Det nesten helt store metalspørsmålet
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det nesten helt store metalspørsmålet
...Eller det største? Jeg fyrer løs med en poll med sjangre som er nevnt her.
Jeg liker en blanding av black metal, thrash metal, punk rock, heavy metal, doom metal, prog rock/metal, hard rock, og kanskje noe til. Stemte "Black Metal".
Jeg liker en blanding av black metal, thrash metal, punk rock, heavy metal, doom metal, prog rock/metal, hard rock, og kanskje noe til. Stemte "Black Metal".
Metal-smaken min er fordelt ganske snevert sånn som det her:
(Symphonic) Black metal - 70%
Prog/Technical/Avantgarde Metal - 20%
Grindcore/Death Metal - 10%
De andre sjangerne har jeg null interesse av.
(Symphonic) Black metal - 70%
Prog/Technical/Avantgarde Metal - 20%
Grindcore/Death Metal - 10%
De andre sjangerne har jeg null interesse av.
慨世憂国
-
- Belieber
- Mood:
Vanskelig, men generelt fenges jeg mer av riffbasert, polert blackdeath..hvis man kan kalle noe slikt. Nymotens deathmetal pluss metalcore.
Brenner for black metal som får min stemme, men Heavy Metal, gammel Power Metal, Speed Metal, NWOBHM, Death Metal, Thrash Metal, Doom Metal er også sjangere jeg setter veldig høyt. Alle har de massivt mye kult å by på.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
-
- Poser
- Mood:
Gammel diskusjon coming up:
Er Meshuggah progmetall? Eller annen teknisk death?
Er King Diamond progmetall? Eller det som KD-fansen hørte på i 1988: teknisk thrash?
Er Ayreon progmetall? Enn Evergrey? Endog, Kamelot?
Er John Zorn progmetall på sax-/grindcore-platene? Enn Mr. Bungle? Shining (NO)?
Er "postmetal" som lukter Pink Floyd på en eller annen måte (Isis? Anathema?) progmetal?
Hva med 3rd and the Mortal? The Gathering?
Hva med Opeth? Emperor? Ulver? Shining (SE)?
Hvis svarene er ubetinget "ja", så stemmer jeg progmetall. Hvis svarene er ubetinget "nei", så stemmer jeg doom. Men ingen av disse svarene er riktig, så jeg kan ikke helt bestemme meg.
Er Meshuggah progmetall? Eller annen teknisk death?
Er King Diamond progmetall? Eller det som KD-fansen hørte på i 1988: teknisk thrash?
Er Ayreon progmetall? Enn Evergrey? Endog, Kamelot?
Er John Zorn progmetall på sax-/grindcore-platene? Enn Mr. Bungle? Shining (NO)?
Er "postmetal" som lukter Pink Floyd på en eller annen måte (Isis? Anathema?) progmetal?
Hva med 3rd and the Mortal? The Gathering?
Hva med Opeth? Emperor? Ulver? Shining (SE)?
Hvis svarene er ubetinget "ja", så stemmer jeg progmetall. Hvis svarene er ubetinget "nei", så stemmer jeg doom. Men ingen av disse svarene er riktig, så jeg kan ikke helt bestemme meg.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Jo jo: "Hei, jeg skal ha noe i den sjangeren à la Obzen, Tears Laid in Earth, Prometheus, Abigail, Morningrise, In Search of Truth og Judgement". (Og plateselgeren fant fram Frank Zappa.)Herremelk wrote:Bestem sjæl.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Our Metal Is So Strong Because Our Genrename Is So Long-parodimetal?
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard