Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Den Generelle Manowar - tråden.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Og den beste skiva heter?

Battle Hymns
3
4%
Into Glory Ride
9
11%
Hail To England
10
12%
Sign Of The Hammer
6
7%
Fighting The World
6
7%
Kings Of Metal
20
24%
The Triumph Of Steel
2
2%
Louder Than Hell
3
4%
Warriors Of The World
0
No votes
Gods Of War
0
No votes
Liker bare ei låt her og der...
8
10%
ALT ER DRIT!!!!
8
10%
ALT ER FANTASTISK!!!
7
8%
blablabla...
1
1%

Total votes: 83

Erman
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Erman »

Nudua wrote:Jeg tror jaggu jeg skal dra frem den gamle Manowar-boksen jeg kjøpte en gang i tida, med "Into Glory Ride"/"Hail to England + 15 minutters VHS

Har den samme, men løken som solgte meg den på QXL, sendte med en av originalpressingene til Battle Hymns istedet :lol:
Rock In

Before every s**t, there is a fart

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Var den utgivelsen med IGR + HtE på samme skive egentlig del av en boks? Jeg kjøpte plata.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Erman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Erman »

De var vel aldri på samme skive så vidt jeg vet. Spilt inn samtidig og utgitt samme år i sin tid ja, men ikke på samme skive.
Rock In

Before every s**t, there is a fart

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

*søke*
http://www.discogs.com/Manowar-Into-Glo ... se/1589439

"Unofficial" og "Counterfeit". Ja ja. Og jeg som kjøpte den i platebutikken.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

Erman wrote:De var vel aldri på samme skive så vidt jeg vet. Spilt inn samtidig og utgitt samme år i sin tid ja, men ikke på samme skive.

Det er Hail to England og Sign of the Hammer som er fra samme år, men skit au. Det som overrasker meg mest, er at de presterer å ha så gedigen forskjellig lyd på disse to albumene. HtE er en højdare, SotH er en bunnare(?).
Image

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

Forresten, noen som har peiling på hvordan remasterne "Hail to England" og "Into Glory Ride" er i forhold til originalene?
Image

JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Mood:

Post by JonathanSaxx »

Et seriøst spørsmål til Screamere som liker Manowar:

Synes du det er flaut å like dem?

Er det en sånn gulilty pleasure greie, som du egentlig synes er litt for dumt men digger musikken allikevel, eller får du gåsehud og ståpels og føler en slags storhet i pompøsiteten bandet har i musikken sin?

Taler ting som Defender rett til hjertet ditt, eller gliser du litt av hele opplegget?

Skjønner at det kanskje kan tolkes sånn, men jeg er ikke ute å ypper etter bråk eller troller her nå, jeg lurer seriøst på det.

For min egen del kan jeg nevne at jeg har skiver med og synes en del av musikken til band som f.eks Poison og Bon Jovi er rimelig fett, samtidig som det egentlig er litt for soft for meg og sånn sett havner mer i en slags guilty pleasure kategori, enn et band jeg ville stått på barrikadene og sloss for.... for å si det sånn.
Let's put the X in Saxx!

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

I dag synes jeg det er dritflaut å fortelle folk at Manowar er et av favorittbandene mine, på grunn av det de har gjort de senere årene. Dermed må jeg alltid må føye til "...altså, det de gjorde FREM TIL The Triumph of Steel". Men frem til da er det genuin gåsehudfaktor, rent musikalsk sett. Har aldri brydd meg om bandbildene eller IQen til Joey.

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Manowar er gode greier det om man bare får pløyet seg gjennom alt vaset så man finner musikken.
Så Hell on Earth I igår. Mye ufrivillig komedie der. De påstår hardnakket at den er dedikert til fansen men jeg tror de har misforstått litt. Fansen er fans pga musikken de lager (laget) og ikke fordi de kjører motorsykler og elter smårips. 2 timer spilletid med minimalt musikk er ikke så fryktelig interessant.
Er de øvrige 4 i samme gata eller er det noe der som kvalifiserer som en skikkelig live dvd ?

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Nudua wrote:Forresten, noen som har peiling på hvordan remasterne "Hail to England" og "Into Glory Ride" er i forhold til originalene?

j****g mye bedre. De trøkker, i motsetning til de "originale" CDene, og i motsetning på seinere skiver, kommer det på remastrene av de 3 første godt fram at Joey spiller på Rickenbacker. Den basslyden har han aldri hatt seinere. Ikke i nærheten engang. Seriøst, alle som liker gammel Manowar bør skaffe seg remastrene av de 3 første, og høre hvor fantastisk bra de egentlig er!
Image

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

JonathanSaxx wrote:Et seriøst spørsmål til Screamere som liker Manowar:

Bare når det kommer bombastiske uttalelser fra bandmedlemmer eller fanatiske fans. Men så tenker jeg på alt som følger med de fleste sjangere her i verden, bl.a alle som preika om "ekte black metal" og hvor slemme de var, og da går det egentlig opp for meg at det følger en flau side med det meste man liker. Ikke noe problem for meg å si at jeg digger Manowar, siden de i det minste gjør stort sett det de står for, og at hver konsert er en festlig affære med pupper, sykler, allsang og øl. Og at de fortsatt lager tidvis stor musikk.

I første omgang må jeg bli flau av musikken, og her er det mange band jeg avfeier lenge før Manowar.
Image

Maggotfarm
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Maggotfarm »

Er ikke flau over å si at Manowar er ett av mine absolutte favorittband, men klarer likevel å se hvorfor mange styrer unna. Man må også ha ett godt ironisk forhold til alt DeMaio sier og foretar seg utover å lage bra musikk.
The more it stays the same, the less it changes

http://www.facebook.com/pages/Maggot-Farm/37892980299

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

Maggotfarm wrote:Er ikke flau over å si at Manowar er ett av mine absolutte favorittband, men klarer likevel å se hvorfor mange styrer unna. Man må også ha ett godt ironisk forhold til alt DeMaio sier og foretar seg utover å lage bra musikk.

Han og Necrobutcher (i fylla) skulle vært en interessant samtale.
Image

Topic author
stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Skjønner ikke heeelt spørsmålet til Saxx, men jeg prøver likevel. Nei, jeg er absolutt ikke flau over å fortelle at Manowar er favoritt bandet mitt. Hvorfor skulle jeg være det? Synes hver eneste skive de har laget er knallbra og ståpelsen kommer støtt og stadig til tross for at skivene er spilt jevnlig i massevis av år.
Greit nok at Joey DeMaio sier veldig mye rart, men i likhet med Maggotfarm så har jeg et veldig ironisk og tidvis humoristisk syn på veldig mye av det han sier. Det er både en smerte og glede å se seg gjennom de mange dvdene bandet har gitt ut de senere år, og Kjelvette: Gi Hell on Earth II en sjanse. Der får du en kombinasjon av masse bra/hele låter, med det vanlige sirkuset rundt bandet på dvd 1. Mens på dvd 2 får du en konsert fra Brasil. Sjekk en låt her:
Mens her er en av låtene fra dvd 1:

Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

stramvaier wrote: og Kjelvette: Gi Hell on Earth II en sjanse. Der får du en kombinasjon av masse bra/hele låter, med det vanlige sirkuset rundt bandet på dvd 1. Mens på dvd 2 får du en konsert fra Brasil. Sjekk en låt her:
Mens her er en av låtene fra dvd 1:

Da havner den på innkjøpslisten :D

Ikke det at hell on earth I er verdiløs men man trenger egentlig ikke 5 stk i samme gata. Gode konserter på dvd får man derimot aldri nok av :D

Opeth82
Poser
Poser
Mood:

Post by Opeth82 »

Uncle_Oyster wrote:Har aldri brydd meg om bandbildene eller IQen til Joey.

Helt sant! Blir for dumt å bry seg om sånn.
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

doomed
Belieber
Belieber
Mood:

Post by doomed »

JonathanSaxx wrote:Et seriøst spørsmål til Screamere som liker Manowar:

Er det en sånn gulilty pleasure greie, som du egentlig synes er litt for dumt men digger musikken allikevel, eller får du gåsehud og ståpels og føler en slags storhet i pompøsiteten bandet har i musikken sin?

Taler ting som Defender rett til hjertet ditt, eller gliser du litt av hele opplegget?

Skjønner at det kanskje kan tolkes sånn, men jeg er ikke ute å ypper etter bråk eller troller her nå, jeg lurer seriøst på det.

For min egen del kan jeg nevne at jeg har skiver med og synes en del av musikken til band som f.eks Poison og Bon Jovi er rimelig fett, samtidig som det egentlig er litt for soft for meg og sånn sett havner mer i en slags guilty pleasure kategori, enn et band jeg ville stått på barrikadene og sloss for.... for å si det sånn.

Jeg syns ikke det er flaut å like musikken til Manowar. Første låta jeg hørte med bandet var Defender,og den går ofte "rett i hjertet" mitt- for å bruke dine ord! Mange flaue uttalelser fra manowar gutta,flau image, og kvalliteten på det de har gitt ut i det siste er langt fra bra nok. Siste Re utgivelsen skal ikke i hus en gang. Hva andre måtte mene om min musikksmak er totalt uinteressant.

Så du er altså FLAU over å like noen av skivene til Poison og Bon Jovi? isåfall syns jeg DET er flaut. Greit nok hvis du hadde vært 17-20 år,men regner med du er eldre :D

Nudua
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Nudua »

Image

daimonion
Belieber
Belieber
Mood:

Post by daimonion »

Vaskelig å flire av slikt som dette, så over the top som det enn er:

Nei, er ikke flau over å digge Manowar. Det ville vært flaut, det!

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

daimonion wrote:Vaskelig å flire av slikt som dette, så over the top som det enn er:

Pomp and Circumstance! Men The Crown And The Ring er en bra låt, og som Kiss-fan har jeg sansen for litt fyrverkeri, så dette var bare kult :D
Image

Locked Previous topicNext topic