Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Darren Aronofsky

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

BEST MOViE

Pi [1998]
2
9%
Requiem for a dream [2000]
6
26%
The Fountain [2006]
7
30%
The Wrestler [2008]
8
35%

Total votes: 23

Topic author
Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Darren Aronofsky

Post by Hlidskjalf »

Darren Aronofsky har i disse dager premiere med sin nye film "Black Swan", en film som etter traileren å dømme virker veldig uhyggelig.
Han er jo kjent for sin rå-realistiske depressive stil, Black Swan er neppe et unntak!

Det kjipe er: for oss i Noregs land kommer den ikke på kino før i februar..

Av de 4 filmene han har å by på, liker jeg vel best Pi, men alle er uhyggelig bra.

Black Swan trailer:
http://www.imdb.com/video/imdb/vi4024108569/

Kort interjuv:
http://www.imdb.com/video/screenplay/vi1455003673/

What's your favorite?

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

Har ikke sett Pi av disse, men at den overgår The Wrestler nekter jeg å tro. Så ja, The Wrestler.

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Har kun sett Requiem og Fountain, og ingen av disse frister til gjensyn. Spesielt Requiem er så forutsigbar og treig at den gir kjedelig en ny dimensjon.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Min favorittregissør dette. Utrolig variert, men likevel med et klart og tydelig filmspråk. The Fountain er favoritten, en film jeg holder som et av de virkelige mesterverkene i dette århundret.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Pi - 4/6
Requiem - 6/6
The Fountain - 5/6
The Wrestler - 6/6

Stemte The Wrestler. Rimelig dyktig regissør ja.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

Bugge wrote:Ikke sett The Wrestler ennå
Det må du. Enorm prestasjon av Rourke, og med en ekstra dose gjenkjennelighet for oss som kjenner til wrestling.
Image

DarthVidar
Poser
Poser
Mood:

Post by DarthVidar »

Conroy Bumpus wrote:
Bugge wrote:Ikke sett The Wrestler ennå
Det må du. Enorm prestasjon av Rourke, og med en ekstra dose gjenkjennelighet for oss som kjenner til wrestling.
Rourke ble snytt for en Oscar i denne.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

En av de regissørene jeg gleder meg mest til å se hva skal gjøre nestegang, selv om jeg ikke alltid liker hva han gjør. Derfor det er fryktelig trist at han drar en Nolan og senker ambisjonsnivået til å regissere neste Wolverine :(

Digga The Wrestler, men har ikke holdt seg så godt. The Fountain må sees etpar ganger til tror jeg, men Requiem for a Dream og Pi er fantastiske.

Topic author
Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

brodie wrote:En av de regissørene jeg gleder meg mest til å se hva skal gjøre nestegang, selv om jeg ikke alltid liker hva han gjør. Derfor det er fryktelig trist at han drar en Nolan og senker ambisjonsnivået til å regissere neste Wolverine :(

Digga The Wrestler, men har ikke holdt seg så godt. The Fountain må sees etpar ganger til tror jeg, men Requiem for a Dream og Pi er fantastiske.

Kjipt at han skal lage Wolverine ja, sikkert pga et tett bånd til Hugh Jackman ellernoe, kjipe er jo at jeg må pine meg gjennom x-men flimene... ;S

Darren Aronofsky er sammen Guillermo del Toro en av de få dagens virkelig gode directors.. sjelden vare

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

Hlidskjalf wrote: Darren Aronofsky er sammen Guillermo del Toro en av de få dagens virkelig gode directors.. sjelden vare
Guillermo del Toro faktisk?
Ikkje snakk om at eg kan komme på ein regissør med eit nokonlunde respektabelt rykte som lagar meir rævva filmar enn han.

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Har ikke sett Hellboy, men alt annet han har gjort er jo veldig bra. Mer sjanger-regissør da.
Respekterte regissører som lager mer ræva/middelmådige filmer er lett, Cameron, Nolan og Eastwood.

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

brodie wrote:Har ikke sett Hellboy, men alt annet han har gjort er jo veldig bra. Mer sjanger-regissør da.
Respekterte regissører som lager mer ræva/middelmådige filmer er lett, Cameron, Nolan og Eastwood.
Storyen og klisjenivået i f.eks. Avatar var rimelig pinlig ja, men eg synes faktisk filmar som El espinazo del diablo, Blade II, og Pans Labyrint er langt værre. Uten at eg heilt klarer å sette fingeren på kva det er så er det er eit eller anna med desse filmane som gjer at eg ser for meg del Toro som ein mindre intelligent fyr. Nolan ser eg ikkje på som ein stor kunstnar men meir som ein j****g dyktig håndtverkar, mens Eastwood er genial på sitt beste men det blir ofte litt vel sentimentalt i mange av filmane. Begge er sjølvsagt mange hakk over del Toro.

Topic author
Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hlidskjalf »

PsychoDad wrote:
brodie wrote:Har ikke sett Hellboy, men alt annet han har gjort er jo veldig bra. Mer sjanger-regissør da.
Storyen og klisjenivået i f.eks. Avatar var rimelig pinlig ja, men eg synes faktisk filmar som El espinazo del diablo, Blade II, og Pans Labyrint er langt værre. Uten at eg heilt klarer å sette fingeren på kva det er så er det er eit eller anna med desse filmane som gjer at eg ser for meg del Toro som ein mindre intelligent fyr. Nolan ser eg ikkje på som ein stor kunstnar men meir som ein j****g dyktig håndtverkar, mens Eastwood er genial på sitt beste men det blir ofte litt vel sentimentalt i mange av filmane. Begge er sjølvsagt mange hakk over del Toro.

El laberinto del fauno er et mesterverk, herregud...
Hvor i all verden kommer din intelligent bedømmelse fra?

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Klisjeer og melodrama er ikke nødvendigvis negativt. The Wrestler drukner i det men er bra.

PsychoDad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by PsychoDad »

Hlidskjalf wrote:
PsychoDad wrote:

El laberinto del fauno er et mesterverk, herregud...
Hvor i all verden kommer din intelligent bedømmelse fra?
Ikkje veit eg. Gud kanskje?

Hellboy er forøvrig del Toro sin beste film, sjølv om den er ytterst skral. Der prøver han i det minste ikkje på meir enn han beherskar.

Forøvrig trøstar eg meg med at gjennomsnitts IQ-en er på 100, noko som betyr at ca 3 milliardar ligg under. I lys av det blir det plutselig ikkje så rart at mange ser på folk som del Toro, Michael Bay og Aronofsky som avgudar.

gnombob
Belieber
Belieber
Mood:

Post by gnombob »

Har ikke sett Pi, men The Wrestler og Reqiuem For A Dream er sabla bra filmer. Setter nok en tommel opp på The Wrestler. Men det er vel ikke Aronofsky som skal ha all æren for den. Roarke gjør sin livs rolle i den.
Image

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Jeg har trua på at Aronofsky kan gjøre store ting med Wolverine. X2 er jo glimrende, og Aronofsky er en dyktigere håndverker enn Brian Singer. Med en god cast og et bra manus er det ingenting i veien for å gjøre noe virkelig bra. Og Del Toro kan f**n meg brenne. Pan's Labyrinth er et virrvarr.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

brodie
Belieber
Belieber
Mood:

Post by brodie »

Han kan sikkert lage en god superheltfilm, men føler fortsatt det er å kaste bort tida. En ny Aronofsky-film(eller Nolan, Cuaron, Gondry som og har kasta bort tida på superhelt/franchise-tøys), selv om den skulle være dårlig, er sååå mye mer interessant enn en superheltfilm. La Zack Snyder gjøre denslags.

edit: Formulerte meg kanskje litt nedverdigende mot superheltfilmer. Ikke meningen, mer skryt av gode originale regissører.

Veik
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Veik »

Elsker Darren Aronofsky!
Stemte Requiem, men skulle stemme The Fountain.. woops! Men liker alt han har laga.

Darren Aronofsky + Clint Mansell = <3

Maks j****g misunneleg på dei som fekk sett Black Swan i Oslo forrige helg. Fuckers!

Locked Previous topicNext topic