KÞdder du? Det var den lÄta som fikk meg into EdguyMelodia wrote:Dick_Hardy wrote:Og Lavatory Love MachineGorgar wrote:Den beste hardrocklÄta til Edguy er selvfÞlgelig f*****g With Fire.
Haha! Verste lÄta pÄ hele Hellfire Club jo! Raring.
Edguy
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Beliebe
- Mood:
Gorgar wrote:Den beste hardrocklÄta til Edguy er selvfÞlgelig f*****g With Fire.
Ja, den ogsÄ. Og som nevnt The Piper... KnallÄter begge to, vanskelig Ä plukke favoritten egentlig. LLM er ogsÄ fet, men den er litt oppbrukt. '
ForĂžvrig kult Ă„ diskutere Edguy igjen uten Ă„ bli beskyldt for Ă„ vĂŠre wannabe eller en idiot uten musikksmak.
-
- Poser
- Mood:
Thanx to the Wig Wam-trÄderLadyDoubleDealer wrote:kult Ä diskutere Edguy igjen uten Ä bli beskyldt for Ä vÊre wannabe eller en idiot uten musikksmak.
Melodia wrote:Dick_Hardy wrote:Og Lavatory Love MachineGorgar wrote:Den beste hardrocklÄta til Edguy er selvfÞlgelig f*****g With Fire.
Haha! Verste lÄta pÄ hele Hellfire Club jo! Raring.
Raring sjÞl - Lavatory Love Machine er ei kanonlÄt!
MÄ forresten nevne New Age Messiah fra King of Fools ep'en...sinnsykt kul lÄt!!
-
Topic author - Poser
- Mood:
Og New Age Messiah er ogsÄ genial. Hele den EPen er meget bra, forresten, med unntak av det allerede nevnte tittelsporet.
Dick_Hardy wrote:Thanx to the Wig Wam-trÄderLadyDoubleDealer wrote:kult Ä diskutere Edguy igjen uten Ä bli beskyldt for Ä vÊre wannabe eller en idiot uten musikksmak.
Haha! Bra observasjon egentlig. Alle smÄcheesy tyskermetalband blir jo necro i forhold til WW, sÄ de kan diskuteres i ro og mak mens de "true" folka gÄr berserk annetsteds.
Og Lavatory Love Machine er en bedriten sang, forĂžvrig. SeriĂžst ment, trass ordspillet.
-
- Belieber
- Mood:
Vain Glory Opera er kanskje ikke like jevn som de seinere skivene, men Out of Control er fortsatt bandets beste lÄt (og det sier ikke rent lite).
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
Steve-Peck wrote:Lavatory Love Machine er da en fengende sak. GromlÄt! Og b-sidene til Edguy holder generelt hÞyt nivÄ, noe New Age Messiah, Toys in the Attic og Judas at the Opera er eksempler pÄ.
Snakker vi Aerosmith cover som jeg har gÄtt glipp av her, eller mener du Spooks in the Attic?
Edit: Dick kom meg i forkjĂžpet
-
- Belieber
- Mood:
-
Topic author - Poser
- Mood:
SÄ gjorde jeg derimot den tabben Ä gi Tinnitus Sanctus en ny sjanse. Denne skiva hÞrte jeg kun én gang da den kom, og det er det en god grunn til, for herregud for en kjip skive det er. Noen lÄter har sine kvaliteter, men det holder absolutt ikke. Sex Fire Religion er bandets svakeste lÄt noensinne, inkludert demo- og bonuslÄter og hovedgrunnen til dette er at det grusomme refrenget gjentas i det uendelige. HÄper virkelig at dette bare var et hastverksarbeid og at de kommer sterkere tilbake neste Är.
-
- Beliebe
- Mood:
Stemmen gÄr forresten til Hellfire Club, in case you missed it
-
- Poser
- Mood:
En runde med Rocket Ride i dag, det var jaggu lenge siden sist! Uansett var det et glederlig gjensyn. Synes bortimot alle lÄtene holder mÄl, men Sacrifice, Superheroes og f*****g With Fire er ekstra koselig da
stramvaier wrote:En runde med Rocket Ride i dag, det var jaggu lenge siden sist! Uansett var det et glederlig gjensyn. Synes bortimot alle lÄtene holder mÄl, men Sacrifice, Superheroes og f*****g With Fire er ekstra koselig da
Lenge siden jeg har hatt noe Edguy-kick, gitt. Blei utrolig lei av stemmen til Toby, og de banale power metal-melodiene. Men pÄ de seinere skivene har de jo faktisk en del bra hardrocklÄter. PÄ Rocket Ride er Catch of the Century, Superheroes og f*****g With Fire (Hair Force One) soleklare favoritter. Men den Edguy-lÄta som virkelig har festa seg pÄ hjernen, og som jeg fortsatt trekker fram og spiller i ny og ne, er den fantastiske Thorn Without A Rose fra Tinnitus Sanctus. Enormt bra lÄt!
-
- Poser
- Mood:
TheUnborn wrote:Eon wrote:Homoband deluxe. Gud bedre!
Utrolig lite spennende band ja, rett og slett.
Du som nettopp har kjÞpt deg Livin In Hysteria mÄ vel kunne like et par Edguy lÄter ogsÄ