Det var ikkje poenget mitt heller DÅ!Shitrock wrote:Dei er jo j***a bra.Atheos wrote:Det er berre fordi du ikkje har hørt demoen.
Windir
Ikke enig. Kampen er mer rett på sak og mer fengende enn de andre låtene, men den passer likevel godt inn og bryter på ingen måte med resten av skiva, spesielt ikke med tanke på folkpreget denne låten har. Despot og On The Mountain of goats skiller seg sterkt ut på en skive hvor resten av låtene passer meget godt sammen som en helhet med melodier basert på salmer og folkemusikk. Disse to låtene tilhører en helt annen sjanger.Atheos wrote:Tja. I Windir-samanheng har det no alltid vore låtar som ikkje heilt "passar inn" med dei andre låtane. Sånn som Kampen på Arntor.
Skjønnar at du seier det, men eg likar veldig godt variasjonen sjølv. Ingenting er så keisamt som ei plate der alle låtane er heilt like. (eg meinar ikkje at dei er identiske, men du skjønanr kva eg meiner.)
Så eg føler låtane bryt opp på ein bra måte, sjølv om dei skil seg ut.
Enig i det du skriver, men jeg syns disse skiller seg såpass ut at de ødelegger mer enn de styrker, men dette er selvsagt smak og behag. Samme gjelder til dels på 1184, men ikke så merkant.Atheos wrote:Skjønnar at du seier det, men eg likar veldig godt variasjonen sjølv. Ingenting er så keisamt som ei plate der alle låtane er heilt like. (eg meinar ikkje at dei er identiske, men du skjønanr kva eg meiner.)
Ja det vert litt smak og behag av det. Knallband uansett!
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ble overfalt av King_P med kinnkyss på RockIn i oktober ifjorsumostig wrote:Ja. Det finnes bra homofili (Meg, Omar, Kong_k*k og co.) og det finnes dårlig (windir).Atheos wrote:Og det kjem frå den mest homofile mannen her inne?
Enkelt og greit!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.
Jeg slet med å finne en gjennomgående stemning i Likferd og lyden var ikke like god. Flere av intrumentene druknet i en graut. Likevel var låtene Fagning, Martyrium og Ætti Mørkna så enestående vakre at de alene drar opp plata til en sterk femmer.
1184 hadde bedre lyd, tilnærmet perfekt og låtene var gode alle som en. Spesielt godt likte jeg Journey To The End med elektronikken. Missing link mellom black metal, folkemusikk og trance? Heidra var også en fantastisk låt.
Arntor kommer ikke i nærheten faktisk.
Jeg slet med å finne en gjennomgående stemning i Likferd og lyden var ikke like god. Flere av intrumentene druknet i en graut. Likevel var låtene Fagning, Martyrium og Ætti Mørkna så enestående vakre at de alene drar opp plata til en sterk femmer.
1184 hadde bedre lyd, tilnærmet perfekt og låtene var gode alle som en. Spesielt godt likte jeg Journey To The End med elektronikken. Missing link mellom black metal, folkemusikk og trance? Heidra var også en fantastisk låt.
Enig i det meste, men Blodsvik er en j****g bra låt og sammen med Fagning min favoritt fra Likferd. Arntor er selvsagt best.manndaudsvinter wrote:Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.
-
- Poser
- Mood:
Synes Blodsvik er den aller beste låta dems.Vorax wrote:Enig i det meste, men Blodsvik er en j****g bra låt og sammen med Fagning min favoritt fra Likferd. Arntor er selvsagt best.manndaudsvinter wrote:Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.
Bømptidømpti.
Ending (fra Arntor) er i hvert fall Anne Knutsdotter.
Flere? Det må det være.
Twisted wrote:"Aa at jeg kunne min Jesus [prise (anm: korrigert senere av Twisted)]-Marius- wrote:Hva er det egentlige navnet på den sangen?Twisted wrote: Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke.
Dauskrotten wrote:Melodien frå ei norsk folketone vart brukt i ein kristen song ungane song på skulen før i tida. Veit ikkje kva verken folketona eller kristensongen heiter.Tiwar wrote: "Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
Nils Barvåg wrote:Er det noen her som har kunnskaper om hvilke salmer og folketoner som Windir har brukt fra i låtene sine? Hadde vært gøy å vite...
Atheos wrote:"Martyrium" er iallefall "Lær meg å kjenne dine veie".
Ending (fra Arntor) er i hvert fall Anne Knutsdotter.
Flere? Det må det være.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Hvorfor det? Har hatt inntrykk av at Valfar var produktiv (musikkmessig altså, på andre områder har jeg NADA grunnlag for å uttale meg ).Atheos wrote:Spørs kor mange Windirplater som hadde kome etter Arntor om ikkje Ulcus-gutane kom med.
Er det forresten noen som veit hvorfor Valfar ikke var med på USA-turneen som det er bilder fra på DVD`en? Blei ikke det samme med Windir live uten han i front.
Paa disse hvide kinner
Paa denne smilforlatte munn
Taarene i elver strømmer
Naar verden er i blund
Paa denne smilforlatte munn
Taarene i elver strømmer
Naar verden er i blund
Jeg har en følselse av at passord er en klonet versjon av Morkenstubbe.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
-
- Rocker
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
arntor er skitbra
likferd er ei ganske fet skive
soknardalar har sjarm og evig nostalgi... det var stort å finne denne på musicbox en gang i tiden og innse at de var fra sogndal
1184 har klamt sound
likferd er ei ganske fet skive
soknardalar har sjarm og evig nostalgi... det var stort å finne denne på musicbox en gang i tiden og innse at de var fra sogndal
1184 har klamt sound
Choke! choke! choke! the devil we evoke!
-
- Rocker
- Mood:
Passord er sikkert cato eller salsten, dem er alltid ute for å finne på noe...Olavr wrote:Haha, har tenkt detsamme.TheUnborn wrote:Jeg har en følselse av at passord er en klonet versjon av Morkenstubbe.
Sjekka postene til passord, faktisk bare quotes omtrent..
Dårlig opplegg.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".