EXTOL
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
EXTOL
Extol var et av Norges fremste tekniske death metal band, og det er på høy tid at de får en egen tråd her.
Kjenner egentlig ikke så mye til bandets historie, og mangler debuten Burial. Har hørt den, og den låt bra. Men spesielt andre og tredjeskiva er helt suverene. Min favoritt er den strålende Synergy. Her er de tydelig inspirert av bla Atheist, Believer, Deliverance og nyere Death, og både produksjon, spilling og låter er helt villt bra. Ei av mine favorittskiver i sjangeren.
Etter utgivelsen av Synergy slutta både gitarist Ole Børud og vokalist/gitarist Christer Espevoll, og selv om The Blueprint Dives er grei nok, er det bandets svakeste.
Flere av medlemmene har i ettertid danna bandet Mantric, men det har jeg ikke hørt enda.
Mi rangering:
1.Synergy (5)
2.Undeceived (4+)
3.Burial (4)
5.The Blueprint Dives (3)
Eneste forholdet jeg har til Extol er at tremenningen min spiller trommer i bandet, pluss at jeg har sett de live en gang.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
Jeg skulle se de live i Hønefoss sammen med Vaakenvandring i mine kristne dager. Det pissregna og det var høst, så var det noen luringer som ringte inn bombetrussel, og vi ble stående ute i hønefoss sentrum i pissregnet over en time, til politiet fikk søkt igjennom hele greia. Når de ble ferdig, var jeg så våt å kald att jeg dro hjem. (bilen stod parkert i bakgården til konserthallen, så jeg fikk ikke gå til bilen før de var ferdig med å søke).
Liker Extol veldig godt og eier det meste de ga ut tror jeg (mangler vel den "As I Watch" syvtommeren). Husker de spilte en veldig bra konstert på Samfundet i Trondheim, må ha vært i 2000 det kanskje.
Favoritten veksler litt, men "all over" blir det nok Undecieved pga kremlåter som "Ember" og tittelsporet.
Mantric er forøvig også lytteverdig, og fortsetter litt i den gata Extol avslutta med "Blueprint"
Enig i at de ikke er så veldig "kule" da
Favoritten veksler litt, men "all over" blir det nok Undecieved pga kremlåter som "Ember" og tittelsporet.
Mantric er forøvig også lytteverdig, og fortsetter litt i den gata Extol avslutta med "Blueprint"
Enig i at de ikke er så veldig "kule" da
Kongeband! Undeceived er klart bandets beste!
-
- Belieber
- Mood:
-
- Beli
- Mood:
Burial er den suverent beste i mine ører. Det ekstreme uttrykket er så og si borte på Undeceived + at mengden dur på alle clean-låtene til ole ikke treffer meg helt.
Det er kun She said destroy som i dag klarer å nære denne nerven som extol i sin tid traff med full kraft.
Håper virkelig David fortsetter med Twisted into form, siden han er en særegen og meget dyktig trommis + god arrangør (av låter).
Det er kun She said destroy som i dag klarer å nære denne nerven som extol i sin tid traff med full kraft.
Håper virkelig David fortsetter med Twisted into form, siden han er en særegen og meget dyktig trommis + god arrangør (av låter).
-
- Poser
- Mood:
Ikke hørt debuten, men Undecieved er j****g kul og de to neste har en del ålreit. Leeenge siden sist jeg hørte noe av det.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
Ha ha, var du der? Den konserten var første gang mine foreldre skulle høre metal også. Far min: "Skjer dette hver gang dere spiller?" "Klart det...".Morten. wrote:Jeg skulle se de live i Hønefoss sammen med Vaakenvandring i mine kristne dager. Det pissregna og det var høst, så var det noen luringer som ringte inn bombetrussel, og vi ble stående ute i hønefoss sentrum i pissregnet over en time, til politiet fikk søkt igjennom hele greia. Når de ble ferdig, var jeg så våt å kald att jeg dro hjem. (bilen stod parkert i bakgården til konserthallen, så jeg fikk ikke gå til bilen før de var ferdig med å søke).
Artig konsert etter dette da, og Extol var på sitt live høydepunkt med Undeceived ute!
Jau da, dau da!
http://true.mayhem.free.fr/interviews/interview6.htm og sånt.Affen wrote:GUDER_FRONT wrote:Death Metal? Betyr ikke det dødsmetall?
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard