperor
31
21%
Enslaved
7
5%
Satyricon
5
3%

Total votes: 145

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Affen wrote:
sumostig wrote:
DarthVidar wrote:Hadde faktisk aldri hÞrt om Ted Nugent fÞr jeg hang her og sÄ pÄ alle tiradene Afferten kom med om fyren.
Samme her. Og til nÄ har jeg hÞrt minimalt av kisen. Ei lÄt eller noe kanskje.
Klart, om man ikke gidder stikke nesa utafor temmelig snevre metalmiljÞ er det vel mye man gÄr glipp av. Sikkert ikke mange av dagens ungdom som er oppvokst med Burzum som skjÞnner hvor viktig f.eks Eric Clapton, Jeff Beck, Jimmy Page osv har vÊrt/er heller. Og jada, jeg har prata med folk som ikke vet hvem noen av de 3 jeg nevnte er. SÄ jeg tar det ikke tungt at innsnevra metalheads pÄ et forum i Norge ikke har hÞrt om The Mighty Nuge.

Ted Nugent har solgt over 30 millioner album, og spilt over 6000 konserter. Hvordan er salgstallene til Burzum i forhold? Ganske patetisk, vil jeg tro :wink:

Og ikke minst - hvor mange av alle de som har hĂžrt om Greven & Burzum via media (kirkebranner, drap, fengsel) kjenner egentlig til musikken?
Ikke kall meg innsnevra pÄ musikkfronten, din sÞrstatssame. Er det noe jeg IKKE er, sÄ er det det, i motsetning til DEG.

Jeg avslutter med tre slike, i tilfelle folk ikke skjĂžnner ironien og sarkasmen her; :roll: :wink: :lol:
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

tyand
Poser
Poser
Mood:

Post by tyand »

Og her fortsetter det --->

Salgstall kan ikke sammenlignes med innvirkninger musikk har pÄ samfunn. Brad Paisley eksempelvis, har toppet Billboard med 25 singler og solgt over ti milloner plater. Det betyr fortsatt ikke/tviler pÄ at han vil bli husket som en countrylegende om tyve Är - i motsetning til Johnny Cash som, i ettertid, har hatt dyp impact pÄ folk rent sosialt utover salgstall i seg selv.

Det har blitt film ut av Cash og nÄ snart Vikernes (jada, det kommer bare til Ä bli tull). The Nuge endte som nevnt opp i en helskral realityserie med dÄrlig seertall sammen med avdanka rockestjerner. Han ble nok casta inn nettopp fordi han er drÞy og har meninger langt bak mÄl. NÄr det er sagt, er han litt funny om man bare tar han for det han er. Bach derimot...

Og ja, bÄde Clapton, Beck og Page er alle guder i min bok.

Anyway, dette er bare en hypotese fra min side - at Varg Vikernes har stÞrre sjanse for Ä bli snakket om for sin innvirkning ikke bare musikalsk globalt, men ogsÄ mentalt i samfunnet. Hadde vi virkelig hatt israelske sataniske black metal band uten Burzum? Hadde Prada-modeller gÄtt pÄ catwalken med liksminke uten Burzum? Hadde virkelig en prominent Hollywodd-skuespiller sagt ja til Ä spille rollen som en pubertal pyroman av en drapsmann med sansen for Bathory uten Bathory?

Then again, mulig jeg er helt pÄ jordet. Moro Ä diskutere er det i hvertfall.
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.

Notre_Pere
Infant
Infant
Mood:

Post by Notre_Pere »

Stian wrote: Vi har sikkert hatt denne fÞr, men dette er et tema som det alltid blir litt bruduljer rundt, sÄ det er moro med en reprise. Selv har jeg godt og vondt Ä si om alle banda, men Darkthrone har alltid vÊrt det bandet som har truffet meg mest.
Denne gangen var det bare kjedelig. Men er ikke overrasket over diskusjonens initiativtaker.

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

And the word is: Burzum!!

Kosegutten Varg er helt klart det stÞrste som har skjedd i den norske scena, uten Ä tenke sÄ hardt pÄ de to stk. synth albumene hans sÄ har han etter min mening, kun gitt ut gull!

Resten av banda er pÄ tyn is om dagen, og gir ut sjel-lÞst skitt, skal vÊre forsiktig med Ä dra Emperor med i samme sekk i-og-med de gav seg fÞr det ble stygt.

Immortal har faktisk 2-3 rektigt sÄ gode album, sÄ litt teit Ä ikke ha dem med, lett nr.2 hos meg. Mayhems DMDS, er faktisk for viktig til Ä unnlate i en slik poll ogsÄ!

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

Close race, men Emperor vinner foran Darkthrone og Burzum.

Emperor har mye bra pÄ samvittigheten, der alt til og med anthems er spesielt bra. Nevnte skive er nok den skiva jeg setter hÞyest av alle norske black metal skiver.

Burzum= stemning slik ingen annen lager den. Ujevn fĂžrsteplate, men de tre neste er knallbra. Synthplatene har jeg aldri sjekket ut, mens belus var et imponerende comeback.

Darkthrone er pÄ sitt beste et glimrende band. A blaze, under a funeral moon, transilvanian hunger og halve! total death er glimrende. Utenom de er det sardonic wrath jeg setter hÞyest. Mye bra ellers ogsÄ, men har falt litt av lasset med to-tre siste skiven. Likte the cult is alive godt, men fikk egentlig nok etter den.

Satyricon har et par plater jeg liker godt (nemesis og rebel), men ellers mye shajt.

Enslaved har jeg aldri hatt veldig sans for, men de har da noen skiver som er bra.

Dimmu er et helt greit band, men ikke min type musikk.

Immortal hadde kommet nĂŠrmest de tre fĂžrste dersom de var med. De tre fĂžrste, samt at the heart of winter er bra saker. Spesielt battles in the north er jĂŠĂŠĂŠvlig bra.

Synes forsÄvidt det meste av Mayhem er bra, men hÞrer aldri pÄ det.

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Hva er det med nyere immortal..?? Jeg har prÞvd Ä hÞre pÄ At the heart og Damned in black (handlet dem i sÄnn box sak da dem kom), men f**n for en ultra kjedelig haug med kjipolainen riff og stemning... hÞres ut som rock.. null black metal over det, bare fjas..
Det aller nyeste har jeg ikke.. tror egentlig ikke det er noe Ä bruke opp Þrene sine pÄ..

:D
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Guybrush Threepwood
B
B
Mood:

Post by Guybrush Threepwood »

Hlidskjalf wrote:And the word is: Burzum!!

Kosegutten Varg er helt klart det stÞrste som har skjedd i den norske scena, uten Ä tenke sÄ hardt pÄ de to stk. synth albumene hans sÄ har han etter min mening, kun gitt ut gull!

Resten av banda er pÄ tyn is om dagen, og gir ut sjel-lÞst skitt, skal vÊre forsiktig med Ä dra Emperor med i samme sekk i-og-med de gav seg fÞr det ble stygt.

Immortal har faktisk 2-3 rektigt sÄ gode album, sÄ litt teit Ä ikke ha dem med, lett nr.2 hos meg. Mayhems DMDS, er faktisk for viktig til Ä unnlate i en slik poll ogsÄ!
Ordo Ad Chao er jo mye bedre enn de andre "nye" skivene til Mayhem.

passord
Infant
Infant
Mood:

Post by passord »

Burzum seff.. Helt saikolainen.. V.V. skulle vĂŠrt greven/kongen av norge :lol:
LUST
VENOM
BURZUM!!!!!
BLASPHEMY

FINLANDIAN BLACK METAL

DET SOM EN GANG VAR - ER NU BORTE!!!

Vlad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Vlad »

Burzum og Dimmu.

Filosofem og Belus samt DCA
En af dem er Kim Jubas pÄ 33 Är, der drÞmmer om en tilvÊrelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver forelÞbig. Han har alene i lÞbet af det seneste halve Är haft fem voldsepisoder.

dieselpikk
Belieber
Belieber
Mood:

Post by dieselpikk »

Er og blir Emperor selv om det finnes mye snadder her.

Dave
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Dave »

Darkthrone, p.g.a. de 4 fĂžrste platene.
Satyricon nÄr nesten helt opp p.g.a. de 3 fÞrste platene.
Resten av diskografien til disse to bandene har jeg lite sansen for.

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

GjÞr sÄnn her jeg. Dette er dog kun de jeg har hÞrt;

Burzum
- Burzum 4/6
- Aske 4/6
- Det Som Engang Var 5/6
- Hvis Lyset Tar Oss 5/6
- Filosofem 5/6
- Daudi Baldrs 3/6
- Belus 5/6

Darkthrone
- Soulside Journey 5/6
- A Blaze in the Northern Sky 5/6
- Under a Funeral Moon 5/6
- Transilvanian Hunger 4/6
- Panzerfaust 4/6
- Total Death 4/6
- Goatlord 4/6
- Ravishing Grimness 4/6
- Plaguewielder 3/6
- Hate Them 3/6
- Sardonic Wrath 3/6
- The Cult Is Alive 2/6
- NWOBHM 2/6
- F.O.A.D. 2/6
- Dark Thrones and Black Flags 2/6
- Circle the Wagons 2/6

Dimmu Borgir
- For All Tid 2/6
- StormblÄst 3/6
- Devil's Path 3/6
- Enthrone Darkness Triumphant 5/6
- Godless Savage Garden 4/6
- Spiritual Black Dimensions 5/6
- Puritanical Euphoric Misanthropia 5/6
- Death Cult Armageddon 4/6
- StormblÄst MMV 2/6
- In Sorte Diaboli 2/6

Emperor
- Emperor 5/6
- In the Nightside Eclipse 6/6
- Reverence 5/6
- Anthems to the Welkin at Dusk 6/6
- IX Equilibrium 4/6
- Emperial Live Ceremony 3/6
- Prometheus - The Discipline of Fire & Demise 3/6

Enslaved
- Hordanes Land 6/6
- Vikingligr Veldi 4/6
- Frost 4/6
- Eld 4/6
- Blodhemn 4/6
- Mardraum: Beyond the Within 5/6
- Monumension 5/6
- Below the Lights 5/6
- Isa 4/5
- Ruun 5/6
- Vertebrae 5/6

Satyricon
- Dark Medieval Times 4/6
- The Shadowthrone 4/6
- Nemesis Divina 6/6
- Megiddo 3/6
- Intermezzo II 4/6
- Rebel Extravaganza 5/6
- Volcano 5/6
- Now, Diabolical 4/6
- The Age of Nero 2/6

Mayhem
- Deathcrush 3/6
- Live in Leipzig 5/6
- De Mysteriis Dom Sathanas 10000/6
- Wolf's Lair Abyss 5/6
- Mediolanum Capta Est 3/6
- Grand Declaration of War 4/6
- Chimera 4/6
- Ordo Ad Chao 5/6

Immortal
- Diabolical Fullmoon Mysticism 5/6
- Pure Holocaust 5/6
- Battles in the North 4/6
- Blizzard Beasts 4/6
- At the Heart of Winter 4/6
- Damned in Black 3/6
- Sons of Northern Darkness 3/6
- All Shall Fall 3/6
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Anders S
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anders S »

BM Rankings fra minst bra til beste, inkl. Immortal og Mayhem, here you go:

8. Immortal

Jeg har bare hÞrt de fire fÞrste, men ingen av dem bortsett fra deler av Pure Holocaust klarte Ä vekke en interesse hos meg egentlig. "Diabolical Fullmoon Mysticism" var riktignok stemningsfull, men den ga meg svÊrt lite. "Battles in the North" hÞrtes ut som et steinras, noe som gjorde at mange av lÄtene var vanskelig Ä skille. "Blizzard Beasts" hadde mer sÊrpreg, men det ble Þdelagt av en alt for skral produksjon. "Pure Holocaust" stÄr som den beste av de fire. Soundet, riffene, vokalen og det hele falt mer i smak pÄ den skiva. Videre har jeg ikke sjekket sÄ altfor mye ut av bandets materiale, og det gjÞr meg lite ut ifra de lÄtene jeg har hÞrt.

1. Pure Holocaust
2. Diabolical Fullmoon Mysticism
3. Blizzard Beasts
4. Battles in the North

7. Enslaved

Av det gamle Enslaved, sÄ har jeg bare hÞrt "Vikingligr Veldi" og "Frost". To helt greie skiver, og den fÞrstnevnte setter jeg hÞyere enn "Frost" ettersom stemningen, vokalen og det meste faller mer i smak. Det nye Enslaved har jeg prÞvd Ä like flere ganger, men verken "Below the Lights", "ISA" og "RUUN" (de jeg har hÞrt) har klart Ä overbevise meg. De gikk fra Ä vÊre et greit BM-band til Ä bli noe mer originalt, som uheldigvis for meg ikke var i min gate.

1. Vikingligr Veldi
2. Frost
3. Below the Lights
4. RUUN
5. ISA

6. Satyricon

Huff, det bandet her gikk det nedover med. Debuten var glimrende og utrolig stemningsfull. Helt klart den beste skiva. "The Shadowthrone" var en liten nedtur, men den hadde noen fete lÄter, og feelingen var der. "Nemesis Divina" er riktignok meget bra, men for min del ikke sÄ bra som mange skal ha det til. Likevel er det et strÞkent og jevnt album, og den inneholder Satyricons kanskje aller beste lÄt, nemlig "Du Som Hater Gud" (nei, ikke "Mother North").
Etter "Nemesis Divina" valgte Satyricon Ä forlate all stemningen de fikk av hurtige men varierte tempoer, sparsom synthbruk og interessante komposisjoner. Rebel Extravaganza starter det som skal bli den stÞrste rekkefÞlgen av nedturer innenfor black metal. Nevnte album ga meg fint lite, men det er bra i forhold til den kjedelige "Volcano", som igjen er bra i forhold til den gÞrrkjedelige "Now, Diabolical". Jeg er nesten sikker pÄ at "The Age of Nero" fortsetter trenden, sÄ jeg gidder ikke Ä kaste bort penger pÄ den.

1. Dark Medieval Times
2. Nemesis Divina
3. The Shadowthrone
4. Rebel Extravaganza
5. Volcano
6. Now, Diabolical

5. Dimmu Borgir

I motsetning til en del andre, sÄ startet ikke interessen min for black metal med dette bandet, men derimot med Hades Almighty av alle ting. Uansett, sÄ har jeg alltid likt DB, og de har verdens beste lÄt i form av "Progenies...". Likevel finnes det bedre symfoniske bm-band rundt i verden med jevnere diskografier, bedre lÄtstrukturer og mindre kliniske og krystallklare produksjoner (jeg liker det best nÄr det er kaotisk og rotete, slik at skivene vokser gradvis og man legger merke til nye detaljer hver gang). "For All Tid" er ikke en klassiker akkurat, men stemningen er det ikke noe Ä si pÄ. Det som dessverre Þdelegger for denne skiva aller mest er at den har dÄrlig lyd som i "platt og tam" fremfor "kaotisk og rÄtt". Med tanke pÄ at Emperor debuterte med "In the Nightside Eclipse" pÄ samme tiden, sÄ havner ikke "For All Tid" i et godt lys for Ä si det sÄnn. Heldigvis var "StormblÄst" en stor opptur. Den fÞrste halvdelen av skiva har suverene lÄter. Lyden er veldig spesiell pÄ denne skiva. Jeg liker den, men jeg kan skjÞnne at andre ikke har den samme meningen.
Videre fĂžlger Nuclear Blast-perioden frem til i dag. "Enthrone Darkness Triumphant" synes jeg er oppskrytt faktisk, og en nedtur fra forgjengeren. Uansett har skiva nesten bare gode lĂ„ter, og jeg har spesielt sansen for de hurtige lĂ„tene i midten av albumet. Etter "EDT" fulgte Dimmu Borgirs magnum opus - "Spiritual Black Dimensions". DB har aldri vĂŠrt sĂ„ kaotiske og vĂ„gale som pĂ„ denne skiva, og de vil sikkert aldri bli det igjen. Astennu og Mustis hevet bandet til et nytt nivĂ„ med sine ferdigheter, og skiva er jevnere og har en bedre helhetsfĂžlelse enn alle skivene de har gitt ut til i dag. Et mesterverk fra A til Å. "Puritanical Euphoric Misanthropia" introduserer den kliniske perioden. Fra og med denne skiva til "In Sorte Diaboli" hĂžrer man det aller meste i lydbildet etter fĂžrste gjennomlytt, slik at replay-valuen synker med klare marginer. Heldigvis finnes det masse gode lĂ„ter, blant annet bandets beste, sĂ„ den delen av bandet fungerer heldigvis bra. De nye bandmedlemmene er det heller ikke noe Ă„ si pĂ„, og symfoniorkester fungerer fett etter min mening. Forresten: StormblĂ„st MMV er en j****g kjedelig skive. >=(

1. Spiritual Black Dimensions
2. StormblÄst
3. Puritanical Euphoric Misanthropia
4. Death Cult Armageddon
5. Enthrone Darkness Triumphant
6. In Sorte Diaboli
7. For All Tid
8. StormblÄst MMV >=(

4. Darkthrone

Det er veldig fÄ band som har gitt ut tre sekserskiver etter hverandre. Darkthrone gjorde det med de "tre svarte" (altsÄ "A Blaze in the Northern Sky", "Under a Funeral Moon" og "Transilvanian Hunger", men det vet jo alle, tihi). De skivene er blant de mÞrkeste skivene innen sjangeren, og de er j****g fete tvers igjennom. Alt stemmer, vÊre seg sound, riff, vokal, trommer, lÄtmateriale og alt. Hvis jeg skal utpeke en favoritt, sÄ er "Under a Funeral Moon" _the_ black metal album, og den beste skiva bandet har gitt ut. "Panzerfaust", "Plaguewielder" og "Sardonic Wrath" er ogsÄ meget bra skiver, spesielt fÞrstnevnte. Death Metal-skivene "Soulside Journey" og "Goatlord" har jeg prÞvd Ä sette meg inn i, men de er likevel ikke helt i min gate. "Ravishing Grimness" og "Hate Them" er helt greie. NÄr det gjelder sistnevnte, sÄ er det tydeligvis noe jeg har gÄtt glipp av, siden mange utpeker den som en av de bedre Darkthrone-skivene. "Total Death" er nok den skiva jeg liker minst hvis vi utelukker det nye Darkthrone, som jeg ikke fÞler at jeg fÄr noe ut av i det hele tatt. Jeg husker at "The Cult is Alive" hadde et par gode lÄter, men men. Darkthrone-diskografien har varierende kvalitet, og det forhindrer dem i Ä plassere hÞyere.

1. Under a Funeral Moon
2. Transilvanian Hunger
3. A Blaze in the Northern Sky
4. Panzerfaust
5. Sardonic Wrath
6. Plaguewielder
7. Soulside Journey
8. Hate Them
9. Goatlord
10. Ravishing Grimness
11. Total Death

3. Mayhem

Mayhem er kanskje det mest varierte bandet nÄr det gjelder sound og lÄtskriving pÄ utgivelsene de har gitt ut. De har bare en skive som ikke er bra, og det er "Chimera". Det er nesten synd at den er sÄ kjedelig som den er. Jeg spilte skiva mange ganger i hÄp om at den skulle vokse, men det endte bare med at den ble kjedeligere enn det den opprinnelig var. Det er greit at "Whore" er fet, men det hjelper ikke resten av skiva. Heldigvis er det bare kremskiver og EPer utenom Chimera. "Deathcrush" er knall tvers i gjennom. "De Mysteriis Dom Sathanas" er en av de beste klassikerne innen sjangeren. Attilas stemme passer perfekt og gir skiva den stemningen som den mÄ ha. Jeg fÄr lyst til Ä skrive masse om de pÄfÞlgende skivene, men det er liten vits i og med at de er sÄ fete (bortsett fra Chimera >=(). Jeg mÄ bare pÄpeke at "Ordo ad Chao" overgÄr selv "De Mysteriis...", og at det er den klart beste skiva bandet har gitt ut. At de kunne gi ut noe med en sÄ fet lyd, ekkel stemning og kompliserte lÄter i 2007 ventet jeg ikke. Mayhem har alltid tatt sjanser, og det at de fÄr det til gjÞr at bandet hever seg over mange.

1. Ordo ad Chao
2. De Mysteriis Dom Sathanas
3. Grand Declaration of War
4. Deathcrush
5. Wolf's Lair Abyss
6. Chimera

2. Emperor

Plettfrie diskografier er det sjeldent man kommer over. Emperor har ikke én svak skive etter min mening. "In the Nightside Eclipse" og "Anthems to the Welkin at Dusk" er helt perfekte. FÞrstnevnte har uovertruffen stemning og minneverdige lÄter, mens sistnevnte passer min smak perfekt med sitt lydbilde og kaos. "Emperor" er faktisk pÄ nesten samme hÞyde som de to. "IX Equilibrium" er kanskje bandets svakeste, men den er gjennomgÄende sterk hele veien. "Prometheus..." er en rÄ avslutning pÄ karrieren, hvor bandet utforsker spennende harmonier og mÞnstre i musikken pÄ en helt egen mÄte. Jeg har hÞrt sistnevnte skive sÄ mange ganger at jeg har hatt hver eneste lÄt bortsett fra "Depraved" og "He Who Sought the Fire" som en favoritt en gang (nÄvÊrende favoritt er "The Tongue of Fire"), og skiva vokser ennÄ. Det er synd at Emperor ikke fortsetter Ä gi ut kremskive etter kremskive i dag ogsÄ.

1. In the Nightside Eclipse
2. Anthems to the Welkin at Dusk
3. Emperor
4. Prometheus...
5. IX Equilibrium

1. Burzum

Det er flaut at jeg ennÄ ikke har skaffet meg "Belus", men basert pÄ resten av bandets diskografi, sÄ er Burzum det beste norske bandet jeg har hÞrt. "Burzum", "Aske", "Det Som Engang Var" og "Hvis Lyset Tar Oss" er alle perfekte. Jeg har prÞvd Ä finne et band i samme sjanger som matcher kvaliteten til nevnte skiver, men det nytter ikke. Jeg er sikkert den eneste som ikke er fullt sÄ begeistret for "Filosofem" her inne. Greit nok at "Dunkelheit" og "Jesus' Tod" er suverene lÄter, men resten av albumet bortsett fra spor nr. 3 blir kjedelig i forhold. Ambient-musikken pÄ Filosofem nÄr ikke opp til Daudi Baldrs engang, og hvertfall ikke opp til Hlidskjalf. Sistnevnte er faktisk helt grei pÄ en sliten kveld. Uansett, jeg tror jeg vil like "Belus", men jeg har holdt meg unna hypen frem til den dagen jeg faktisk skaffer meg den. Hvis den er pÄ hÞyde med den fÞrste halvdelen av "Filosofem" blir det stas.

1. Det Som Engang Var
2. Hvis Lyset Tar Oss
3. Burzum
4. Aske
5. Filosofem
6. Hlidskjalf
7. Daudi Baldrs
æ…šäž–æ†‚ć›œ

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Affen wrote:Er nÄ rimelig sikker pÄ at det er LITT flere som har latt seg inspirere av lÄter som Stranglehold, Motor City Madhouse, Snakeskin Cowboys, Wang Dang Sweet Poontang, enn som har latt seg inspirere av Vikernes "verker" :lol:
Kanskje, kanskje ikke, men antall er ikke sÄ viktig. Om Status Quo inspirerer tusen kopiband, sÄ bringer de ikke rocken fremove (noe SQ neppe har mye ambisjon om heller). Det vil bety noe for de fem tusen kopistene, men lite for noen andre. NÄr det gjelder inspirasjon, sÄ gjetter jeg at Vikernes har satt mer spor etter seg enn Nugent, uansett om han (piaf: Vikernes, altsÄ) er en enda stÞrre megadust.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Hva er grunnen til at Immortal og Mayhem ennÄ ikke er lagt til i pollen?

Burzum: SmÄtt genialt, og comebacket Belus er fantastisk
Darkthrone: FĂ„tt mer og mer sansen for de fĂžrste BM-skivene, men suger fortsatt litt.
Dimmu Borgir: Utrolig fett og banebrytende band, men har tapt seg fĂŠlt.
Emperor: In the nightside eclipse er finfin, men aldri tatt av pÄ resten
Enslaved: Ikke peiling, virker smÄkjipt
Satyricon: Nemesis Divina var min inngang til black metal, og stÄr fortsatt som en pÄle. Har ellers blitt rimelig kjedelig med Ära.
Immortal: Max knall fra At the heart of winter og til dags dato.

Men ubestridt vinner er selvsagt:
Mayhem pga De Mysteriis Dom Sathanas. Punktum og sluttstrek.-

Locked Previous topicNext topic