Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Windir

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Windir album:

Sóknardalr
22
14%
Arntor
90
56%
1184
15
9%
Likferd
34
21%

Total votes: 161

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Atheos »

Shitrock wrote:
Atheos wrote:Det er berre fordi du ikkje har hørt demoen.
Dei er jo j***a bra. :)
Det var ikkje poenget mitt heller DÅ!

Shitrock
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Shitrock »

Atheos wrote:
Shitrock wrote:
Atheos wrote:Det er berre fordi du ikkje har hørt demoen.
Dei er jo j***a bra. :)
Det var ikkje poenget mitt heller DÅ!
Å... Nei, den tok eg ikkje.
For eit liv

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Atheos wrote:Tja. I Windir-samanheng har det no alltid vore låtar som ikkje heilt "passar inn" med dei andre låtane. Sånn som Kampen på Arntor.
Ikke enig. Kampen er mer rett på sak og mer fengende enn de andre låtene, men den passer likevel godt inn og bryter på ingen måte med resten av skiva, spesielt ikke med tanke på folkpreget denne låten har. Despot og On The Mountain of goats skiller seg sterkt ut på en skive hvor resten av låtene passer meget godt sammen som en helhet med melodier basert på salmer og folkemusikk. Disse to låtene tilhører en helt annen sjanger.

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Skjønnar at du seier det, men eg likar veldig godt variasjonen sjølv. Ingenting er så keisamt som ei plate der alle låtane er heilt like. (eg meinar ikkje at dei er identiske, men du skjønanr kva eg meiner.)

Så eg føler låtane bryt opp på ein bra måte, sjølv om dei skil seg ut.

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

Atheos wrote:Skjønnar at du seier det, men eg likar veldig godt variasjonen sjølv. Ingenting er så keisamt som ei plate der alle låtane er heilt like. (eg meinar ikkje at dei er identiske, men du skjønanr kva eg meiner.)

Så eg føler låtane bryt opp på ein bra måte, sjølv om dei skil seg ut.
Enig i det du skriver, men jeg syns disse skiller seg såpass ut at de ødelegger mer enn de styrker, men dette er selvsagt smak og behag. Samme gjelder til dels på 1184, men ikke så merkant.

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Ja det vert litt smak og behag av det. Knallband uansett! ;)

_Antarath_
Belieber
Belieber
Mood:

Post by _Antarath_ »

sumostig wrote:
Atheos wrote:Og det kjem frå den mest homofile mannen her inne? :D
Ja. Det finnes bra homofili (Meg, Omar, Kong_k*k og co.) og det finnes dårlig (windir).
Enkelt og greit!
Ble overfalt av King_P med kinnkyss på RockIn i oktober ifjor :roll:

manndaudsvinter
Spermatozoon
Mood:

Post by manndaudsvinter »

Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.

Jeg slet med å finne en gjennomgående stemning i Likferd og lyden var ikke like god. Flere av intrumentene druknet i en graut. Likevel var låtene Fagning, Martyrium og Ætti Mørkna så enestående vakre at de alene drar opp plata til en sterk femmer.

1184 hadde bedre lyd, tilnærmet perfekt og låtene var gode alle som en. Spesielt godt likte jeg Journey To The End med elektronikken. Missing link mellom black metal, folkemusikk og trance? Heidra var også en fantastisk låt.

Arntor kommer ikke i nærheten faktisk.

Vorax
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Vorax »

manndaudsvinter wrote:Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.

Jeg slet med å finne en gjennomgående stemning i Likferd og lyden var ikke like god. Flere av intrumentene druknet i en graut. Likevel var låtene Fagning, Martyrium og Ætti Mørkna så enestående vakre at de alene drar opp plata til en sterk femmer.

1184 hadde bedre lyd, tilnærmet perfekt og låtene var gode alle som en. Spesielt godt likte jeg Journey To The End med elektronikken. Missing link mellom black metal, folkemusikk og trance? Heidra var også en fantastisk låt.

Enig i det meste, men Blodsvik er en j****g bra låt og sammen med Fagning min favoritt fra Likferd. Arntor er selvsagt best.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Vorax wrote:
manndaudsvinter wrote:Likferd hadde flere småkjipe låter som jeg alltid skippet, som f.eks Despot, Mountain of goats og Blodsvik. 1184 hadde derimot ingen dårlige låter. "Hardrock"låtene var rett og slett bedre (spiritlord, destroy) og passet mye bedre inn i stemningen.

Enig i det meste, men Blodsvik er en j****g bra låt og sammen med Fagning min favoritt fra Likferd. Arntor er selvsagt best.
Synes Blodsvik er den aller beste låta dems.

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Bømptidømpti.

Twisted wrote:
-Marius- wrote:
Twisted wrote: Uansett er "Sóknardalr" den beste, som sagt. Lærte faktisk tittellåta på piano her for litt siden. Fra en kristen salmebok vel og merke. :lol:
Hva er det egentlige navnet på den sangen?
"Aa at jeg kunne min Jesus [prise (anm: korrigert senere av Twisted)]
Dauskrotten wrote:
Tiwar wrote: "Arntor, ein Windir" har vel også melodier fra en salme eller noe slikt.
Melodien frå ei norsk folketone vart brukt i ein kristen song ungane song på skulen før i tida. Veit ikkje kva verken folketona eller kristensongen heiter.
Nils Barvåg wrote:Er det noen her som har kunnskaper om hvilke salmer og folketoner som Windir har brukt fra i låtene sine? Hadde vært gøy å vite...
Atheos wrote:"Martyrium" er iallefall "Lær meg å kjenne dine veie".

Ending (fra Arntor) er i hvert fall Anne Knutsdotter.

Flere? Det må det være.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Ole
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Ole »

Atheos wrote:Spørs kor mange Windirplater som hadde kome etter Arntor om ikkje Ulcus-gutane kom med.
Hvorfor det? Har hatt inntrykk av at Valfar var produktiv (musikkmessig altså, på andre områder har jeg NADA grunnlag for å uttale meg :D ).

Er det forresten noen som veit hvorfor Valfar ikke var med på USA-turneen som det er bilder fra på DVD`en? Blei ikke det samme med Windir live uten han i front.
Paa disse hvide kinner
Paa denne smilforlatte munn
Taarene i elver strømmer
Naar verden er i blund

Atheos
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Atheos »

Trur han skada seg like før avreise.

passord
Infant
Infant
Mood:

Post by passord »

Ler en uke! Windir = skiiiiit :wink:

np LUST :beer:
LUST
VENOM
BURZUM!!!!!
BLASPHEMY

FINLANDIAN BLACK METAL

DET SOM EN GANG VAR - ER NU BORTE!!!

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Jeg har en følselse av at passord er en klonet versjon av Morkenstubbe.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

TheUnborn wrote:Jeg har en følselse av at passord er en klonet versjon av Morkenstubbe.
Haha, har tenkt detsamme.

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Medicinmannen »

Morkenstubbe med (enda mere) ADHD.

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

arntor er skitbra
likferd er ei ganske fet skive
soknardalar har sjarm og evig nostalgi... det var stort å finne denne på musicbox en gang i tiden og innse at de var fra sogndal
1184 har klamt sound
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Morkenstubbe »

Olavr wrote:
TheUnborn wrote:Jeg har en følselse av at passord er en klonet versjon av Morkenstubbe.
Haha, har tenkt detsamme.
Passord er sikkert cato eller salsten, dem er alltid ute for å finne på noe...
Sjekka postene til passord, faktisk bare quotes omtrent..
Dårlig opplegg.

:D
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

Er jo seff ikke han daffe klatten der.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

Locked Previous topicNext topic