http://io9.com/5301898/michael-bay-fina ... -art-movie
Sånn apropos ingenting, dette må være den beste filmreviewen jeg har lest.
It is currently 20 Dec 2024, 08:59
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
http://io9.com/5301898/michael-bay-fina ... -art-movie
Sånn apropos ingenting, dette må være den beste filmreviewen jeg har lest.
Ukjent wrote:Enter the Void (Gaspar Noe, 2009)
Uten tvil den mest interessante filmen på 2000-tallet (så langt). Har ikke vært så oppslukt og sittet med samme følelse etter å ha sett en film siden jeg så 2001: A Space Odyssey som 12-åring.Terningkast 1 milliard ( )
Går på cinemateket om noen uker, gleder meg!
Certified Copy, topp3 fra 2010. Kiarostami lager film i Europa og Binoche er fantastisk.
Post by Hlidskjalf »
8½ (1963)
Min første Fellini film, og ikke helt som jeg hadde forventa.
Hadde kansje vel høye forventning til denne, kansje det må siiige litt inn. Satser på "Satyricon" og "La Dolce Vita" i løbet af ugen.
Enter the Void skal ses i morgen!!
Post by Medicinmannen »
Uten tvil den mest interessante filmen på 2000-tallet (så langt). Har ikke vært så oppslukt og sittet med samme følelse etter å ha sett en film siden jeg så 2001: A Space Odyssey som 12-åring.Terningkast 1 milliard ( )
High five!
"2001: A Space Odyssey" er forøvrig favorittfilmen til Gaspar. Han ville vel i utgangspunktet bruke den originale "trip-sekvensen" fra filmen også, i "Enter the Void", om jeg husker helt rett.
Post by Medicinmannen »
TheUnborn wrote:Medicinmannen wrote:"Inland Empire" er j****g fet, ja!
Du og jeg!
Du och jag, Alfred!
Runar wrote:Affen wrote:Blair Witch gjorde jo greia med håndholdt kamera 9 år før Cloverfield, så filminga/teknikken er alt annet enn nyskapende.
Og Cannibal Holocaust gjorde det 19 år før Blair Witch gjorde det.
Jepp, og den er sinnsykt mye bedre enn både Blair Witch og Clovzilla til sammen!
Affen wrote:Runar wrote:Affen wrote:Blair Witch gjorde jo greia med håndholdt kamera 9 år før Cloverfield, så filminga/teknikken er alt annet enn nyskapende.
Jepp, og den er sinnsykt mye bedre enn både Blair Witch og Clovzilla til sammen!
Det er kun fordi det er pupper i den.
Post by DarthVidar »
Affen wrote:Runar wrote:Affen wrote:Blair Witch gjorde jo greia med håndholdt kamera 9 år før Cloverfield, så filminga/teknikken er alt annet enn nyskapende.
Appropo dårlige filmer...
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Hlidskjalf wrote:8½ (1963)
Hadde kansje vel høye forventning til denne, kansje det må siiige litt inn. Satser på "Satyricon" og "La Dolce Vita" i løbet af ugen.
Den er fantastisk. Åpningscenen er det beste som fins, men trenger nok å sige litt inn ja.
La Dolce Vita er nesten like bra, litt i samme gate, men mer normal. Fortsatt Marcelo Mastroianni som er verdens kuleste fyr.
Satyricon har jeg ikke sett, men har inntrykk av at det er "minor" Fellini.
Mye bra filmer på deg for tida.
svir fortsatt i øya et døgn etter det cumshotet
Jeg hakke ord. For en opplevelse. Klarer ikke gi terningkast engang.
Post by Hlidskjalf »
SAEDbeger wrote:Ukjent wrote:Enter the Void (Gaspar Noe, 2009)
svir fortsatt i øya et døgn etter det cumshotet
Jeg hakke ord. For en opplevelse. Klarer ikke gi terningkast engang.
Med mitt begrensede ordforåd klarer jeg rett og slett ikke beskrive hvor sykt bra denne OPPLEVELSEN var.
Er den 'offisielt' ikke gitt ut enda eller, hvordan har det seg til at den er laga i 2009 og enda ikke gitt ut?
Er de andre filmene hans også like bra??
Hlidskjalf wrote:Er den 'offisielt' ikke gitt ut enda eller, hvordan har det seg til at den er laga i 2009 og enda ikke gitt ut?
Er Gaspar Noé andre filmer også like bra??
Det er fordi independent-filmer ofte vises på filmfestivaler før de blir utgitt på DVD. Så det tar gjerne et års tid med å selge den til så mange festivaler som mulig. Så blir det enten vanlig kino om interessen er der, så DVD.
Ja, sjekk ut Irréversible. Den er bra.
Post by Hlidskjalf »
brodie wrote:Hlidskjalf wrote:8½ (1963)
Hadde kansje vel høye forventning til denne, kansje det må siiige litt inn. Satser på "Satyricon" og "La Dolce Vita" i løbet af ugen.Den er fantastisk. Åpningscenen er det beste som fins, men trenger nok å sige litt inn ja.
La Dolce Vita er nesten like bra, litt i samme gate, men mer normal. Fortsatt Marcelo Mastroianni som er verdens kuleste fyr.
Satyricon har jeg ikke sett, men har inntrykk av at det er "minor" Fellini.Mye bra filmer på deg for tida.
Har pløyd gjennom IMDB topp 100 nå (forutenom Black Swan), så har det har blitt mye gammelt og ikke minst gode filmer i det siste. Målet for dette året er å se det viktigste av Bergman, Andrey Tarkovskiy, Fellini, Polanski, Emir Kusturica og ikke minst Gaspar Noé nå etter jeg såg Enter the Void.
Lurer på om jeg holder Bergman og Kubrick høyest når jeg er ferdig med de andre her
Post by DarthVidar »
Survivors sesong 1 - 4/6
Småkul "postapokalyptisk" serie. Det mest interessante er vel at serien kom et år før svineinfluensaen gjorde verden hysterisk.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Post by Medicinmannen »
Hlidskjalf wrote:Er den 'offisielt' ikke gitt ut enda eller, hvordan har det seg til at den er laga i 2009 og enda ikke gitt ut?
Er de andre filmene hans også like bra??
Den skal være ute hvert øyeblikk nå!
Alt han har gjort er gull! Anbefaler deg å se "Carne", "I Stand Alone" og "Irréversible", i den rekkefølgen.