Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Din Dimmu Borgir-favoritt

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hva er din favorittskive?

Inn I Evighetens Mørke EP
4
2%
For All Tid
22
12%
Stormblåst
31
16%
Devil's Path EP
7
4%
Enthrone Darkness Triumphant
47
25%
Godless Savage Garden EP
1
1%
Spiritual Black Dimensions
24
13%
Puritanical Euphoric Misanthropia
34
18%
Death Cult Armageddon
15
8%
Stormblåst 2005
4
2%
 
Total votes: 189
User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Doomination wrote:
Vorax wrote: Rart at The Heretic Hammer ikke kom med på skiva da den er den absolutt beste låten.
Jaggu sant! Mange kule partier på skiva, f.eks alle Vortex-partiene, hovedtemaet i The Serpentine Offering, Antichristos-partiet og noen til. Men The Heretic Hammer er den eneste gjennomført kule låta. Den andre bonuslåta var forøvrig drit.
Syns faktisk The Sinister Awakening er veldig bra, spesielt starten og slutten. Også The Fundamental Alienation og The Sacrilegious Scorn inneholder mye bra. The Ancestral Fever er som de nevner ræva. Føles som en ultrakjip vesrsjon av den småkjipe Sorgens Kammer II.

User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

For All Tid, veldig hørbar skive. Setter den fortsatt på med jevne mellomrom.
Sleaze 'N' Roll...

User avatar

Herremelk
Belieber
Belieber
Posts: 187
Joined: 10 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Herremelk »

Herremelk wrote:Alt er faktisk drit. Ikke min kopp te.
Den nye og.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

SBD og DCA er de skivene som har holdt seg best etter min mening. EDT og PEM har tapt seg litt med tiden. SBD er fortsatt best.
ROCK!

User avatar

Haugo
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Jul 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Haugo »

Liker SBD.. Men jeg er ikke noen stor fan av bandet. Skal høre igjennom den nye cden senere ikveld da 8)

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Death Cult Armageddon og Devil's Path er best. To meget bra utgivelser, spør du meg.

-Sumo!
Duvende bryster.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

For en fantastisk låt Dreamside Dominions er!
ROCK!

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

MARDVK wrote:Puritanical Euphoric Misanthropia. Eneste jeg synes er virkelig bra fra Dimmu. Resten er kjipt igrunn...

User avatar

Tarmsaft
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 16 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tarmsaft »

PEM, uten tvil.
Wet socks are uncool.
www.myspace.com/insanityperfected

User avatar

Tarmsaft
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 16 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tarmsaft »

Dundrix wrote:Lenge siden jeg har hørt skikkelig på Dimmu Borgir nå, men jeg innbiller meg at Spiritual Black Dimensions og Stormblåst 96 er de jeg liker best. Enthrone like bak, men den er for ujevn. Skivene med Nick Barker orker jeg ikke å høre i et strekk lenger. For mye trommer! Æsj..
Nick Barker har jeg ikke lært meg å sette pris på før nå, makan til gjennomtenkte trommer skal man lete lenge etter. Helt utrolig fett.
Wet socks are uncool.
www.myspace.com/insanityperfected

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Tarmsaft wrote:
Dundrix wrote:Lenge siden jeg har hørt skikkelig på Dimmu Borgir nå, men jeg innbiller meg at Spiritual Black Dimensions og Stormblåst 96 er de jeg liker best. Enthrone like bak, men den er for ujevn. Skivene med Nick Barker orker jeg ikke å høre i et strekk lenger. For mye trommer! Æsj..
Nick Barker har jeg ikke lært meg å sette pris på før nå, makan til gjennomtenkte trommer skal man lete lenge etter. Helt utrolig fett.
Knallbra trommis, en tragedie for Dimmu at han forsvant/måtte sparkes.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

DOH wrote:
Tarmsaft wrote:
Dundrix wrote:Lenge siden jeg har hørt skikkelig på Dimmu Borgir nå, men jeg innbiller meg at Spiritual Black Dimensions og Stormblåst 96 er de jeg liker best. Enthrone like bak, men den er for ujevn. Skivene med Nick Barker orker jeg ikke å høre i et strekk lenger. For mye trommer! Æsj..
Nick Barker har jeg ikke lært meg å sette pris på før nå, makan til gjennomtenkte trommer skal man lete lenge etter. Helt utrolig fett.
Knallbra trommis, en tragedie for Dimmu at han forsvant/måtte sparkes.
Helt enig, han overdriver til tider, men han spiller j****g fett. Syk å se på live i grunnen.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Et lite gjensyn, litt dårlig bildekvalitet men:


User avatar

herr_ost
Belieber
Belieber
Posts: 81
Joined: 03 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by herr_ost »

Har ramlet rimelig fullstendig av Dimmulasset de siste årene, men har da ihverfall ordnet meg billett til Dimmu og Kork i mai. Får vel kjøpe meg Abradahabra, eller hva den nå heter, og sette meg litt inn igjen i sakene. Ikke alltid lett å huske disse tøffe treordstitlene, men PMR, STR, BPP og FJW er definitivt å anbefale


User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Snedig!

DIMMU BORGIR has changed gears and will be performing in eleven small clubs from Brighton to Birmingham to provide fans with the ultimate intimate show experience.

There will be no support band and DIMMU will perform two sets. The first set will be a full album in its entirety as chosen by the fans and the second set will include a variety of DIMMU classics.

Commented DIMMU BORGIR guitarist Silenoz: "It feels great to finally announce more U.K. dates! We have not only kept our promise about coming back after playing just one show on our last run, but this time around, we will also do a special two-hour set. You don't want to miss this! See you down the pit!”

U.K. fans can vote for the following three albums on DIMMU's official Facebook page.

A) 1994's "For All Tid"
B) 1996's "Stormblåst"
C) 1997's "Enthrone Darkness Triumphant"

"I loved you in Bloodsport"

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Gidder ikke dra over dammen for det gitt.

Duvende bryster.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Kult gjort, både Stormblåst og Enthrone hadde vært moro å se live i sin helhet. Litt mer skeptisk til For All Tid, den er så langt langt unna alt de tre gjenværende driver med i dag.

De burde forresten fått med Tjodalv og Nagash på album-settet siden de ikke har en fast rytmeseksjon uansett, også burde Shagrath spilt gitar, sånn som på den Elm-gigen fra 96. Da hadde det faktisk vært surt å gå glipp av. Om det ble bra såklart.

ROCK!

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

"Stormblåst" er klart best. Stormblåst 2005 har jeg ikke hørt (unntatt småflaue "Sorgens Kammer - del II "), og det har jeg tenkt å fortsette med. Av nyere utgivelser er nok "Death Cult Armageddon" best. "Abrahadabra" er også fet, og i alle fall j****g mye bedre enn oppgulpet "In Sorte Diaboli."

Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

j****g kul ide! Overraskende at de gjør dette, men fett.


User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

1.SBD
2.Abrahadabra
3.DCA
4.PEM
5.EDT
6.Stormblåst
7.ISD
8.FAT


Locked Previous topicNext topic