Var heller ikke det jeg antydet, men at det ogsÄ kunne vÊre en medvirkende Ärsak til at Fear turneen ikke trakk flere.Torgrim wrote:Mente ikke at drammenkonserten var den beste, bare at den var bedre besÞkt enn Spektrum.Mosher wrote:JÞss! Det husket jeg ikke. Bare 3500 altsÄ?Torgrim wrote:Dette er ikke helt riktig. Drammenshallen 8. november 1990 var nok den best besÞkte norgeskonserten pÄ 90-tallet med 5 - 6000 tilskuere.Mosher wrote:De spilte vel for fÞrste gang i et rimelig fullt Spektrum pÄ Fear, sÄ det var vel den best besÞkte konserten de hadde hatt i Norge til da.Wickerman wrote:Platesalget til maiden gikk ned allerede mens Bruce enda var med i bandet. Det samme med antall konsert billetter. De spilte for et usolgt sentrum scene, og spilte flere konserter opp mot 70.000. Men metal fikk en oppsving rundt 2000, og de solgte enda flere etter at Bruce og Adrian kom tilbake. Det er nok mange som ikke gadd Ä sjekke ut blaze skivene etter at Bruce sluttet. Har man ikke hÞrt godt nok pÄ skivene bÞr man kanskje heller ikke stemme idenne trÄden.
The x-factor er den beste skive som kom pÄ 90 tallet. Selv om Blaze ikke er den beste vokalisten, sÄ sang heller ikke Bruce sÄ bra pÄ No prayer og fear of the dark.
Var selv pÄ Sentrum scene og bivÄnet det merkelige scenariet med Maiden foran 1500+ tilskuere. Blaze sang skremmende dÄrlig der ogsÄ, og Bruce-materialet var self. spesielt krise. Men for all del, all Heavy Metal sleit som f**n fra 92 og utover. SÄ sÄnn sett var det kanskje det beste som kunne skje maiden. SÄnn at Bruce og Adrian kunne ha et comeback, og blÄse ekstra liv i bandet nÄr metal igjen begynte Ä bli kommers.
Bruce synger jo dritbra pÄ Fear da, ikke det som er problemet med den skiven.
X-faktor kommer ikke blant de 500 beste skivene pÄ 90-tallet, noe som ikke sier lite, da det er det definitivt tristeste tiÄret siden 40-tallet.
Bandets Spektrum-debut 31. aug 1992 trakk bare ca 3500 mennesker. Halve salen var stengt av med tepper.
NÄ var ikke No prayer konserten du referer til noe sÊrlig heller da. Er vel den svakeste konserten(med Bruce) jeg har sett med Maiden. Kanskje det ogsÄ holdt noen tilbake.
Men uansett sÄ er det nok ikke Ä stikke under at Maiden begynte Ä bli rimelig utrendy pÄ den tiden ja.
De fleste Drammenskonsertene til Maiden var vel utsolgt,(?) men Prayer hadde vel den desidert minste produksjonen, sÄ stemmer nok at det var den som hadde flest besÞkende.
Jeg vet ikke hva besĂžktstallene for 80-tallskonsertene var, men jeg vil tro Somewhere on Tour og Seventh Tour of a Seventh Tour trakk mer eller mindre fullt hus. Var det 7000 som var kapasiteten i Drammenshallen?
Ellers sÄ er jeg bortimot fullstendig enig med deg i omtalen av 90-talls skivene.