Er pÄ ingen mÄte flau eller noe sÄnt rart for Ä si at Manowar er blant mine absolutte favorittband. Selv om jeg synes Ross the Boss-perioden til bandet var den beste, trives jeg godt med det nyere materialet ogsÄ. Man kan kalle tekstene klisjefylte, men samtidig mÄ man huske at Manowar er originalen her. à oppleve The Crown And the Ring live og pÄ dvd er alltid like stort for meg, og et bevis pÄ bandets storhet hver gang.
Den Generelle Manowar - trÄden.
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kjellvete wrote:stramvaier wrote:Uncle_Oyster wrote:Porcus wrote:Uncle_Oyster wrote:Og som fast leser av Conan (som vel gikk som biserie i et eller annet blad i de dager), reagerte jeg minimalt pÄ de fÄ bandbildene jeg fikk se...
Jeg kjĂžpte Triumph of Steel brukt, og noen hadde skiftet ut plastinnlegget ("tray inlay", det som selve CD-en sitter festet i) i et semi-transparent, og lagt et bilde fra Conan bak. Tok meg flere Ă„r Ă„ finne ut at det ikke var ekte
Hahahaha! Hadde Robert E. Howard vÊrt i live, mÄtte nok Manowar ha betalt en del royalties ^^
Trasig at du har mista trua pÄ bandet. Var det slik at Kings Of Metal var den siste skiva du likte?
Hva er det du misliker med Triumph Of Steel og Louder Than Hell? Personlig synes jeg at de 4 siste skivene deres ogsÄ er spekket med gromlÄter. Har feks hatt lÄter som Ride The Dragon, Spirit Horse Of The Cherokee og The Power pÄ Þret daglig pÄ jobben de siste par ukene.
NÄr jeg ser Absolute Power dvden sÄ slÄr det meg hvor godt lÄtene fra hele diskografien smelter sammen i konsertsammenheng. NÄr jeg sÄ dem i Kvinesdal var Sleipnir og Loki God Of Fire svÊrt sÄ flotte innslag og absolutt ikke dÞdpunkt.Jeg synes ogsÄ at de fortsatt har kanonlÄter men de kunne godt gitt ut litt mindre lydbok og heller konsentrert seg om flere godlÄter
Haha. Er vel absolutt ingen jeg har prata meg som har latt seg imponere av "mellomstykkene pÄ GOW plata" Men arti Ä hÞre at du liker mye av musikken fortsatt da! Jeg synes Gods Of War er ei kanonskive og det er faktisk Die For Metal som funker dÄrligst for meg der. Selv om den heller ikke er svak(Av de skikkerlige lÄtene seff)
-
- Beliebe
- Mood:
stramvaier wrote:Uncle_Oyster wrote:Porcus wrote:Uncle_Oyster wrote:Og som fast leser av Conan (som vel gikk som biserie i et eller annet blad i de dager), reagerte jeg minimalt pÄ de fÄ bandbildene jeg fikk se...
Jeg kjĂžpte Triumph of Steel brukt, og noen hadde skiftet ut plastinnlegget ("tray inlay", det som selve CD-en sitter festet i) i et semi-transparent, og lagt et bilde fra Conan bak. Tok meg flere Ă„r Ă„ finne ut at det ikke var ekte
Hahahaha! Hadde Robert E. Howard vÊrt i live, mÄtte nok Manowar ha betalt en del royalties ^^
Trasig at du har mista trua pÄ bandet. Var det slik at Kings Of Metal var den siste skiva du likte?
Hva er det du misliker med Triumph Of Steel og Louder Than Hell? Personlig synes jeg at de 4 siste skivene deres ogsÄ er spekket med gromlÄter. Har feks hatt lÄter som Ride The Dragon, Spirit Horse Of The Cherokee og The Power pÄ Þret daglig pÄ jobben de siste par ukene.
NÄr jeg ser Absolute Power dvden sÄ slÄr det meg hvor godt lÄtene fra hele diskografien smelter sammen i konsertsammenheng. NÄr jeg sÄ dem i Kvinesdal var Sleipnir og Loki God Of Fire svÊrt sÄ flotte innslag og absolutt ikke dÞdpunkt.
The Triumph of Steel er vel den siste jeg helhetlig setter pris pÄ. Louder Than Hell og Warriors of the World har enkelte godlÄter, det skal jeg gi dem, men her begynner det Ä lukte svidd. Det store problemet for min del er at jeg rett og slett ikke TROR pÄ dem lenger. Jeg fÞler at lÄtskrivinga er blitt et halvhjerta pliktlÞp hvor de samme flosklene gjentas gang pÄ gang. NÄ er ikke jeg den som krever at et band skal finne opp kruttet hver gang de gir ut ei ny skive, men jeg fÞler at energien har forlatt Manowar. Og jo mer de prater om hvor "ekte" de er, jo mer de maser om alt de gjÞr for fansen, dess mindre tror jeg pÄ dem.
Det hÞrer ogsÄ med til historia at jeg ikke gav helt opp fÞr de slapp denne "Gods of War"-skiva (eller hva den nÄ heter). Jeg lar meg ikke plage av smÄ tullespor innimellom, jeg digger tross alt Nightfall In Middle-Earth; problemet er at det var absolutt null Ä rope hurra for pÄ lÄtsida.
SÄ har du de mindre detaljene som jeg kunne ha tilgitt, hvis lÄtene hadde vÊrt bra:
Eric har mista stemmen. Han sang som en j***a gud fÞr i tida, men nÄ grynter han seg gjennom alt.
Karl Logan er en kjip leadgitarist med rÊvva lyd, som nevnt tidligere i trÄden.
Dette hÞres sikkert voldsomt negativt ut, men det skal sies at jeg virkelig forguder alt de gjorde til og med The Triumph of Steel, og jeg hÄper innerst inne at de skal ta seg sammen og servere ei skikkelig gullskive. Vi vet jo at de KAN...
Mye av musikken er bra, og jeg har de fleste skivene til Manowar, men jeg har aldri klart Ă„ ta bandet helt seriĂžst, pga image og tekstene. Det er alltid pinlig pubertalt med band som synger om "heavy metal". GjennomfĂžrt? Absolutt! Troverdig? Tja...
-
Topic author - Poser
- Mood:
Uncle_Oyster wrote:stramvaier wrote:Uncle_Oyster wrote:Porcus wrote:Uncle_Oyster wrote:Og som fast leser av Conan (som vel gikk som biserie i et eller annet blad i de dager), reagerte jeg minimalt pÄ de fÄ bandbildene jeg fikk se...
NÄr jeg ser Absolute Power dvden sÄ slÄr det meg hvor godt lÄtene fra hele diskografien smelter sammen i konsertsammenheng. NÄr jeg sÄ dem i Kvinesdal var Sleipnir og Loki God Of Fire svÊrt sÄ flotte innslag og absolutt ikke dÞdpunkt.The Triumph of Steel er vel den siste jeg helhetlig setter pris pÄ. Louder Than Hell og Warriors of the World har enkelte godlÄter, det skal jeg gi dem, men her begynner det Ä lukte svidd. Det store problemet for min del er at jeg rett og slett ikke TROR pÄ dem lenger. Jeg fÞler at lÄtskrivinga er blitt et halvhjerta pliktlÞp hvor de samme flosklene gjentas gang pÄ gang. NÄ er ikke jeg den som krever at et band skal finne opp kruttet hver gang de gir ut ei ny skive, men jeg fÞler at energien har forlatt Manowar. Og jo mer de prater om hvor "ekte" de er, jo mer de maser om alt de gjÞr for fansen, dess mindre tror jeg pÄ dem.
Det hÞrer ogsÄ med til historia at jeg ikke gav helt opp fÞr de slapp denne "Gods of War"-skiva (eller hva den nÄ heter). Jeg lar meg ikke plage av smÄ tullespor innimellom, jeg digger tross alt Nightfall In Middle-Earth; problemet er at det var absolutt null Ä rope hurra for pÄ lÄtsida.
SÄ har du de mindre detaljene som jeg kunne ha tilgitt, hvis lÄtene hadde vÊrt bra:
Eric har mista stemmen. Han sang som en j***a gud fÞr i tida, men nÄ grynter han seg gjennom alt.
Karl Logan er en kjip leadgitarist med rÊvva lyd, som nevnt tidligere i trÄden.Dette hÞres sikkert voldsomt negativt ut, men det skal sies at jeg virkelig forguder alt de gjorde til og med The Triumph of Steel, og jeg hÄper innerst inne at de skal ta seg sammen og servere ei skikkelig gullskive. Vi vet jo at de KAN...
Kanskje det har noe med at lÄtstrukturen blei veldig enkel pÄ Louder Than Hell? Mange som sikert oppfatta det som halvhjerta og kjederlig. LÄter som f.eks The Gods Made Heavy Metal, King og Number 1 er jo svÊrt enkelt bygd opp. SjÞl kicka jeg voldsomt pÄ Louder Than Hell. Falt pladask for det kompromisslÞse lydbildet og lÄtene som er sÄ "right in your face" som det gÄr an Ä fÄ det. SÊrlig Return Of The Warlord, Brothers Of Metal, Courage og The Power er lÄter som jeg synes holder absolutt toppklasse, mens Outlaw og de 3 fÞrste lÄtene jeg nevnte havner et hakk bak de beste (men fortsatt solid) Er vel bare "gitarsoloen" My Spirit Lives On og det litt kjederlige instrumentalsporet Today Is A God Day To Die som vanligvis blir skippa hos meg. Litt artig Ä tenke pÄ at iallefall Brothers Of Metal og Courage var jo jÊvli gamle lÄter da de blei gitt ut. Eksisterer jo opptak pÄ youtube fra 80 tallet med disse lÄtene.
"Louder than Hell" er noe av det dÞlleste jeg har hÞrt. Den var definitivt ikke verdt ventetida. Samme lÄtstruktur gjennom flesteparten av skivene, med unntak av "The Power" som er eneste lyspunkt.
...og her introduserer de Karl Logan for fÞrste gang, en som virker som en absolutt habil gitarist og vel sÄ det, ogsÄ blir han satt til Ä gjÞre de kjedeligste gitargreiene jeg har hÞrt. Stakkars.
ForÞvrig et stort Manowar-Þyeblikk for min del. Var fuktig i Þyekroken den fredagskvelden. Var digg Ä slenge seg ned i Team Hassel-leieren etterpÄ med bÄl og pils, og skravle om kvelden.
Bridge of Death, MCF 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=LcDyyy3N-Rg
Udunpute wrote:Remixing er en synd.
Her antar jeg det er uvitenhet som snakker og lar det passere...
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash
Joakim wrote:SprÞtt! hÞrte pÄ hail to England i gÄr og tenkte pÄ dette..
hvor lenge siden er det siden de spilte der sist?
Og hvor lang blir talen ang akkurat det?
Haha! Glad jeg ikke skal dit...
-
- Beliebe
- Mood:
Erman wrote:Hail to England! f**k The World!
England er da en del av verden? Det er forresten jeg og, nÄr jeg tenker meg om. Hm.
De skal covre Turboneger. Helt sant.
â Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
Fy F"#€&en sÄ trege Play.com kan vÊre! Bestilte Battle Hymns MMXI i god tid fÞr utgivelse og fikk den i gÄr.. Har hÞrt igjennom en gang nÄ, og det var da slettes ikke sÄ verst det her! Originalen har Ross the Boss, sÄ den er sikkert fortsatt best, men spilt pÄ et volum som overskrider grensa for hÞrselsskade flere ganger, mÄ jeg si det her lÄt svÊrt sÄ fett! HAIL!
Apropos Ross the Boss, sÄ er Hailstorm ei rett sÄ trivelig skive. LÄter svÊrt sÄ old school Manowar av noen av lÄtene! Synes dog at lyden trekker noe ned. Det skulle vÊrt litt mer trÞkk i produksjonen. Ellers er det mange godlÄter her, som Dead Man's Curve, Hailstorm, Burn Alive, Shining Path og Empire's Anthem.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Invictus wrote:Fy F"#€&en sÄ trege Play.com kan vÊre! Bestilte Battle Hymns MMXI i god tid fÞr utgivelse og fikk den i gÄr.. Har hÞrt igjennom en gang nÄ, og det var da slettes ikke sÄ verst det her! Originalen har Ross the Boss, sÄ den er sikkert fortsatt best, men spilt pÄ et volum som overskrider grensa for hÞrselsskade flere ganger, mÄ jeg si det her lÄt svÊrt sÄ fett! HAIL!
Akkurat samme greia her. Tok dritlang tid fÞr jeg fikk den. Enig i at det slettes ikke er sÄ gÊÊÊrnt. Dark Avenger er lÄta jeg synes de fikser best. Overgangshylet til Adams der er svÊrt sÄ bra. Desverre er det selve Battle Hymn lÄta som er ankerpunktet. Synes desverre Adams er under parti pÄ den. Ellers kommer Fast Taker og Shell Shock ogsÄ bra ut av det.
Helt klart ei skive mest for kjernefansen. Ville ikke anbefalt denne til noen som skulle kjĂžpt sin fĂžrste Manowar-skive.
NÄ som gutta skal pÄ veien sÄ er det nok bare Ä glemme ny studioskive i lÞpet av 2011
-
Topic author - Poser
- Mood:
Erman wrote:Det er antydet pÄ Facebook at de skal i studio i April, men det er lov Ä hÄpe.
HĂ„per det er sant!
Lurer pÄ om de blir Ä holde stilen fra Thunder In The Sky EPÚn? Ser for meg da ei skive i stil med Louder Than Hell/Warriors Of The World. Det er i sÄfall ikke meg imot!
Sitter og hÞrer pÄ Battle Hymns-reutgivelsen og jeg mÄ bare si at jeg nyter lyden pÄ denne! Selv om reutgivelser generelt ikke er stas, sÄ kan jeg forsvare denne med argumentet om at lyden er sjef! Kill!