Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Neo-folk

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

DJGADD
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Har aldri helt skjønnt forskjellen på bandet med og uten rosarius i midten av navnet, med denne låta av Ordo equilibrio er fantastisk.
"Where happiness rules".
http://www.youtube.com/watch?v=3XfpOsUQ ... re=related

Ellers er dette for meg mer post apocalypse enn neofolk, men som blitt sagt. Sjangerbegrepene er tynne og mange.

Ellers har Jacaszek mye fint men da er kanskje mer over i neoklassisk. Anyhow, fin låt Orszula: http://www.youtube.com/watch?v=whr3chRT ... re=related

:moon:

Rintrah
Poser
Poser
Mood:

Post by Rintrah »

Gamal Ordo i ulike konstellasjonar er ekstremt bra, medan det nyare, poppa greiene blir litt for billig for meg. TRIORE må eg føle litt på framleis. I alle fall er musikkvideoar ein dårleg idé, fy f**n.

Sortsinn
Be
Be
Mood:

Post by Sortsinn »

Presticide wrote:

Trur kanskje Black Ships Ate the Sky kan falle i smak hos deg!

Hjertelig

Hagakure
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hagakure »

DJGADD wrote:

Har aldri helt skjønnt forskjellen på bandet med og uten rosarius i midten av navnet, med denne låta av Ordo equilibrio er fantastisk.
"Where happiness rules".
http://www.youtube.com/watch?v=3XfpOsUQ ... re=related

Rosarius ble vel lagt til i navnet når den nye dama ble med i bandet mener jeg å huske.

Jeg var en av de som så Death in June på Hulen i Bergen. Stort øyeblikk i min konsertgåer historie. Husker oppheta diskusjon med fjotter på Hulen forumet (bl.a. folk fra Origami Republika kollektivet som provoserte meg voldsomt) i tiden før konserten og demonstranter utenfor Hulen.
Aaah the memories

Hagakure
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hagakure »

Forresten snodig at ingen har nevnt Fire + Ice her enda:

http://www.youtube.com/watch?v=CccB1V4yRSs

Anbefaler hovedsaklig første skiva - Gilded by the Sun og sisteskiva Birdking som låta ovenfor er fra.

Image

Image

Hagakure
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hagakure »

Også detta da, må le litt:

Lugubriel
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Lugubriel »

Hagakure wrote:

Også detta da, må le litt:

Fett!

Image

Lugubriel
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Lugubriel »

Har ikke voldsomt kjennskap til neofolk, men den Nature And Organisation-skiva er helt nydelig, har også begynt å snuse litt på Of The Wand And The Moon. Var innom både C93 og DIJ i hine hårde, men det ble aldri noe kjøp.

Image

Topic author
Presticide
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Presticide »

Haha, den så jeg f**n ikke komme.

Image

Hagakure
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Hagakure »

Lugubriel wrote:

Har ikke voldsomt kjennskap til neofolk, men den Nature And Organisation-skiva er helt nydelig, har også begynt å snuse litt på Of The Wand And The Moon. Var innom både C93 og DIJ i hine hårde, men det ble aldri noe kjøp.

Nature and Orgainsations Beauty reaps... er helt enormt bra ja. Endel 90 talls C93 er naturligvis veldig i samme gate, men ikke så svulstig, og Cashmore har lagt mye mer vekt på kontraster i N&O enn det han gjorde i C93. Men vil allikevel anbefale C93 fra 90 tallet om N&O faller i smak.
Of the Wand... er også kult syns jeg, om ikke akkurat originalt. Men det han gjør er så bra at det mer enn nok veier opp for det.
DIJ... syns jeg personlig er helt uslåelig, har ikke så mye mer å si om det for å være ærlig, hehe

Locked Previous topicNext topic